Bron baseert zich op 24 interviews afgenomen door een subjectieve schrijfster.quote:
Als het latent was, dan zou je deze eigenschap niet daadwerkelijk zien, enkel vermoeden. Tenzij je bedoelt dat deze eigenschap altijd al aanwezig was. Anders raad ik je toch aan om dure woorden te vermijden. No offence.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:22 schreef picardmike het volgende:
Nou moet wel zeggen dat seven wel een heel onhollands vrouwen trekje vertoond. Ze loopt niet weg van kritiek en een discussie. Alleen een beetje een latente eigenschap, das dan weer jammer.
Het Hollands-vrouwelijke trekje dat je dan wel weer vertoont is dat je op de man gaat spelen (alle mannen die het er niet mee eens zijn zijn vrouwonwaardige losers).quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:44 schreef Seven. het volgende:
Als het latent was, dan zou je deze eigenschap niet daadwerkelijk zien, enkel vermoeden. Tenzij je bedoelt dat deze eigenschap altijd al aanwezig was. Anders raad ik je toch aan om dure woorden te vermijden. No offence.
Ja,ja en ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als het latent was, dan zou je deze eigenschap niet daadwerkelijk zien, enkel vermoeden. Tenzij je bedoelt dat deze eigenschap altijd al aanwezig was. Anders raad ik je toch aan om dure woorden te vermijden. No offence.
Waarom mag ze niet alles mannen hier over een kam scheren, jullie doen dat bij alle Nederlandse vrouwen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Het Hollands-vrouwelijke trekje dat je dan wel weer vertoont is dat je op de man gaat spelen (alle mannen die het er niet mee eens zijn zijn vrouwonwaardige losers).
Ah, maar lees even terug naar het eind van het vorige topic. Daar zien we Seven zeggen dat iedereen die voor een buitenlandse vrouw kiest een zwakke loser o.i.d. is. Daar doel ik op, dit beeld klopt niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:17 schreef snakelady het volgende:
Mijn mening, ga niet zitten zeiken over "de Nederlandse vrouw" , vind je het niks, zoek je gewoon een vrouw elders, niemand houdt je tegen.
Maar dat gezanik en gezuig komt idd nogal gefrustreerd over.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:39 schreef Seven. het volgende:
Een vrouw moet geen mannelijke eigenschappen nastreven => dat bepaalt de Nederlandse vrouw zelf wel, want we komen er ten slotte mee weg. Enkel losers en zwakkelingen knappen hier écht op af en zoeken het in Thailand. Die mannen mist de Nederlandse vrouw echt niet.
quote:Goed onderwerp. Ik denk echter dat het best meevalt met het aantal mannen dat een partner uit het buitenland haalt. Er zal misschien een tendens waar te nemen zijn die samenhangt met de emancipatie, maar eigenlijk zegt deze tendens dan meer over de mannen die er niet mee om kunnen gaan. . Ik kan me er overigens wel in vinden hoor, de 'typisch' Nederlandse man is ook ten slotte. Dus iedereen die liever een buitenlandse chick heeft, mijn zegen heb je. Maar erken dan wel je onmacht om in je eigen cultuur te passen, doe ik ook.
Klopt mensen zijn niet perfect. Maar altijd als ik vrouwen over zelfvertrouwen hoor praten denk ik niemand heeft overal vertrouwen in. Waarom doen vrouwen dan alsof gebrek aan zelfvertrouwen zo slecht is. Welke kneus heeft dat bedacht, juist ja iemand die zelf wat te verbergen had.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom mag ze niet alles mannen hier over een kam scheren, jullie doen dat bij alle Nederlandse vrouwen.
Dat is echt weer zo'n mannelijke eigenschap he.....
Mijn mening, ga niet zitten zeiken over "de Nederlandse vrouw" , vind je het niks, zoek je gewoon een vrouw elders, niemand houdt je tegen.
De nederlandse vrouw is niet perfect, de nederlandse man net zo min, sterker nog, de Nederlandse maatschappij is niet perfect.
Maar het heeft net zo veel nut als over het weer zeuren, gewoon helemaal niks dus, bevalt het weer je in Nederlands niet, vertrek je naar een warmer oord, bevalt de vrouwen je hier niet, zoek je er een elders.
Echt weer zo Nederlands he, altijd maar klagen en niks is goed.
Nederlandse mannen houden over het algemeen niet van onzekere vrouwen, tenminste, dat hoor ik altijd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:38 schreef picardmike het volgende:
[..]
Klopt mensen zijn niet perfect. Maar altijd als ik vrouwen over zelfvertrouwen hoor praten denk ik niemand heeft overal vertrouwen in. Waarom doen vrouwen dan alsof gebrek aan zelfvertrouwen zo slecht is. Welke kneus heeft dat bedacht, juist ja iemand die zelf wat te verbergen had.
Denk dat dat een bekend fenomeen is, dat mannen vrouwen niet begrijpen en vrouwen mannen niet, mannen van mars, vrouwen van Venus, dat is ook niet iets typisch Nederlands.quote:Het is een relatief iets en niet absoluut. Dan moeten vrouwen niet boos zijn dat we ze over een kam scheren. Vrouwen doen het op deze manier ook. Ik ben het er alleen mee eens dat mensen niet hun zwakheden voorop moeten laten staan. Maar het is niet de zwakheid die het hem doet maar hoe je er mee omgaat. Ik krijg niet altijd even helder door of vrouwen dat begrijpen.
Tja misschien wel iets hollands, iets calvinistisch maar ik vind het de redenatie van een dictator en idd ook mannen doen er aan mee. Maar lang niet allemaal. Ik schaam me als halve hollander ook echt voor dit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nederlandse mannen houden over het algemeen niet van onzekere vrouwen, tenminste, dat hoor ik altijd.
Dus als reactie doen vrouwen net alsof ze vol zelfvertrouwen zitten, actie geeft reactie.
Uiteraard is dit wel een erg simplistische redenering, maar er zit ene kern van waarheid in.
Om in Nederland op te vallen moet je zelfverzekerd zijn, zowel mannen als vrouwen.
Op de werkvloer maar ook in uitgaansgelegenheden.
[..]
Denk dat dat een bekend fenomeen is, dat mannen vrouwen niet begrijpen en vrouwen mannen niet, mannen van mars, vrouwen van Venus, dat is ook niet iets typisch Nederlands.
Tja, op het internet gaat vooral om generaliseren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, maar lees even terug naar het eind van het vorige topic. Daar zien we Seven zeggen dat iedereen die voor een buitenlandse vrouw kiest een zwakke loser o.i.d. is. Daar doel ik op, dit beeld klopt niet.
Edit: de bewuste quotes
[..]
[..]
True.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Het Hollands-vrouwelijke trekje dat je dan wel weer vertoont is dat je op de man gaat spelen (alle mannen die het er niet mee eens zijn zijn vrouwonwaardige losers).
Typisch voorbeeld dat mannen hierin overdrijven is het feit dat het topic over mannen slechts 1 volgepost deel heeft, terwijl dit al een aardige reeks begint te worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom mag ze niet alles mannen hier over een kam scheren, jullie doen dat bij alle Nederlandse vrouwen.
Dat is echt weer zo'n mannelijke eigenschap he.....
De nederlandse vrouw is niet perfect, de nederlandse man net zo min, sterker nog, de Nederlandse maatschappij is niet perfect.
Maar het heeft net zo veel nut als over het weer zeuren, gewoon helemaal niks dus, bevalt het weer je in Nederlands niet, vertrek je naar een warmer oord, bevalt de vrouwen je hier niet, zoek je er een elders.
Echt weer zo Nederlands he, altijd maar klagen en niks is goed.
quote:
Provocatie. Ik weet dondersgoed dat er ook gewoon oprechte liefdesrelaties ontstaan. Maar de mensen die eerst de Nederlandse dames afzweren om bewust op zoek te gaan naar liefde in een land waarin de vrouw wegens de sociaal economische positie afhankelijk is, dat is het clichébeeld waar toch een lichte kern van waarheid in zit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, maar lees even terug naar het eind van het vorige topic. Daar zien we Seven zeggen dat iedereen die voor een buitenlandse vrouw kiest een zwakke loser o.i.d. is. Daar doel ik op, dit beeld klopt niet.
Edit: de bewuste quotes
[..]
[..]
Waarschijnlijk waar, maar het is jammer dat veel vrouwen in Nederland "zelfverzekerd doen" en niet "zelfverzekerd zijn". Enfin, ik onderschrijf wel dat ik als Nederlandse man echt alleen opgewonden wordt van zelfverzekerde vrouwen. Helaas zie ik dat te weinig in Nederland en dat heeft er ongetwijfeld aan bijgedragen dat ik al jaren gelukkig ben met m'n Zweedse dame.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nederlandse mannen houden over het algemeen niet van onzekere vrouwen, tenminste, dat hoor ik altijd.
Dus als reactie doen vrouwen net alsof ze vol zelfvertrouwen zitten, actie geeft reactie.
Uiteraard is dit wel een erg simplistische redenering, maar er zit ene kern van waarheid in.
Om in Nederland op te vallen moet je zelfverzekerd zijn, zowel mannen als vrouwen.
Op de werkvloer maar ook in uitgaansgelegenheden.
En dat vertikt mijn vriendin dus. Waardoor je na de gemiddelde bruiloft/borrel/feest altijd (en dan bedoel ik echt altijd) van dames (vriendinnen van mijn vrienden, familie, etc) opmerkingen krijgt over haar jurk, outfit, hakken, etc... Zo bizar hoe ze dus blijkbaar opvalt als ze gewoon een mooie jurk aan doet en wat hoge hakken op een bruiloft. Waardoor ze er gewoon uitziet als een mooie, jonge vrouw (niks sletterigs ofzo) en niet als een meisje van 25-35 in de kleding van haar moeder...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gisteren zag ik op tv een item van een Nederlandse gast met een Italiaanse vriendin. Dat vrouwtje van boer zoekt vrouw deed een interview, immers was ze een aantal maanden in Nederland.
Uitkomst...ze past zich aan aan de Nederlandse vrouw, draagt geen hakken meer, geen mooie kleding en ook de makeup hoeft niet meer elke dag. In het begin vond ze dat heel vreemd maar inmiddels was ze er aan gewend en het is lekker praktisch. Kortom.... eerdaags zal haar lange haar ook wel worden afgeknipt. Exact wat wij al aangeven in dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |