abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:09:19 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103256292
Inmiddels zijn we bij deel 3 van dit topic gekomen.

Steeds vaker blijken mannen in Nederland hun heil in het buitenland te zoeken wat vrouwen betreft, ondanks de vele culturen en etniciteiten in Nederland. zelfs de allochtone vrouwen doen tegenwoordig niet meer onder kwa levenstyle en houding ten opzichte van de autotchtone nederlandse vrouwen. Eenmaal opgegroeid of lang in Nederland neemt men de gewoonten over.

deel je meningen en/of ervaringen met je eigen kijk op vrouwen uit Nederland en die in het buitenland.

http://www.adversus.nl/relatie/gemengdeparen.html

Maar even een betrouwbaardere bron over de Nederlandse cultuur (mannen en vrouwen dus), helaas niets over dit fenomeen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 19-10-2011 02:17:34 ]
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:11:27 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_103256422
Zet even een linkje naar deel 1 in je OP :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:14:54 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103256643
Pijltje links van topic titel.
Resistance is futile.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:16:17 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103256720
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:14 schreef Seven. het volgende:
Pijltje links van topic titel.
pi_103257140
Nou moet wel zeggen dat seven wel een heel onhollands vrouwen trekje vertoond. Ze loopt niet weg van kritiek en een discussie. Alleen een beetje een latente eigenschap, das dan weer jammer.
UITGESCHREVEN
pi_103257453
Is dit niet #3 eigenlijk?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:41:54 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103258560
quote:
Bron baseert zich op 24 interviews afgenomen door een subjectieve schrijfster.
Resistance is futile.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:44:20 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103258750
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:22 schreef picardmike het volgende:
Nou moet wel zeggen dat seven wel een heel onhollands vrouwen trekje vertoond. Ze loopt niet weg van kritiek en een discussie. Alleen een beetje een latente eigenschap, das dan weer jammer.
Als het latent was, dan zou je deze eigenschap niet daadwerkelijk zien, enkel vermoeden. Tenzij je bedoelt dat deze eigenschap altijd al aanwezig was. Anders raad ik je toch aan om dure woorden te vermijden. No offence.
Resistance is futile.
pi_103259340
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:44 schreef Seven. het volgende:
Als het latent was, dan zou je deze eigenschap niet daadwerkelijk zien, enkel vermoeden. Tenzij je bedoelt dat deze eigenschap altijd al aanwezig was. Anders raad ik je toch aan om dure woorden te vermijden. No offence.
Het Hollands-vrouwelijke trekje dat je dan wel weer vertoont is dat je op de man gaat spelen (alle mannen die het er niet mee eens zijn zijn vrouwonwaardige losers). :P
Ja, ik generaliseer.
pi_103259851
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja,ja en ja.

Ik vermoed het, het is niet een eigenschap die zichtbaar is en het is altijd aanwezig. Maar als je de toonzetting niet snapt heb je niks aan het begrip zelf, al zou ik het simpel uitleggen.
UITGESCHREVEN
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:11:47 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_103260456
Toch staan we op deze site op nr 10 van de aantrekkelijkste vrouwen van de wereld...

http://www.mmoabc.com/blo(...)most-beautiful-women

Uiteraard is deze bron net zo betrouwbaar als de eerdere van Thorí, het is een bevooroordeelde mening van 1 persoon.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:17:30 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_103260799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:52 schreef Northside het volgende:

[..]

Het Hollands-vrouwelijke trekje dat je dan wel weer vertoont is dat je op de man gaat spelen (alle mannen die het er niet mee eens zijn zijn vrouwonwaardige losers). :P
Waarom mag ze niet alles mannen hier over een kam scheren, jullie doen dat bij alle Nederlandse vrouwen.
Dat is echt weer zo'n mannelijke eigenschap he.....

Mijn mening, ga niet zitten zeiken over "de Nederlandse vrouw" , vind je het niks, zoek je gewoon een vrouw elders, niemand houdt je tegen.
Maar dat gezanik en gezuig komt idd nogal gefrustreerd over.

De nederlandse vrouw is niet perfect, de nederlandse man net zo min, sterker nog, de Nederlandse maatschappij is niet perfect.
Maar het heeft net zo veel nut als over het weer zeuren, gewoon helemaal niks dus, bevalt het weer je in Nederlands niet, vertrek je naar een warmer oord, bevalt de vrouwen je hier niet, zoek je er een elders.

Echt weer zo Nederlands he, altijd maar klagen en niks is goed. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door snakelady op 18-10-2011 23:22:59 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_103261246
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:17 schreef snakelady het volgende:
Mijn mening, ga niet zitten zeiken over "de Nederlandse vrouw" , vind je het niks, zoek je gewoon een vrouw elders, niemand houdt je tegen.
Ah, maar lees even terug naar het eind van het vorige topic. Daar zien we Seven zeggen dat iedereen die voor een buitenlandse vrouw kiest een zwakke loser o.i.d. is. Daar doel ik op, dit beeld klopt niet.

Edit: de bewuste quotes

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:39 schreef Seven. het volgende:
Een vrouw moet geen mannelijke eigenschappen nastreven => dat bepaalt de Nederlandse vrouw zelf wel, want we komen er ten slotte mee weg. Enkel losers en zwakkelingen knappen hier écht op af en zoeken het in Thailand. Die mannen mist de Nederlandse vrouw echt niet :D .
quote:
Goed onderwerp. Ik denk echter dat het best meevalt met het aantal mannen dat een partner uit het buitenland haalt. Er zal misschien een tendens waar te nemen zijn die samenhangt met de emancipatie, maar eigenlijk zegt deze tendens dan meer over de mannen die er niet mee om kunnen gaan. . Ik kan me er overigens wel in vinden hoor, de 'typisch' Nederlandse man is ook ten slotte. Dus iedereen die liever een buitenlandse chick heeft, mijn zegen heb je. Maar erken dan wel je onmacht om in je eigen cultuur te passen, doe ik ook.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:33:48 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_103261638
Ik moet wel zeggen dat ik in mijn omgeving niks merk van de aversie naar Nederlandse vrouwen, sterker nog, eerder omgekeerd, ook bij de mannen die in het buitenland hebben gewoond.
Maar over het algemeen vergelijken de mannen die ik ken Nederlandse vrouwen gewoonweg niet met buitenlandste vrouwen
pi_103261834
quote:

[..]

Waarom mag ze niet alles mannen hier over een kam scheren, jullie doen dat bij alle Nederlandse vrouwen.

De nederlandse vrouw is niet perfect, de nederlandse man net zo min, sterker nog, de Nederlandse maatschappij is niet perfect.
Maar het heeft net zo veel nut als over het weer zeuren, gewoon helemaal niks dus, bevalt het weer je in Nederlands niet, vertrek je naar een warmer oord, bevalt de vrouwen je hier niet, zoek je er een elders.

Klopt mensen zijn niet perfect. Maar altijd als ik vrouwen over zelfvertrouwen hoor praten denk ik niemand heeft overal vertrouwen in. Waarom doen vrouwen dan alsof gebrek aan zelfvertrouwen zo slecht is. Welke kneus heeft dat bedacht, juist ja iemand die zelf wat te verbergen had.

Het is een relatief iets en niet absoluut. Dan moeten vrouwen niet boos zijn dat we ze over een kam scheren. Vrouwen doen het op deze manier ook. Ik ben het er alleen mee eens dat mensen niet hun zwakheden voorop moeten laten staan. Maar het is niet de zwakheid die het hem doet maar hoe je er mee omgaat. Ik krijg niet altijd even helder door of vrouwen dat begrijpen.
UITGESCHREVEN
pi_103262063

Volgens mij denken vrouwen alleen maar :D
UITGESCHREVEN
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:43:35 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_103262089
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:38 schreef picardmike het volgende:

[..]

Klopt mensen zijn niet perfect. Maar altijd als ik vrouwen over zelfvertrouwen hoor praten denk ik niemand heeft overal vertrouwen in. Waarom doen vrouwen dan alsof gebrek aan zelfvertrouwen zo slecht is. Welke kneus heeft dat bedacht, juist ja iemand die zelf wat te verbergen had.
Nederlandse mannen houden over het algemeen niet van onzekere vrouwen, tenminste, dat hoor ik altijd.
Dus als reactie doen vrouwen net alsof ze vol zelfvertrouwen zitten, actie geeft reactie.

Uiteraard is dit wel een erg simplistische redenering, maar er zit ene kern van waarheid in.
Om in Nederland op te vallen moet je zelfverzekerd zijn, zowel mannen als vrouwen.
Op de werkvloer maar ook in uitgaansgelegenheden.

quote:
Het is een relatief iets en niet absoluut. Dan moeten vrouwen niet boos zijn dat we ze over een kam scheren. Vrouwen doen het op deze manier ook. Ik ben het er alleen mee eens dat mensen niet hun zwakheden voorop moeten laten staan. Maar het is niet de zwakheid die het hem doet maar hoe je er mee omgaat. Ik krijg niet altijd even helder door of vrouwen dat begrijpen.
Denk dat dat een bekend fenomeen is, dat mannen vrouwen niet begrijpen en vrouwen mannen niet, mannen van mars, vrouwen van Venus, dat is ook niet iets typisch Nederlands.
pi_103262218
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nederlandse mannen houden over het algemeen niet van onzekere vrouwen, tenminste, dat hoor ik altijd.
Dus als reactie doen vrouwen net alsof ze vol zelfvertrouwen zitten, actie geeft reactie.

Uiteraard is dit wel een erg simplistische redenering, maar er zit ene kern van waarheid in.
Om in Nederland op te vallen moet je zelfverzekerd zijn, zowel mannen als vrouwen.

[..]

Denk dat dat een bekend fenomeen is, dat mannen vrouwen niet begrijpen en vrouwen mannen niet, mannen van mars, vrouwen van Venus, dat is ook niet iets typisch Nederlands.
Tja misschien wel iets hollands, iets calvinistisch maar ik vind het de redenatie van een dictator en idd ook mannen doen er aan mee. Maar lang niet allemaal. Ik schaam me als halve hollander ook echt voor dit.
UITGESCHREVEN
pi_103263993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:26 schreef Northside het volgende:

[..]

Ah, maar lees even terug naar het eind van het vorige topic. Daar zien we Seven zeggen dat iedereen die voor een buitenlandse vrouw kiest een zwakke loser o.i.d. is. Daar doel ik op, dit beeld klopt niet.

[..]

[..]

Tja, op het internet gaat vooral om generaliseren.
signatuurloos
  woensdag 19 oktober 2011 @ 02:11:26 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103266012
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:52 schreef Northside het volgende:

[..]

True.

quote:

[..]

Typisch voorbeeld dat mannen hierin overdrijven is het feit dat het topic over mannen slechts 1 volgepost deel heeft, terwijl dit al een aardige reeks begint te worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:26 schreef Northside het volgende:
Is dit niet #3 eigenlijk?
:7

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 19-10-2011 02:23:16 ]
Resistance is futile.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 02:17:01 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103266078
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:26 schreef Northside het volgende:

[..]

[..]

[..]

Provocatie. Ik weet dondersgoed dat er ook gewoon oprechte liefdesrelaties ontstaan. Maar de mensen die eerst de Nederlandse dames afzweren om bewust op zoek te gaan naar liefde in een land waarin de vrouw wegens de sociaal economische positie afhankelijk is, dat is het clichébeeld waar toch een lichte kern van waarheid in zit.

Ik was onlangs in Kenia. Ik werd onpasselijk van al die smerige stelletjes: oudere Europese mannen die hand in hand liepen met een twintiger. En het ergste was, er liepen zelfs vrouwen van dik in de 60 met rastanegers van amper twintig. Misselijkmakend vond ik het. Ik weet het, ik probeer een open mind te houden maar in dit geval kon ik er echt niet zomaar mijn schouders over ophalen. Ondanks dat het een kwestie van vraag en aanbod is, ik kan er met mijn kop gewoon niet bij dat je als redelijk welgesteld mens zelfs voor een dag gebruik wil maken van iemand anders zijn economische omstandigheden. Dit gegeven zal mijn beeld ook sterk gekleurd hebben, maar neem maar van mij aan dat ik ook stelletjes ken die wel oprecht van elkaar houden ondanks hun verschillende afkomst en economische omstandigheden.
Resistance is futile.
pi_103267480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarschijnlijk waar, maar het is jammer dat veel vrouwen in Nederland "zelfverzekerd doen" en niet "zelfverzekerd zijn". Enfin, ik onderschrijf wel dat ik als Nederlandse man echt alleen opgewonden wordt van zelfverzekerde vrouwen. Helaas zie ik dat te weinig in Nederland en dat heeft er ongetwijfeld aan bijgedragen dat ik al jaren gelukkig ben met m'n Zweedse dame.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103268867
Gisteren zag ik op tv een item van een Nederlandse gast met een Italiaanse vriendin. Dat vrouwtje van boer zoekt vrouw deed een interview, immers was ze een aantal maanden in Nederland.

Uitkomst...ze past zich aan aan de Nederlandse vrouw, draagt geen hakken meer, geen mooie kleding en ook de makeup hoeft niet meer elke dag. In het begin vond ze dat heel vreemd maar inmiddels was ze er aan gewend en het is lekker praktisch. Kortom.... eerdaags zal haar lange haar ook wel worden afgeknipt. Exact wat wij al aangeven in dit topic.
pi_103269132
quote:
99s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gisteren zag ik op tv een item van een Nederlandse gast met een Italiaanse vriendin. Dat vrouwtje van boer zoekt vrouw deed een interview, immers was ze een aantal maanden in Nederland.

Uitkomst...ze past zich aan aan de Nederlandse vrouw, draagt geen hakken meer, geen mooie kleding en ook de makeup hoeft niet meer elke dag. In het begin vond ze dat heel vreemd maar inmiddels was ze er aan gewend en het is lekker praktisch. Kortom.... eerdaags zal haar lange haar ook wel worden afgeknipt. Exact wat wij al aangeven in dit topic.
En dat vertikt mijn vriendin dus. Waardoor je na de gemiddelde bruiloft/borrel/feest altijd (en dan bedoel ik echt altijd) van dames (vriendinnen van mijn vrienden, familie, etc) opmerkingen krijgt over haar jurk, outfit, hakken, etc... Zo bizar hoe ze dus blijkbaar opvalt als ze gewoon een mooie jurk aan doet en wat hoge hakken op een bruiloft. Waardoor ze er gewoon uitziet als een mooie, jonge vrouw (niks sletterigs ofzo) en niet als een meisje van 25-35 in de kleding van haar moeder...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')