Laten we het hopen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een schijndemocratie op weg naar de totale onverbloemde dictatuur?
Is de USA een dictatuur?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een schijndemocratie op weg naar de totale onverbloemde dictatuur?
Wel een schijndemocratie. Een plutocratie met dictatoriale trekjes.quote:
En hebben we in nederland veel keus dan?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel een schijndemocratie. Een plutocratie met dictatoriale trekjes.
Ze zullen wel een schijn van fatsoen ophouden. Maar ik maak me geen illusies omtrent de EU.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:43 schreef 3-voud het volgende:
Lijkt me sterk dat die ESM een carte blanche hebben om wanneer het ze maar zint, willekeurig land compleet financieel leeg te trekken.
Ik spuug op de EU. Maar dit is naar mijn idee compleet uit verband getrokken.
Dit dus.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:48 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En hebben we in nederland veel keus dan?
Net alsof op de vvd stemmen of op de pvda iets uitmaakt.
Best wel, zelfs nog ondanks het feit dat de EU geheel ondemocratisch het kader heeft bepaald.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:48 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En hebben we in nederland veel keus dan?
Net alsof op de vvd stemmen of op de pvda iets uitmaakt.
Ach, kom op Weltschmerz.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Best wel, zelfs nog ondanks het feit dat de EU geheel ondemocratisch het kader heeft bepaald.
Je zou denken van wel inderdaad. Heb het zelf niet uitgezocht, maar hier is het Verdrag ter Oprichting van het Europese Stabilitieits Mechanisme:quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:43 schreef 3-voud het volgende:
Lijkt me sterk dat die ESM een carte blanche hebben om wanneer het ze maar zint, willekeurig land compleet financieel leeg te trekken.
Ik spuug op de EU. Maar dit is naar mijn idee compleet uit verband getrokken.
De mogelijkheid beinvloedt dat natuurlijk ook weer de machtsverhoudingen en het effect daarvan op het politieke spel.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:02 schreef Nemephis het volgende:
Ik kan alleen maar die PDF vinden op websites van EU - en dan ook alleen nog maar via directe link vanaf hier - maar meer ook niet. Is er geen aanvullende info?
Ik geloof niet dat men zomaar de kas van een land zou gaan leegtrekken, dat is niet subtiel genoeg. Maar dat de mogelijkheid bestaat geeft wel een onbehaaglijk gevoel.
Wat dan?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:08 schreef MouzurX het volgende:
In chapter 3 staat er volgens mij iets raars.
O nee.quote:
Stel dat er meer geld nodig is om een lidstaat een bail out te geven of om de ECB een bail out te geven dan kan het ESM per direct geld opeisen bij de lidstaten die nog een beetje 'ruimte' hebben. M.a.w. als het ESM zeg 100 miljard nodig heeft en van mening is dat Nederland dit kan missen dan moet Nederland dat betalen zonder dat hier een stokje voor kan worden gestoken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:05 schreef MouzurX het volgende:
[..]
O nee.
Ik snap het hele fonds sowieso niet.
Als iemand dat nou eens uitlegd. Hoe de ESF oid werkt.
Het document is ook terug te vinden op de site van de overheid (in het engels):quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:02 schreef Nemephis het volgende:
Ik kan alleen maar die PDF vinden op websites van EU - en dan ook alleen nog maar via directe link vanaf hier - maar meer ook niet. Is er geen aanvullende info?
Ik geloof niet dat men zomaar de kas van een land zou gaan leegtrekken, dat is niet subtiel genoeg. Maar dat de mogelijkheid bestaat geeft wel een onbehaaglijk gevoel.
Ja dat dit fout gaat kun je op de klompen aanvoelenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:12 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Het European Stability Mechanism, geld voor andere landen. (Griekenland bijvoorbeeld)
Ik vind een van de grote problemen hier dat na de "verkiezingen" het aloude Haagse zetelkleven weer verdergaat waarbij volledig aan de stem van de burger voorbij gegaan wordt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Best wel, zelfs nog ondanks het feit dat de EU geheel ondemocratisch het kader heeft bepaald.
Welkom in Europa, alles, maar dan ook alles is openbaar, alleen vrijwel niet terug te vinden laat staan te begrijpen, ik heb tijdens het zoeken naar stukken over INDECT de meest wazige sties behorend bij Europa gevonden die je normaal nooit te zien krijgt, maar als je de links eenmaal hebt zijn er een triljoen PDF's te downloaden waar je je doorheen kan werken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:02 schreef Nemephis het volgende:
Een van de allergrootste problemen is de onbegrijpelijkheid en de uitleg, of het is echt ondoorgrondelijk moeilijk, of het word in Jip&Janneke taal uitgelegd, een tussenweg lijkt er niet te zijn, en dat is nou juist wat het zo'n ellende maakt..."stem voor of het licht gaat uit" daar moet je het mee doen en anders kan je je door 342 pagina's juridisch Engels heenwerken in de hoop een antwoord te vinden....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:05 schreef MouzurX het volgende:
O nee.
Ik snap het hele fonds Europa sowieso niet.
Als iemand dat nou eens uitlegd. Hoe de ESF oid werkt.
Ik haat de Amerikaanse politieke mentaliteit. Het meeste wat ik nog hekel is het dat ze denken de wereld te leiden en het bemoeien met alles wat er gebeurd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel een schijndemocratieheilig. Een plutocratie met dictatoriale trekjes.
welke pagina?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:23 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik vind een van de grote problemen hier dat na de "verkiezingen" het aloude Haagse zetelkleven weer verdergaat waarbij volledig aan de stem van de burger voorbij gegaan wordt.
Ook nu zie je het aan de huidige regering, het vorige wordt opgeblazen en met een ommezwaai zit het CDA ineens toch weer daar, dat vond ik nou een potje volksverlakkerij van de bovenste plank.
[..]
Welkom in Europa, alles, maar dan ook alles is openbaar, alleen vrijwel niet terug te vinden laat staan te begrijpen, ik heb tijdens het zoeken naar stukken over INDECT de meest wazige sties behorend bij Europa gevonden die je normaal nooit te zien krijgt, maar als je de links eenmaal hebt zijn er een triljoen PDF's te downloaden waar je je doorheen kan werken.
[..]
Een van de allergrootste problemen is de onbegrijpelijkheid en de uitleg, of het is echt ondoorgrondelijk moeilijk, of het word in Jip&Janneke taal uitgelegd, een tussenweg lijkt er niet te zijn, en dat is nou juist wat het zo'n ellende maakt..."stem voor of het licht gaat uit" daar moet je het mee doen en anders kan je je door 342 pagina's juridisch Engels heenwerken in de hoop een antwoord te vinden....
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:43 schreef Silverdigger2 het volgende:
welke pagina?
vind het wel intressant om die ESM eens door te lezen
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:17 schreef Dhalsim het volgende:
Het document is ook terug te vinden op de site van de overheid (in het engels):
http://www.rijksoverheid.(...)/30/esm-verdrag.html
Hoe vergezocht en vreemd het ook mag klinken...het is allemaal terug te lezen in de officiële documenten.
Wie is er gebaat bij financiële stabiliteit? De ESM is niet in het leven geroepen om landen in nood te helpen ofzo. Het is er om de schuldeisers (banken) tegemoet te komen. Die zelfde schuldeisers zien ons graag omvallen natuurlijk, zodat we nog dieper in de schulden raken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef error_404 het volgende:
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom dat überhaupt zou gebeuren. Nederland zorgt voor een deell voor de financiële stabiliteit in Europa. Als ze de kas zouden plunderen, vallen Nederland en andere EU landen natuurlijk al snel als dominostenen om.
Of zie ik dat verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |