Ik kan vanaf een 2 weken geleden 4x 110kg met de stang bijgeteld een klein beetje hulp van mijn trainmaat anders is het maar 90kg. Mooi gewicht alleen ben nog niet tevreden met mijn fysiek.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:47 schreef Panzermaus het volgende:
Ik zit met wekelijkse 2 kg increments nu op 3x5x67 kg @ full ROM, erg trots op, kon eerst net 10 kg stang + 2.5 kg aan beide kanten, met geschommel. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik 100 kan drukken, aangezien dat toch wel een beetje een magische grens is voor beginners. (behalve als je al getraind / lang en zwaar bent)
Waarschijnlijk zijn ze gewoon opgeblazen pussies, geen kracht alleen volume.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:48 schreef DAMH het volgende:
[..]
Maartja alsnog doen ze niet eens de helft (wel spuiten, dat dan weer wel) en hebben echt monster chests..
quote:
+1quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:54 schreef Autobandje het volgende:
Ik zelf ga dan ook meer voor een atletische fysiek dan per se heel gespierd.
Vanaf waar wordt het over het algemeen extra hard bikkelen? Bodyweight?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:49 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik kan vanaf een 2 weken geleden 4x 110kg met de stang bijgeteld een klein beetje hulp van mijn trainmaat anders is het maar 90kg. Mooi gewicht alleen ben nog niet tevreden met mijn fysiek.
Had 3 jaar geleden ook moeite met 30kg totaal gewicht
[..]
Voor mij ging het redelijk snel naar de 80kg en daarna kun je niet zomaar elke keer 5kg verhogen dus elke keer 2,5kg per week a 2 weken. En mijn gewicht ben ik best trots op nuquote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:20 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Vanaf waar wordt het over het algemeen extra hard bikkelen? Bodyweight?Aangezien ik me niet voor kan stellen dat die lineaire progressie vol te houden is.
SPOILER: Broek zakt steeds verder af, moet nog steeds nieuwe kopenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door SunTzu op 20-10-2011 17:37:48 ]
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:29 schreef SunTzu het volgende:
Mooie lockers manSPOILER: Broek zakt steeds verder af, moet nog steeds nieuwe kopenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jaren geleden wel, met amper 2 kilo lopen falenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:49 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand hier die wel eens een wrist roller gebruikt voor forearms?
Gaat niet zozeer om de tijd, gaat er gewoon om dat je je spieren goed kapot maakt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:12 schreef DeMessias het volgende:
Nog even wat beginnersvragen:
Hoe lang zou een workout minimum moeten duren om effectief te zijn? (full body)
Hoe lang zou iedere set minimum moeten duren om effectief te zijn?
Hangt van een aantal zaken af:quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:12 schreef DeMessias het volgende:
Als je ongeveer 2 minuten rust neemt per setje, 3 setjes per oefening, en zo'n 7 oefeningen... dan heb je dus al bijna 45 min aan rustquote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:21 schreef DeMessias het volgende:
Ik merkte vandaag dat iedere set zowat maximum 30 seconden duurde bij 8 reps. Dat leek me wat weinig. Overigens was ik na 45 min klaar met m'n workout.
Klinkt heel weinig maar je gooit echt niet 30 kilo op zo'n wrist roller. Volgens mij is 15 lbs, dus zo'n 6 kilo al heel zwaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:11 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Jaren geleden wel, met amper 2 kilo lopen falen
Een minuut of iets minder rust vind ik voldoende hoorquote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:02 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Als je ongeveer 2 minuten rust neemt per setje, 3 setjes per oefening, en zo'n 7 oefeningen... dan heb je dus al bijna 45 min aan rust
Ja absoluut, je strekt je armen voor je uit gedurende de hele oefening wat het op zich al moeilijk maakt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:22 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Klinkt heel weinig maar je gooit echt niet 30 kilo op zo'n wrist roller. Volgens mij is 15 lbs, dus zo'n 6 kilo al heel zwaar.
Het duurt ongeveer 3 minuten voordat je ATP weer zo goed als volledig is aangevuld.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:27 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Een minuut of iets minder rust vind ik voldoende hoor
Tijd boeit niet. Gewoon hard trainen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:12 schreef DeMessias het volgende:
Mja als je sets met veel reps doet heb je dat niet zo nodig, maar ben het met je eens dat je wel 3 min moet wachten als je heel zware reps doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:29 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Het duurt ongeveer 3 minuten voordat je ATP weer zo goed als volledig is aangevuld.
Je bent ook pas begonnen dan is dat wel iets anders allemaal ook, als je meer ervaren raakt kan je jezelf ook meer pushen en dan wil je echt wel iets meer rustquote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:41 schreef DeMessias het volgende:
3 min rust per set is echt veel te veel als je 9 oefeningen wilt doen met 3 sets van 8 reps.
Dan zit je alleen aan rust al aan 1 uur 21 min.
Die verhouding rust/trainen is nu bij me 2/1; bij 3 min rust per set wordt dat 6/1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |