Dat klinkt als iets moois, maar voor mij nog zo ver weg...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:55 schreef Canillas het volgende:
Ik had vooral moeite met over mezelf praten omdat ik mezelf en mijn situatie zag als iets wat verkeerd was, wat niet zou mogen, gewoon omdat ik mezelf nog niet echt begreep en daarmee ook niet waarom de dingen waren gegaan zoals ze gingen.
Als ik wist dat iemand me accepteerde dan kon ik wel over mezelf praten, dan voelde dat veilig. Punt is dan wel dat of ik over mezelf kon vertellen afhing van de persoon en of ik het gevoel had dat diegene me accepteerde. Nu ik mezelf volledig accepteer is dat er niet meer, het gaat er ook niet omdat dat anderen mij accepteren en/of begrijpen; als ik mezelf maar accepteer en begrijp. Dan is dat heel het onderwerp 'mezelf' niet meer iets wat ik moet verbergen uit angst voor reacties of meningen dat ik er niet zou mogen zijn of anders zou moeten zijn/doen. Omdat ik nu om mezelf geef is mezelf zijn ook niet meer iets pijnlijks of engs. Daarom is zelfacceptatie en zelfwaardering zoiets belangrijks omdat het het zijn van jezelf een minder beladen iets maakt, en daarmee ook iets waar je je niet tegen hoeft te verzetten in de vorm van jezelf wegstoppen
Waarom ga je dan ook naar huis?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:36 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Het was nog vrij rustig, tot dat je vrienden met onbekende mensen gaan praten. Ik sla compleet dicht en sta buiten alle gesprekken en gezelschap.
Ben echt direct naar huis gegaan, ik voelde me klote, ik haat mezelf echt, ik heb er totaal geen zin meer in..... Kan er verdomme niks aan doen.
Ja, ik wilde het ook zeker niet doen klinken alsof het een makkelijk iets is, sterker nog het denk ik het moeilijkste en ook ingrijpendste is wat er bestaat, vooral als je nooit wat anders gekend hebt, dan is het een hele lange weg om nieuwe, positieve dingen gedachten/ervaringen/etc aan toe te voegen. Maar zo begint het welquote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:04 schreef Nyota het volgende:
Dat klinkt als iets moois, maar voor mij nog zo ver weg...
Zoals m'n therapeute zegt: ik heb vanuit m'n jeugd veel negatieve dingen meekregen en heb lang niet beter geweten. Om die negatieve overtuigingen-die je zelf in stand houdt- om te buigen, is er een bombardement van positieve gedachten en overtuigingen nodig.
Die heeft tijd nodig om tevoorschijn te komen maar dat hoeft eigenlijk niet gezegd te wordenquote:Nu nog die B52 in mezelf vinden.
Het is ook dat ik de volgende dag moest werken. Maar ik voel me dan zo buiten gesloten, ik vind het gewoon beschamend dat je er maar naast staat niks zegt en af en toe een beetje lacht terwijl je jezelf totaal niet zo voelt. Ik kan het gewoon niet meer, vroeger was het ook altijd zo maar vooral nu... Ik trek het echt gewoon niet meer, ben echt in staat om me morgen ook ziek te melden wat ik normaal nooit doe. Wil dat het gewoon over is......quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:07 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Waarom ga je dan ook naar huis?
Je kunt er serieus beter gewoon bij blijven staan en een drankje doen. Ook al zeg je verder weinig.
Ik ga weleens weg in dat soort situaties omdat ik genoeg van de herrie en drukte heb.. ik ben niet echt een uitgaanstype, maar ik schuw nieuwe contacten nietAlsnog voelt het dan kut om naar huis te gaan, omdat ik er meestal mensen mee teleurstel.
Maar ja, ik heb het na een paar uur meestal wel gehad ermee. Dan begin ik mij overal aan te irriteren enzo
Gast, zo'n ramp is het nou ook weer niet. Je bent misschien niet zo spontaan, maar je moet begrijpen dat je daar echt niet alleen in bent. Genoeg mensen die een leuk leven leiden zonder dat ze met iedereen socializen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:55 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Het is ook dat ik de volgende dag moest werken. Maar ik voel me dan zo buiten gesloten, ik vind het gewoon beschamend dat je er maar naast staat niks zegt en af en toe een beetje lacht terwijl je jezelf totaal niet zo voelt. Ik kan het gewoon niet meer, vroeger was het ook altijd zo maar vooral nu... Ik trek het echt gewoon niet meer, ben echt in staat om me morgen ook ziek te melden wat ik normaal nooit doe. Wil dat het gewoon over is......
Maar dat maakt dat gevoel op dat moment niet minder toch? En klopt dat het gaat om jezelf te accepteren, maar dat is waarschijnlijk nu juist zo vaak het probleem...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:32 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Gast, zo'n ramp is het nou ook weer niet. Je bent misschien niet zo spontaan, maar je moet begrijpen dat je daar echt niet alleen in bent. Genoeg mensen die een leuk leven leiden zonder dat ze met iedereen socializen.
Accepteer jezelf.
Dat kan je jezelf wel gewoon laten overkomen denk ik (dat gesprek)quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:18 schreef Nyota het volgende:
[..]
Maar dat maakt dat gevoel op dat moment niet minder toch? En klopt dat het gaat om jezelf te accepteren, maar dat is waarschijnlijk nu juist zo vaak het probleem...
En dat vrijwilligerswerk waar ik het over had, maar nog geen actie op durfde te ondernemen (behalve me online inschrijven): mijn voorkeuren zijn wat breed, dus het leek haar beter dat ik eens langs zou komen voor een gesprek. En die is inmiddels gepland, dus dan kan ik er niet meer onderuit (maar zit nu al weer te denken aan dat gesprek en dat ik het eigenlijk ook allemaal niet weet). Niet handig...
Een deel ervan is ook opvoeding.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:18 schreef Nyota het volgende:
Maar dat maakt dat gevoel op dat moment niet minder toch? En klopt dat het gaat om jezelf te accepteren, maar dat is waarschijnlijk nu juist zo vaak het probleem...
Goed om te horen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:05 schreef summer2bird het volgende:
Hallo!
Ik ben opgenomen!
Sinds vorige week woensdag.
Nu mag ik 2 dagen naar huis
Voel me al stukken beter, heb niet eens meer zelfmoordgedachtes en ben zo lekker rustig in mijn hoofd.
Sterkte iedereen!
Is nog niet duidelijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Goed om te horen.
Hoelang duurt de opname? Of is dat nog niet duidelijk?
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:09 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Is nog niet duidelijk.
Ik word getest daar of ik psychotische trekjes heb of het angst is.
Nu stop ik weer even, anders raak ik overprikkeld.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |