Ik vind het ook allemaal waar wat je zegt. Ik zeg dat ook vaak tegen mezelf: "het valt wel mee, doe niet zo moeilijk, er zijn wel ergere dingen". Probleem is dat ik daardoor alles vaak opzij dus en gewoon verder ga. Maar blijkbaar breekt dat me om de zoveel jaar toch op. Ik wil vanalles gewoon niet voelen, want a) dat is ontzettend pijnlijk b) ga me er echt niet beter van voelen (en dan heb je lange termijn vs korte termijn, maar ik lijk er te veel in te blijven hangen).quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:15 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Een deel ervan is ook opvoeding.
Ik kan niet zeggen dat mijn opvoeding altijd even leuk was, want het was behoorlijk hard en ouderwets soms, maar je neemt wel wat handige dingen ervan mee in het leven.
Je moet soms hard voor jezelf zijn en schijt hebben aan dat rotgevoel. Richt jezelf op de doelen die je wil behalen en ga daar dan ook voor. En dan kan het vandaag niet helemaal naar je zin zijn, en is het een rotdag. En morgen ook. En overmorgen weer, en over 2 weken nog steeds. Maar als je blijft vechten dan komt er een dag dat je wel dingen bereikt en dan komt het moment waarop je jezelf even stoer vindt
En dat geeft weer moed om nieuwe doelen te halen.
Het leven gaat niet over rozen (en zelfs die krengen prikken).
Tsja, en soms is het ook goed als iemand even zegt "het valt allemaal wel mee, get over it". Dat is beter dan steeds medelijden krijgen en vervolgens in een negatieve spiraal terecht te komen.
He, bah wat vervelend dat je zo ziek bent geweest, mede door die bijwerkingen. Hopelijk gaan ze binnenkort weer over.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:29 schreef VanGoghFan het volgende:
Wat veel posts weer hier...Summer fijn dat het beter met je gaat!
Ik ben een paar dagen heel ziek geweest, waarschijnlijk een combinatie van bijverschijnselen en griep, maar werd dondardagnacht wakker met gigantische maagpijn, en 's ochtends nog steeds teveel pijn om te werken, dus de huisarts gebeld, want de psych is op vakantie...bleek m'n huisarts ook op vakantie...dat heb je altijd...maar de vervangerster heeft me maagbeschermers voorgeschreven, en een dagje niet geslikt omdat ik het niet trok met m''n maag die dag.
Hele dag geslapen, bijna 24 uur slapen, even wakker worden en strekken en weer onder zeil....
Vrijdag weer begonnen met slikken, maar vanochtend weer buikloop en een heel gevoelige maag, ik ga geloof ik 1 voor 1 door alle bijwerkingen die kunnen bij deze pillen. Toch voel ik me beter met, dan zonder.
Kom op sylvana, probeer niet aan de enge dingen te denkn. Maar het is natuurlijk niet prettig dat de mogelijkheid bestaatquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:06 schreef Sylvana het volgende:
Pfff zelfs in de crisisgroep kan ik gewoon een mes uit de la halen en op de wc verboden dingen doen. En als je eruit gehaald wordt zetten ze je gewoon weer in de groep alsof er niks aan de hand is...
Ik ga die petitie waarschijnlijk wel tekeken, want alle bezuinigingen op zorg in het algemeen zijn al te veel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:39 schreef Nijna het volgende:
Zijn er hier nog mensen die de petitie tegen de bezuinigingen in de GGZ willen tekenen?
Ik heb straks gesprek met psychiater en ik zie er best wel tegenop...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |