abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103276898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een schijndemocratie op weg naar de totale onverbloemde dictatuur?
Laten we het hopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103277151
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een schijndemocratie op weg naar de totale onverbloemde dictatuur?
Is de USA een dictatuur?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 13:43:47 #53
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103277473
Lijkt me sterk dat die ESM een carte blanche hebben om wanneer het ze maar zint, willekeurig land compleet financieel leeg te trekken.

Ik spuug op de EU. Maar dit is naar mijn idee compleet uit verband getrokken.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103277646
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:35 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Is de USA een dictatuur?
Wel een schijndemocratie. Een plutocratie met dictatoriale trekjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103277699
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wel een schijndemocratie. Een plutocratie met dictatoriale trekjes.
En hebben we in nederland veel keus dan?
Net alsof op de vvd stemmen of op de pvda iets uitmaakt.
pi_103277770
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:43 schreef 3-voud het volgende:
Lijkt me sterk dat die ESM een carte blanche hebben om wanneer het ze maar zint, willekeurig land compleet financieel leeg te trekken.

Ze zullen wel een schijn van fatsoen ophouden. Maar ik maak me geen illusies omtrent de EU.
pi_103277846
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:48 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dit dus.
pi_103277906
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:48 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Best wel, zelfs nog ondanks het feit dat de EU geheel ondemocratisch het kader heeft bepaald.
pi_103277982
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Best wel, zelfs nog ondanks het feit dat de EU geheel ondemocratisch het kader heeft bepaald.
Ach, kom op Weltschmerz.
pi_103278016
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:43 schreef 3-voud het volgende:

Je zou denken van wel inderdaad. Heb het zelf niet uitgezocht, maar hier is het Verdrag ter Oprichting van het Europese Stabilitieits Mechanisme:

http://consilium.europa.eu/media/1216793/esm%20treaty%20en.pdf

Hier zou het dus als het goed is allemaal in terug te lezen moeten zijn.

De artikelen die in de video (zie TS) genoemd worden, zijn er zo in terug te vinden (vanaf pagina 19).
pi_103278275
Ik kan alleen maar die PDF vinden op websites van EU - en dan ook alleen nog maar via directe link vanaf hier - maar meer ook niet. Is er geen aanvullende info?
Ik geloof niet dat men zomaar de kas van een land zou gaan leegtrekken, dat is niet subtiel genoeg. Maar dat de mogelijkheid bestaat geeft wel een onbehaaglijk gevoel.
pi_103278440
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:02 schreef Nemephis het volgende:
Ik kan alleen maar die PDF vinden op websites van EU - en dan ook alleen nog maar via directe link vanaf hier - maar meer ook niet. Is er geen aanvullende info?
Ik geloof niet dat men zomaar de kas van een land zou gaan leegtrekken, dat is niet subtiel genoeg. Maar dat de mogelijkheid bestaat geeft wel een onbehaaglijk gevoel.
De mogelijkheid beinvloedt dat natuurlijk ook weer de machtsverhoudingen en het effect daarvan op het politieke spel.
pi_103278546
In chapter 3 staat er volgens mij iets raars.
pi_103280107
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:08 schreef MouzurX het volgende:
In chapter 3 staat er volgens mij iets raars.
Wat dan?
pi_103280986

Hier even filmpje wat deze nieuwe wet uitlegt..
pi_103281097
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat dan?
O nee.

Ik snap het hele fonds sowieso niet.
Als iemand dat nou eens uitlegd. Hoe de ESF oid werkt.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:09:30 #67
3542 Gia
User under construction
pi_103281296
Och, we zijn over een paar jaar allemaal even arm in Europa.

De Italiaan net zo arm als de Deen, de Hollander net zo arm als de Griek.

Dan kan er niemand meer bij iemand lenen en moeten we het allemaal weer zelf oplossen.

Tot een land het weer goed gaat doen, en dan willen de andere landen daar weer van mee profiteren.
pi_103281299
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:05 schreef MouzurX het volgende:

[..]

O nee.

Ik snap het hele fonds sowieso niet.
Stel dat er meer geld nodig is om een lidstaat een bail out te geven of om de ECB een bail out te geven dan kan het ESM per direct geld opeisen bij de lidstaten die nog een beetje 'ruimte' hebben. M.a.w. als het ESM zeg 100 miljard nodig heeft en van mening is dat Nederland dit kan missen dan moet Nederland dat betalen zonder dat hier een stokje voor kan worden gestoken.
De mensen die hierover beslissen zijn op geen enkele manier aansprakelijk voor hun beslissingen want de ESM staat boven staten, boven de wet en kan door geen enkele rechtbank ter verantwoording geroepen worden w/
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:17:04 #69
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103291885
quote:
Het document is ook terug te vinden op de site van de overheid (in het engels):

http://www.rijksoverheid.(...)/30/esm-verdrag.html

Hoe vergezocht en vreemd het ook mag klinken...het is allemaal terug te lezen in de officiële documenten.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:28:30 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103292403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:12 schreef The_Avatar het volgende:

[..]

Het European Stability Mechanism, geld voor andere landen. (Griekenland bijvoorbeeld)
Ja dat dit fout gaat kun je op de klompen aanvoelen

Het is de vraag of ze inderdaad uit dit fonds 100 miljard durven uitkeren, de beleggers blijven er vanaf als de Zuidelijke landen niet meer concurrerend kunnen worden

Het wachten is op de betogers in de straten van Italië, Spanje en Portugal, men laat zich niet afknijpen tot in het oneindige
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:23:00 #71
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_103302199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind een van de grote problemen hier dat na de "verkiezingen" het aloude Haagse zetelkleven weer verdergaat waarbij volledig aan de stem van de burger voorbij gegaan wordt.
Ook nu zie je het aan de huidige regering, het vorige wordt opgeblazen en met een ommezwaai zit het CDA ineens toch weer daar, dat vond ik nou een potje volksverlakkerij van de bovenste plank. :{

quote:
Welkom in Europa, alles, maar dan ook alles is openbaar, alleen vrijwel niet terug te vinden laat staan te begrijpen, ik heb tijdens het zoeken naar stukken over INDECT de meest wazige sties behorend bij Europa gevonden die je normaal nooit te zien krijgt, maar als je de links eenmaal hebt zijn er een triljoen PDF's te downloaden waar je je doorheen kan werken. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:05 schreef MouzurX het volgende:
O nee.

Ik snap het hele fonds Europa sowieso niet.
Een van de allergrootste problemen is de onbegrijpelijkheid en de uitleg, of het is echt ondoorgrondelijk moeilijk, of het word in Jip&Janneke taal uitgelegd, een tussenweg lijkt er niet te zijn, en dat is nou juist wat het zo'n ellende maakt..."stem voor of het licht gaat uit" daar moet je het mee doen en anders kan je je door 342 pagina's juridisch Engels heenwerken in de hoop een antwoord te vinden....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_103303347
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wel een schijndemocratieheilig. Een plutocratie met dictatoriale trekjes.
Ik haat de Amerikaanse politieke mentaliteit. Het meeste wat ik nog hekel is het dat ze denken de wereld te leiden en het bemoeien met alles wat er gebeurd.

Europa spoort niet. En maar geld blijven geven aan Griekenland terwijl de Grieken op hun krent zitten of aan het staken zijn. Griekenland failliet verklaren kost iedereen een hoop geld. Maar op dit moment gooien we ook geld in een bodemloze put...

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordony op 19-10-2011 22:47:17 ]
pi_103303497
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:23 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik vind een van de grote problemen hier dat na de "verkiezingen" het aloude Haagse zetelkleven weer verdergaat waarbij volledig aan de stem van de burger voorbij gegaan wordt.
Ook nu zie je het aan de huidige regering, het vorige wordt opgeblazen en met een ommezwaai zit het CDA ineens toch weer daar, dat vond ik nou een potje volksverlakkerij van de bovenste plank. :{

[..]

Welkom in Europa, alles, maar dan ook alles is openbaar, alleen vrijwel niet terug te vinden laat staan te begrijpen, ik heb tijdens het zoeken naar stukken over INDECT de meest wazige sties behorend bij Europa gevonden die je normaal nooit te zien krijgt, maar als je de links eenmaal hebt zijn er een triljoen PDF's te downloaden waar je je doorheen kan werken. :')

[..]

Een van de allergrootste problemen is de onbegrijpelijkheid en de uitleg, of het is echt ondoorgrondelijk moeilijk, of het word in Jip&Janneke taal uitgelegd, een tussenweg lijkt er niet te zijn, en dat is nou juist wat het zo'n ellende maakt..."stem voor of het licht gaat uit" daar moet je het mee doen en anders kan je je door 342 pagina's juridisch Engels heenwerken in de hoop een antwoord te vinden....
welke pagina?
vind het wel intressant om die ESM eens door te lezen
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:51:13 #74
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_103303983
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:43 schreef Silverdigger2 het volgende:

welke pagina?
vind het wel intressant om die ESM eens door te lezen
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:17 schreef Dhalsim het volgende:

Het document is ook terug te vinden op de site van de overheid (in het engels):

http://www.rijksoverheid.(...)/30/esm-verdrag.html

Hoe vergezocht en vreemd het ook mag klinken...het is allemaal terug te lezen in de officiële documenten.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_103304058
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef error_404 het volgende:
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom dat überhaupt zou gebeuren. Nederland zorgt voor een deell voor de financiële stabiliteit in Europa. Als ze de kas zouden plunderen, vallen Nederland en andere EU landen natuurlijk al snel als dominostenen om.
Of zie ik dat verkeerd?
Wie is er gebaat bij financiële stabiliteit? De ESM is niet in het leven geroepen om landen in nood te helpen ofzo. Het is er om de schuldeisers (banken) tegemoet te komen. Die zelfde schuldeisers zien ons graag omvallen natuurlijk, zodat we nog dieper in de schulden raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')