Laten overnemen? Dat geld ben je wel kwijt want dat gaat in de algemene pot voor onderhoud. Er is geen "mijn deel" zodra je het in een VvE stopt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef Chinless het volgende:
Het geld in de VVE ben je ook nooit kwijt, je kan altijd dit laten overnemen door de nieuwe koper. Tenzij het is uitgegeven aan uitgaven.
Nieuw pand uit 2005, geheel van beton, geanodiseerde aluminium kozijnenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:42 schreef Casos het volgende:
40 euro alleen zegt ook niets. Als de staat van het pand of een deel slecht is en er noodzakelijk onderhoud gepleegd moet worden, kan de VVE per vergadering zomaar voor een eenmalige bijdrage of verhoging van de servicekosten stemmen.
Lees je vooral goed in in de afgelopen vergaderingen en algemeen onderhoud / staat van het pand.
Dat vind ik dus ook zo stom. Ze zeggen dat je bijvoorbeeld 500 euro per maand niet zou kunnen missen, maar 300 + 200 VVE is dan opeens geen probleem. WTF?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:10 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat heb ik ookMaar als je 200 euro netto moet bijlappen kun je ook een hypotheek nemen van 50.000 meer.. Maarja, dat wil de bank niet, blablabla... gezeik allemaal.
Idd, staat als het goed is ook in het jaarverslag(of hoe heet dat ook alweer) dat je dus op kan vragen bij de verkopend makelaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:25 schreef Clupea het volgende:
En vraag ook even wat de VVE reserves zijn. Veel geld in kas betekend dat de VVE bijdrage niet meteen omhoog gaat als er eens wat onderhoud gedaan moet worden.
Lijkt me dan niet echt een actieve vve.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:00 schreef Blik het volgende:
Ik betaal 10 euro per maand voor de VVE. er is gewoon geen pijl op te trekken wat dat betreft.
Een topic over woonkosten heeft niets in 'wonen' te zoeken? Afijn, mij om het evenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Schopje Werk, Geldzaken en Recht
Dit topic heeft helemaal niets in K&W te zoeken !
Het gaat er om wat de reserveringen zijn en wat je MOP daar over zegt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:15 schreef BadderAapje het volgende:
Nieuwbouw appartement hier. opgeleverd in 2011.
maandelijkse kosten + schuurtje: 72 EUR (eindhoven)
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dan niet echt een actieve vve.
Dit!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:22 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Het gaat er om wat de reserveringen zijn en wat je MOP daar over zegt.
Met andere woorden, hoe wordt er gespaard voor groot onderhoud en welke verzekeringen zitten er in.
Beetje afhankelijk van wat daar in zit he? Ik betaal wel 200E per maand maar daar zit ook verwarming en heet en koud water in.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef Matty___ het volgende:
ik betaal voor een nieuwbouwappartement met 2 liften nu 86 euro per maand.
Het ligt er volgens mij aan wat er allemaal gedaan wordt van dat geld en hoe goed het onderhouden is.
Als men er jarenlang niets aan heeft gedaan en het beseft komt er dat het nodig is en de kosten nu 200 euro in de maand zijn zou ik bedanken en verder zoeken
Complete onzin dus. Je kunt dat helemaal niet roepen tenzij je weet wat er 'in' die kosten zit.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:29 schreef KhaZ het volgende:
Om op de eerste vraag terug te komen, wat is redelijk? Redelijk is ongeveer ¤50-100 per maand, hangt gewoon van het gebouw af.
Beste,quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:22 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Het gaat er om wat de reserveringen zijn en wat je MOP daar over zegt.
Met andere woorden, hoe wordt er gespaard voor groot onderhoud en welke verzekeringen zitten er in.
En dus, dan kun je toch met je MOP achterhalen of de VVE bijdrage realistisch is ten opzichte van de te verwachtten onderhoudskosten over de jaren heen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:18 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Beste,
Omdat het pas dit jaar is opgeleverd hebben wij elke mogelijke verzekering, onderhoud, schoonmaak erbij. Het is dus vrijwel maximaal begroot.
Te lage schatting van onderhoudskosten vinden vaak plaats. En dan wordt het huilen tijdens het bijstorten.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:14 schreef kwib het volgende:
Wat je moet betalen aan VvE kosten is afhankelijk van wat er mee gedaan wordt. Liftonderhoud, gevel- en dakonderhoud, schoonmaakkosten etc.
Buiten je maandelijkse kosten kan het ook geen kwaad op de laatste jaarrekening op te vragen. Het is nogal vervelend als er een half jaar na deaankoop van je appartement door de VvE wordt besloten dat het dak dient te worden vervangen en er geen reserve budget is opgebouwd om dit te betalen. Dan mag je in eens enkele duizenden euro's op tafel leggen.
En ja, dan ben jij wettelijk verplicht dit dan te betalen. In de aankoop van je appartement zitten ook jouw aandeel in de opgebouwde reserves van de VvE (of jouw verplichting indien deze resveres ontbreken).
VvE's worden door veel mensen onderschat terwijl er een boel gelazer uit kan komen dien de VvE slecht wordt beheerd
En dat is dan ook meteen de ellende: je betaalt mee aan het afraffel-schilderwerk (roze of bruin bijvoorbeeld) terwijl je liever een andere kleur zou hebben. Je betaalt mee aan de speeltoestellen (terwijl je zel geen kinderen hebt) en je betaalt mee aan het verbruik van anderen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:37 schreef Knavia het volgende:
Wat je betaalt aan de VVE is te vergelijken met het onderhoud wat je zelf zou moeten plegen aan de buitenzijde van een woonhuis.
Ach wij kunnen wel een indiviuele watermeter krijgen maar dan zouden de kosten voor de watermeter alleen al meer zijn dan het vebruik per huishouden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:33 schreef blomke het volgende:
[..]
En dat is dan ook meteen de ellende: je betaalt mee aan het afraffel-schilderwerk (roze of bruin bijvoorbeeld) terwijl je liever een andere kleur zou hebben. Je betaalt mee aan de speeltoestellen (terwijl je zel geen kinderen hebt) en je betaalt mee aan het verbruik van anderen.
Dat staat mij dus ook zo tegen aan een VVE. Tuurlijk, niemand wil een trappenhuis met ontbrekende treden of een haperende lift, maar als je soms ziet hoe afzichtelijk het schilderwerk er soms uitziet... hier in de buurt staat een flat waarvan een krappe meerderheid heeft besloten om de buitenkant van de galerijen afwisselend oudroze en pepermuntgroen te schilderen. Past mooi bij het mos op de verzuurde oude bakstenen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:33 schreef blomke het volgende:
[..]
En dat is dan ook meteen de ellende: je betaalt mee aan het afraffel-schilderwerk (roze of bruin bijvoorbeeld) terwijl je liever een andere kleur zou hebben. Je betaalt mee aan de speeltoestellen (terwijl je zel geen kinderen hebt) en je betaalt mee aan het verbruik van anderen.
OMG wat ben ik blij met m'n eigen vrijstaande woning: ik voer zelf het schilderwerk op mijn manier en in de kleur die mijn vrouw wenst, uit. Ik heb geen speeltoestellen en doe het tuinoderhoud lekker zelf. Ik hoef geen vergaderingen te organiseren, zoek zelf m'n verzekeringen uit en bespaar lekker op m'n gasrekening door zuinig e stoken en de houtkachel te laten branden.
Zo'n opzichter betaal je dan natuurlijk ook weer dubbel en dwars. Gewoon alles lekker zelf doen; weet je dat het goed gebeurt en kan je zelf de optimale kwaliteit met topkwaliteitsverf bereiken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afraffelschilderwerk dat is gewoon een kwestie van een goede onafhankelijk opzichter op de job zetten. Als jij een slechte schilder inhuurt krijgt je bij je eigen woning ook natuurlijk afraffel schilderwerk.
Kijk Lente_Ninja, met jou kan ik tenminste praten, jij begrijpt me. Ga eens bij een makelaar naar maisonnettes kijken en vragen of er een VVE is. Zo ja, dan: aju paraplu. Op zoek naar een eigen huis zonder VVE gedoe.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:18 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dat staat mij dus ook zo tegen aan een VVE. ...........maar als je soms ziet hoe afzichtelijk het schilderwerk er soms uitziet... hier in de buurt staat een flat waarvan een krappe meerderheid heeft besloten om de buitenkant van de galerijen afwisselend oudroze en pepermuntgroen te schilderen. Past mooi bij het mos op de verzuurde oude bakstenen.![]()
3500 euroquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:19 schreef Hi_flyer het volgende:
Moet je een MJOP hebben?......maar zolang er 3500 euro voor gevraagd wordt, stellen we dat mooi uit tot 2050.
VEH is misschien wel een goed ideequote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:26 schreef Hi_flyer het volgende:
18 woningen hier. VEH is misschien wel een goed idee, bedankt.
3500 minus 1500 = 2000quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:33 schreef Hi_flyer het volgende:
..... Ik verdenk ze ervan daarvoor een bedrag te ontvangen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |