Ja maar als een vrouw hier boven de grijze trainingsbroeken met uggs uitstijgt dan ben je direct een 'hoer', 'slet' etc.... Immers legt diegene heel mooi bloot wat het 'probleem' van de Nederlandse vrouw (uitzonderingen daargelaten) is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:57 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En dat vertikt mijn vriendin dus. Waardoor je na de gemiddelde bruiloft/borrel/feest altijd (en dan bedoel ik echt altijd) van dames (vriendinnen van mijn vrienden, familie, etc) opmerkingen krijgt over haar jurk, outfit, hakken, etc... Zo bizar hoe ze dus blijkbaar opvalt als ze gewoon een mooie jurk aan doet en wat hoge hakken op een bruiloft. Waardoor ze er gewoon uitziet als een mooie, jonge vrouw (niks sletterigs ofzo) en niet als een meisje van 25-35 in de kleding van haar moeder...
Bij feestelijke gelegenheden is het toch juist een must je feestelijk en op en top te kleden? Tijd en plaats voor alles.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:57 schreef Bajskorv het volgende:
En dat vertikt mijn vriendin dus. Waardoor je na de gemiddelde bruiloft/borrel/feest altijd (en dan bedoel ik echt altijd) van dames (vriendinnen van mijn vrienden, familie, etc) opmerkingen krijgt over haar jurk, outfit, hakken, etc... Zo bizar hoe ze dus blijkbaar opvalt als ze gewoon een mooie jurk aan doet en wat hoge hakken op een bruiloft. Waardoor ze er gewoon uitziet als een mooie, jonge vrouw (niks sletterigs ofzo) en niet als een meisje van 25-35 in de kleding van haar moeder...
Nou ja, ik ken weinig feestjes in Nederland waar mensen er echt feestelijk uit zien. In ieder geval niks met wat ik kan vergelijken met feestjes in Skandinavia, Frankrijk, Engeland, etc...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij feestelijke gelegenheden is het toch juist een must je feestelijk en op en top te kleden? Tijd en plaats voor alles.
Een (net) jurkje met bijpassende pumps lijkt me toch vrij normaal bij zo'n gelegenheid.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij feestelijke gelegenheden is het toch juist een must je feestelijk en op en top te kleden? Tijd en plaats voor alles.
En daar zie je al direct de Hollandse insteek. De eerste voorwaarde is dat het "net" moet zijn, want we blijven calvinisten en wat moeten de buren wel niet denken?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Een (net) jurkje met bijpassende pumps lijkt me toch vrij normaal bij zo'n gelegenheid.
Zou je zeggen van wel idd, maar als ik naar mijn vriendengroep kijk zijn er ook een paar van die vrouwelijke horken die op een bruiloft een spijkerbroek aan durven te trekken. En ik geef toe, een paar hebben het formaat van een gemiddelde mammoettruck, dus dan kan ik wel begrijpen dat het iets lastiger is om een leuk jurkje uit te zoeken, zeker als er een paar van die boomstammen van benen onder vandaan komen, maar ook gewoon een aantal slanke vrouwen waarvan je aan de achterkant alleen aan het (voorlopig nog) lange haar kan zien dat het vrouwen zijn, aangezien ze dezelfde broek en houthakkersblouse aanhebben als hun mannelijke partner. Fuck, d'r was er zelfs een met fucking Crocs aan, moet ik eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat die hoogzwanger was, maar goed.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Een (net) jurkje met bijpassende pumps lijkt me toch vrij normaal bij zo'n gelegenheid.
Bij netjes denk ik aan elegant of smaakvol.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En daar zie je al direct de Hollandse insteek. De eerste voorwaarde is dat het "net" moet zijn, want we blijven calvinisten en wat moeten de buren wel niet denken?
Waarom niet voorop stellen dat het elegant en smaakvol moet zijn? Of feestelijk?
En dan was ik inmiddels wel weduwe geweest.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:18 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
...echt, als blikken konden doden, dan zouden we op het eind van de avond een massagraf kunnen graven.
Waarom kies je dan voor een term als "net", dat zet de toon al lekker. Dan krijg je van die meisjes die allemaal dezelfde jurken als hun moeder kopen. Ook al hebben ze een prachtig lichaam, blote schouders of iets dat te "designer" is, moet vooral gemeden worden - straks val je op!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Bij netjes denk ik aan elegant of smaakvol.
Ja, sorry, verkeerde woordkeuze.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom kies je dan voor een term als "net", dat zet de toon al lekker. Dan krijg je van die meisjes die allemaal dezelfde jurken als hun moeder kopen. Ook al hebben ze een prachtig lichaam, blote schouders of iets dat te "designer" is, moet vooral gemeden worden - straks val je op!
De woordkeuze gebruikte ik enkel illustratief, maar dat snap je zelf ook wel.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:24 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ja, sorry, verkeerde woordkeuze.
Was je verwachting nu echt dat madam met d'r naaldhakjes door de koeienstront ging banjeren?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gisteren zag ik op tv een item van een Nederlandse gast met een Italiaanse vriendin. Dat vrouwtje van boer zoekt vrouw deed een interview, immers was ze een aantal maanden in Nederland.
Uitkomst...ze past zich aan aan de Nederlandse vrouw, draagt geen hakken meer, geen mooie kleding en ook de makeup hoeft niet meer elke dag. In het begin vond ze dat heel vreemd maar inmiddels was ze er aan gewend en het is lekker praktisch. Kortom.... eerdaags zal haar lange haar ook wel worden afgeknipt. Exact wat wij al aangeven in dit topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Dat is dan ook een verrekte zonde waaraan niemand zich schuldig mag maken! Pippa deed het, ze was echt prachtig maar ikzelf ben van mening dat je niet meer aandacht op jezelf mag vestigen op HAAR mooiste dag. En dat is geen Nederlands verschijnsel, dat is iets westers.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:18 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zou je zeggen van wel idd, maar als ik naar mijn vriendengroep kijk zijn er ook een paar van die vrouwelijke horken die op een bruiloft een spijkerbroek aan durven te trekken. En ik geef toe, een paar hebben het formaat van een gemiddelde mammoettruck, dus dan kan ik wel begrijpen dat het iets lastiger is om een leuk jurkje uit te zoeken, zeker als er een paar van die boomstammen van benen onder vandaan komen, maar ook gewoon een aantal slanke vrouwen waarvan je aan de achterkant alleen aan het (voorlopig nog) lange haar kan zien dat het vrouwen zijn, aangezien ze dezelfde broek en houthakkersblouse aanhebben als hun mannelijke partner. Fuck, d'r was er zelfs een met fucking Crocs aan, moet ik eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat die hoogzwanger was, maar goed.
Ik heb af en toe het idee (bij ons in de groep dan) dat je er in ieder geval op een bruiloft absoluut niet mooier uit mag zien dan de bruid. En het zijn echt niet allemaal boerinnen ofzo, d'r zit van alles tussen, maar het is altijd heel erg mooi om te zien als we bijvoorbeeld op een terras zitten met een aantal stellen, dat wanneer er een leuke meid langsloopt die dan toevallig ook nog eens leuk gekleed gaat, stijlvol jurkje, whatever, echt, als blikken konden doden, dan zouden we op het eind van de avond een massagraf kunnen graven.
Het is trouwens wel typisch Nederlands om er een opmerking over te maken als iets of iemand uit de toon valt. Maar dat doen de mannen ook, hetzij over andere dingen. De gemiddelde Vlaming zou er zijn kop over dichthouden als één dame bijzonder aantrekkelijk en smaakvol gekleed is, maar het achter haar rug wel vertellen. Hollandse directheid, ik ben er ook niet zo voor.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom kies je dan voor een term als "net", dat zet de toon al lekker. Dan krijg je van die meisjes die allemaal dezelfde jurken als hun moeder kopen. Ook al hebben ze een prachtig lichaam, blote schouders of iets dat te "designer" is, moet vooral gemeden worden - straks val je op!
Petticoats!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:23 schreef Copycat het volgende:
Mijn laatste bruiloft was rock 'n roll met een vleugje romantiek. Dan kun je lekker uitpakken met killer heels en kuiven.
Het is etiquette om er niet mooier uit te zien dan de bruid. Je mag daarom eigenlijk ook geen wit dragen. Maar verder herken ik totaal niet wat er hier geschreven wordt over de manier van kleden van de Nederlandse vrouw. Ik woon zelf in Amsterdam en werk in de televisiewereld en de dames die ik ken besteden juist veel geld en tijd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:18 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zou je zeggen van wel idd, maar als ik naar mijn vriendengroep kijk zijn er ook een paar van die vrouwelijke horken die op een bruiloft een spijkerbroek aan durven te trekken. En ik geef toe, een paar hebben het formaat van een gemiddelde mammoettruck, dus dan kan ik wel begrijpen dat het iets lastiger is om een leuk jurkje uit te zoeken, zeker als er een paar van die boomstammen van benen onder vandaan komen, maar ook gewoon een aantal slanke vrouwen waarvan je aan de achterkant alleen aan het (voorlopig nog) lange haar kan zien dat het vrouwen zijn, aangezien ze dezelfde broek en houthakkersblouse aanhebben als hun mannelijke partner. Fuck, d'r was er zelfs een met fucking Crocs aan, moet ik eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat die hoogzwanger was, maar goed.
Ik heb af en toe het idee (bij ons in de groep dan) dat je er in ieder geval op een bruiloft absoluut niet mooier uit mag zien dan de bruid. En het zijn echt niet allemaal boerinnen ofzo, d'r zit van alles tussen, maar het is altijd heel erg mooi om te zien als we bijvoorbeeld op een terras zitten met een aantal stellen, dat wanneer er een leuke meid langsloopt die dan toevallig ook nog eens leuk gekleed gaat, stijlvol jurkje, whatever, echt, als blikken konden doden, dan zouden we op het eind van de avond een massagraf kunnen graven.
In mijn geval juist het tegenovergestelde, zou ik zeggen. Ik ben vrij internationaal opgegroeid en woon inmiddels alweer 6 jaar in Londen. Heb daarvoor ook in Zuid-Europa gewoon voor een korte tijdje. Daarbij zit mijn typische vriendengroep vooral in Amsterdam en zijn ze allemaal voornamelijk hoger opgeleid. Een vinexwijk heb ik volgens mij nog nooit van binnen gezien, hoewel ik wel vaak langs Ypenburg rijquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:33 schreef Copycat het volgende:
Maar groeien de mannen die zo ageren tegen 'de Nederlandse vrouw' (...) niet zelf op in het maaiveld, aangezien niemand in hun omgeving erbovenuit mag stijgen? Ik herken dat horkige iig niet echt in mijn omgeving.
Misschien zelf de Vinexwijk uitkomen?
Yup - en dat zorgt er dus voor dat vrouwen zich vervolgens maar aan passen. Zonde.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is trouwens wel typisch Nederlands om er een opmerking over te maken als iets of iemand uit de toon valt. Maar dat doen de mannen ook, hetzij over andere dingen. De gemiddelde Vlaming zou er zijn kop over dichthouden als één dame bijzonder aantrekkelijk en smaakvol gekleed is, maar het achter haar rug wel vertellen. Hollandse directheid, ik ben er ook niet zo voor.
Ik vind het best leuk om te horen dat ik smaakvol gekleed ben. Iedereen vind het toch leuk om complimentjes te krijgen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is trouwens wel typisch Nederlands om er een opmerking over te maken als iets of iemand uit de toon valt. Maar dat doen de mannen ook, hetzij over andere dingen. De gemiddelde Vlaming zou er zijn kop over dichthouden als één dame bijzonder aantrekkelijk en smaakvol gekleed is, maar het achter haar rug wel vertellen. Hollandse directheid, ik ben er ook niet zo voor.
Het wordt zelden echt positief bedoeld. Zelfs mijn Zweedse vriendin voelt de ondertoon inmiddels wel, als er wordt gezegd dat haar jurk prachtig was, maar dat mensen dat zelf niet zouden durven... Echt waar, vrouwen onder elkaar zijn bloedlinkquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vind het best leuk om te horen dat ik smaakvol gekleed ben. Iedereen vind het toch leuk om complimentjes te krijgen.
Ik herken dat horkige dus ook niet, weet nog dat een vriend uit Canada bij ons bleef voor een week, hij ging mee de kinderen ophalen van school en hij keek zijn ogen uit, een en al Milf volgens hem.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:33 schreef Copycat het volgende:
Maar groeien de mannen die zo ageren tegen 'de Nederlandse vrouw' (...) niet zelf op in het maaiveld, aangezien niemand in hun omgeving erbovenuit mag stijgen? Ik herken dat horkige iig niet echt in mijn omgeving.
Misschien zelf de Vinexwijk uitkomen?
Nou ja, de gemiddelde Nederlander zal niet termen als smaakvol gebruiken op de gemiddelde vinexbruiloft. Je krijgt eerder opmerkingen als 'beetje overdreven, vind ik' of 'ik vind het nogal opvallend hoor'. Dat is de Nederlander, wat hij/zij 'vindt' moet uitgesproken worden. 'Wat ik achter je rug om zeg, durf ik je ook in je gezicht te zeggen'. En dus doen we dat. Maar dat is geen typische trek die vrouw eigen is. De mannen uiten hun mening niet over een geil wijf (dat is als man niet gepast want je wil haar op de volgende bruiloft weer checken natuurlijk!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vind het best leuk om te horen dat ik smaakvol gekleed ben. Iedereen vind het toch leuk om complimentjes te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |