Bron baseert zich op 24 interviews afgenomen door een subjectieve schrijfster.quote:
Als het latent was, dan zou je deze eigenschap niet daadwerkelijk zien, enkel vermoeden. Tenzij je bedoelt dat deze eigenschap altijd al aanwezig was. Anders raad ik je toch aan om dure woorden te vermijden. No offence.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:22 schreef picardmike het volgende:
Nou moet wel zeggen dat seven wel een heel onhollands vrouwen trekje vertoond. Ze loopt niet weg van kritiek en een discussie. Alleen een beetje een latente eigenschap, das dan weer jammer.
Het Hollands-vrouwelijke trekje dat je dan wel weer vertoont is dat je op de man gaat spelen (alle mannen die het er niet mee eens zijn zijn vrouwonwaardige losers).quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:44 schreef Seven. het volgende:
Als het latent was, dan zou je deze eigenschap niet daadwerkelijk zien, enkel vermoeden. Tenzij je bedoelt dat deze eigenschap altijd al aanwezig was. Anders raad ik je toch aan om dure woorden te vermijden. No offence.
Ja,ja en ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als het latent was, dan zou je deze eigenschap niet daadwerkelijk zien, enkel vermoeden. Tenzij je bedoelt dat deze eigenschap altijd al aanwezig was. Anders raad ik je toch aan om dure woorden te vermijden. No offence.
Waarom mag ze niet alles mannen hier over een kam scheren, jullie doen dat bij alle Nederlandse vrouwen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Het Hollands-vrouwelijke trekje dat je dan wel weer vertoont is dat je op de man gaat spelen (alle mannen die het er niet mee eens zijn zijn vrouwonwaardige losers).
Ah, maar lees even terug naar het eind van het vorige topic. Daar zien we Seven zeggen dat iedereen die voor een buitenlandse vrouw kiest een zwakke loser o.i.d. is. Daar doel ik op, dit beeld klopt niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:17 schreef snakelady het volgende:
Mijn mening, ga niet zitten zeiken over "de Nederlandse vrouw" , vind je het niks, zoek je gewoon een vrouw elders, niemand houdt je tegen.
Maar dat gezanik en gezuig komt idd nogal gefrustreerd over.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:39 schreef Seven. het volgende:
Een vrouw moet geen mannelijke eigenschappen nastreven => dat bepaalt de Nederlandse vrouw zelf wel, want we komen er ten slotte mee weg. Enkel losers en zwakkelingen knappen hier écht op af en zoeken het in Thailand. Die mannen mist de Nederlandse vrouw echt niet.
quote:Goed onderwerp. Ik denk echter dat het best meevalt met het aantal mannen dat een partner uit het buitenland haalt. Er zal misschien een tendens waar te nemen zijn die samenhangt met de emancipatie, maar eigenlijk zegt deze tendens dan meer over de mannen die er niet mee om kunnen gaan. . Ik kan me er overigens wel in vinden hoor, de 'typisch' Nederlandse man is ook ten slotte. Dus iedereen die liever een buitenlandse chick heeft, mijn zegen heb je. Maar erken dan wel je onmacht om in je eigen cultuur te passen, doe ik ook.
Klopt mensen zijn niet perfect. Maar altijd als ik vrouwen over zelfvertrouwen hoor praten denk ik niemand heeft overal vertrouwen in. Waarom doen vrouwen dan alsof gebrek aan zelfvertrouwen zo slecht is. Welke kneus heeft dat bedacht, juist ja iemand die zelf wat te verbergen had.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom mag ze niet alles mannen hier over een kam scheren, jullie doen dat bij alle Nederlandse vrouwen.
Dat is echt weer zo'n mannelijke eigenschap he.....
Mijn mening, ga niet zitten zeiken over "de Nederlandse vrouw" , vind je het niks, zoek je gewoon een vrouw elders, niemand houdt je tegen.
De nederlandse vrouw is niet perfect, de nederlandse man net zo min, sterker nog, de Nederlandse maatschappij is niet perfect.
Maar het heeft net zo veel nut als over het weer zeuren, gewoon helemaal niks dus, bevalt het weer je in Nederlands niet, vertrek je naar een warmer oord, bevalt de vrouwen je hier niet, zoek je er een elders.
Echt weer zo Nederlands he, altijd maar klagen en niks is goed.
Nederlandse mannen houden over het algemeen niet van onzekere vrouwen, tenminste, dat hoor ik altijd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:38 schreef picardmike het volgende:
[..]
Klopt mensen zijn niet perfect. Maar altijd als ik vrouwen over zelfvertrouwen hoor praten denk ik niemand heeft overal vertrouwen in. Waarom doen vrouwen dan alsof gebrek aan zelfvertrouwen zo slecht is. Welke kneus heeft dat bedacht, juist ja iemand die zelf wat te verbergen had.
Denk dat dat een bekend fenomeen is, dat mannen vrouwen niet begrijpen en vrouwen mannen niet, mannen van mars, vrouwen van Venus, dat is ook niet iets typisch Nederlands.quote:Het is een relatief iets en niet absoluut. Dan moeten vrouwen niet boos zijn dat we ze over een kam scheren. Vrouwen doen het op deze manier ook. Ik ben het er alleen mee eens dat mensen niet hun zwakheden voorop moeten laten staan. Maar het is niet de zwakheid die het hem doet maar hoe je er mee omgaat. Ik krijg niet altijd even helder door of vrouwen dat begrijpen.
Tja misschien wel iets hollands, iets calvinistisch maar ik vind het de redenatie van een dictator en idd ook mannen doen er aan mee. Maar lang niet allemaal. Ik schaam me als halve hollander ook echt voor dit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nederlandse mannen houden over het algemeen niet van onzekere vrouwen, tenminste, dat hoor ik altijd.
Dus als reactie doen vrouwen net alsof ze vol zelfvertrouwen zitten, actie geeft reactie.
Uiteraard is dit wel een erg simplistische redenering, maar er zit ene kern van waarheid in.
Om in Nederland op te vallen moet je zelfverzekerd zijn, zowel mannen als vrouwen.
Op de werkvloer maar ook in uitgaansgelegenheden.
[..]
Denk dat dat een bekend fenomeen is, dat mannen vrouwen niet begrijpen en vrouwen mannen niet, mannen van mars, vrouwen van Venus, dat is ook niet iets typisch Nederlands.
Tja, op het internet gaat vooral om generaliseren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, maar lees even terug naar het eind van het vorige topic. Daar zien we Seven zeggen dat iedereen die voor een buitenlandse vrouw kiest een zwakke loser o.i.d. is. Daar doel ik op, dit beeld klopt niet.
Edit: de bewuste quotes
[..]
[..]
True.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Het Hollands-vrouwelijke trekje dat je dan wel weer vertoont is dat je op de man gaat spelen (alle mannen die het er niet mee eens zijn zijn vrouwonwaardige losers).
Typisch voorbeeld dat mannen hierin overdrijven is het feit dat het topic over mannen slechts 1 volgepost deel heeft, terwijl dit al een aardige reeks begint te worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom mag ze niet alles mannen hier over een kam scheren, jullie doen dat bij alle Nederlandse vrouwen.
Dat is echt weer zo'n mannelijke eigenschap he.....
De nederlandse vrouw is niet perfect, de nederlandse man net zo min, sterker nog, de Nederlandse maatschappij is niet perfect.
Maar het heeft net zo veel nut als over het weer zeuren, gewoon helemaal niks dus, bevalt het weer je in Nederlands niet, vertrek je naar een warmer oord, bevalt de vrouwen je hier niet, zoek je er een elders.
Echt weer zo Nederlands he, altijd maar klagen en niks is goed.
quote:
Provocatie. Ik weet dondersgoed dat er ook gewoon oprechte liefdesrelaties ontstaan. Maar de mensen die eerst de Nederlandse dames afzweren om bewust op zoek te gaan naar liefde in een land waarin de vrouw wegens de sociaal economische positie afhankelijk is, dat is het clichébeeld waar toch een lichte kern van waarheid in zit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, maar lees even terug naar het eind van het vorige topic. Daar zien we Seven zeggen dat iedereen die voor een buitenlandse vrouw kiest een zwakke loser o.i.d. is. Daar doel ik op, dit beeld klopt niet.
Edit: de bewuste quotes
[..]
[..]
Waarschijnlijk waar, maar het is jammer dat veel vrouwen in Nederland "zelfverzekerd doen" en niet "zelfverzekerd zijn". Enfin, ik onderschrijf wel dat ik als Nederlandse man echt alleen opgewonden wordt van zelfverzekerde vrouwen. Helaas zie ik dat te weinig in Nederland en dat heeft er ongetwijfeld aan bijgedragen dat ik al jaren gelukkig ben met m'n Zweedse dame.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nederlandse mannen houden over het algemeen niet van onzekere vrouwen, tenminste, dat hoor ik altijd.
Dus als reactie doen vrouwen net alsof ze vol zelfvertrouwen zitten, actie geeft reactie.
Uiteraard is dit wel een erg simplistische redenering, maar er zit ene kern van waarheid in.
Om in Nederland op te vallen moet je zelfverzekerd zijn, zowel mannen als vrouwen.
Op de werkvloer maar ook in uitgaansgelegenheden.
En dat vertikt mijn vriendin dus. Waardoor je na de gemiddelde bruiloft/borrel/feest altijd (en dan bedoel ik echt altijd) van dames (vriendinnen van mijn vrienden, familie, etc) opmerkingen krijgt over haar jurk, outfit, hakken, etc... Zo bizar hoe ze dus blijkbaar opvalt als ze gewoon een mooie jurk aan doet en wat hoge hakken op een bruiloft. Waardoor ze er gewoon uitziet als een mooie, jonge vrouw (niks sletterigs ofzo) en niet als een meisje van 25-35 in de kleding van haar moeder...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gisteren zag ik op tv een item van een Nederlandse gast met een Italiaanse vriendin. Dat vrouwtje van boer zoekt vrouw deed een interview, immers was ze een aantal maanden in Nederland.
Uitkomst...ze past zich aan aan de Nederlandse vrouw, draagt geen hakken meer, geen mooie kleding en ook de makeup hoeft niet meer elke dag. In het begin vond ze dat heel vreemd maar inmiddels was ze er aan gewend en het is lekker praktisch. Kortom.... eerdaags zal haar lange haar ook wel worden afgeknipt. Exact wat wij al aangeven in dit topic.
Ja maar als een vrouw hier boven de grijze trainingsbroeken met uggs uitstijgt dan ben je direct een 'hoer', 'slet' etc.... Immers legt diegene heel mooi bloot wat het 'probleem' van de Nederlandse vrouw (uitzonderingen daargelaten) is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:57 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En dat vertikt mijn vriendin dus. Waardoor je na de gemiddelde bruiloft/borrel/feest altijd (en dan bedoel ik echt altijd) van dames (vriendinnen van mijn vrienden, familie, etc) opmerkingen krijgt over haar jurk, outfit, hakken, etc... Zo bizar hoe ze dus blijkbaar opvalt als ze gewoon een mooie jurk aan doet en wat hoge hakken op een bruiloft. Waardoor ze er gewoon uitziet als een mooie, jonge vrouw (niks sletterigs ofzo) en niet als een meisje van 25-35 in de kleding van haar moeder...
Bij feestelijke gelegenheden is het toch juist een must je feestelijk en op en top te kleden? Tijd en plaats voor alles.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:57 schreef Bajskorv het volgende:
En dat vertikt mijn vriendin dus. Waardoor je na de gemiddelde bruiloft/borrel/feest altijd (en dan bedoel ik echt altijd) van dames (vriendinnen van mijn vrienden, familie, etc) opmerkingen krijgt over haar jurk, outfit, hakken, etc... Zo bizar hoe ze dus blijkbaar opvalt als ze gewoon een mooie jurk aan doet en wat hoge hakken op een bruiloft. Waardoor ze er gewoon uitziet als een mooie, jonge vrouw (niks sletterigs ofzo) en niet als een meisje van 25-35 in de kleding van haar moeder...
Nou ja, ik ken weinig feestjes in Nederland waar mensen er echt feestelijk uit zien. In ieder geval niks met wat ik kan vergelijken met feestjes in Skandinavia, Frankrijk, Engeland, etc...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij feestelijke gelegenheden is het toch juist een must je feestelijk en op en top te kleden? Tijd en plaats voor alles.
Een (net) jurkje met bijpassende pumps lijkt me toch vrij normaal bij zo'n gelegenheid.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij feestelijke gelegenheden is het toch juist een must je feestelijk en op en top te kleden? Tijd en plaats voor alles.
En daar zie je al direct de Hollandse insteek. De eerste voorwaarde is dat het "net" moet zijn, want we blijven calvinisten en wat moeten de buren wel niet denken?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Een (net) jurkje met bijpassende pumps lijkt me toch vrij normaal bij zo'n gelegenheid.
Zou je zeggen van wel idd, maar als ik naar mijn vriendengroep kijk zijn er ook een paar van die vrouwelijke horken die op een bruiloft een spijkerbroek aan durven te trekken. En ik geef toe, een paar hebben het formaat van een gemiddelde mammoettruck, dus dan kan ik wel begrijpen dat het iets lastiger is om een leuk jurkje uit te zoeken, zeker als er een paar van die boomstammen van benen onder vandaan komen, maar ook gewoon een aantal slanke vrouwen waarvan je aan de achterkant alleen aan het (voorlopig nog) lange haar kan zien dat het vrouwen zijn, aangezien ze dezelfde broek en houthakkersblouse aanhebben als hun mannelijke partner. Fuck, d'r was er zelfs een met fucking Crocs aan, moet ik eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat die hoogzwanger was, maar goed.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Een (net) jurkje met bijpassende pumps lijkt me toch vrij normaal bij zo'n gelegenheid.
Bij netjes denk ik aan elegant of smaakvol.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En daar zie je al direct de Hollandse insteek. De eerste voorwaarde is dat het "net" moet zijn, want we blijven calvinisten en wat moeten de buren wel niet denken?
Waarom niet voorop stellen dat het elegant en smaakvol moet zijn? Of feestelijk?
En dan was ik inmiddels wel weduwe geweest.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:18 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
...echt, als blikken konden doden, dan zouden we op het eind van de avond een massagraf kunnen graven.
Waarom kies je dan voor een term als "net", dat zet de toon al lekker. Dan krijg je van die meisjes die allemaal dezelfde jurken als hun moeder kopen. Ook al hebben ze een prachtig lichaam, blote schouders of iets dat te "designer" is, moet vooral gemeden worden - straks val je op!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Bij netjes denk ik aan elegant of smaakvol.
Ja, sorry, verkeerde woordkeuze.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom kies je dan voor een term als "net", dat zet de toon al lekker. Dan krijg je van die meisjes die allemaal dezelfde jurken als hun moeder kopen. Ook al hebben ze een prachtig lichaam, blote schouders of iets dat te "designer" is, moet vooral gemeden worden - straks val je op!
De woordkeuze gebruikte ik enkel illustratief, maar dat snap je zelf ook wel.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:24 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ja, sorry, verkeerde woordkeuze.
Was je verwachting nu echt dat madam met d'r naaldhakjes door de koeienstront ging banjeren?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gisteren zag ik op tv een item van een Nederlandse gast met een Italiaanse vriendin. Dat vrouwtje van boer zoekt vrouw deed een interview, immers was ze een aantal maanden in Nederland.
Uitkomst...ze past zich aan aan de Nederlandse vrouw, draagt geen hakken meer, geen mooie kleding en ook de makeup hoeft niet meer elke dag. In het begin vond ze dat heel vreemd maar inmiddels was ze er aan gewend en het is lekker praktisch. Kortom.... eerdaags zal haar lange haar ook wel worden afgeknipt. Exact wat wij al aangeven in dit topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Dat is dan ook een verrekte zonde waaraan niemand zich schuldig mag maken! Pippa deed het, ze was echt prachtig maar ikzelf ben van mening dat je niet meer aandacht op jezelf mag vestigen op HAAR mooiste dag. En dat is geen Nederlands verschijnsel, dat is iets westers.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:18 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zou je zeggen van wel idd, maar als ik naar mijn vriendengroep kijk zijn er ook een paar van die vrouwelijke horken die op een bruiloft een spijkerbroek aan durven te trekken. En ik geef toe, een paar hebben het formaat van een gemiddelde mammoettruck, dus dan kan ik wel begrijpen dat het iets lastiger is om een leuk jurkje uit te zoeken, zeker als er een paar van die boomstammen van benen onder vandaan komen, maar ook gewoon een aantal slanke vrouwen waarvan je aan de achterkant alleen aan het (voorlopig nog) lange haar kan zien dat het vrouwen zijn, aangezien ze dezelfde broek en houthakkersblouse aanhebben als hun mannelijke partner. Fuck, d'r was er zelfs een met fucking Crocs aan, moet ik eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat die hoogzwanger was, maar goed.
Ik heb af en toe het idee (bij ons in de groep dan) dat je er in ieder geval op een bruiloft absoluut niet mooier uit mag zien dan de bruid. En het zijn echt niet allemaal boerinnen ofzo, d'r zit van alles tussen, maar het is altijd heel erg mooi om te zien als we bijvoorbeeld op een terras zitten met een aantal stellen, dat wanneer er een leuke meid langsloopt die dan toevallig ook nog eens leuk gekleed gaat, stijlvol jurkje, whatever, echt, als blikken konden doden, dan zouden we op het eind van de avond een massagraf kunnen graven.
Het is trouwens wel typisch Nederlands om er een opmerking over te maken als iets of iemand uit de toon valt. Maar dat doen de mannen ook, hetzij over andere dingen. De gemiddelde Vlaming zou er zijn kop over dichthouden als één dame bijzonder aantrekkelijk en smaakvol gekleed is, maar het achter haar rug wel vertellen. Hollandse directheid, ik ben er ook niet zo voor.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom kies je dan voor een term als "net", dat zet de toon al lekker. Dan krijg je van die meisjes die allemaal dezelfde jurken als hun moeder kopen. Ook al hebben ze een prachtig lichaam, blote schouders of iets dat te "designer" is, moet vooral gemeden worden - straks val je op!
Petticoats!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:23 schreef Copycat het volgende:
Mijn laatste bruiloft was rock 'n roll met een vleugje romantiek. Dan kun je lekker uitpakken met killer heels en kuiven.
Het is etiquette om er niet mooier uit te zien dan de bruid. Je mag daarom eigenlijk ook geen wit dragen. Maar verder herken ik totaal niet wat er hier geschreven wordt over de manier van kleden van de Nederlandse vrouw. Ik woon zelf in Amsterdam en werk in de televisiewereld en de dames die ik ken besteden juist veel geld en tijd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:18 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zou je zeggen van wel idd, maar als ik naar mijn vriendengroep kijk zijn er ook een paar van die vrouwelijke horken die op een bruiloft een spijkerbroek aan durven te trekken. En ik geef toe, een paar hebben het formaat van een gemiddelde mammoettruck, dus dan kan ik wel begrijpen dat het iets lastiger is om een leuk jurkje uit te zoeken, zeker als er een paar van die boomstammen van benen onder vandaan komen, maar ook gewoon een aantal slanke vrouwen waarvan je aan de achterkant alleen aan het (voorlopig nog) lange haar kan zien dat het vrouwen zijn, aangezien ze dezelfde broek en houthakkersblouse aanhebben als hun mannelijke partner. Fuck, d'r was er zelfs een met fucking Crocs aan, moet ik eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat die hoogzwanger was, maar goed.
Ik heb af en toe het idee (bij ons in de groep dan) dat je er in ieder geval op een bruiloft absoluut niet mooier uit mag zien dan de bruid. En het zijn echt niet allemaal boerinnen ofzo, d'r zit van alles tussen, maar het is altijd heel erg mooi om te zien als we bijvoorbeeld op een terras zitten met een aantal stellen, dat wanneer er een leuke meid langsloopt die dan toevallig ook nog eens leuk gekleed gaat, stijlvol jurkje, whatever, echt, als blikken konden doden, dan zouden we op het eind van de avond een massagraf kunnen graven.
In mijn geval juist het tegenovergestelde, zou ik zeggen. Ik ben vrij internationaal opgegroeid en woon inmiddels alweer 6 jaar in Londen. Heb daarvoor ook in Zuid-Europa gewoon voor een korte tijdje. Daarbij zit mijn typische vriendengroep vooral in Amsterdam en zijn ze allemaal voornamelijk hoger opgeleid. Een vinexwijk heb ik volgens mij nog nooit van binnen gezien, hoewel ik wel vaak langs Ypenburg rijquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:33 schreef Copycat het volgende:
Maar groeien de mannen die zo ageren tegen 'de Nederlandse vrouw' (...) niet zelf op in het maaiveld, aangezien niemand in hun omgeving erbovenuit mag stijgen? Ik herken dat horkige iig niet echt in mijn omgeving.
Misschien zelf de Vinexwijk uitkomen?
Yup - en dat zorgt er dus voor dat vrouwen zich vervolgens maar aan passen. Zonde.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is trouwens wel typisch Nederlands om er een opmerking over te maken als iets of iemand uit de toon valt. Maar dat doen de mannen ook, hetzij over andere dingen. De gemiddelde Vlaming zou er zijn kop over dichthouden als één dame bijzonder aantrekkelijk en smaakvol gekleed is, maar het achter haar rug wel vertellen. Hollandse directheid, ik ben er ook niet zo voor.
Ik vind het best leuk om te horen dat ik smaakvol gekleed ben. Iedereen vind het toch leuk om complimentjes te krijgen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is trouwens wel typisch Nederlands om er een opmerking over te maken als iets of iemand uit de toon valt. Maar dat doen de mannen ook, hetzij over andere dingen. De gemiddelde Vlaming zou er zijn kop over dichthouden als één dame bijzonder aantrekkelijk en smaakvol gekleed is, maar het achter haar rug wel vertellen. Hollandse directheid, ik ben er ook niet zo voor.
Het wordt zelden echt positief bedoeld. Zelfs mijn Zweedse vriendin voelt de ondertoon inmiddels wel, als er wordt gezegd dat haar jurk prachtig was, maar dat mensen dat zelf niet zouden durven... Echt waar, vrouwen onder elkaar zijn bloedlinkquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vind het best leuk om te horen dat ik smaakvol gekleed ben. Iedereen vind het toch leuk om complimentjes te krijgen.
Ik herken dat horkige dus ook niet, weet nog dat een vriend uit Canada bij ons bleef voor een week, hij ging mee de kinderen ophalen van school en hij keek zijn ogen uit, een en al Milf volgens hem.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:33 schreef Copycat het volgende:
Maar groeien de mannen die zo ageren tegen 'de Nederlandse vrouw' (...) niet zelf op in het maaiveld, aangezien niemand in hun omgeving erbovenuit mag stijgen? Ik herken dat horkige iig niet echt in mijn omgeving.
Misschien zelf de Vinexwijk uitkomen?
Nou ja, de gemiddelde Nederlander zal niet termen als smaakvol gebruiken op de gemiddelde vinexbruiloft. Je krijgt eerder opmerkingen als 'beetje overdreven, vind ik' of 'ik vind het nogal opvallend hoor'. Dat is de Nederlander, wat hij/zij 'vindt' moet uitgesproken worden. 'Wat ik achter je rug om zeg, durf ik je ook in je gezicht te zeggen'. En dus doen we dat. Maar dat is geen typische trek die vrouw eigen is. De mannen uiten hun mening niet over een geil wijf (dat is als man niet gepast want je wil haar op de volgende bruiloft weer checken natuurlijk!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vind het best leuk om te horen dat ik smaakvol gekleed ben. Iedereen vind het toch leuk om complimentjes te krijgen.
Ik weet niet of je ooit in Canada gewoond hebt, maar dat is weer een ander uiterste... Voor hen moeten jullie allemaal godinnen zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik herken dat horkige dus ook niet, weet nog dat een vriend uit Canada bij ons bleef voor een week, hij ging mee de kinderen ophalen van school en hij keek zijn ogen uit, een en al Milf volgens hem.
En zelf is hij toch geen onaantrekkelijke jongen die moeite heeft met vrouwen zoeken.
Maar het klopt wel dat geen van ons met killerheels en een jurkje op het schoolplein staan, daar is het immers geen weer voor in het meeste geval en het is ook niet pratisch met meerdere kinderen.
Maar wel verzorgd en modieus, met veelal lange haren
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is dan ook een verrekte zonde waaraan niemand zich schuldig mag maken! Pippa deed het, ze was echt prachtig maar ikzelf ben van mening dat je niet meer aandacht op jezelf mag vestigen op HAAR mooiste dag. En dat is geen Nederlands verschijnsel, dat is iets westers.
Ik snap het wel hoor, maar in ieder geval bij ons in de groep kunnen er een paar flink doorslaan naar de andere kant, echt ik heb ze met spijkerbroek en crocs op een bruiloft zien komen, wtf.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:38 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het is etiquette om er niet mooier uit te zien dan de bruid. Je mag daarom eigenlijk ook geen wit dragen. Maar verder herken ik totaal niet wat er hier geschreven wordt over de manier van kleden van de Nederlandse vrouw. Ik woon zelf in Amsterdam en werk in de televisiewereld en de dames die ik ken besteden juist veel geld en tijd.
Wel of niet je mening uiten in dit land maakt vooralsnog weinig verschil. Misschien hebben ze dat in België wel goed begrepen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, de gemiddelde Nederlander zal niet termen als smaakvol gebruiken op de gemiddelde vinexbruiloft. Je krijgt eerder opmerkingen als 'beetje overdreven, vind ik' of 'ik vind het nogal opvallend hoor'. Dat is de Nederlander, wat hij/zij 'vindt' moet uitgesproken worden. 'Wat ik achter je rug om zeg, durf ik je ook in je gezicht te zeggen'. En dus doen we dat. Maar dat is geen typische trek die vrouw eigen is. De mannen uiten hun mening niet over een geil wijf (dat is als man niet gepast want je wil haar op de volgende bruiloft weer checken natuurlijk!!), maar wel over andere dingen.
Ik denk ook serieus dat Fok daarom zo'n succesvol forum is. Hollanders die vrijelijk hun mening kunnen uiten. Een Belgisch equivalent is nog nooit van de grond gekomen in ieder geval.
Ik ken ook absoluut geen mensen die dat zouden doen eerlijk gezegd. Ik vraag me af waar in Nederland die mensen dan wonenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
In een spijkerbroek met crocs naar een bruiloft komen is naar mijn mening nogal respectloos tegenover het bruidspaar. Tenzij het specifiek de dresscode was, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Hmm, in België steekt de cultuur gewoon anders in elkaar. Het maaiveld bestaat hier ook hoor, maar ze zullen het nooit in je gezicht zeggen. Enerzijds omdat Vlamingen zichzelf niet zo serieus nemen, ze hebben wel een duidelijke mening maar ze uiten die niet vanuit het oogpunt om een ander te overtuigen. Anderzijds omdat Vlamingen ook eerder bang zijn om mensen voor de kop te stoten. Nederlanders daarentegen zijn veel sneller overtuigd van hun eigen gelijk en uiten hun mening ook vaak in de hoop een ander te overtuigen. En ik zie dan ook vaak in de Nederlandse samenleving dat het lijkt te lonen, Nederlanders krijgen door slim discussiëren (geen ruimte overlaten voor een andere mening) sneller dingen voor elkaar.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:03 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Wel of niet je mening uiten in dit land maakt vooralsnog weinig verschil. Misschien hebben ze dat in België wel goed begrepen.
Buiten de randstad, vermoed ik.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:07 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ken ook absoluut geen mensen die dat zouden doen eerlijk gezegd. Ik vraag me af waar in Nederland die mensen dan wonen
Mensen die dat snappen, zijn echt de moeite waard. De rest neemt zichzelf veel te serieus.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:03 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Wel of niet je mening uiten in dit land maakt vooralsnog weinig verschil. Misschien hebben ze dat in België wel goed begrepen.
En dan in landerijen als Schubbekutteveen. Ik denk dat het vooral te maken heeft met wie je omgaat. Mijn vriendenclub bestaat voor een groot deel uit een internationale groep creatieve mensen die werkzaam is in modebranche. Toch een ander slag volk dan de Vinexcroqsdragers.quote:
Hahah nee, ben er nog nooi geweest maar weet wel dat hij eigenlijk al overal is geweest in de wereld.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit in Canada gewoond hebt, maar dat is weer een ander uiterste... Voor hen moeten jullie allemaal godinnen zijn.
We hebben het hier over de doorsnee Nederlandse vrouw. Dat mensen die in de modebranche werken er bovengemiddeld bij lopen, geloof ik graag.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dan in landerijen als Schubbekutteveen. Ik denk dat het vooral te maken heeft met wie je omgaat. Mijn vriendenclub bestaat voor een groot deel uit een internationale groep creatieve mensen die werkzaam is in modebranche. Toch een ander slag volk dan de Vinexcroqsdragers.
Op het Brabantse platteland. Maar verder is het wel heel gezellig hier hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:07 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ken ook absoluut geen mensen die dat zouden doen eerlijk gezegd. Ik vraag me af waar in Nederland die mensen dan wonen
Ja, als de lat bij de familie doorsnee ligt, dan blijft die lat laag. Man en vrouw alike. Ongeacht nationaliteit.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:20 schreef Bajskorv het volgende:
We hebben het hier over de doorsnee Nederlandse vrouw. Dat mensen die in de modebranche werken er bovengemiddeld bij lopen, geloof ik graag.
Ja duh, maar een internationale groep mensen vind je nu eenmaal minder snel in Schubbekutteveen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dan in landerijen als Schubbekutteveen. Ik denk dat het vooral te maken heeft met wie je omgaat. Mijn vriendenclub bestaat voor een groot deel uit een internationale groep creatieve mensen die werkzaam is in modebranche. Toch een ander slag volk dan de Vinexcroqsdragers.
Op het italiaanse platteland is het ook heel anders dan in Milaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:20 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
We hebben het hier over de doorsnee Nederlandse vrouw. Dat mensen die in de modebranche werken er bovengemiddeld bij lopen, geloof ik graag.
Wat een onzin zeg.... dan moet de bruid maar zorgen dat ze er ECHT goed uitziet...zodat niet iedereen alleen zegt dat ze er leuk uitziet maar het ook menenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is dan ook een verrekte zonde waaraan niemand zich schuldig mag maken! Pippa deed het, ze was echt prachtig maar ikzelf ben van mening dat je niet meer aandacht op jezelf mag vestigen op HAAR mooiste dag. En dat is geen Nederlands verschijnsel, dat is iets westers.
Mwoah, een deel ervan woont in een klein dorpje ... niet bepaald de meest mondaine plaats. Het gaat er uiteindelijk natuurlijk niet om waar je woont, maar hoe je in het leven staat. De wereld is een stuk kleiner geworden.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:26 schreef Seven. het volgende:
Ja duh, maar een internationale groep mensen vind je nu eenmaal minder snel in Schubbekutteveen.
Ik vond Kate stunning, maar Pippa nóg mooier.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.... dan moet de bruid maar zorgen dat ze er ECHT goed uitziet...zodat niet iedereen alleen zegt dat ze er leuk uitziet maar het ook menen
Als mannen dat zeggen dan staat hun vrouw er naast, met een Nokia 3310 in z'n zak.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:56 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
[..]
...
Op een bruiloft van een vriendin van me kwam een 17 jarige collega van haar met een ultra kort porno jurkje aanzetten, die werd echt weggekeken.Terwijl zelfs de mannen zeiden dat ze er best wel "sletterig" uitzag.
Ik vind de randstad niet bepaald mondain.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mwoah, een deel ervan woont in een klein dorpje ... niet bepaald de meest mondaine plaats. Het gaat er uiteindelijk natuurlijk niet om waar je woont, maar hoe je in het leven staat. De wereld is een stuk kleiner geworden.
Exact. Als een vrouw zo'n jurkje 'kan hebben' zal er geen man zijn die oprecht klaagt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:36 schreef blubberboot het volgende:
[..]
Als mannen dat zeggen dan staat hun vrouw er naast, met een Nokia 3310 in z'n zak.
Ja, dat is gewoon ongepast. Een bruiloft is wat anders dan een clubavond. Een pornojurkje is dan net zo fout als die crocs.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:50 schreef Copycat het volgende:
Nu is een 'ultrakort pornojurkje' ook wel een stijlloze misser van jewelste op een bruiloft.
En dan ligt het er nog heel erg aan welk S'veen, als de Gereformeerde Gemeente de grootste kerk is dan kun je er op rekenen dat de vrouwen een rok dragen en lang haar hebben, in een knotje, dat dan wel weer, en make-up en hakken dragen ze ook niet, maar ze hebben iig allemaal echte vrouwelijke baarheupenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kan hebben, ach, ze had een leuk figuur en mooie benen, maar come on, ik zie langere rokjes in pornofilms hoor, en idd, wat Copycat ook al zegt, het was niet echt passend bij de gelegenheid, op zijn zachts gezegd. Maar goed, ze was nog jong, 17 jaar, dus ze heeft nog genoeg te leren.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Exact. Als een vrouw zo'n jurkje 'kan hebben' zal er geen man zijn die oprecht klaagt.
Wat je ver haalt is lekker gaat inderdaad vaak op. Zo zijn nederlandse vrouwen vaak ook gecharmeerd van mediterrane mannen en zijn italianen juist weer dol op die grote blonde hollandse vrouwen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:45 schreef WrineX-Joske het volgende:
My 2 cents: Nederlandse vrouwen zijn over het algemeen best wel aantrekkelijk qua uiterlijk, wat dat betreft hebben we hier sowieso weinig te klagen. Maar als man hier zie ik wel al mijn hele leven voornamelijk hetzelfde type vrouwen; lang, meestal blond of anders brunette. Ik denk dat ik daarom mediterrane en oosterse types vaak nog aantrekkelijker vind.
Daarnaast zijn Nederlandse vrouwen vaak wel heel erg direct en mondig. Ik ben niet op zoek naar een schuchter muurbloempje, maar als een meisje een klein beetje verlegen over komt vind ik dat best sexy.
Wat betreft mannen die hun bruiden uit het buitenland importeren; can you blame them? In de ogen van zo'n buitenlandse vrouw ben je als Nederlander automatisch een enorme moneymaker, en als je ze dan ook nog eens een keer als een mens behandelt ipv als een stuk vee ben je voor hun maatstaaf gelijk prince charming. Voor de Nederlandse vrouw wordt dit eisenpakket gelijk uitgebreid met:
- heeft een lekker kontje
- verdient lekker bij zijn werk maar is ook geen workaholic
- kan goed koken / heeft een goede kledingsmaak / is een wild beest in bed
- is geen huismus maar moet ook niet elke vrije avond in de kroeg doorbrengen
- heeft een leuke vriendenkring
- heeft een kinderwens
- et cetera.
Vanuit dat perspectief is het niet vreemd dat je als man gaat voor een vrouw die alleen van je verwacht dat je een normale baan hebt en haar goed behandelt, en die al het andere als een bonus ziet.
-
Misschien om een stukje zekerheid in te bouwen, als in dan zal de vrouw in kwestie niet zo snel de relatie verbreken? Overigens ben ik het met je eens dat het idd niet de ideale definitie van een relatie is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wat ik wel altijd wat zorgelijk vind is dat veel mannen juist geen Nederlandse vrouw willen omdat die te zeklfstandig zijn. Als je zoekt naar een relatie waarin de vrouw (financieel) afhankelijk van je is en naar je luistert, heb je naar mijn idee een krom idee van wat een relatie is.
Dat immer hameren op zelfstandigheid is juist waarom relaties zo vaak mislukken en er miljoenen mensen bij datingsites staan. Afhankelijkheid is een vies en besmet woord geworden en de nadruk ligt op individualiteit ipv op het zorgen voor elkaar.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:54 schreef Ripley het volgende:
Wat ik wel altijd wat zorgelijk vind is dat veel mannen juist geen Nederlandse vrouw willen omdat die te zeklfstandig zijn. Als je zoekt naar een relatie waarin de vrouw (financieel) afhankelijk van je is en naar je luistert, heb je naar mijn idee een krom idee van wat een relatie is.
Wat een onzin. Ik ben onafhankelijk van mijn vriend en kan mijn eigen zaken regelen. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik daardoor geen moeite in mijn relatie wil steken. Waarom zou het een klakkeloos op het ander volgen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat immer hameren op zelfstandigheid is juist waarom relaties zo vaak mislukken en er miljoenen mensen bij datingsites staan. Afhankelijkheid is een vies en besmet woord geworden en de nadruk ligt op individualiteit ipv op het zorgen voor elkaar.
We zijn met z'n allen zo zelfstandig geworden in onze individuele cultuur dat duurzaam samen zijn daardoor bijna onmogelijk is geworden, want he....als het niet bevalt, dan gaan we gewoon weer een deur verder.
Het gaat niet om bepalen en volgen, het gaat om voor elkaar zorgen en ja...als zij de kostwinner zou zijn en ik dus financiëel afhankelijk van haar zou zijn, geen enkel probleem mee.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:06 schreef Copycat het volgende:
Zou jij je afhankelijk willen opstellen van een vrouw? Zij bepaalt, jij volgt?
Voor elkaar zorgen kan ook prima in een relatie waar allebei de partners hun eigen boontjes kunnen doppen. Maar juist die onafhankelijke vrouw lijkt de man hier in dit topic zorgen te baren of angst aan te jagen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:11 schreef Kingstown het volgende:
Het gaat niet om bepalen en volgen, het gaat om voor elkaar zorgen en ja...als zij de kostwinner zou zijn en ik dus financiëel afhankelijk van haar zou zijn, geen enkel probleem mee.
Jaja....politiek incorrect ik weet het.
Dat systeem werkt echt perfect he? Mooie theorie hoor, maar kijk eens om je heen. Hoeveel van al die zelfstandige en prima voor zichzelf zorgende mensen hebben nou een duurzame relatie?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:10 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik ben onafhankelijk van mijn vriend en kan mijn eigen zaken regelen. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik daardoor geen moeite in mijn relatie wil steken. Waarom zou het een klakkeloos op het ander volgen?
Bij elkaar blijven moet je niet doen omdat er een afhankelijk is van de ander, maar omdat je van elkaar houdt en er zelf voor kiest.
Ik ken anders veel leuke stellen die gewoon een fijne baan en een goede relatie hebben. Mijn ouders hebben ook allebei een prima baan en die zijn al 45 jaar bij elkaar.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat systeem werkt echt perfect he? Mooie theorie hoor, maar kijk eens om je heen. Hoeveel van al die zelfstandige en prima voor zichzelf zorgende mensen hebben nou een duurzame relatie?
Mensen willen te veel supermens zijn....en een carriëre en zelfstandig en moeder/vader en sociaal zijn en een vriendenkring en en en....raar toch dat dat niet werkt.
De prioriteiten zijn verschoven naar zelfstandigheid en het individu en dus gaat dat ten koste van relaties...hoeveel moeite je er ook denkt in te steken. Het ik staat voorop ipv het wij.
En dat er daardoor ook veel verborgen ongelukkigheid was, vooral ook onder die vrouwen die gewoonweg niet weg konden bij hun man. Of ie ze nu sloeg, vreemdging of dat er gewoon geen liefde meer was maakte dan niet uit.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:18 schreef Copycat het volgende:
En het was misschien niet zo dat scheiden vroeger een taboe was en er heel veel getrouwden maar bleven aanmodderen, want dat is nu eenmaal wat je deed.
Werkelijk? Als ik om me heen kijk zie ik de relaties waar de partners prima hun eigen boontjes kunnen doppen nooit lang stand houden. Ken jij nog veel stellen die laten we zeggen 15-20 jaar bij elkaar zijn?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor elkaar zorgen kan ook prima in een relatie waar allebei de partners hun eigen boontjes kunnen doppen. Maar juist die onafhankelijke vrouw lijkt de man hier in dit topic zorgen te baren of angst aan te jagen.
Kap daar eens mee. De mensen die in dit topic reageren hebben niet allemaal een Thais meisje thuis zitten ofzo...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor elkaar zorgen kan ook prima in een relatie waar allebei de partners hun eigen boontjes kunnen doppen. Maar juist die onafhankelijke vrouw lijkt de man hier in dit topic zorgen te baren of angst aan te jagen.
Dat zeg ik ook niet, maar een aantal geeft me het idee dat wel het liefst te willen. Als je je niet voelt aangesproken, ben je ook niet aangesproken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:24 schreef Bajskorv het volgende:
Kap daar eens mee. De mensen die in dit topic reageren hebben niet allemaal een Thais meisje thuis zitten ofzo...
Ik kan het ook alleen en heb dat ook gedaan. Ik wil het alleen niet alleen omdat ik graag bij mijn partner ben.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Werkelijk? Als ik om me heen kijk zie ik de relaties waar de partners prima hun eigen boontjes kunnen doppen nooit lang stand houden. Ken jij nog veel stellen die laten we zeggen 15-20 jaar bij elkaar zijn?
Ga eens vragen wat mensen écht belangrijk vinden in hun leven....dan kom je uiteindelijk uit bij liefde, gezondheid en geluk en wat doen we met z'n allen...we stellen onafhankelijkheid en individualiteit als hoogste doel....en maar met miljoenen tegelijk naar datingsites gaan en niet begrijpen dat het steeds mis gaat.
Onafhankelijk impliceert namelijk dat je het alleen kunt. Heel mooi, maar een relatie moet je met z'n 2-en kunnen en dan moet je ook afhankelijk durven zijn....en dat willen en kunnen mensen niet of nauwelijks meer.
Mijn ouders zijn ook al bijna 50 jaar bij elkaar. Onze generatie hoeft dat niet meer en dus doen we (voornamelijk) aan seriële monogamie. Van de ene 4 jaar relatie, naar de andere 5 jaar relatie, want alleen zijn willen we ook niet. Hier een kind, daar een bezoekregeling, want we hebben natuurlijk wel zo onze wensen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:19 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ken anders veel leuke stellen die gewoon een fijne baan en een goede relatie hebben. Mijn ouders hebben ook allebei een prima baan en die zijn al 45 jaar bij elkaar.
Dat de tendens in de gemeenschap meer richting individu is gegaan is deels wel waar. Maar ik vind het verdoorgetrokken dat dat komt doordat vrouwen ook graag zelfstandig willen zijn. Je kunt best zelfstandig zijn en toch geinteresseerd in een ander. Dat zijn twee losstaande dingen.
Je zegt "de man in dit topic", da's iets anders dan "een aantal". Ik denk dat je de nuance vergeten bent...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar een aantal geeft me het idee dat wel het liefst te willen. Als je je niet voelt aangesproken, ben je ook niet aangesproken.
Mea Culpa. Het generaliseren is aanstekelijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:29 schreef Bajskorv het volgende:
Je zegt "de man in dit topic", da's iets anders dan "een aantal". Ik denk dat je de nuance vergeten bent...
Absoluut.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mea Culpa. Het generaliseren is aanstekelijk.
Mijn ouders hoefden dat ook niet - mijn moeder is ook een onafhankelijke vrouw. Zij zijn ooit gescheiden, mijn vader heeft alleen gewoond en hebben daarna gevochten voor hun relatie. Niet omdat mijn moeder niet anders kon, maar omdat ze verder wilde met mijn vader.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn ook al bijna 50 jaar bij elkaar. Onze generatie hoeft dat niet meer en dus doen we (voornamelijk) aan seriële monogamie. Van de ene 4 jaar relatie, naar de andere 5 jaar relatie, want alleen zijn willen we ook niet. Hier een kind, daar een bezoekregeling, want we hebben natuurlijk wel zo onze wensen.
Prima hoor als mensen zo willen leven en doe vooral wat je zelf wilt...mijn ding is het niet meer. Ik offer graag wat zelfstandigheid en onafhankelijkheid op om dat te kunnen doen wat echt belangrijk is voor mij.
Juist omdat ik onafhankelijk ben weet mijn man dat ik bij hem ben om hem, en niet omdat ik me geen raad zou weten zonder hem en financieel niet rond zou kunnen komen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat immer hameren op zelfstandigheid is juist waarom relaties zo vaak mislukken en er miljoenen mensen bij datingsites staan. Afhankelijkheid is een vies en besmet woord geworden en de nadruk ligt op individualiteit ipv op het zorgen voor elkaar.
We zijn met z'n allen zo zelfstandig geworden in onze individuele cultuur dat duurzaam samen zijn daardoor bijna onmogelijk is geworden, want he....als het niet bevalt, dan gaan we gewoon weer een deur verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |