quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:28 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Goede ep naar mijn mening, eindelijk een beetje iets aan info gekregen betreft het doel van Terra Nova.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:22 schreef remlof het volgende:
Hmmm, ep5 was geen onaardige aflevering, ondanks dat kutkind.
Het zorgde tenminste voor wat verdieping.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:20 schreef Symer het volgende:
Ik snap nog steeds dat 'control the past, control the future'-thema niet. Ze zitten toch in een andere tijdslijn waardoor niks van wat ze doen enig effect heeft op de toekomst?
Hoog tijd dat die Sint Jim wordt opgevroten trouwensDie vent kon Jezus zelf wel zijn. Liefdevol naar dat kind, begripvol naar die 6'ers, held van de dag (elke dag), maakt altijd de juiste beslissingen, enz.
Verder wordt er veel te veel gelachen in de serie. Waar is de dreiging, waar zijn de unieke uitdagingen die die wereld te bieden heeft? "I want to declare my intentions to begin the initial stages of courting your daughter"![]()
![]()
Zolang het maar niet de kant van "The Walking Dead" gaatquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zijn vrijwel álle Amerikaanse series. Wen er maar aan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:44 schreef Tweek het volgende:
Vind de serie er anders niet beter op worden, met vandaag weer het hoogte punt van slecht geschreven: "You don't want to be on the wrong side. Which side is that? You'll find out". Want als het doel waar voor je vecht echt zo belangrijk is blijf dan vooral zo cryptisch als het maar kan, je zal eens meer zieltjes winnen.
"Lost" nooit gezien?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:44 schreef Tweek het volgende:
Vind de serie er anders niet beter op worden, met vandaag weer het hoogte punt van slecht geschreven: "You don't want to be on the wrong side. Which side is that? You'll find out". Want als het doel waar voor je vecht echt zo belangrijk is blijf dan vooral zo cryptisch als het maar kan, je zal eens meer zieltjes winnen.
Het is de manier hoe je het bekijkt. Amerikanen zijn dol op zielige sub-verhaaltjes die wij met hele andere ogen bekijken. Hier hopen we dat al die kut-kinderen worden opgevreten door de dino's en daar vinden ze heroïsche gedrag om kinderen te redden fantastisch.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:47 schreef Waaghals het volgende:
Steeds beter? Ik heb de nieuwe aflevering nog niet gekeken, maar die van vorige week vond ik echt tenenkrommend.
leg uit?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:41 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zolang het maar niet de kant van "The Walking Dead" gaat
Walking Dead begon aardig, maar viel daarna hopeloos door de mand met hun trieste driehoeks verhoudingen en stereotypes.quote:
Ik heb het over dat debiele verhaaltje van een virus dat bestreden wordt door verkoudsheidvirus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:51 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is de manier hoe je het bekijkt. Amerikanen zijn dol op zielige sub-verhaaltjes die wij met hele andere ogen bekijken. Hier hopen we dat al die kut-kinderen worden opgevreten door de dino's en daar vinden ze heroïsche gedrag om kinderen te redden fantastisch.
quote:
Lost gezien ja, en ook vrijwel iedere amerikaanse serie van de afgelopen vijf jaar. Dat betekend nog niet dat dit een goede methode is om een verhaal opgang te houden. Er zijn ook zat series waar het niet op zo'n manier gaat en de conflicten op een geloofwaardige manier ontstaan, waar er een degelijk verhaal voor een seizoen is uitgedacht enz.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zo zijn vrijwel álle Amerikaanse series. Wen er maar aan.
Ik zag hem ook al mijlenver aankomen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:54 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ik heb het over dat debiele verhaaltje van een virus dat bestreden wordt door verkoudsheidvirus.
Dit is al zo oud als War of the worlds
Je heb 100% gelijk. Maar als grote fan van Jurassic Park, vind ik de settings interessant genoeg om te blijven kijkenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:58 schreef Tweek het volgende:
Het grootste probleem met Terra Nova is dat iedereen een goede scifi serie verwachten, maar het is niets meer als one tree hill in een scifi setting.
Nou ja, de kijkcijfers zijn in de VS niet geweldig en in de user-reviews en op fora is het ook niet één grote loftrompet die afgestoken wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:51 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is de manier hoe je het bekijkt. Amerikanen zijn dol op zielige sub-verhaaltjes die wij met hele andere ogen bekijken. Hier hopen we dat al die kut-kinderen worden opgevreten door de dino's en daar vinden ze heroïsche gedrag om kinderen te redden fantastisch.
Agja Terra Nova is ook een hoop clichés bij elkaar maar ik vind allebei de series leuk om te kijken. Wat natuurlijk het meeste komt door de settings.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Walking Dead begon aardig, maar viel daarna hopeloos door de mand met hun trieste driehoeks verhoudingen en stereotypes.
Homeland is voor mij dan ook verreweg de beste nieuwe serie van dit seizoen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:10 schreef Tom_88 het volgende:
Dus nu hebben we gewoon Terra Nova met dino's, The Walking Dead met zombies en Falling Skies met aliens drie kutseries.. Hoe is t mogelijk..
Falling skies is wel verreweg de slechtste van de 3... En The Walking Dead scoort een 8,8 op IMDB dus zo slecht is die niet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:10 schreef Tom_88 het volgende:
Dus nu hebben we gewoon Terra Nova met dino's, The Walking Dead met zombies en Falling Skies met aliens drie kutseries.. Hoe is t mogelijk..
Falling Skies was na een veelbelovende trailer, behoorlijk een epic fail geworden.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:18 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Falling skies is wel verreweg de slechtste van de 3... En The Walking Dead scoort een 8,8 op IMDB dus zo slecht is die niet.
Dat jij dat verwacht had kan Terra Nova ook niks aan doen tbh.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:50 schreef JDx het volgende:
Steeds beter? Het blijft gewoon crap man, net aflevering 5 gekeken, het had allemaal net zo goed in het jaar 2000 ergens in de jungle kunnen zijn.
Misschien dat mensen die het nu leuk vinden ook series als Robinson ofzo leuk vinden?
Ik had achtervolgingen van dino's verwacht, samenwerkingen met vriendelijke dino's ofzo, van die grote flock scenes in een open veld, etc... gewoon vanalles over vroeger.
Enige leuke was inderdaad dat ze dus waarschijnlijk terug zijn gegaan om kennis op te halen die ooit achtergelaten is door een onbekende beschaving (die tekeningen bij de waterval) en dat het daar om gaat ofzo.
proestquote:Op woensdag 19 oktober 2011 02:08 schreef Deceit het volgende:
de pilot/eerste 2 eps waren spannend en goed,
Waarquote:Op woensdag 19 oktober 2011 06:28 schreef editoor het volgende:
Terra Nova is 1 grote faal omdat elke episode op zich zelf staat. Het is niet 1 doorlopend verhaal maar 5 losse verhaaltjes aan elkaar geplakt. Een serie als dit maken en dan geen gebruik maken van cliffhangers, is toch wel een hele rare keuze. Elke aflevering moet ook weer is goed eindigen, dus je kan al raden hoe het eindigd. Dat ze voor deze constructie gekozen hebben, is voor mij echt een raadsel. Een potentiele goede serie word hiermee dus om zeep geholpen. Erg jammer.
Jurassic Park als serie werd gezegd toch?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:53 schreef Rahl het volgende:
[..]
Dat jij dat verwacht had kan Terra Nova ook niks aan doen tbh.
Hoe moet je de mythology ooit interessant maken als je karakters oppervlakkig, clichématig, onhebbelijk en inwisselbaar zijn?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:12 schreef HeatWave het volgende:
Sja, als dit gewoon "kennismakings" afleveringen zijn om de karakters te ontwikkelen zou het later nog wel eens beter kunnen worden, met die aliens etc bijv.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:50 schreef JDx het volgende:
Enige leuke was inderdaad dat ze dus waarschijnlijk terug zijn gegaan om kennis op te halen die ooit achtergelaten is door een onbekende beschaving
Ik zit blijkbaar weer met een half oog te kijken, want dit is me ontgaan?quote:
Nee hoor. Volgens mij is bekend dat die aantekeningen door de (als gek beschouwde en weggelopen/weggestuurde) broer (of zoon?) van de commander gemaakt waren.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:22 schreef Symer het volgende:
[..]
[..]
Ik zit blijkbaar weer met een half oog te kijken, want dit is me ontgaan?
Een 85 miljoen jaar oude beschavingAliens
Oh, ik dacht dat ik misschien iets gemist had over de oorsprong van die rare zwarte doos.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:26 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee hoor. Volgens mij is bekend dat die aantekeningen door de (als gek beschouwde en weggelopen/weggestuurde) broer (of zoon?) van de commander gemaakt waren.
Dit.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 02:08 schreef Deceit het volgende:
de pilot/eerste 2 eps waren spannend en goed, de vogel episode viel tegen, de verkoudheidsgriepje was kut.. nu weer wat leuker door de 6ers maar allemaal net niet.. aargh! ik wil wel alles kijken maar moet toch echt beter worden
Waarom hield ze SuperJim niet gewoon gevangen als ruilmiddel tegen die doos trouwens?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:57 schreef DJKoster het volgende:
"She is nothing to me"
Ow, btw, neem haar broertje ook maar mee.
Omdat Taylor aangaf dat als ze nog een keer zou komen, dat ze dan ook niet meer levend weg zouden komen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:02 schreef Symer het volgende:
[..]
Waarom hield ze SuperJim niet gewoon gevangen als ruilmiddel tegen die doos trouwens?
Zij hoeft ook niet naar de basis toe, ze komen hun enige agent vanzelf zoeken. Vind het op z'n minst curieus dat ze zo'n belangrijke troef toegeworpen krijgt en hem dan gewoon laat lopen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:41 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Omdat Taylor aangaf dat als ze nog een keer zou komen, dat ze dan ook niet meer levend weg zouden komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |