Volgens mij kom je tot je milde oordeel omdat je mild oordeelt over het gespreksonderwerp: Jezus. Probeer je eens voor te stellen dat het geen evangelisten zijn, maar mensen met een bepaald ander doel, die met die jochies gaan voetballen. Bijvoorbeeld een delegatie van de tabakindustrie, die kinderen uitlegt hoe 'cool' roken is. Hoe geweldig de profeet Mohammed was, hoe fantastisch de Playstation spelcomputer is, enzovoort.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
Vind het een lastige kwestie. Aan de ene kant zie ik het probleem niet zo. Anderzijds hebben de ouders wel een punt wanneer zij zeggen dat het al een ander verhaal is als wordt aangekondigd dat die reli's dit doen. Dan kun je immers zelf besluiten of je je kind erheen laat gaan. Tegelijkertijd kan het volgens mij weinig kwaad als een paar van die lui een en ander vertellen over Jezus. Krijgen kinderen niks van. Lastig.
Ik ben enger dan de organisatie die al deze dingen heeft gedaan en doet, alleen omdat ik het verwoord... voor zoiets moet je wel heel erg krom denken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:42 schreef Casos het volgende:
[..]
Je doet er met dit soort berichten niet voor onder en bent nog enger dan diegene die je zo uitkotst. Al helemaal naar aanleiding van dit topic.
Kinderen aanzetten tot gedrag wat aantoonbaar slecht is voor hun gezondheid (roken) is natuurlijk iets totaal anders dan praten over een levensovertuiging. En of dat nu het Christendom of de Islam is... dat is irrelevant.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:50 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij kom je tot je milde oordeel omdat je mild oordeelt over het gespreksonderwerp: Jezus. Probeer je eens voor te stellen dat het geen evangelisten zijn, maar mensen met een bepaald ander doel, die met die jochies gaan voetballen. Bijvoorbeeld een delegatie van de tabakindustrie, die kinderen uitlegt hoe 'cool' roken is. Hoe geweldig de profeet Mohammed was, hoe fantastisch de Playstation spelcomputer is, enzovoort.
Binnen grenzen is er toch geen probleem. Natuurlijk is het wat anders als er een zeer extreme variant verteld wordt, waarbij kinderen bang gemaakt worden, of dat ze voor god moeten sterven, of weet ik wat voor onzin...quote:Waar het om gaat, is dat mensen onder valse voorwendselen (een potje voetbal) bezig gaan met het beïnvloeden van relatief makkelijk beïnvloedbare kinderen, terwijl de ouders daar geen weet van hebben. Vind jij werkelijk dat jan en alleman die kinderen maar van alles mogen aanpraten zonder dat ouders dat weten of er invloed op kunnen uitoefenen?
Dat is wederom uit de overtuiging dat deze mensen een positief doel nastreven. Voor mij is het christendom net zo goed een sekte. Ik kan mij op geen enkele manier vinden in de normen en waarden van de bekerende christen. Mijn kinderen dus op deze manier met een geloof in aanraking laten komen is voor mij totaal geen optie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een kul. Met kinderen voetballen en met ze praten... en dan moet je tegenwoordig eerst vergaderen of dat wel zou moeten mogen...
Nederland is toch in 10 jaar tijd van een prachtig tolerant land verworden tot een klotemaatschappij waar iedereen elkaar lijkt te wantrouwen en vrijwel niemand een ander nog het licht in de ogen gunt.
En dan klagen over mensen die een positief doel nastreven! Dan ben je m.i. door en door verrot. Gelet op het feit dat het kennelijk zo breed gedragen wordt is dan dus de conclusie dat de Nederlandse maatschappij door en door verrot is.
BAH!
Dat zijn communisten!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:49 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Mensen worden terecht kwaad als Mao, Pol Pot en Stalin als representatief worden gezien voor alle atheisten.
Minimum leeftijd om sex te hebben in het vaticaan is 12 jaar, met of zonder toestemming van de ouders/voogd... En niet alleen dat maar als iemand uit hun gelederen sex met kleine kinderen had werd er alles aan gedaan om het te verzwijgen, en de betreffende persoon wordt gewoon op een andere plek aan het werk gezet waar die persoon weer met kinderen kwam te werken!quote:De kerk is in ieder geval altijd op papier pedofilie blijven veroordelen en heeft te lang gezwegen, maar ze was daarin niet alleen.
Ja, ik zie niet zo heel veel kwaad in voetballen met kinderen en ze vervolgens vertellen over jezus.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:59 schreef GI het volgende:
Dat is wederom uit de overtuiging dat deze mensen een positief doel nastreven.
Je moet jouw kinderen vooral weghouden bij het geloof, dan worden ze lekker nieuwsgierig en voor je het weet worden het wel extremisten. Zou ik dan weer om kunnen lachen.quote:Voor mij is het christendom net zo goed een sekte. Ik kan mij op geen enkele manier vinden in de normen en waarden van de bekerende christen. Mijn kinderen dus op deze manier met een geloof in aanraking laten komen is voor mij totaal geen optie.
En atheisten. Ik ben er vrij zeker van dat de mensen in Utrecht geen Rooms Katholieken zijn trouwens. Christenen op een hoop gooien en zelfs claimen dat er nooit wat goeds uit voort is gekomen is niet echt realistisch.quote:Dat zijn communisten!
Weet je dit heel zeker?quote:Minimum leeftijd om sex te hebben in het vaticaan is 12 jaar, met of zonder toestemming van de ouders/voogd... En niet alleen dat maar als iemand uit hun gelederen sex met kleine kinderen had werd er alles aan gedaan om het te verzwijgen, en de betreffende persoon wordt gewoon op een andere plek aan het werk gezet waar die persoon weer met kinderen kwam te werken!
Het Vaticaan is tegen sex voor het huwelijk. Hoe je op die 12 jaar komt is mij een raadsel!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:01 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Dat zijn communisten!
[..]
Minimum leeftijd om sex te hebben in het vaticaan is 12 jaar, met of zonder toestemming van de ouders/voogd... En niet alleen dat maar als iemand uit hun gelederen sex met kleine kinderen had werd er alles aan gedaan om het te verzwijgen, en de betreffende persoon wordt gewoon op een andere plek aan het werk gezet waar die persoon weer met kinderen kwam te werken!
Mijn vrouw is christen, dus ze komen zeker wel in aanraking met het geloof, maar een dergelijke discussie wil ik dus wel ook binnen de opvoeding richting die ik samen met mijn vrouw heb gekozen laten verlopen. En niet door een paar zendelingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, ik zie niet zo heel veel kwaad in voetballen met kinderen en ze vervolgens vertellen over jezus.
Persoonlijk denk ik dat die BigMac die levensgroot wel 100x in de stad hangt, waardoor tegenwoordig bizar van kinderen veel te dik zijn veel schadelijker is. Dat is ook beïnvloeding... met aantoonbare schadelijke gevolgen.
Maar nee... vertellen over Jezus... Nou, dan moet de pleuris wel uitbreken!
[..]
Je moet jouw kinderen vooral weghouden bij het geloof, dan worden ze lekker nieuwsgierig en voor je het weet worden het wel extremisten. Zou ik dan weer om kunnen lachen.
Beter is het om je kinderen thuis op te vangen en jouw mening ter zake vertellen. En wat ze dan kiezen? Maakt dat uit? Of wil je dat jouw kinderen precies zo worden als jij dat wil?
Precies.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:21 schreef Taurus het volgende:
Er wordt altijd wel gezeurd over de indoctrinatie van kinderen wat betreft geloof maar andersom gebeurt het natuurlijk net zo goed wanneer een kind wanhopig weggehouden wordt van eventuele religieuze ideeen.
En diezelfde arrogantie zit er bij deze groep mensen die er vanuit gaan dat het kind met de verkeerde geloofsovertuiging opgevoed wordt, en dat die van hun de juiste is.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
Het getuigt van arrogantie om te denken dat weghouden bij geloof een goede zaak is en geloof een slechte zaak. Alsof jouw levensovertuiging de juiste is.
True, dat wordt toch ook gezegd? Daarom zouden ouders er niets op tegen moeten hebben als iemand hun kind vertelt over een bepaald geloof.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:30 schreef GI het volgende:
[..]
En diezelfde arrogantie zit er bij deze groep mensen die er vanuit gaan dat het kind met de verkeerde geloofsovertuiging opgevoed wordt, en dat die van hun de juiste is.
Nee. Want de manier waarop een kind met de verschillende geloven in aanraking komt is niet aan de mensen die een geloof aanhangen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
True, dat wordt toch ook gezegd? Daarom zouden ouders er niets op tegen moeten hebben als iemand hun kind vertelt over een bepaald geloof.
Dus jij houdt je kind thuis en alleen onder jouw toezicht? Slecht nieuws voor je: je kind komt sowieso in aanraking met meningen en overtuigingen waar jij je niet in kunt vinden. Zeg je dan ook 'het is niet aan jullie om mijn kind in aanraking te laten komen met jullie overtuigingen'?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:32 schreef GI het volgende:
[..]
Nee. Want de manier waarop een kind met de verschillende geloven in aanraking komt is niet aan de mensen die een geloof aanhangen.
Ik snap de krampachtigheid werkelijk niet. Kinderen worden dagelijks beïnvloed. Door reclame, t.v., school, enz. En ja... ook door de mensen die ze ontmoeten. Of dat nu andere kinderen zijn of dat dat nu volwassenen zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:29 schreef GI het volgende:
Mijn vrouw is christen, dus ze komen zeker wel in aanraking met het geloof, maar een dergelijke discussie wil ik dus wel ook binnen de opvoeding richting die ik samen met mijn vrouw heb gekozen laten verlopen. En niet door een paar zendelingen.
Nee, mijn kind gaat gewoon naar school, en er is zelfs een kans dat ze over een jaartje of 10 gewoon gezellig naar een christelijke middelbare school gaan. Maar dat is wel op momenten dat ik er als ouder het juiste tegengewicht aan kan geven. En niet omdat er een stel zendelingen besluiten om het voetballen tot een gelovige discussie om te vormen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dus jij houdt je kind thuis en alleen onder jouw toezicht? Slecht nieuws voor je: je kind komt sowieso in aanraking met meningen en overtuigingen waar jij je niet in kunt vinden. Zeg je dan ook 'het is niet aan jullie om mijn kind in aanraking te laten komen met jullie overtuigingen'?
Je kan je maar niet neerleggen bij het feit dat ik het geloof een gevaarlijke sekte vindt. Het is je goed recht om het niet met mee eens te zijn. Maar je vergelijking met de beinvloedingen van reclames slaat echt helemaal nergens op.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap de krampachtigheid werkelijk niet. Kinderen worden dagelijks beïnvloed. Door reclame, t.v., school, enz. En ja... ook door de mensen die ze ontmoeten. Of dat nu andere kinderen zijn of dat dat nu volwassenen zijn.
Als opvoeder heb je de taak om al die beïnvloeding te kanaliseren en als je het goed doet heb je iedere dag best wel aardig de tijd om dat te doen.
Met andere woorden: ouders zijn dominant in de opvoeding als ze dat willen.
En als je als ouder hoort van dit verhaal, dan snap ik dat je gewoon een kijkje gaat nemen. Met die mensen praten. Maar de politie erbij? Willen verbieden? Dat is gewoon idioot.
Ronald McDonald heeft waarschijnlijk een grotere invloed op jouw kinderen dan zo'n evangelist ooit zal hebben. En persoonlijk heb ik liever dat mijn kinderen iedere dag naar de kerk gaan dan dat ze moddervet zijn op hun 18e.
Maar dat zal wel aan mij liggen...
In tegenstelling tot wat veel inwoners van Vaticaanstad zouden zien is toch de wereldlijke wet daar geldig, doorgaans loopt die gelijk op met de Italiaanse wet. De minimumleeftijd is daar dus 14 ( http://en.wikipedia.org/w(...)Europe#Vatican_State )quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het Vaticaan is tegen sex voor het huwelijk. Hoe je op die 12 jaar komt is mij een raadsel!
zoek het maar opquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het Vaticaan is tegen sex voor het huwelijk. Hoe je op die 12 jaar komt is mij een raadsel!
Ik sluit niet uit dat deze groep arrogant denkt de juiste overtuiging te hebben, maar ik begreep dat ze vooral over Jezus willen praten. Natuurlijk in de hoop dat het goed valt, maar dat kan ook in alle vrijheid. Gewoon vertellen hoe jij er mee om gaat, dat het voor jou positief is. En dan kun je best de ander vrij laten om te kiezen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:30 schreef GI het volgende:
En diezelfde arrogantie zit er bij deze groep mensen die er vanuit gaan dat het kind met de verkeerde geloofsovertuiging opgevoed wordt, en dat die van hun de juiste is.
Het zijn geen valse voorwendselen. Ze zijn overduidelijk in hun doel. Ze voetballen met die kinderen (dat kan ook vanuit hun geloof zijn, gewoon naastenliefde en die kinderen een leuk tijdsverdrijf geven en hells bells... wie weet vinden ze het gewoon wel leuk om te voetballen, kan ik mij zo voorstellen, want ik vind voetballen ook een heel leuk tijdsverdrijf) en tussentijds wordt er ook gesproken over Jezus.quote:En daarbij, IK heb het niet over weghouden van geloof, ik heb het over weghouden van bekerende zendelingen onder valse voorwendselen.
Sinds kort veranderd...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:38 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat veel inwoners van Vaticaanstad zouden zien is toch de wereldlijke wet daar geldig, doorgaans loopt die gelijk op met de Italiaanse wet. De minimumleeftijd is daar dus 14 ( http://en.wikipedia.org/w(...)Europe#Vatican_State )
Tsja, als je het geloof beschouwt als een gevaarlijke sekte zullen je kids daar ook wel lucht van krijgen inderdaad, en snap ik dat je ze bij deze zendelingen weghoudt. Dan zijn het extreem gelovigen aan de ene kant en aan de andere kant jij met angst voor geloof. Vind ik persoonlijk geen correcte informatie voor kinderen, maar dat is subjectief.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:37 schreef GI het volgende:
[..]
Je kan je maar niet neerleggen bij het feit dat ik het geloof een gevaarlijke sekte vindt. Het is je goed recht om het niet met mee eens te zijn. Maar je vergelijking met de beinvloedingen van reclames slaat echt helemaal nergens op.
Hoe mijn kind eet, en in hoeverre slecht eten iets is dat je in mate moet doen staat toch compleet los van de beinvloeding van een geloof ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |