abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103295869

FINALE

ZONDAG 23 OKTOBER, 09:50 LIVE OP NEDERLAND 1, KICK-OFF 10:00

TROOSTFINALE

VRIJDAG 21 OKTOBER, KICK-OFF 09:30

[ Bericht 56% gewijzigd door Nielsch op 19-10-2011 20:48:41 ]
PWBF
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:45:40 #2
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_103296381
N-Z _O_

Frankrijk :r
AFC AJAX
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 oktober 2011 @ 20:46:48 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103296432
All Blacks *O*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_103296519
Ik ben eigenlijk wel neutraal deze zondag. Ik hoop (misschien tegen beter weten in) dat het toch een spannende wedstrijd gaat worden en als Frankrijk dan wint, ach, daar kan ik wel mee leven dan.
PWBF
pi_103296602
Als t maar geen walk over wordt. Wie wint is mij om t even.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  Redactie Frontpage woensdag 19 oktober 2011 @ 20:57:20 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103297006
Ik ben die-hard AB's fan (heb hun RWC jersey en tri-n jerseys al weer een maandje binnen); vanwege een redelijk lange residentie in de Eastcoast NZ.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103300697
Op basis van het vertoonde spel gun ik NZ de titel. Frankrijk heeft veel te weinig van hun gebruikelijke flair laten zien, dat betonrugby van hun verdient geen prijs :N
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:02:25 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_103300935
All Blacks :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:24:15 #9
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103302271
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:58 schreef knnth het volgende:
Op basis van het vertoonde spel gun ik NZ de titel. Frankrijk heeft veel te weinig van hun gebruikelijke flair laten zien, dat betonrugby van hun verdient geen prijs :N
en daar ben ik juist bang voor, dat Frankrijk toevallig een opleving krijgt en wel met flair weet te spelen, dat geeft me die 1% onzekerheid dat we niet winnen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_103302414
1%? Eerder 20-30% ... ben er nog niet heel gerust op. Denk (en hoop) wel dat áls het loopt, NZ er gelijk de frustraties van 1999 en 2007 de vrije loop laat.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:36:06 #11
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103303017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:26 schreef knnth het volgende:
1%? Eerder 20-30% ... ben er nog niet heel gerust op. Denk (en hoop) wel dat áls het loopt, NZ er gelijk de frustraties van 1999 en 2007 de vrije loop laat.
inderdaad, NZ heeft het laatste jaar veel ellende mee gemaakt en ik denk dat bij een overwinning volledig uit zijn dak gaat, al was het alleen maar om even de aardbevingen, mijnramp en en lekkende olietanker te vergeten
pi_103303316
Ook nog. Zou heerlijk zijn voor dat land.

Oh. Voor de duidelijkheid, met frustraties de vrije loop laten doel ik natuurlijk op heel veel try's, het moet natuurlijk wel sportief blijven :+
pi_103303659
De Rainbow Warrior niet te vergeten. ;)

Met die claim van world's southernmost Fok!ker zou ik toch nog een slag om de arm houden Rechtsedirecte. ;) Misschien duikt er nog wel een Fok!ker op in Punta Arenas, Ushuaia of nog zuidelijker in Chili of Argentinië. Mits je niet in Invercargill woont, zou het zelfs kunnen dat er nog Fok!kers in jouw eigen Nieuw-Zeeland dat predikaat overnemen. ;)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:50:28 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103303923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:48 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben eigenlijk wel neutraal deze zondag. Ik hoop (misschien tegen beter weten in) dat het toch een spannende wedstrijd gaat worden en als Frankrijk dan wint, ach, daar kan ik wel mee leven dan.
Same here

Er staat natuurlijk wel veel spanning op voor de AB's, favoriet, in eigen land, dat kan verlammend werken
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:56:42 #15
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_103304363
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

Same here

Er staat natuurlijk wel veel spanning op voor de AB's, favoriet, in eigen land, dat kan verlammend werken
Doorgaans werkt het WK zelf al verlammend op de AB's. (Een van de) favoriet(en) zijn ze altijd wel. Niet alleen in eigen land.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:58:08 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103304460
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:56 schreef Beavis het volgende:

[..]

Doorgaans werkt het WK zelf al verlammend op de AB's. (Een van de) favoriet(en) zijn ze altijd wel. Niet alleen in eigen land.
Dat zal met een finale alleen maar erger zijn toch?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:02:48 #17
8760 Beavis
pi_103304776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat zal met een finale alleen maar erger zijn toch?
Ik mag hopen van niet!
pi_103313581
Hey Beavis, hoe is Rugby Challenge? Twijfel nog een beetje of ik hem ga bestellen namelijk.
PWBF
pi_103313892
Bekijk de finale in Dunedin, gehoord dat het studentenstad is, dus zal wel genoeg te feesten zijn :) heerlijke sfeer hier!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_103313900
geloof dat er maar 1 kroeg in grunn is die het uitzendt, dus ga daar denk ik heen zondag. wellicht ook zaterdag als ik niet hoef te werken.
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_103313941
De troostfinale is morgen he :P
pi_103313983
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 08:43 schreef knnth het volgende:
De troostfinale is morgen he :P
Serieus :? waarom heb ik die op zaterdag in mijn agenda staan dan. Dat is al zeker de tweede keer dat ik faal met het speelschema _O-
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:54:59 #23
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_103314079
De troostfinale wordt een betere pot dan de finale :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  Redactie Frontpage donderdag 20 oktober 2011 @ 09:20:43 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103314441
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 08:54 schreef star_gazer het volgende:
De troostfinale wordt een betere pot dan de finale :P
Ik hoop dat Wales niet al haar kruit heeft verschoten tegen Frankrijk. Voor Australië kan het alleen maar beter gaan trouwens - die hebben een baggertoernooi achter de rug... :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103314503
Ik had eigenlijk ook meer verwacht van de Wallabies. Vooral omdat ze zo sterk waren in de Tri Nations.
pi_103314612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:24 schreef Leatherface het volgende:
Ik had eigenlijk ook meer verwacht van de Wallabies. Vooral omdat ze zo sterk waren in de Tri Nations.
In Australië zelf ja, in Nieuw Zeeland verloren ze ook dik van de All Blacks tijdens de 3N.
PWBF
pi_103314638
Dat wel ja. Maar de klassieke world cup chokes van Nieuw-Zeeland in acht genomen, werd Australië door velen toch wel als een favoriet gezien.
pi_103315314
Nog drie dagen.
pi_103315761
En daarna weer 4 jaar wachten.... Ik ga er dan wel vanuit dat ik diverse malen live op de tribune zit.

It's coming home, it's coming home, it's coming; rugby's coming home
PWBF
pi_103315896
Is de finale van de World Cup 2015 op Twickenham? Dat is wel een mooi stadion voor de WK-finale uiteraard. :)
pi_103316076
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:20 schreef Leatherface het volgende:
Is de finale van de World Cup 2015 op Twickenham? Dat is wel een mooi stadion voor de WK-finale uiteraard. :)
Yup, al gaat Wembley ook gebruikt worden in het toernooi en dat is toch ietsje groter (al is het maar 8.000 plaatsen). En wellicht is Old Trafford in Manchester tegen die tijd uitgebreid naar 95.000 plaatsen, dan zou dat het grootste stadion zijn.

Ben trouwens een keer bij de Calcutta Cup geweest op Twickenham (2007), dat was echt heel gaaf.

quote:
List of proposed venues for the RWC2015

Wembley, London; 90,000
Twickenham, London; 82,000
Old Trafford, Manchester; 76,212
Millennium Stadium, Cardiff; 74,500
Emirates Stadium, London; 60,355
St James' Park, Newcastle; 52,387
Elland Road, Leeds; expansion to 50,000+
Anfield Road, Liverpool; 45,370
St Mary's Stadium, Southampton; 32,689
Ricoh Arena, Coventry; 32,609
Welford Road, Leicester; expansion to 30,000
Kingsholm Stadium, Gloucester; expansion to 19,700

After the decision by the IRB on 28 July 2009, the proposed stadia for the tournament were revealed. Eleven stadia in England and possibly one in Wales were chosen. Only two of the stadia (Welford Road and Kingsholm Stadium) are dedicated club rugby grounds; two are national rugby stadia (Twickenham and the Millennium Stadium); and the remainder are football grounds.

Under the initial proposal, all stadia will host pool games. Twickenham will host the final, both semi-finals and one quarter-final. The Millennium Stadium will host two quarter-finals. Wembley will host one quarter-final. The Emirates Stadium will host the bronze medal match.

The first venue officially announced was Millennium Stadium, which was endorsed by the IRB on 24 May 2011. The RFU had proposed the stadium because of its size and strategic location close to major rugby hotbeds in England's West Country, a view with which the IRB ultimately agreed. As for the remaining venues, the RFU have stated that they won't be deciding the exact stadia until the beginning of 2012, and these will have to be fixed in place by 2013. Other possible stadiums under consideration include the Bristol City Stadium, set for completion in 2012.

[ Bericht 24% gewijzigd door Nielsch op 20-10-2011 10:34:30 ]
PWBF
pi_103316384
Wel mooi dat ze dat klassieke rugbystadion gaan gebruiken.

Ik hou wel van dat soort tradities. Hoewel ik er ook een voorstander van ben dat het WK nieuwe markten aanboort. Het hoeft van mij niet alleen maar in de grote drie van het zuidelijke halfrond (NZ, Australië en Zuid-Afrika dus), de home nations op de Britse eilanden en Frankrijk te worden gehouden.

Dus goed dat Japan eens aan de beurt komt. Hopelijk krijgt rugby daardoor een stimulans in Azië. Verder hoop ik dat Italië en Argentinië eens aan de beurt komen. En misschien is Rusland wel een goede gastheer, als dat land sterker wordt en de sport daar in populariteit groeit.
pi_103316545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:38 schreef Leatherface het volgende:
Wel mooi dat ze dat klassieke rugbystadion gaan gebruiken.

Ik hou wel van dat soort tradities. Hoewel ik er ook een voorstander van ben dat het WK nieuwe markten aanboort. Het hoeft van mij niet alleen maar in de grote drie van het zuidelijke halfrond (NZ, Australië en Zuid-Afrika dus), de home nations op de Britse eilanden en Frankrijk te worden gehouden.

Dus goed dat Japan eens aan de beurt komt. Hopelijk krijgt rugby daardoor een stimulans in Azië. Verder hoop ik dat Italië en Argentinië eens aan de beurt komen. En misschien is Rusland wel een goede gastheer, als dat land sterker wordt en de sport daar in populariteit groeit.
Ja, ik weet het niet met Rusland (en de VS, welke ook wel eens interesse heeft getoond). Ze zullen ongetwijfeld een perfect toernooi kunnen organiseren in mooie stadiums, maar de vraag is of die ook vol zullen zitten. Japan zal wat dat betreft een zware test-case worden. Als blijkt dat de bezoekersaantallen daar tegenvallen (half lege stadions, zoals bij het WK Cricket in de West Indies), dan denk ik niet dat zo'n experiment snel zal worden herhaald.

Italië zou daar trouwens geen last van hebben denk ik. Genoeg travelling supporters uit Europa. Heck, zelfs Spanje zou wel volle stadions trekken. Bij Argentinië maak ik me daar wel een klein beetje zorgen over.
PWBF
  Redactie Frontpage donderdag 20 oktober 2011 @ 10:45:25 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103316554
Millennium stadium en Wembley :*
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103316717
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, ik weet het niet met Rusland (en de VS, welke ook wel eens interesse heeft getoond). Ze zullen ongetwijfeld een perfect toernooi kunnen organiseren in mooie stadiums, maar de vraag is of die ook vol zullen zitten. Japan zal wat dat betreft een zware test-case worden. Als blijkt dat de bezoekersaantallen daar tegenvallen (half lege stadions, zoals bij het WK Cricket in de West Indies), dan denk ik niet dat zo'n experiment snel zal worden herhaald.

Italië zou daar trouwens geen last van hebben denk ik. Genoeg travelling supporters uit Europa. Heck, zelfs Spanje zou wel volle stadions trekken. Bij Argentinië maak ik me daar wel een klein beetje zorgen over.
Italië lijkt me wel een mooi decor. Australië-Engeland of een wedstrijd van dat kaliber in San Siro. _O_

Spanje zou ook een mooie zijn. Toprugby in een vol Camp Nou of Bernabeu. _O_
pi_103316849
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Halflege stadions zou inderdaad jammer zijn. Het WK cricket van dit jaar in India, Sri Lanka en Bangladesh vond ik mooi, trouwens. Zeker ook omdat die stadions zo vol zaten. In Mumbai, Colombo en andere steden was het echt een heksenketel wanneer India en Sri Lanka thuis speelden. Dat werd natuurlijk geholpen door het feit dat die twee landen de finale speelden.
pi_103318067
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Italië lijkt me wel een mooi decor. Australië-Engeland of een wedstrijd van dat kaliber in San Siro. _O_

Spanje zou ook een mooie zijn. Toprugby in een vol Camp Nou of Bernabeu. _O_
Ja, Nieuw Zeeland tegen Italië in een uitverkocht San Siro enkele jaren geleden was al prachtig om te zien.

De Frans Catelaanse club USA Perpignan wilde vorig jaar zijn thuiswedstrijd in de kwartfinale van de Heineken Cup tegen RC Toulon reeds naar Camp Nou verplaatsen. Het bestuur van FC Barcelona was hiermee ook akkoord, maar het schijnt dat trainer Guardiola persoonlijk zijn veto heeft uitgesproken (bang dat het gras zou beschadigen). USA Perpignan is toen uitgeweken naar het Olympisch Stadion van Barcelona, waar Espanyol tot enkele seizoenen geleden haar thuiswedstrijden speelde. Resultaat was een uitverkocht stadion met 55.000 uitzinnige toeschouwers.

Biarritz Olympique verplaatst ook al diverse jaren belangrijke Heineken Cup en competitiewedstrijden naar het Anoeta stadion van Real Sociedad in San Sebastian. Ook hier zit het stadion met 32.000 man dan dikwijls vol.

Ik denk daarom zeker dat er markt voor een WK rugby in Spanje is.
PWBF
pi_103318383
Hook: "We gaan winnen voor Warburton"

http://www.espnscrum.com/(...)by/story/152676.html
PWBF
pi_103318416
Bonnaire (flanker voor Frankrijk): "Ik geef toe, onze kansen zijn klein"

http://www.espnscrum.com/(...)by/story/152686.html

Frankrijk vindt het volgens mij wel fijn om in die underdogpositie te zitten.
PWBF
pi_103319316
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, Nieuw Zeeland tegen Italië in een uitverkocht San Siro enkele jaren geleden was al prachtig om te zien.

De Frans Catelaanse club USA Perpignan wilde vorig jaar zijn thuiswedstrijd in de kwartfinale van de Heineken Cup tegen RC Toulon reeds naar Camp Nou verplaatsen. Het bestuur van FC Barcelona was hiermee ook akkoord, maar het schijnt dat trainer Guardiola persoonlijk zijn veto heeft uitgesproken (bang dat het gras zou beschadigen). USA Perpignan is toen uitgeweken naar het Olympisch Stadion van Barcelona, waar Espanyol tot enkele seizoenen geleden haar thuiswedstrijden speelde. Resultaat was een uitverkocht stadion met 55.000 uitzinnige toeschouwers.

Biarritz Olympique verplaatst ook al diverse jaren belangrijke Heineken Cup en competitiewedstrijden naar het Anoeta stadion van Real Sociedad in San Sebastian. Ook hier zit het stadion met 32.000 man dan dikwijls vol.

Ik denk daarom zeker dat er markt voor een WK rugby in Spanje is.
Yep. Rugby is razend populair onder de Franse Basken en Catalanen. Ik vermoed ook wel (in iets mindere mate misschien) onder de Spaanse Catalanen en Basken. Misschien ook wel in die andere Noord-Spaanse regio's als Asturias, Galicië enzovoorts. Die hebben een 'Keltische' inslag.
pi_103319674
Wedstrijden van het Spaanse team in Madrid trekken ongeveer tegen de 10.000 supporters. Dit is al heel veel vergeleken met bijvoorbeeld Nederland.
PWBF
pi_103319777
Dat is best een aardig aantal inderdaad. Spanje nam een paar jaar terug al eens deel aan het WK, hoewel dat niet zo'n enorm succes was.

Maar het is best een rugbyland met potentie. Hoe populair is de sport trouwens in Portugal? Die namen ook eens deel aan het WK.
  Redactie Frontpage donderdag 20 oktober 2011 @ 12:18:01 #43
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103319861
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:13 schreef Nielsch het volgende:
Wedstrijden van het Spaanse team in Madrid trekken ongeveer tegen de 10.000 supporters. Dit is al heel veel vergeleken met bijvoorbeeld Nederland.
Spanje staat dan ook bijna 20 plaatsen hoger in de rankings, dat zegt wel iets over de kwaliteit van het spel natuurlijk...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 20 oktober 2011 @ 12:18:49 #44
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103319894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:16 schreef Leatherface het volgende:
Dat is best een aardig aantal inderdaad. Spanje nam een paar jaar terug al eens deel aan het WK, hoewel dat niet zo'n enorm succes was.

Maar het is best een rugbyland met potentie. Hoe populair is de sport trouwens in Portugal? Die namen ook eens deel aan het WK.
Volgens mij wel aardig. Portugal is trouwens Rusland weer voorbij gestreefd in de IRB rankings, dus ze zijn weer de nummer 20 ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103320129
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:16 schreef Leatherface het volgende:

Wel aardig, maar volgens mij niet zo populair als in Spanje.

Qua prestaties op het veld doet Portugal het wel een beetje beter trouwens (al werd het onderlinge duel dan wel weer gewonnen door Spanje):

http://en.wikipedia.org/w(...)s_Cup_First_Division
PWBF
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:29:19 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103320333
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Volgens mij wel aardig. Portugal is trouwens Rusland weer voorbij gestreefd in de IRB rankings, dus ze zijn weer de nummer 20 ;)
Belgie staat ook vrij hoog zie ik tenminste in vergelijking met NL
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:03:57 #47
8760 Beavis
pi_103334471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:58 schreef Nielsch het volgende:
Hey Beavis, hoe is Rugby Challenge? Twijfel nog een beetje of ik hem ga bestellen namelijk.
Voorlopig tegenvallend.
Het spelletje is snel waardoor je verdomd snel beslissingen moet nemen tussen verschillende manieren van aanpak. Dat lukt niet waardoor je eigenlijk willekeurig op wat knoppen zit te rammen in de hoop dat je de bal weet te behouden.

Misschien moet ik gewoon wat beter worden. Ik ben niet zo'n gamer...op Flight Simulator na en dat gaat dan weer tergend langzaam :D
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:20:33 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103361753
Niet bij de NOS of zie ik dat verkeerd Wel een link hier http://www.vipbox.tv/watc(...)es-vs-australia.html
pi_103361840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:20 schreef Tarado het volgende:
Niet bij de NOS of zie ik dat verkeerd Wel een link hier http://www.vipbox.tv/watc(...)es-vs-australia.html
Ik zal het denk ik met tekstverslag moeten doen. Al die streamsites worden geblokkeerd hier op m'n werk...
PWBF
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:43:44 #50
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103362132
mooie try Oz
pi_103362156
Idd Australie op dit moment stuk beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo