Volgens mij al sinds juli. Eerst nog met een 1300 die als reserveloc meeging, maar omdat problemen uitbleven kan de 1300-loc oudere meuk gaan vervangen op bijvoorbeeld Cargo's.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Al een lange tijd of pas in dienst?
Met lange tijd bedoel ik augustus of eerder...
Klinkt als een hele hoop voor door de dag, dat zie je zelfs in NL niet (Uitgezonderd 800, maar dat is ook overkill buiten de spits)quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
@olyfes Dat durf ik niet te zeggen.
@b2py Zijn maar 8 rijtuigen. Gewoon continu. De hele dag.
Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt als een hele hoop voor door de dag, dat zie je zelfs in NL niet (Uitgezonderd 800, maar dat is ook overkill buiten de spits)
Hoofdzakelijk cargo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij al sinds juli. Eerst nog met een 1300 die als reserveloc meeging, maar omdat problemen uitbleven kan de 1300-loc oudere meuk gaan vervangen op bijvoorbeeld Cargo's.
10 bakken icm is geen 10 bakken virmquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
Tenzij de locs trekkracht te over hebben vind ik het inderdaad vreemd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
Zij zijn echt vreemd die Belgen. Daar rijden veel van zulke lange stammen. Zij hebben dan ook nog versterkingsrijtuigen, die er aangeplakt kunnen worden, aan een zijde.
Deze bestaan uit 3 treinstellen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
die hebben we in Nederland nauwelijks. Alleen wat ICRm en de CNLquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Deze bestaan uit 3 treinstellen.
Wat greavy bedoelde was locomotieven die 10 bakken trekken...
9quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:55 schreef Ireyon het volgende:
De Pimpel rijdt/reed toch ook met een bak of 12?
pics!quote:
Morgen. Straks als ik thuis kom eerst slapenquote:
Kampen, van een kant die nooit iemand zietquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Raad maar welk station dit is.
Nu je het zegt...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:47 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom maken ze bij Amersfoort niet gewoon de oostkant volledig ongelijkvloers. Dan hoef je veel minder te wijzigen aan het spoor. Zoals ik het nu op sporenplan zie hebben ze sowieso die hele fly over daar verkeerd geplaatst. Had je beide sporen in het midden uit laten komen met een tak van de buitenste sporen naar deze sporen, dan had je niet veel meer kosten gehad, maar wel alle mogelijkheden.
Maar dan is het al helemaal overbodig, want dan hoef je alleen maar te zorgen dat Schiphol-Apeldoorn ongelijkvloers kan. En dat kan het ook met 1 fly over extra aan de oostkant, die je parallel aan de huidige fly-over laat lopen, zodat het geen extra overlast veroorzaakt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Nu je het zegt...
Vanwege de layout aan de oostkant moet de trein naar Enschede van spoor 1 vertrekken en de trein naar Groningen van spoor 2. Maar dat betekent dat de trein Schiphol-Groningen dus niet door de dive-under kan en nog steeds het pad Amersfoort -> Utrecht moet kruisen.
Of wacht eens... straks gaat Schiphol-Groningen toch via de Hanzelijn!
Grenstarief? Die 10,90 voor Enschede-Coesfeld is gewoon binnenlands Duits tarief (ZVM) hoor.quote:
En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .dequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kost dat trouwens een schandalige hoop geld zeg. Enschede - Coesfeld is misschien 48 km, betaal je ¤ 10,90 voor een enkeltjeGewoon 2e klas, en wapperen met je BahnCard is zinloos. 22,71 cent per km
![]()
In NL betaal je 2e klas vol tarief 8 euro voor zo'n afstand (Ut - Ht is ook 48 km)
Maakt niet uit. Voor dat verkehrsverbund telt Enschede als Duitsland. Vanaf Gronau is het nog steeds 8,50 bijvoorbeeld.quote:
Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daarquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .de
Is toch meer regel dan uitzondering dat de BahnCard niet voor Verbundtarif geldt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daar![]()
Die is op de Grensland-Express bijvoorbeeld wel geldig gewoon
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
PEG = Arriva en Arriva is tegenwoordig ingelijfd door de DB
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
O ja, ik las het verkeerd.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef jappas het volgende:
[..]
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
Verder is het ook irrelevant, want Enschede - Coesfeld is Verbundtarief, dus dan maakt het niks uit of daar nou een trein van DB of Arriva rijdt. Of überhaupt of er een trein rijdt of in plaats daarvan een bus.
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.
In Nederland met de OV-chipkaart wordt gemopperd dat je voor elke maatschappij apart moet in- en uitchecken en dubbele opstaptarieven enzo; in Duitsland integreren ze trein, bus, tram en metro in één tarief, met als gevolg dat niet elke vervoerder eigen kortingen kan aanbieden, en dan is het ook weer niet goed.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan?![]()
Gestrande Grensland-Expressjes afslepenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
De Coevordenshuttle?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
Locon heeft nog 3 stuks 1800 Locomotieven gekocht. En dan nog de 6700'den, waarvan 2 geplukt worden om 2 rijvaardig te maken.
Zij hebben er zin in zeker.
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
Op zich wel leuk gedaan die video.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:53 schreef James1988 het volgende:
Luchtige (hoge kwaliteits) video van SNCF over 'day to day operations': machinist, conducteur, verkeersleiding, onderhoud.
http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com/?lang=en
De gunstige invloed van problemen met nieuw materieel!quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig
Ik las ook ergens dat er woensdag testritten Bentheim-Oldenzaal zijn voor de ATB van de V200 van de BE.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
De Euroterminal ligt pal naast Coevorden he, en het eigen baanvak is maar geschikt voor 50 km/h dacht ik. En dat over een afstand van 55km, dus dat kost meer dan een uur. Tegen die tijd kun je via Coevorden al voorbij Zwolle zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me stug dat het via Coevorden - Zwolle sneller is. Dat is een heidens eind om gewoon
Zeker. En ze rijden als een trein. Tenminste, normaal. Vanochtend liet een loc reeks 27 het afweten ter hoogte van Landen. Hebben daar 1u45 stil gestaan tot er hulptroepen aanwezig om ons naar station Landen te slepen, en daar moest maar gewacht worden op de volgende trein. Hoewel de IC van een uur later (die achter ons stond) extra op Landen zou stoppen, scheurde die met 80 km/h door Landen... De IR (of L-trein?) met 3 bakjes Break zat daardoor zo vol, dat de reizigers, die uit een I11-rijtuigenstam ala 12 bakjes kwamen, nog niet veel opschoten. Ja, die zich in die trein konden wurmen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig
Omgeleid via..quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:21 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden Utrecht - Amersfoort lopen uit
De Intercity's tussen Amersfoort en Utrecht worden omgeleid, ..
Dat wordt toch wat lastig, kopmaken zonder te stoppen... Als het goed is staan ze gewoon langs het perron, want toen wij gisteren met de IC Berlijn met +8 Amersfoort binnenkwamen werd omgeroepen dat reizigers voor Utrecht/Den Haag/Rotterdam moesten blijven zitten om in Hilversum over te stappen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Hilversum verwacht ik. Zonder stop daar.
Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..quote:Amersfoort
Zondag 23 Oktober 19:09
Oorzaak
Rond Amersfoort rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Apeldoorn/Zwolle reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Amsterdam C en Zwolle reizen via Arnhem.
Hoe lang zou het duren voor ze 20:30 veranderen in "Het is nog onbekend hoe lang dit gaat duren"?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:20 schreef greavy het volgende:
Amersfoort ligt er volledig uit.
[..]
Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..
1 minuut van spoor 1/2 naar 3quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:35 schreef Ireyon het volgende:
Gewaagde overstap.. Of je blijft gewoon een half uurtje op Schiphol chillen natuurlijk.
Als je van Rotterdam moet, kan je wel zitten blijven naar Grunn. Alleen wordt de trein omgeleid via Hilversum.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik pak morgen vroeg lekker de fyra (als hij rijdt...![]()
![]()
![]()
) naar schiphol en vanaf daar de IC naar groningen. Heb ik geen gezeik in rotterdam, utrecht of hilversum met overstappen en een zitplaats vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |