Zou jij erop vertrouwen wanneer je een stel volwassen kerels bij je kinderen op hun eigen sportveldje aantreft?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:05 schreef sthomass het volgende:
[..]
En ze zullen die kinderen waarschijnlijk alleen maar leuke bijbelverhalen vertellen. Ze zullen echt niet zoals strenge protestanten zeggen dat wanneer je ook maar een klein ding verkeerd doet, dat je dan voor eeuwig zal branden in de hel ed.
Die kinderen komen daar om te voetballen, terwijl die geloofsfanaten een heel ander motief hebben. Verder gaat het om relatief jonge kinderen die makkelijk beïnvloedbaar zijn. Het evangeliseren gebeurt zonder medeweten van de ouders.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:21 schreef Casos het volgende:
Ik zie het probleem niet echt, wees blij dat ze iets positiefs doen voor de lokale jeugd. Blijkbaar vinden de kinderen het fantastisch.
Spreekt het "vertellen over Jezus" je niet aan, regel dan zelf voetbaltraining zonder het geloofspraatje.
Wat maakt het nou uit wat er verteld wordt buiten, ik geloof dat alle kennis goed is en als die gelovigen bij mij aan de deur komen, dan luister ik ook netjes i.p.v de deur dicht te smijten. Het is toch goed dat je kinderen leren over hoe de wereld in elkaar zit en hoe andere mensen over het leven ed. denken. Daarnaast vinden de kinderen het hartstikke leuk, dus laat het kind het dan zelf uitmaken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Zou jij erop vertrouwen wanneer je een stel volwassen kerels bij je kinderen op hun eigen sportveldje aantreft?
Het doet niet terzake wat zulke kerels je kinderen vertellen. Wat ertoe doet is dat ze zich tussen hen begeven om te evangeliseren. Je moet als ouders het vertrouwen kunnen hebben dat je kinderen ook echt spelen als ze buiten zijn, en geen dingen aangepraat krijgen.
Je stelt jezelf ten onrechte op een lijn met een kind. Een kind is beïnvloedbaar, zeker als het een trainingspak en een bal ziet en een spelletje mee mag schoppen. En daar speculeren deze evangelisten op, anders zouden ze wel netjes met de bijbel langs de deuren gaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:10 schreef sthomass het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit wat er verteld wordt buiten, ik geloof dat alle kennis goed is en als die gelovigen bij mij aan de deur komen, dan luister ik ook netjes i.p.v de deur dicht te smijten. Het is toch goed dat je kinderen leren over hoe de wereld in elkaar zit en hoe andere mensen over het leven ed. denken. Daarnaast vinden de kinderen het hartstikke leuk, dus laat het kind het dan zelf uitmaken.
Als gelovigen, kerk of moskee een bepaald aandeel nemen in het verenigingsleven of in het oplossen van bepaalde problemen, is daar niks op tegen. Maar het is wel belangrijk om de achterliggende motieven goed in de gaten te houden. De missie van deze evangelisten (zie website in de OP) is klip en klaar.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:25 schreef Dwersdriever het volgende:
De voetbalclub waar ik in de jaren zeventig lid van werd was een 'algemene' vereniging. Daar meldden zich enkele broeders als vrijwilligers. Zeker toen leverde dat enorme discussies op, maar uiteindelijk is het goed uitgepakt. Het waren waardevolle vrijwilligers, bij wie kinderen leuk laten sporten op de eerste plaats kwam.
We hebben hier nu ook een door de gemeente gesubsidieerde vanuit de moskee georganiseerde combinatie van zaalvoetbal en huiswerkbegeleiding, waardoor kinderen (niet alleen moslims) met sprongen vooruit gaan op school en niet doelloos hoeven rond te hangen op straat. Werkt ook goed.
Ik zie het in de OP genoemde project dan ook vooral als het kweken van goodwill. Zolang er niet collectief gebeden wordt en kinderen actief naar de doopcel worden gesleept, is er weinig mis mee. Laat die kinderen lekker voetballen.
Ik heb vroeger ook op een christelijke basisschool gezeten, terwijl ik totaal niet gelovig ben. Ik heb er nooit wat van gekregen, en ben er ook niet gelovig door geworden, Ik vond de verhalen altijd wel vermakelijk. Ik denk dat het voor die kinderen dus precies hetzelfde is. En daarnaast krijgen ze nog hun beweging. Ik vind het een prima initiatief.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Je stelt jezelf ten onrechte op een lijn met een kind. Een kind is beïnvloedbaar, zeker als het een trainingspak en een bal ziet en een spelletje mee mag schoppen. En daar speculeren deze evangelisten op, anders zouden ze wel netjes met de bijbel langs de deuren gaan.
Dan verbied je je kinderen om daar naar toe te gaan, maar laat andere kinderen of ouders die minder problemen hebben met een verhaaltje over Jezus die optie wel gewoon behouden.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die kinderen komen daar om te voetballen, terwijl die geloofsfanaten een heel ander motief hebben. Verder gaat het om relatief jonge kinderen die makkelijk beïnvloedbaar zijn. Het evangeliseren gebeurt zonder medeweten van de ouders.
Het legt toch een zekere opvoedkundige onmacht bloot bij de ouders inderdaad, als ze zo bang zijn dat hun kinderen op een minder goede manier beïnvloed worden op deze manier.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Dan verbied je je kinderen om daar naar toe te gaan, maar laat andere kinderen of ouders die minder problemen hebben met een verhaaltje over Jezus die optie wel gewoon behouden.
En wat sthomass zegt.
Ook ik heb op een Christelijke basisschool gezeten en vond de verhalen over Jezus prachtig om te horen, maar heb nooit een seconde geloofd in God of Jezus.
Wat als ze tijdens het voetballen een sprookje van Grimm vertellen, is dat wel goed? Dit is imo niet anders.
Dan moeten die ouders gewoon contributie betalen voor een echte voetbalclub, en zich ook wat actief inzetten voor de vereniging. Dit kost niks, haalt die kinderen achter de playstation vandaan, ze leren een teamplayer te zijn, en wat normen en waarden, en dan beginnen die ouders uit pure onkunde/onbekendheid zo te piepen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:23 schreef kovenant het volgende:
hmpf belachelijk!
die lui komen daar met een primaire reden: mensen vertellen over jezus, dat ze dat voor elkaar krijgen door kinderen te "leren voetballen" is in mijn ogen pure misleiding!
het heeft er niks mee te maken dat de ouders kind/wel niet naar voetbal brengen ze kunnen niet 7 dagen per week naar voetbal les , en als die hippie's daar wel aantal keren per week zich ophouden dan kan ik je wel vertellen dat het net zo erg is als extremisten die mensen ronselen voor zelfmoord aanslagen.
als ik naar locatie A ga verwacht ik daar ook A , niet B met extra optie op product A.
Echt, wat moet jij een vreselijk moeilijk leven hebben als je hier zoveel slechts in kan zien. Zoals de waard is.......quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:23 schreef kovenant het volgende:
hmpf belachelijk!
die lui komen daar met een primaire reden: mensen vertellen over jezus, dat ze dat voor elkaar krijgen door kinderen te "leren voetballen" is in mijn ogen pure misleiding!
het heeft er niks mee te maken dat de ouders kind/wel niet naar voetbal brengen ze kunnen niet 7 dagen per week naar voetbal les , en als die hippie's daar wel aantal keren per week zich ophouden dan kan ik je wel vertellen dat het net zo erg is als extremisten die mensen ronselen voor zelfmoord aanslagen.
als ik naar locatie A ga verwacht ik daar ook A , niet B met extra optie op product A.
en er is wel degelijk verschil tussen grimm en jezus.
die jezus lui zitten te evangeliseren op het voetbal veldje!
Dat jij niet bent gaan geloven tijdens die schooltijd, heb je vrijwel zeker aan je ouders te danken. En zo komen deze ouders ook op voor hun kinderen. Maar het verschil is wel dat het evangeliseren via verleiding plaatsvindt buiten de ouders om.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:18 schreef sthomass het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook op een christelijke basisschool gezeten, terwijl ik totaal niet gelovig ben. Ik heb er nooit wat van gekregen, en ben er ook niet gelovig door geworden, Ik vond de verhalen altijd wel vermakelijk. Ik denk dat het voor die kinderen dus precies hetzelfde is. En daarnaast krijgen ze nog hun beweging. Ik vind het een prima initiatief.
Er is niks goeds of slechts in te zien.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:27 schreef Casos het volgende:
[..]
Echt, wat moet jij een vreselijk moeilijk leven hebben als je hier zoveel slechts in kan zien. Zoals de waard is.......
religie is voor mij niks anders als HET product van meeste ellende in de hele wereld.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:27 schreef Casos het volgende:
[..]
Echt, wat moet jij een vreselijk moeilijk leven hebben als je hier zoveel slechts in kan zien. Zoals de waard is.......
Maar de religie hier is niet echt te vergelijken met al die religieuze mensen in het midden oosten etc. Hier zijn alle religieuzen veel milder, in ieder geval de katholieken. Hier wordt je ook niet zomaar vermoord of wat dan ook als je niet naar de kerk gaat etc. Er zijn hier ook geen rellen tussen de protestanten en katholieken. Wat jij zegt is allemaal erg overdreven.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:30 schreef kovenant het volgende:
[..]
religie is voor mij niks anders als HET product van meeste ellende in de hele wereld.
ik wil niks te maken hebben met religie , heb een oom die mij ook zo graag wilde bekeren tot het geloof, als JIJ wilt geloven doe je best.
zadel hier niet andere mensen mee op die kiezen daar lekker zelf voor , en nee kinderen kunnen hier nog niet voor kiezen vraga ze dat nog maar eens op 18 jarige leeftijd.
zoals de waard is ...
klopt maar ik ben een zeer warm persoon en zal iedereen een warm hart toedragen zolang men maar niets met religie voor mn neus neerlegt
Religie kan ook veel steun geven tijdens een zware periode, het is maar net welke kant je kiest om het te beleven. Nog afgezien van sommige goede normen en waarden die elk geloof in zich heeft.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:30 schreef kovenant het volgende:
[..]
religie is voor mij niks anders als HET product van meeste ellende in de hele wereld.
ik wil niks te maken hebben met religie , heb een oom die mij ook zo graag wilde bekeren tot het geloof, als JIJ wilt geloven doe je best.
zadel hier niet andere mensen mee op die kiezen daar lekker zelf voor , en nee kinderen kunnen hier nog niet voor kiezen vraga ze dat nog maar eens op 18 jarige leeftijd.
zoals de waard is ...
klopt maar ik ben een zeer warm persoon en zal iedereen een warm hart toedragen zolang men maar niets met religie voor mn neus neerlegt
Wat een vooroordelen, alsof elke man een kinderverkrachter is. Ze vermaken je kinderen met voetbal en leuke verhalen, ze helpen je juist een beetje met het vermaken van je kinderen , zodat al die drukke ouders de hele dag lekker kunnen werken en niet op hun kinderen hoeven te passen of naar de creche te sturen. Kinderen kunnen zelf ook echt wel bepalen of een volwassene kwaad in de zin heeft, dus dat van alle onbekenden zijn gevaarlijk slaat ook nergens op. En die kinderen zijn ook met een groepje kinderen, dus met allemaal bekende vriendjes etc, dus dat maakt ook een heel verschil.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:35 schreef rashudo het volgende:
Al zouden die mannen niks vertellen over Jezus, ik zou het nog steeds niet goed vinden dat mijn kind met een vreemde man meegaat om ergens een potje te voetballen.
Dat ze dan ook nog eens geindoctrineerd worden met een sprookjesverhaal van verveelde herders uit de bronstijd maakt het alleen maar erger.
Als mijn kind thuiskomt met zo'n verhaal dan zou hij te horen krijgen dat je absoluut niet mee moet gaan met onbekende volwassen mannen, wat ze je ook beloven, of dat nou een snoepje, voetbal of verlossing is.
en wie verteld mij de intentie van de mensen op het voetbal veld ?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Religie kan ook veel steun geven tijdens een zware periode, het is maar net welke kant je kiest om het te beleven. Nog afgezien van sommige goede normen en waarden die elk geloof in zich heeft.![]()
Uiteindelijk is geloof slechts een stuk gereedschap, en hoe je dat kiest om te gebruiken is wat het goed, danwel slecht maakt.
Dat zegt feitelijk meer over je familie/vrienden dan over het geloof in het algemeen natuurlijk, mijn ouders (en familie) deden dat bijvoorbeeld helemaal niet, die lieten mij en mijn zusje ook, volledig de vrije keus.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:40 schreef kovenant het volgende:
[..]
en wie verteld mij de intentie van de mensen op het voetbal veld ?
die mensen zelf ?
ik zat trouwens vroeger zelf op katholieke school en heb constant uit het boek gelezen,
en over mn oom was niet toen ik kind was dat hij er nog mee kwam, zelfs vrienden / kennissen stuurden mensen bij mij/ons langs aan de deur om je toch over te halen. en dat vind ik uiterst kwalijke zaak je krijgt geen kans om niet te geloven, opdringerigheid ten top!
Echt fatsoenlijk was natuurlijk geweest een evangelisatiebijeenkomst voor ouders en kinderen te organiseren waarvan de ouders netjes kennis hadden kunnen nemen middels een folder.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:51 schreef fruityloop het volgende:
En de intentie van die voetballende priesters is natuurlijk wel duidelijk, die willen het geloof dichter bij de jeugd brengen, en daar maken ze zo te lezen ook helemaal geen geheim van.
Persoonlijk vind ik dit wel een positieve manier, ze hadden ook met een bus vol playstations daar kunnen gaan staan om die kinderen te paaien.
Dikke onzin.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Religie kan ook veel steun geven tijdens een zware periode, het is maar net welke kant je kiest om het te beleven. Nog afgezien van sommige goede normen en waarden die elk geloof in zich heeft.![]()
Uiteindelijk is geloof slechts een stuk gereedschap, en hoe je dat kiest om te gebruiken is wat het goed, danwel slecht maakt.
Hoezo is het onzin? Je kan toch geloven hoe jij het wilt, veel mensen hebben een ander idee van hoe ze geloven. De een gebruikt het om zich beter te voelen dan de rest, de ander denkt dat iedereen het zelf mag bepalen. En wat is volgens jou geloofscrap, want de bijbel is gewoon een verhaal met een moraal, dus een soort sprookje, die ouders zelf ook aan hun kinderen voorlezen voordat de kinderen naar bed gaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:57 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dikke onzin.
Je kan iemand ook een verhaal vertellen en een achterliggende moraal vertellen ZONDER al die geloofscrap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |