Bron: http://www.depers.nl/binn(...)r-je-eigen-land.htmlquote:Over rasdiscriminatie wordt weinig rumoer gemaakt
'Jou moeten we hier niet, ga terug naar je eigen land'
Honderden mensen in Nederland worden hun buurt uit gepest. Slachtoffers zijn vooral niet-westerse allochtonen.
In de afgelopen twee jaar zijn er bijna vijfhonderd mensen uit hun buurt weggepest of stelselmatig getreiterd door buurtbewoners. Dat blijkt uit cijfers van de Landelijke Branchevereniging van Antidiscriminatiebureaus (LBA). Naar aanleiding van de ontstane ophef over een weggepest homostel uit het Haagse stadsdeel Laak heeft de LBA een inventarisatie uitgevoerd onder alle antidiscriminatiebureaus in Nederland. Daar kwam uit naar voren dat het in de meeste gevallen gaat om mensen die te maken krijgen met racistische pesterijen: 60 procent. Op de tweede plaats, met 12 procent, gaat het om discriminatie op grond van seksuele geaardheid. Meestal (bij 308 gevallen) betreft het zogenaamde 1-op-1 pesterijen: de pesterijen komen dan van één adres vandaan.
De pesterijen gaan vaak hand in hand met geweldpleging en vernieling. Zo werd het huis van een man uit Sierra Leone eerst beklad met een hakenkruis, vervolgens werd een raam ingegooid en uiteindelijk werd er brand gesticht. Even schrijnend is de situatie van een man uit Afghanistan. Zijn vader en broer werden vermoord en hij vluchtte naar Nederland. Nu wordt hem het leven zuur gemaakt door zijn buurman, die hem en zijn familie uitscheldt en de kinderen met een bezem te lijf ging.
Luc Hofmans, directeur van het antidiscriminatiebureau Artikel 1 Noord-Holland Noord, hoopt op meer aandacht voor de pesterijen die te maken hebben met racisme. ‘Het discrimineren van homo’s is vreselijk en pijnlijk, maar over discriminatie op ras wordt weinig maatschappelijk rumoer gemaakt. Die groepen zijn daardoor ook minder snel geneigd om er naar buiten mee te treden.’
Volgens het LBA zijn de cijfers, waarmee het deze week nog naar de Tweede Kamer gaat, het spreekwoordelijke ‘topje van de ijsberg’. Pesterijen komen in het hele land voor, volgens Hofmans is er niet een gebied dat er uit springt. ‘Het gebeurt overal, tot in de kleinste dorpjes’.
Dader: witte man
Wat opvalt als de inventarisatie vergeleken wordt met algemenere discriminatiecijfers van het LBA eerder dit jaar, is dat er bij het wegpesten nauwelijks gewag wordt gemaakt van antisemitisme. Die gevallen heeft het LBA geschaard onder het kopje ‘Godsdienst’. Maar zelfs dan kom je niet verder dan dertien gevallen in totaal. ‘Wat je wel mag concluderen’, zegt Hofmans, ‘is dat als je een andere kleur hebt, je sneller gesignaleerd en gepakt wordt’.
Die opmerking klopt in het licht van het eerdere onderzoek. Uit Kerncijfers 2010 over discriminatieklachten en meldingen blijkt dat er nog steeds verreweg het meest wordt gediscrimineerd op ras. Op 1,9 miljoen niet-westerse allochtonen kwamen in vier jaar tijd 9.355 klachten binnen over discriminatie. Dat zijn er 49 per 1.000 mensen. Bij antisemitisme is dat aantal 8,5 klachten op 1.000 mensen en bij discriminatie op seksuele geaardheid ligt het nog lager: 1,3 klachten per 1.000 mensen.
Duidelijk is wie er gepest worden; het daderprofiel is niet altijd hetzelfde. In de meeste gevallen van de pesterijen is de dader een jongere of een ‘witte man’. Maar, haast Hofmans zich te zeggen, ‘een Turk en een Antilliaan kunnen net zo goed tegen elkaar tekeer gaan. Net als twee buurvrouwen.’
is er sprake van 'steeds vaker'?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
Zorgwekkend en ook goed artikel in Dagblad De Pers:
[..]
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)r-je-eigen-land.html
Ik vind het een verontrustende ontwikkeling dat homo's kennelijk steeds vaker uit hun buurt worden weggepest, maar dat mag geen reden zijn om het probleem van weggepeste allochtonen onder het tapijt te schuiven en de nadruk alleen op homo's te leggen. Iets wat het AD en vooral de Telegraaf duidelijk wél doen:
AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elen-weggepest.dhtml
Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/b(...)len_weggepest__.html
De PVV heeft recent (terecht) een kamerdebat over het wegpesten van homo's aangevraagd. Benieuwd of de partij nu ook een debat over het wegpesten van allochtonen aanvraagt...
Dan ben je vooral off-topic.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:32 schreef mazaru het volgende:
Er is in de wijk waar ik woon een golf van Poolse immigranten gekomen. Met deze golf van Poolse immigranten is er een plotselinge golf van inbraken en diefstal over de wijk gevallen. Als ik daar mijn conclusies uit trek, ben ik dan een racist of een realist?
bij ons is laatst een ooievaar gespot, rond dezelfde tijd werd een werd een fietsendiefbende (hoe noem je dat eigenlijkquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:32 schreef mazaru het volgende:
Er is in de wijk waar ik woon een golf van Poolse immigranten gekomen. Met deze golf van Poolse immigranten is er een plotselinge golf van inbraken en diefstal over de wijk gevallen. Als ik daar mijn conclusies uit trek, ben ik dan een racist of een realist?
Is dat zo? Die mensen worden nu wel allemaal scheef aangekeken door de autochtone bewoners. En er worden ook de nodige opmerkingen net iets te hard gemaakt als ze voorbij lopen. Ik weet zeker dat dat als wegpesten kan worden aangemerktquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dan ben je vooral off-topic.
Ik denk dat een muur in Jeruzalem het niet met je eens is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:35 schreef 3-voud het volgende:
Onderzoek wijst dus uit dat Joden en blanken minder snel klagen.
Allochtone kiezers vertegenwoordigen slechts een klein deel van de PvdA-achterban. Ze zijn hooguit goed voor 4-5 van de 30 zetels die de PvdA heeft.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:25 schreef Godtje het volgende:
Ik zou je eerder afvragen of de PVDA een keer voor zijn achterban opkomt.
Er is eigenlijk nooit een legitimatie om mensen uit hun buurt weg te pesten, dan wel voor eigen rechter te spelen. Zelfs al gaat het om overlastgevende allochtonen, dan is dat nog geen vrijbrief om ze de buurt uit te pesten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:27 schreef kovenant het volgende:
vraag me toch eerder af hoe zit met de reden waarom ze worden weg gepest.
er is een hoop vooraf gegaan met waarom er zo word gedacht..
Arabieren, Noord-Afrikanen en Joden zijn ook een vorm van 'blank', semi-racist.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:35 schreef 3-voud het volgende:
Wegpesten niet nee, maar (laten) wegjagen/(laten) wegsturen moet zeker kunnen!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
Er is eigenlijk nooit een legitimatie om mensen uit hun buurt weg te pesten, dan wel voor eigen rechter te spelen. Zelfs al gaat het om overlastgevende allochtonen, dan is dat nog geen vrijbrief om ze de buurt uit te pesten.
Een realist. Maar als je lukraak Polen of andere allochtonen het leven zuur gaat maken en ze actief de buurt uit pest omdat ze toevallig Pool (of allochtoon) zijn, dan ben je een racist.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:32 schreef mazaru het volgende:
Dat blijkt nergens uit. Als jij over geloofwaardige bronnen beschikt waaruit blijkt dat blanken massaal door allochtonen hun buurt zijn uitgepest, dan hoor ik dat vraag.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:35 schreef 3-voud het volgende:
In dit landje is iedereen racist. Tenminste, we kunnen het er elke keer van maken. Zal wel verveling zijn ofzo, of menen gevat te zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:38 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Arabieren, Noord-Afrikanen en Joden zijn ook een vorm van 'blank', semi-racist.
Nee, iedereen discrimineert elke dag, dat wel. Maar niet iedereen is racist, gelukkig.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In dit landje is iedereen racist. Tenminste, we kunnen het er elke keer van maken. Zal wel verveling zijn ofzo, of menen gevat te zijn.
QFT!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:45 schreef klipper het volgende:
Ik vraag me dan wel af of het inderdaad wegpesten van allochtonen is of dat de allochtoon het gewoon verkeerd begrijpt.
Het valt mij namelijk op dat vooral Marokkanen bijvoorbeeld een opmerking echt letterlijk nemen en niet de intonatie ervan kunnen inschatten, ze zien vrijwel alles als aanval op hun functioneren?
Als je dan een opmerking maakt dan moet je gelijk uitleggen wat je ermee bedoelt, terwijl de autochtoon dit vanzelf al door heeft.
Opmerkingen zijn tenslotte niet altijd een aanval op functioneren maar zeer vaak een advies.
X-Ray geband? Wat een gemis.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:49 schreef Copycat het volgende:
Tja, Hoffstadgroepje moet iets om handen hebben, nu hij is geband.
Zoals die Marokkaan hier in Heerhugowaard, die een paar hangjongeren in de buurt aansprak op hun gedrag, waarna hij het mikpunt werd van pesterijen en intimidatie, en vervolgens werd zijn huis in de fik gestoken!?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:45 schreef klipper het volgende:
Ik vraag me dan wel af of het inderdaad wegpesten van allochtonen is of dat de allochtoon het gewoon verkeerd begrijpt.
Het valt mij namelijk op dat vooral Marokkanen bijvoorbeeld een opmerking echt letterlijk nemen en niet de intonatie ervan kunnen inschatten, ze zien vrijwel alles als aanval op hun functioneren?
Als je dan een opmerking maakt dan moet je gelijk uitleggen wat je ermee bedoelt, terwijl de autochtoon dit vanzelf al door heeft.
Opmerkingen zijn tenslotte niet altijd een aanval op functioneren maar zeer vaak een advies.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:36 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik denk dat een muur in Jeruzalem het niet met je eens is.
Dat zal vanaf nu wel meevallen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:52 schreef Mylene het volgende:
Naar homo's die worden wegetreiterd wordt echter niet omgekeken, die worden in de steek gelaten omdat de daders allochtonen zijn. Zie Utrecht en die drol van een burgemeester. Het wordt genegeerd en gebagatelliseerd.
Zeurkous, ok uitzonderingen daargelaten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals die Marokkaan hier in Heerhugowaard, die een paar hangjongeren in de buurt aansprak op hun gedrag, waarna hij het mikpunt werd van pesterijen en intimidatie, en vervolgens werd zijn huis in de fik gestoken!?
Yeah, vast een misverstand...(!)
Hehehe...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nu wel ja nu blijkt dat allochtonen ook slachtoffer zijn.
In de Utrechtse wijk Terwijde werden homoseksuelen én fatsoenlijke Marokkaanse gezinnen het leven zuur gemaakt door Marokkaanse hangjongeren.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals die Marokkaan hier in Heerhugowaard, die een paar hangjongeren in de buurt aansprak op hun gedrag, waarna hij het mikpunt werd van pesterijen en intimidatie, en vervolgens werd zijn huis in de fik gestoken!?
Yeah, vast een misverstand...(!)
Hoe weet je dat het een uitzondering is? Mijn chineze vriendin werd vroeger ook regelmatig bespuugd door een autochtoon ettertje uit de buurt, en zo gebeurt het in veel meer buurten. Het gaat ook niet alleen om marokkaanen/moslims natuurlijk, maar gewoon om kwetsbare normale mensen die in hun eentje of met een klein gezin een makkelijk doelwit vormen...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Zeurkous, ok uitzonderingen daargelaten.
Hoewel het verbazend is dat de hangjongeren hier blijkbaar niet van Marokkaanse afkomst waren, of waren ze dat wel en begrepen ze het verkeerd.
Zie hierboven: het maakt me geen fuck uit door wie ze weggepest worden, maar het moet keihard afgestraft worden!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef Teutoon het volgende:
[..]
In de Utrechtse wijk Terwijde werden homoseksuelen én fatsoenlijke Marokkaanse gezinnen het leven zuur gemaakt door Marokkaanse hangjongeren.
Ah, daar isie weer. Je kon erop wachten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:01 schreef Yi-Long het volgende:
Je moet ze gewoon keihard aanpakken en desnoods geef je ze een straatverbod voor hun eigen buurt en geef je ze iedere dag een boete...
Nee, komt door de mediaheisa die aan de homo's is gegeven. Alleen maar goed dat er aandacht aan gegeven wordt maar helaas werkt het blijkbaar tegenwoordig gewoon zo dat er eerst een paar kalven moeten verdinken waarna de media allemaal zielige verhaaltjes gaat ophangen dat die koe haar kindjes mist en zielig loopt te loeien voordat de put gedempt wordt nadat de boer en burgermeester excuses hebben aangeboden en er 5 commissies op zijn gezet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nu wel ja nu blijkt dat allochtonen ook slachtoffer zijn.
Die was er al meer dan 3 jaar. Veranderde niets aan de zaak.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, komt door de mediaheisa die aan de homo's is gegeven.
Denk het ook. Gevalletje "vlees maakt je hufterig" onderzoek.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:14 schreef LXIV het volgende:
Als ik in dat artikel de term 'witte man' zie staan, dat weet ik al dat ik het absoluut niet serieus kan nemen, en dat de 'feiten' hoogstwaarschijnlijk achter een politiek-correct bureau bijeen verzonnen zijn.
Ik kan niet voor ieder geval spreken, maar in het geval van HHW had de man al meerdere keren aangeklopt bij de politie vanwege dit probleem, en ik neem aan dat buurtbewoners daar ook wel iets van zullen meekrijgen. Dan kun je als politie dus gewoon een onderzoek instellen om de daders in kaart te brengen en er eens mee te gaan praten. Je weet wel. Zoals fatsoenlijke politieagenten dat zouden moeten doen vanuit hun functie...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ah, daar isie weer. Je kon erop wachten.
Ben nu toch wel eens benieuwd hoe je dat voor je ziet. Zonder heterdaadje kan de politie niets doen. En als ze zon clubje in de kraag vatten, kans 0,1%, moeten ze een straatverbod krijgen en elke dag een boete volgens jou. Betekent dit dat je voor elke jongere een paar agenten beschikbaar wilt stellen die dat clubje 24/7 stalken? Het geld groeit je zeker op de rug, nietwaar? De haalbaarheid daar gelaten...
Laat je persoonlijke frustaties niet de overhand nemen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het een uitzondering is? Mijn chineze vriendin werd vroeger ook regelmatig bespuugd door een autochtoon ettertje uit de buurt, en zo gebeurt het in veel meer buurten. Het gaat ook niet alleen om marokkaanen/moslims natuurlijk, maar gewoon om kwetsbare normale mensen die in hun eentje of met een klein gezin een makkelijk doelwit vormen...
Ik heb geen idee van welke afkomst de hangetters in HHW waren, en eigenlijk maakt me dat ook weinig uit. Je hebt allochtone etters en je hebt autochtone etters. Overal.
Je moet ze gewoon keihard aanpakken en desnoods geef je ze een straatverbod voor hun eigen buurt en geef je ze iedere dag een boete...
Die mensen zijn bang voor het onbekende.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:27 schreef kovenant het volgende:
vraag me toch eerder af hoe zit met de reden waarom ze worden weg gepest.
er is een hoop vooraf gegaan met waarom er zo word gedacht..
Dat zijn mensen die zó enorm gefocussed zijn op het tegengaan van 'racisme' en 'discriminatie' dat ze geen enkel probleem hebben met het vervalsen van feiten en conclusies.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Denk het ook. Gevalletje "vlees maakt je hufterig" onderzoek.
Niet omgekeken? Zelfs in Tweede Kamer lult men over het wegpesten van homo's en half NWS staat op zn kap als een homo-koppel wordt weggejaagd. Dus wat lul je nou?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:52 schreef Mylene het volgende:
Naar homo's die worden wegetreiterd wordt echter niet omgekeken, die worden in de steek gelaten omdat de daders allochtonen zijn. Zie Utrecht en die drol van een burgemeester. Het wordt genegeerd en gebagatelliseerd.
En je denkt dat zulke hangjongeren daarvan onder de indruk zijn?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik kan niet voor ieder geval spreken, maar in het geval van HHW had de man al meerdere keren aangeklopt bij de politie vanwege dit probleem, en ik neem aan dat buurtbewoners daar ook wel iets van zullen meekrijgen. Dan kun je als politie dus gewoon een onderzoek instellen om de daders in kaart te brengen en er eens mee te gaan praten. Je weet wel. Zoals fatsoenlijke politieagenten dat zouden moeten doen vanuit hun functie...
Uhm, we horen er alleen iets over wanneer het DOOR allochtonen gedaan wordt tegen homo's en joden.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:16 schreef klipper het volgende:
[..]
Laat je persoonlijke frustaties niet de overhand nemen.
Dat je vriendin gepest is heeft waarschijnlijk een heel andere achtergrond dan de huidige, dat waren kleine kinderen zoals ik begrijp, spugen is namelijk iets wat jonge kinderen doen.
We hebben het hier over jong volwassenen die niet meer pesten maar gewoon de boel aan het terroriseren zijn.
Zolang de autochtoon geterroriseerd wordt lees je er vrijwel niets van, maar nu betreft het een allochtoon en hup we moeten er wat mee.
Terwijl de grootste oorzaak ligt in het feit van gedogen van het 1 lokt het ander uit.
Vindt je het gek dat er ook eens tegenstand plaatsvindt?
In het algemeen komt de meeste overlast van mensen uit het Oostblok en Marokko.
Ik ken zeer veel Turken en daar zijn nooit problemen mee, maar zodra er een Marokkaan komt te wonen begint het gedonder.
En dat is gewoon een feit.
Met aziaten zijn er trouwens ook nooit problemen.
Overigens lees nooit problemen als niet anders dan autochtonen, voor je daar weer over valt.
Het is een soort ideologie inderdaad. Ik ken ze die echt kwaad worden als je het niet eens bent. Accepteren geen andere kijk op de zaak dan hun eigen. Dan vervallen ze in daden waar ze de rechtsen dagelijks van beschuldigen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die zó enorm gefocussed zijn op het tegengaan van 'racisme' en 'discriminatie' dat ze geen enkel probleem hebben met het vervalsen van feiten en conclusies.
Het is een eerste stap die de politie MOET nemen. Door niets te doen houdt het in ieder geval sowieso niet op...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En je denkt dat zulke hangjongeren daarvan onder de indruk zijn?
Kom op, die vinden het maar wat leuk dat de politie eraan te pas komt en zich als een stel zeurwijven opstellen en afdruipen. Stijgt hun imago ook van.
Als je dit niet inziet sta je ver buiten de samenleving.
Aldus de begripvolheid zelvequote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is een soort ideologie inderdaad. Ik ken ze die echt kwaad worden als je het niet eens bent. Accepteren geen andere kijk op de zaak dan hun eigen. Dan vervallen ze in daden waar ze de rechtsen dagelijks van beschuldigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |