abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:32:44 #102
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103392607
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:30 schreef greavy het volgende:
Rijden al in reizigersdienst.
Al een lange tijd of pas in dienst?

Met lange tijd bedoel ik augustus of eerder...
pi_103392649
Die NMBS1818 met dd rijtuigen, want een lange sleep, in de spits hoop ik maar?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:33:15 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103392650
@olyfes Dat durf ik niet te zeggen.

@b2py Zijn maar 8 rijtuigen. Gewoon continu. De hele dag.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:37:33 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103392940
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Al een lange tijd of pas in dienst?

Met lange tijd bedoel ik augustus of eerder...
Volgens mij al sinds juli. Eerst nog met een 1300 die als reserveloc meeging, maar omdat problemen uitbleven kan de 1300-loc oudere meuk gaan vervangen op bijvoorbeeld Cargo's.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103393012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
@olyfes Dat durf ik niet te zeggen.

@b2py Zijn maar 8 rijtuigen. Gewoon continu. De hele dag.
Klinkt als een hele hoop voor door de dag, dat zie je zelfs in NL niet (Uitgezonderd 800, maar dat is ook overkill buiten de spits)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:40:12 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103393110
Zij zijn echt vreemd die Belgen. Daar rijden veel van zulke lange stammen. Zij hebben dan ook nog versterkingsrijtuigen, die er aangeplakt kunnen worden, aan een zijde.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:40:45 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103393152
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Klinkt als een hele hoop voor door de dag, dat zie je zelfs in NL niet (Uitgezonderd 800, maar dat is ook overkill buiten de spits)
Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:41:29 #109
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103393201
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij al sinds juli. Eerst nog met een 1300 die als reserveloc meeging, maar omdat problemen uitbleven kan de 1300-loc oudere meuk gaan vervangen op bijvoorbeeld Cargo's.
Hoofdzakelijk cargo.

Tenzij de HLE21's, HLE27's en HLE28's buitendienst gaan, vind ik dit een kapitale blunder...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:43:06 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103393284
iig gaat HLE20 er ui
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103393295
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
10 bakken icm is geen 10 bakken virm ;)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:44:45 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103393406
De 20'jes, 23'jes, 26'jes gaan er sowieso uit. Heel gesprek gehad met een Belgische spotter vandaag.
pi_103393528


Raad maar welk station dit is. :P
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:46:35 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103393530
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
Zij zijn echt vreemd die Belgen. Daar rijden veel van zulke lange stammen. Zij hebben dan ook nog versterkingsrijtuigen, die er aangeplakt kunnen worden, aan een zijde.
Tenzij de locs trekkracht te over hebben vind ik het inderdaad vreemd.

Van de week heb ik TerZake gevolgd, waarin onze beste vriend Marc Descheemaecker zijn bezuinigingsplannen kon verdedigen tegen een vakbondsleider. 'Constructief'...

150 treinen schrappen vind ik op zich oké, maar ik had liever een nieuw dienstregelingsconcept gezien.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:47:53 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103393628
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
Deze bestaan uit 3 treinstellen.

Wat greavy bedoelde was locomotieven die 10 bakken trekken...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:50:12 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103393807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Deze bestaan uit 3 treinstellen.

Wat greavy bedoelde was locomotieven die 10 bakken trekken...
die hebben we in Nederland nauwelijks. Alleen wat ICRm en de CNL
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103394165
De Pimpel rijdt/reed toch ook met een bak of 12?
pi_103396251
ook die is enkeldenks, itt tot die belgische trein die dubbeldeks was..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:29:38 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103397013
Zo. Met kunst en vliegwerk de laatste IC naar huis gehaald na borrel van werk. Dit was echt het maximum wat erin zat vandaag :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:44:37 #120
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103398110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:55 schreef Ireyon het volgende:
De Pimpel rijdt/reed toch ook met een bak of 12?
9
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:44:41 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103398117
276 km en 1 nieuw bordje *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:46:32 #122
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103398251
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
276 km en 1 nieuw bordje *O*
pics!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:55:55 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103398852
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:46 schreef bork het volgende:

[..]

pics!
Morgen. Straks als ik thuis kom eerst slapen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103409609

Over ruim een jaar zal het treinverkeer op het Kamperlijntje voorgoed verdwijnen. Vanaf december 2012 beginnen de werkzaamheden die van de spoorlijn een tramtracé moeten maken. De buffeltjes zullen dan sowieso verleden tijd zijn, maar het is best mogelijk dat NS Regio de vervoerder blijft. Dit komt omdat de aanbesteding van de tramlijn losgekoppeld is van het busvervoer in de concessie IJsselmond. Op de zonnige ochtend van 20 oktober 2011 is alles nog koek en ei als stel 3403 het station van Kampen, dat eigenlijk in IJsselmuiden ligt, achter zich laat en als trein 8538 koers zet naar het 13 kilometer verderop gelegen Zwolle. Op de achtergrond is de uit de 17e eeuw stammende Nieuwe Toren van Kampen te zien, waarvan de restauratie de afgelopen zomer afgerond is.


Tussen het dorp 's Heerenbroek en de Zwolse wijk Stadshagen heb je een fraai overzicht over het landschap vanaf het talud van de rondweg van Zwolle. Hier passeert stel 3403 als trein 8542 onderweg naar Zwolle.


Ook van beneden is het aardig toeven bij de overweg aan de Scholtensteeg. Zeker als familie Schaap massaal aan de voederbak plaatsneemt. Nog net voor de zon weer achter een aanstormend wolkenfront schuil gaat, passeert stel 3403 als trein 8544 naar Zwolle.


Naast de 3403 is ook de 3410 voorzien van "Zwolle-Kampen"-bestickering. Momenteel is dit stel daarentegen niet beschikbaar, waardoor er een ander regulier NS-stel op dit korte diesellijntje rijdt. De 3403 is samen met de 3409 aan het eind van de lijn als ze als trein 8557 het voormalige laadperron bij station Kampen passeren. Na een middag vol regen, gelukkig zat uw fotograaf droog binnen te werken, klaarde het in de avondspits weer wat op. Hierdoor was het licht uiterst fraai te noemen.


Na Tiel (week of 2 geleden) en Kampen lijkt het DM90-materieel mij te achtervolgen. Of ik achtervolg hun natuurlijk. Afijn. Door werkzaamheden tussen Wierden en Nijverdal kan de stoptreinserie 7900 uit Enschede niet verder rijden dan Wierden. Omdat er daar geen keermogelijkheden zijn, rijdt de trein leeg door naar Rijssen. Onder heerlijke herfstachtige en zonnige omstandigheden zijn de stellen 3413 en 3406 als trein 7940 onderweg ter hoogte van Notter.


Sinds december 2010 exploiteren Syntus en de Bentheimer Eisenbahn de treindienst tussen Bad Bentheim, Oldenzaal en Hengelo. Deze treindienst gaat door het leven onder de naam Grensland-Express. Speciaal hiervoor heeft DM90-stel 3436 blauwe stickers gekregen, waarmee het een opvallend uiterlijk heeft en daarmee afwijkt van alle andere 'buffeltjes'. Op de zonnige vrijdag 21 oktober 2011 is het stel als trein 20124 onderweg terug richting Hengelo en zal het weldra de buitenwijken van Hengelo-Oost passeren.


De van origine alleen met schuifwagens en containers gevulde Volvo-onderdelentreinen tussen Älmhult en Gent hebben de laatste jaren ook plaats voor wissellaadbakken en/of containers van ander vervoer. Het begon met de blauwe Kinnarps-containers, waarin kantoorartikelen vervoerd werden. Later kwam ook Green Cargo om de hoek kijken, in Zweden een begrip in de transportwereld. Nieuwste trend zijn de gele DHL-wissellaadbakken, die sinds een week of 3 meeliften in de verder vrij saaie bloktreinen tussen Zweden en België v.v. Met de NMBS 2821 aan kop passeert de kleurrijke trein de eveneens kleurrijke herfstomgeving van Deurningen.
pi_103410690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]

Raad maar welk station dit is. :P
Kampen, van een kant die nooit iemand ziet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:41:05 #126
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103410733
Mooie plaatjes weer Zug!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103410875
Waarom maken ze bij Amersfoort niet gewoon de oostkant volledig ongelijkvloers. Dan hoef je veel minder te wijzigen aan het spoor. Zoals ik het nu op sporenplan zie hebben ze sowieso die hele fly over daar verkeerd geplaatst. Had je beide sporen in het midden uit laten komen met een tak van de buitenste sporen naar deze sporen, dan had je niet veel meer kosten gehad, maar wel alle mogelijkheden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_103410961
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:46 schreef bork het volgende:

[..]

pics!
Het kan nog steeds *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103411699
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:47 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom maken ze bij Amersfoort niet gewoon de oostkant volledig ongelijkvloers. Dan hoef je veel minder te wijzigen aan het spoor. Zoals ik het nu op sporenplan zie hebben ze sowieso die hele fly over daar verkeerd geplaatst. Had je beide sporen in het midden uit laten komen met een tak van de buitenste sporen naar deze sporen, dan had je niet veel meer kosten gehad, maar wel alle mogelijkheden.
Nu je het zegt...

Vanwege de layout aan de oostkant moet de trein naar Enschede van spoor 1 vertrekken en de trein naar Groningen van spoor 2. Maar dat betekent dat de trein Schiphol-Groningen dus niet door de dive-under kan en nog steeds het pad Amersfoort -> Utrecht moet kruisen.

Of wacht eens... straks gaat Schiphol-Groningen toch via de Hanzelijn!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 12:25:15 ]
pi_103412076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Nu je het zegt...

Vanwege de layout aan de oostkant moet de trein naar Enschede van spoor 1 vertrekken en de trein naar Groningen van spoor 2. Maar dat betekent dat de trein Schiphol-Groningen dus niet door de dive-under kan en nog steeds het pad Amersfoort -> Utrecht moet kruisen.

Of wacht eens... straks gaat Schiphol-Groningen toch via de Hanzelijn!
Maar dan is het al helemaal overbodig, want dan hoef je alleen maar te zorgen dat Schiphol-Apeldoorn ongelijkvloers kan. En dat kan het ook met 1 fly over extra aan de oostkant, die je parallel aan de huidige fly-over laat lopen, zodat het geen extra overlast veroorzaakt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:46:20 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103412276
Ok, vorige week zaterdag 's avonds naar Dresden afgereisd om al weer om 10 uur zondagochtend in de onderstaande Class642 van ODEG af te zakken naar Zittau.


Op het station in Gorlitz stond op het andere perron een Baureih 650 klaar naar Hoyerswerda



In Zittau ben ik dinsdag nog een keer geweest daarover later meer, nu ging ik gelijk door naar Liberec met de onderstaande Class 642 ditmaal in de kleuren van de Vogtlandbahn (Traject Zittau-Liberec)



Er stond ook nog een Baureihe 612 naar Dresden op Zittau klaar voor vertrek



Van Liberec met de tram naar Jablonec nad Nisou. Breed en smalspoor in Liberec.



Daar met Motorovvz843 en DClass943 naar Korenov, het laatste stuk is normaalspoor voorzien van een tandrad (het enige in Europa nog in gebruik in een normale dienstregeling) en logischerwijze ook het steilste stuk spoor in Tsjechie. (Traject Liberec-Korenov)



In Korenov was het de bedoeling dat er een trein naar Harrachov en Szklarska Poręba ging, dat lijntje is in Augustus 2010 gereactiveerd, helaas was deze die dag stuk en moet ik nog een keer terug :( .Vanuit Szklarska Poręba weer verder met Pesa SA135 naar Jelenia Gora. (traject Korenov/Szklarska Poręba - Jelenia Gora) de Zackenbahn



[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 22-10-2011 13:04:03 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103412421
Go go borkie *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103413275
Leuk! Ik dacht dat bij Tisovec in Slowakije ook nog een normaalsporige tandradbaan was die in normale dienstregeling bereden wordt, maar dat blijkt dus niet met tandradmaterieel te zijn. Weer wat geleerd dus. :)

Edit: Ik lees net dat daar in Tsjechië in het normale bedrijf ook geen tandradmaterieel meer gebruikt wordt. En dat er in Zwitserland nog wel spoorlijnen zijn met normaalspoor-tandradtreinen in dagelijks gebruik.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 13:34:46 ]
pi_103413447
Wat kost dat trouwens een schandalige hoop geld zeg. Enschede - Coesfeld is misschien 48 km, betaal je ¤ 10,90 voor een enkeltje 8)7 Gewoon 2e klas, en wapperen met je BahnCard is zinloos. 22,71 cent per km -O-

In NL betaal je 2e klas vol tarief 8 euro voor zo'n afstand (Ut - Ht is ook 48 km)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103413714
Volgens Jizdenka kost een internationaal kaartje Enschede-Coesfeld ¤9,40 zonder en ¤ 7,10 met RailPlus. Dan is die ¤ 10,90 wel echt belachelijk ja.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:02:41 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103416140
Fijn he, dat grenstarief :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:45:45 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103417715
Mooie platen weer ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103418045
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:02 schreef James1988 het volgende:
Fijn he, dat grenstarief :')
Grenstarief? Die 10,90 voor Enschede-Coesfeld is gewoon binnenlands Duits tarief (ZVM) hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 15:54:50 ]
pi_103418191
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kost dat trouwens een schandalige hoop geld zeg. Enschede - Coesfeld is misschien 48 km, betaal je ¤ 10,90 voor een enkeltje 8)7 Gewoon 2e klas, en wapperen met je BahnCard is zinloos. 22,71 cent per km -O-

In NL betaal je 2e klas vol tarief 8 euro voor zo'n afstand (Ut - Ht is ook 48 km)
En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .de
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:13:28 #140
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_103420724
Zijn er ergens de oudere NS jaarverslagen te downloaden ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_103424056
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:02 schreef James1988 het volgende:
Fijn he, dat grenstarief :')
Maakt niet uit. Voor dat verkehrsverbund telt Enschede als Duitsland. Vanaf Gronau is het nog steeds 8,50 bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103424273
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .de
Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daar -O-

Die is op de Grensland-Express bijvoorbeeld wel geldig gewoon 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:16:38 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103424516
Grote goden. Wat is de Werkplaats Salzinnes een groot complex! Haarlem + Onnen + Maastricht + eindhoven bijelkaar zijn er niks bij...
Foto's komen nog.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:20:13 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103424666
Toffe foto's Bork!
pi_103424805
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daar -O-

Die is op de Grensland-Express bijvoorbeeld wel geldig gewoon 8)7
Is toch meer regel dan uitzondering dat de BahnCard niet voor Verbundtarif geldt?

Daarom heb ik er ook geen, meestal ga ik in Duitsland naar het Ruhrgebied en dan heb je er dus toch helemaal niks aan.
pi_103424887
Bahncard is idd alleen handig bij IC/EC/ICE geloof ik. Oftewel langeafstandstreinen. Tenzij je de Bahncard 100 hebt geloof ik, dan mag je overal onbeperkt mee (toch?).
pi_103424943
Ik had er in een RE Köln - Siegen ook korting mee voor het gebied dat hij buiten NRW reed. Maar dat was wel DB. En naar Coesfeld rijdt alleen de PEG natuurlijk. Over PECH gesproken :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103425011
PEG = Arriva en Arriva is tegenwoordig ingelijfd door de DB :)
pi_103425053
Nja en ik heb mn kaartje ook uit een DB automaat gehaald en DB Regio rijdt gewoon ook tussen Enschede en Gronau. Maar nog steeds werd me nooit gevraagd of ik een BahnCard had :N Nou, het zal wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:31:08 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103425071
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
PEG = Arriva en Arriva is tegenwoordig ingelijfd door de DB :)
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103425128
Ik heb ook geen Bahncard. Totdat ik ooit misschien wel in Duitsland ga werken en dus wonen. Dan fix ik wel even een Bahncard 100. Maar zolang dat niet gebeurd, hou ik de Duitsland tripjes op het met de auto op pad gaan, of de diverse aanbiedingen zoals Europa-Special of de Ländertickets.
pi_103425218
Maar vanuit Deventer kan ik nu dus wel de as Bentheim - Hannover gebruiken als baseline voor van alles *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103425284
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?

Verder is het ook irrelevant, want Enschede - Coesfeld is Verbundtarief, dus dan maakt het niks uit of daar nou een trein van DB of Arriva rijdt. Of überhaupt of er een trein rijdt of in plaats daarvan een bus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 19:40:15 ]
pi_103425368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
pi_103425386
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef jappas het volgende:

[..]

Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
O ja, ik las het verkeerd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:40:05 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103425390
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?

Verder is het ook irrelevant, want Enschede - Coesfeld is Verbundtarief, dus dan maakt het niks uit of daar nou een trein van DB of Arriva rijdt. Of überhaupt of er een trein rijdt of in plaats daarvan een bus.
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103425562
Jaja, peper het nog even in. :+

Maar het tweede deel van m'n post blijft staan: sowieso in heel NRW heb je overal een Verkehrsverbund met hetzelfde tarief voor alle regionale treinen en bussen. Dus aan een BahnCard heb je alleen iets als je met IC/ICE reist of de grens van een Verkehrsverbund overschrijdt.
pi_103425855
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan? :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:00:01 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103426165
Voor ik met vandaag bezig ga, een selectie van de foto's van gister. Alle foto's zijn op mijn Flickr te vinden: http://www.flickr.com/photos/the_knitter/

Ik ben eerst naar Antwerpen-Luchtbal gegaan. Er liggen 6 sporen. Bijna alle goederentreinen komen over de sporen 5 & 6. Een enkele die van- of naar Roosendaal gaat/komt gaan via spoor 3 of 4.

De B-Cargo 1331+1320 met een kolentrein naar de Antwerpse Havens.

Een oud-gediende, B-Cargo 2013 met een UnitCargo naar de Havens. De Belgen noemen dit meestal een 'rommeltrein', waar ik hun ook gelijk in kan geven. Er zitten zóveel verschillende wagons in.. Dan houdt Nederland het bescheiden met een UC.

B-Cargo 2017 met een 'Rommeltrein', in bescheiden versie

B-Cargo 2809 met een 'trailertrein'. Op deze trein staan voornamelijk trailers. Ik heb maar 2 containers gezien.

Waar je in Nederland steeds minder Klazen ziet, rijden ze in België nog volop rond.
Hier zie je Class66 DE6307+6301 in DT met containertrein

Het Belgische cargonetwerk is voor een Nederlander die er weinig komt, steeds weer 'opwindend'. Echter een groot nadeel is dat de Traxxen met grote regelmaat te zien zijn, en de oude locomotieven reeks 20, 23 en 26 steeds meer verdrijven.
In Nederland word de BR189 door de cargospotter als 'standaard' gezien, in België de Traxx (186 xxx) dus.

Gelukkig komen oud-gedienden nog steeds tevoorschijn. Hier de 2012 met een vol beladen containertrein.

Ook een 'verjager' van het oude spul is de Reeks 13. Deze reeks lust 25 kV, en is dus meer inzetbaar. De Reeks 13 rijdt daarom ook veel via de 25 kV routes. De Traxx en oud-gedienden pakken de andere routes.

Wederom een leuk treintje, B-Cargo 2023 met een Staaltrein

Je vraagt je wel eens af waar geld aan verspilt word. Één van de oorzaken is dat er 4 Class66'en rijden, en in elke loc een machinist. Elke loc word bestuurd. En dat als LosseLoc. Je kan dan ook kiezen voor "In Opzending"...

B-Cargo 2312+2341 met UnitCargo

Nog een opvallend treintje is deze. ARF 1101 met een Graantrein komt door, onderweg naar het Rotterdamse. Hier rijdt de trein via spoor 3, gezien het dan direct door kan naar Essen/Roosendaal.

Toen was ik gaan kijken op Antwerpen-Dam. Daar was het écht niks qua zon. Toch nog wat geschoten, omdat ik moest wachten op de trein terug:

Rurtalbahn V207 met afvaltrein, en achterop een G2000 in opzending.

B-Cargo 2357 met Staaltrein


B-Cargo 2013 met UnitCargo]
B-Cargo 2013 met UnitCargo

Terwijl ik weer in de trein terug zat, en in Noorderdokken uitstapte, stapte er nog een Belg uit. Deze bleek ook cargo-spotter te zijn, en dus een heel gesprek mee gehad. Hij heeft mij meegenomen naar andere plekken.

B-Cargo 2022 met Containertrein

B-Cargo 2830+2827 met kolentrein

B-Cargo 2016 met keteltreintje

Op deze lijn naar de Havens rijden ook P-treinen, die daar 1 of 2 haltes hebben. Hier komen 2x Duikbril voorbij uit de havens.

B-Cargo 2009 met containertrein

Een 2e P-trein bestaat uit Varkensneus 804

B-Cargo 1320+13xx met kolentrein
pi_103426526
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan? :{w :P
In Nederland met de OV-chipkaart wordt gemopperd dat je voor elke maatschappij apart moet in- en uitchecken en dubbele opstaptarieven enzo; in Duitsland integreren ze trein, bus, tram en metro in één tarief, met als gevolg dat niet elke vervoerder eigen kortingen kan aanbieden, en dan is het ook weer niet goed. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 20:09:21 ]
pi_103427042
Leuke plaatjes greavy, vooral die in Ekeren vind ik geslaagd.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:22:52 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103427072
Dankje Zug!
pi_103427138
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 20:08 schreef Igen het volgende:
dan is het ook weer niet goed. :D
Precies, jij snapt het :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:19:53 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103429217
Locon heeft nog 3 stuks 1800 Locomotieven gekocht. En dan nog de 6700'den, waarvan 2 geplukt worden om 2 rijvaardig te maken.

Zij hebben er zin in zeker.

De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
pi_103429280
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
Gestrande Grensland-Expressjes afslepen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:25:09 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103429442
Wie weet.

Verder word de mogelijkheid tot Eenmansbediening bij de SGMm's volledig weggenomen; De spiegels gaan buiten dienst, omdat er door de rubbers heen water lekken kan bij regen, en bij de kleine ruitenwisser zo de relais in loopt..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:25:21 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103429450
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
Locon heeft nog 3 stuks 1800 Locomotieven gekocht. En dan nog de 6700'den, waarvan 2 geplukt worden om 2 rijvaardig te maken.

Zij hebben er zin in zeker.

De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
De Coevordenshuttle?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:28:02 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103429558
Maar wáárom een 1600?
Een 1600 kost 50.000. Exclusief onderhoud en alles.
Bij een BR189 is het bijvoorbeeld lease voor 60.000 p/m. Inclusief onderhoud en alles.
Voordeel van de BR189 is dat je flexibeler inzetbaar bent. Je kan zo Duitsland in crossen en dergelijke.

Oké, ik verafschuw het niet dat er een 1600 extra op de baan komt :+
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:31:48 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103429714
Kwam deze foto op Railcolor tegen:

Dat rijtuigje(BR626 motorwagen) sleept zo ff 3 loco's + I11 stuurstand

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 22-10-2011 22:07:54 ]
pi_103431022
No wai dat dat een BR628 is :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:07:45 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103431363
BR626, excuses
pi_103432035
Ja, dacht ik ook, maar die kende ik alleen van de SWEG met rechthoekige lampjes. Blijkbaar is dat toch hetzelfde :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 23 oktober 2011 @ 00:53:14 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103438756
Luchtige (hoge kwaliteits) video van SNCF over 'day to day operations': machinist, conducteur, verkeersleiding, onderhoud.

http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com/?lang=en
pi_103439961
Gave website James1988!
pi_103440119
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:53 schreef James1988 het volgende:
Luchtige (hoge kwaliteits) video van SNCF over 'day to day operations': machinist, conducteur, verkeersleiding, onderhoud.

http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com/?lang=en
Op zich wel leuk gedaan die video.
Maaaaaaaaaaaaar, waarom moet alles weer gedubbed worden, en ook zo slecht :')
Gebruik dan franse stemacteurs die het in het engels inspreken, nu klinkt iedereen in het filmpje brits _O-
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:33:57 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103440187
Ja, dat viel me ook al op. :')

Helemaal in het Frans met Engelse ondertiteling zou net iets beter zijn geweest (en goed voor de Franse taalles).
pi_103442857
Ik was gisteravond nog bij Harders Plaza in Harderwijk. Het viel me op dat in een overweg nog spoor lag van de havenlijn van Harderwijk. De rest is echter helaas een aantal jaar geleden weggehaald.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 oktober 2011 @ 10:26:07 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103444414
Het lijkt er op dat de Friese Stoomtrein Maatschappij in de financiële problemen zit. Een bouwer heeft in Sneek namelijk het recht van retentie toegepast: http://www.grootsneek.nl/(...)cieel-in-zwaar-weer/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103445452
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:19:14 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103445499
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig :P
De gunstige invloed van problemen met nieuw materieel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2011 @ 11:20:52 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103445548
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
Ik las ook ergens dat er woensdag testritten Bentheim-Oldenzaal zijn voor de ATB van de V200 van de BE.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:26:28 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103445687
Die V200 stond vrijdag al klaar in Bentheim :Y

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2011 @ 11:33:00 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103445838
Nouja, dat ding wordt natuurlijk al een tijdje op de eigen lijn ingezet. Ik weet alleen niet of hij vaak bij Bentheim de grens over gaat, aangezien hij bedoeld is voor Euroterminal-Rotterdam, en dat is sneller via Coevorden-Zwolle. Hoewel Arriva ze daar eigenlijk niet wil hebben ivm een kwartiersdienst (gedeeltelijk)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:46:06 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103446189
Lijkt me stug dat het via Coevorden - Zwolle sneller is. Dat is een heidens eind om gewoon :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2011 @ 11:51:40 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103446357
quote:
5s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me stug dat het via Coevorden - Zwolle sneller is. Dat is een heidens eind om gewoon :?
De Euroterminal ligt pal naast Coevorden he, en het eigen baanvak is maar geschikt voor 50 km/h dacht ik. En dat over een afstand van 55km, dus dat kost meer dan een uur. Tegen die tijd kun je via Coevorden al voorbij Zwolle zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:44:49 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103453659
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig :P
Zeker. En ze rijden als een trein. Tenminste, normaal. Vanochtend liet een loc reeks 27 het afweten ter hoogte van Landen. Hebben daar 1u45 stil gestaan tot er hulptroepen aanwezig om ons naar station Landen te slepen, en daar moest maar gewacht worden op de volgende trein. Hoewel de IC van een uur later (die achter ons stond) extra op Landen zou stoppen, scheurde die met 80 km/h door Landen... De IR (of L-trein?) met 3 bakjes Break zat daardoor zo vol, dat de reizigers, die uit een I11-rijtuigenstam ala 12 bakjes kwamen, nog niet veel opschoten. Ja, die zich in die trein konden wurmen.
De IC van weer een uur later ging gelukkig wel stoppen. Maar die was opgehouden op Luik, en vertrok daar met 45 minuten vertraging. Vertraging te Leuven was daardoor 2u50, en ben ik maar via Brussel Noord naar Mechelen gereisd....

Vandaag wpl Mechelen bezocht. De grootste werkplaats van heel België. Prachtig om te zien. Zijn nu druk met de Break te moderniseren, maar er word ook aan Duikbrillen en Varkensneuzen gewerkt. Die ouwe treintjes blijven nog wel een aantal jaren rijden dus.
Selectie van foto's wpl Salzinnes en Mechelen komen nog.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:46:37 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103453724
Tram Zwolle - Kampen duurder door extra spoor

De omvorming van de treindienst op het Kamperlijntje naar de regiotram tussen Zwolle en Kampen gaat 750.000 euro meer kosten. Om een kwartierdienst mogelijk te maken moet er op het spoor langs Stadshagen 500 meter extra rails worden aangelegd. Dat meldt het Reformatorische Dagblad.

Lees meer
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:21:31 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103457435
Werkzaamheden Utrecht - Amersfoort lopen uit

Doordat werk aan het spoor tussen Den Dolder en Amersfoort langer gaat duren dan voorzien, kunnen daar tot maandag in de middag nog geen treinen rijden.

De Intercity’s tussen Amersfoort en Utrecht worden omgeleid, stoptreinreizigers kunnen omreizen via Baarn.

Ook tussen Amersfoort en Deventer en tussen Amersfoort en Zwolle (ochtendspits) rijden minder Intercity’s.

De Reisplanner is naar verwachting bijgewerkt vanaf 20 uur vanavond.

http://www.ns.nl/reiziger(...)iten/rode-regel.html
pi_103459622
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:21 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden Utrecht - Amersfoort lopen uit

De Intercity's tussen Amersfoort en Utrecht worden omgeleid, ..
Omgeleid via.. :?
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:18:15 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103459644
Gevolgen die ik sowieso verwacht:
- Serie 2800 Utrecht-Deventer eruit geknikkerd
- Spitstreinen 125xx/127xx Rotterdam-Leeuwarden eruit geknikkerd tussen Utrecht en Zwolle
- Serie 500/1700 gaat via Hilversum
- Serie 5600 rijdt niet Utrecht-Amersfoort
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:18:29 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103459652
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:17 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Omgeleid via.. :?
Hilversum verwacht ik. Zonder stop daar.
pi_103459742
'k Zou ook niet zo gauw weten hoe anders.. toch behoorlijk knap als ze daar kunnen keren zonder voor vertraging te zorgen voor andere treinen, 't is toch niet het minst drukke station volgens mij.
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:25:00 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103459923
In de meeste gevallen ben je dan ook enkele minuten sneller als je in Hilversum overstapt naar Amersfoort. Scheelt meestal rond de 5 minuten.
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2011 @ 18:19:23 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103462179
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Hilversum verwacht ik. Zonder stop daar.
Dat wordt toch wat lastig, kopmaken zonder te stoppen... Als het goed is staan ze gewoon langs het perron, want toen wij gisteren met de IC Berlijn met +8 Amersfoort binnenkwamen werd omgeroepen dat reizigers voor Utrecht/Den Haag/Rotterdam moesten blijven zitten om in Hilversum over te stappen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:21:13 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103462251
Ik bedoel zonder stop aan het perron. Maar wij zullen het zien.

Edit: Op Hilversum zal het wel aan het perron zijn. Zijn geen(?) perronloze sporen..
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:20:21 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103464479
Amersfoort ligt er volledig uit.

quote:
Amersfoort
Zondag 23 Oktober 19:09
Oorzaak
Rond Amersfoort rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Apeldoorn/Zwolle reizen via Arnhem.

Reizigers tussen Amsterdam C en Zwolle reizen via Arnhem.
Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..
  PR/Manusje van alles zondag 23 oktober 2011 @ 19:25:22 #197
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103464731
ik ben benieuwd morgen. :') Moet van rotterdam naar Grunn dus dat wordt feest :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103464828
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:20 schreef greavy het volgende:
Amersfoort ligt er volledig uit.

[..]

Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..
Hoe lang zou het duren voor ze 20:30 veranderen in "Het is nog onbekend hoe lang dit gaat duren"? ;)

(In de zomer lag Amersfoort ook al een keer eruit door een ongelukje bij de werkzaamheden en toen zetten ze eerst ook zo'n veel te optimistische voorspelling neer over hoe lang het zou gaan duren)
  PR/Manusje van alles zondag 23 oktober 2011 @ 19:34:08 #199
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103465140
ik pak morgen vroeg lekker de fyra (als hij rijdt... _O- :D :'( :D ) naar schiphol en vanaf daar de IC naar groningen. Heb ik geen gezeik in rotterdam, utrecht of hilversum met overstappen en een zitplaats vinden. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103465232
Gewaagde overstap.. Of je blijft gewoon een half uurtje op Schiphol chillen natuurlijk :P .
  PR/Manusje van alles zondag 23 oktober 2011 @ 19:36:55 #201
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103465299
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:35 schreef Ireyon het volgende:
Gewaagde overstap.. Of je blijft gewoon een half uurtje op Schiphol chillen natuurlijk :P .
1 minuut van spoor 1/2 naar 3 :+

preciees ontbijtje scoren. c_/
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:37:16 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103465316
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik pak morgen vroeg lekker de fyra (als hij rijdt... _O- :D :'( :D ) naar schiphol en vanaf daar de IC naar groningen. Heb ik geen gezeik in rotterdam, utrecht of hilversum met overstappen en een zitplaats vinden. :')
Als je van Rotterdam moet, kan je wel zitten blijven naar Grunn. Alleen wordt de trein omgeleid via Hilversum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')