bronquote:
Tot drie jaar geleden had de Amerikaan Wesley Warren Jr. een balzak zoals u en ik. Maar dan is er iets misgelopen waarvoor zelfs de medische wereld geen sluitende verklaring heeft. 's Mans scrotum heeft buitenaardse proporties aangenomen en weegt inmiddels zo'n vijftig kilo. Warren probeert nu geld in te zamelen om een operatie te bekostigen die hem van zijn loodzwaar probleem moet afhelpen. Dat meldt de The Las Vegas Review-Journal.
Aan rand van depressie
Warren loopt rond met een lege krat melkflessen waarop hij op gezette tijden zijn scrotum laat rusten. Hij kan zich enkel rechtstaand ontlasten. Zijn urinestraal kan hij amper richten. De man heeft al twee jaar geen vaste job en staat aan de rand van de depressie. Een vaste relatie zit er niet in. "Terwijl ik in de fleur van mijn leven ben", getuigt hij.
Castratie
Wesley Warren Jr. lijdt aan elephantiasis van het scrotum, maar de artsen vinden niet de oorsprong van de infectie die doorgaans tot die aandoening leidt. De enige manier om hem uit zijn lijden te verlossen is, simpel gezegd, castratie.
Experiment
Toch geeft Warren de hoop niet op. Dokters in Californië zijn bereid om op de man een experimentele operatietechniek toe te passen. Hierbij willen ze het overtollige weefsel weghalen, zonder de testikels te beschadigen. Die ingreep kost echter meer dan een miljoen dollar, geld dat Warren nu bij het grote publiek wil inzamelen. (eb)
precies waar ik aan moest denken jahquote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:36 schreef Karina het volgende:
Doet me denken aan die aflevering van South Park.
Hahaha dat was echt precies wat ik hardop zei toen ik dat geldbedrag las.....quote:
Ik mag hopen dat die behandeling van een miljoen zijn geld waard is en niet een stel gewetenloze plastische chirurgenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:21 schreef Killaht het volgende:
Wat erg. Ik hoop dat hij het geld bij elkaar krijgt.
Daar ga ik niet vanuit, zeker niet als het gepubliceerd wordt overal ter wereld en in medische vakbladen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat die behandeling van een miljoen zijn geld waard is en niet een stel gewetenloze plastische chirurgen
Als dat zo is, waarom dan de hopeloze kerel zo afknijpen? De publiciteit is dan meer waard dan die miljoen dollarquote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:25 schreef Killaht het volgende:
[..]
Daar ga ik niet vanuit, zeker niet als het gepubliceerd wordt overal ter wereld en in medische vakbladen.
Nee, maar als je weet wat een standaard operatie kost (300.000dollar) en dit experimenteel is dus meer risico's e.d. zullen het wel werkelijke kosten zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom dan de hopeloze kerel zo afknijpen? De publiciteit is dan meer waard dan die miljoen dollar
Ik ook.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:36 schreef Karina het volgende:
Maar wel erg voor die man.
Nee, elephantisis.Heeft met lympfen te maken en wordt veroorzaakt vaak door parasieten.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:03 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik ook.![]()
Wel een vreemd verhaal. Maar het is dus geen tumor?
Casteren, nee. In Nederland gewoon operatie vergoed krijgen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:14 schreef meth77 het volgende:
Nou dan liet ik me maar castreren
Ik ging zo niet rondlopen
Ja, maar zo werkt de zorg in de VSquote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Dat is wel heel veel geld toch?
durf te wedden dat ze het in thailand voor 1000 dollar doenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, maar zo werkt de zorg in de VS.
kun je daar ook een beroep op doen met hamertenen dan ?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de kosten van de operatie ook wel erg hoog. Hopelijk wordt het geld bijeengebracht, zodat die man weer enigszins een normaal leven kan leiden. Eigenlijk zou er op nationaal niveau ergens een reservepotje moeten zijn voor dit soort excessieve gevallen.
South park yup yupquote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:36 schreef Karina het volgende:
Maar wel erg voor die man.
Dat zijn gewoon de kosten van de operatie. Maar bij deze aandoening groeit de huid vaak weer terug op deze manier.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
een miljoen dollar. wel erg benieuwd hoe dat geld precies terecht komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |