Zeg, dat soort dingen hebben we liever niet aan ONS spoorwegnet. Maar voor China kan dat primaquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:17 schreef James1988 het volgende:
Er zijn vast genoeg Polen te vinden die niet te beroerd zijn om de handjes te laten wapperen.
quote:Weinig animo voor de gratis NS-kaart
Utrecht - Slechts een kwart van alle pas afgestudeerden maakt gebruik van het aanbod een gratis voordeelurenkaart te ontvangen. Dat blijkt uit navraag van DUB bij de NS en DUO.
Camiel Eurlings introduceerde als minister van Infrastructuur en Milieu in september 2008 ‘Uitgestudeerd': een actie waarbij hbo- en wo-afgestudeerden gratis een voordeelurenkaart en twee dagkaarten kunnen krijgen. Met deze ‘Camielkaart' hoopte hij oud-studenten over te halen ook na hun OV-kaart met het Openbaar Vervoer te blijven reizen.
Jaarlijks zeggen zo'n 150.000 tot 200.000 studenten hun weekend- of weekabonnement op, zo blijkt uit gegevens van DUO. Het gros hiervan heeft een diploma ontvangen of is gestopt met hun studie en in beide gevallen heeft de student recht op Uitgestudeerd. Volgens gegevens van de NS hebben in 2010 slechts een kleine 30.000 afgestudeerden de voordeelkaart en de twee dagkaarten aangevraagd. Voor komend jaar wordt een stijging met twintig procent verwacht, naar 35.000 tot 36.000 aanvragen. Desalniettemin betekent dit dat maar een kwart van alle afgestudeerden gebruikt maakt van dit ‘cadeautje' van de regering.
Bron
Het lijkt er op dat dat gebeurd is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zal niet zomaar gebeuren, tenzij er een prorailer aan gaat sjorren natuurlijk![]()
Maar het lijkt er een beetje op alsof het hier gegaan is van "Ja maar even verderop lagen ook geen stenen, dus hier zal het ook wel goed gaan"
Dat en de gemiddelde ex-student is blij dat hij/zij eindelijk een auto kan betalen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoe zou dat nu komen? Misschien is het niet bekend genoeg?
Dat denk ik eerder ja. De niet spoorhobbyisten onder de studenten zijn er na een paar jaar wel goed klaar mee. Zeker als ze er ineens voor moeten gaan BETALENquote:Op maandag 24 oktober 2011 11:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat en de gemiddelde ex-student is blij dat hij/zij eindelijk een auto kan betalen.
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat denk ik eerder ja. De niet spoorhobbyisten onder de studenten zijn er na een paar jaar wel goed klaar mee. Zeker als ze er ineens voor moeten gaan BETALEN
Dat zien ze dan wel weer. Die mensen hebben al zeker 5 jaar "excuses voor het ongemak" erin gepeperd gekregen. Vind je t gek dat ze het proberen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.
in de regel ben je als je niet met het ov gaat een stuk sneller en flexibeler. als je gestudeerd heb heb je toch wel de centjes.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.
Mijn werk laat het toe dat ik zelf mn werktijden bepaal. Dat komt steeds vaker voor (net als bv thuiswerken). Dan kan je bijv ook voor de spits uitrijden en van 7 tot 15 werken. Dan heb je geen last van files hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
bui-ten-de-rand-stad
Trouwens buiten de randstad heb je alleen maar tractoren om je heen dus dat komt ook wel goed
Nah, laat maarquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:21 schreef Yreal het volgende:
Ik woon in zoetermeer
Wie wil mij aanraken?
Nu alquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:39 schreef Yreal het volgende:
Hater
trouwens net omgeroepen dat Utrecht -> Amersfoort tot einde dienstregeling plat gaat.
Mag je die kosten dan nog declareren naast je leasewagen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:22 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn werk is het eigenlijk de bedoeling dat ik met de auto naar de klant ga. Ik heb ook een leaseauto. Maar ik woon in Breda, iedere dag met de auto naar Amsterdam op en neer gaan is niet haalbaar, en een hotel is voor mij ook geen optie.
Dus ga ik nu lekker iedere dag met de Fyra in net iets meer dan een uur van station tot station, ik zit nu op loopafstand van Amsterdam Zuid. Kan geen auto tegenop. En de baas vindt het prima
Scheelt dus een hoop omroepen als t niet klopt?quote:NSHispeed NS Hispeed
Omgekeerde rijtuigvolgorde wordt vanaf nu niet meer gemeld op site & via @NSHispeed_info. Volgorde is wel te zien op de borden op perron.
Ja, want bij veel omroepen denken de mensen dat er iets mis is. En dat is er natuurlijk ook, maar je kunt ze beter niet informerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Scheelt dus een hoop omroepen als t niet klopt?
Nu 1ste klas zowel helemaal voor- als achterin is geplaatst, maakt een omgekeerde volgorde niet veel meer uit natuurlijk..quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Scheelt dus een hoop omroepen als t niet klopt?
En dat de bestickering van de rijtuigen naar z'n grootje is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:04 schreef greavy het volgende:
Alleen de Fyra heeft dat probleem nog. Alleen de BNL heeft 1e klas voor- en achter.
Reden van niet bij Fyra: Je zit met het 'reserveringsysteem' aldus NSHiSpeed
Vaak zijn de reiskosten met de trein lager dan de parkeerkosten, en die mag je ook gewoon declarerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mag je die kosten dan nog declareren naast je leasewagen?
quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:04 schreef greavy het volgende:
Reden van niet bij Fyra: Je zit met het 'reserveringsysteem' aldus NSHiSpeed
Ja, maar dat kan dus niet dan he. Als rijtuig 21 volgens de borden buiten ineens rijtuig 28 is dan heb je in elke trein tientallen plaatsen waar mensen met een boeking voor rijtuig 28 stoel x en rijtuig 21 stoel x ruzie gaan staan maken. Dat kan elk kind verzinnen. En dan ook nogeens niets gaan omroepen: Extra verwarring. Er weet weer iemand de slechtste zet van het bord te vinden hoorquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef James1988 het volgende:
En dat de bestickering van de rijtuigen naar z'n grootje is.
In/op ieder rijtuig zitten meerdere stickers met het rijtuignummer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan dus niet dan he. Als rijtuig 21 volgens de borden buiten ineens rijtuig 28 is dan heb je in elke trein tientallen plaatsen waar mensen met een boeking voor rijtuig 28 stoel x en rijtuig 21 stoel x ruzie gaan staan maken. Dat kan elk kind verzinnen. En dan ook nogeens niets gaan omroepen: Extra verwarring. Er weet weer iemand de slechtste zet van het bord te vinden hoor
KIJKUIT!!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:11 schreef Monopoly het volgende:
Erg leuke foto's in dit topic. Top
Zondagochtend de 1e trein van Antwerpen Centraal naar Roosendaal gepakt.
Oud materiaal en het was een stoptrein. Erg leuke ervaring om half beschonken al die kleine stationnetjes te zien, plekken waarvan je niet eens wist dat ze bestonden
Haha, daar hebben we zo hard om gelachenquote:
Dat is het toch allang.. Die bestickering was ontworpen voor 6 rijtuigen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat de bestickering van de rijtuigen naar z'n grootje is.
Nee hoor, jij bent niet gek.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dan is "Het reserveringssysteem" toch ook al lang nergens meer een argument voor? Of ben ik nou gek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |