abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:12:00 #205
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_118102729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 07:51 schreef polariteit het volgende:
Leuk topic. Volgens mij zijn die palmeilanden en wereldeilanden bij Dubai ook gebouwd door Nederlandse bedrijven. Dan kan je wel zeggen dat de Nederlandse kunst om het water te beheersen wel redelijk invloedrijk is in het buitenland...
die palmeilanden zijn nochtans vooral door een Vlaams baggerbedrijf opgespoten
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:16:22 #206
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_118102956
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]

Belfrit in Boedapest. Belgisch, niet Nederlands, maar ze verkopen er wel frikandellen speciaal (die ze Belgian sausages noemen - de vlegels :( ). Overigens is Belfit niet echt een daverend suces en heb ik begrepen dat de Hongaarse vestigingen worden opgedoekt. :'(
is dat zo? Heb er nog een paar bezocht vorig jaar. Stond op het punt een masterfranchise voor CZ te tekenen met ze, maar last minute een stapje terug gezet. De cijfers van hun 18 hongaarse zaken heb ik gezien, en die vielen op een 3tal na heel goed mee. Zou me verbazen dat ze opdoeken eigenlijk
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_118114533
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:16 schreef misteriks het volgende:

[..]

is dat zo? Heb er nog een paar bezocht vorig jaar. Stond op het punt een masterfranchise voor CZ te tekenen met ze, maar last minute een stapje terug gezet. De cijfers van hun 18 hongaarse zaken heb ik gezien, en die vielen op een 3tal na heel goed mee. Zou me verbazen dat ze opdoeken eigenlijk
Ik baseer me puur op de dames fritesbakkers die dit doemscenario schetsten. :) Hun ruimte in Westend zou te huur staan en andere vestigingen zouden ook niet lekker draaien, vertelden ze. Van mij mogen ze blijven hoor :9

Ik weet overigens niet hoe een Belfrit er buiten Hongarije uitziet, maar hier vind ik ze tamelijk smoezelig en rommelig. Lijkt me dat er een en ander schort aan de uitvoering van het concept.

[ Bericht 4% gewijzigd door Budapestenaar op 18-10-2012 08:41:57 ]
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:16:18 #208
385787 nnnienke
Limitations, only in our minds
pi_118148396
Wat dacht je van die Nederlandse bejaarden in Zuid Spanje, die lekker met z'n allen hutspot gaan koken op de camping? Vervolgens maken ze er ook nog eens een programma van en zenden het uit op 2..
pi_118317482
http://www.dedutch.com
Hele keten in/rondom Vancouver, BC

http://dutchbros.com/ = Koffiezaakjes all over the westcoast in Amerika.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:11:19 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_118317667
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:12 schreef misteriks het volgende:

[..]

die palmeilanden zijn nochtans vooral door een Vlaams baggerbedrijf opgespoten
2 zijn door Van Oord opgespoten (Nederlands), 1 door Jan de Nul. Er is er nog één in aanbouw, en die wordt ook door Jan de Nul opgespoten
pi_118318279
Kwam vandaag in Whistler hierlangs:

'The Amsterdam Pub' in het 'centrum' van dit Olympische dorpje in Canada.

Dat onderste drankje :')
pi_118488377

bron

Ben er alleen wezen kijken maar we hadden totaal niet de behoefte er iets te nuttigen en wat wij bij terugkeer in Nederland ook niet konden krijgen.
pi_118489707
Ik ga zwarte piet spelen in Melbourne, telt dat ook?
pi_118492017
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:59 schreef zeebeschuit het volgende:
http://www.dedutch.com
Hele keten in/rondom Vancouver, BC

http://dutchbros.com/ = Koffiezaakjes all over the westcoast in Amerika.
The Dutch say,“True adventure requires a pair of wooden clogs and a great breakfast.”
dat zeg ik nou altijd! :p
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:41:54 #215
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_118500270
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:16 schreef okiokinl het volgende:

[..]

The Dutch say,“True adventure requires a pair of wooden clogs and a great breakfast.”
dat zeg ik nou altijd! :p
Voor echt avontuur doe ik ook altijd mijn klompen aan. :D

Daarnaast natuurlijk een Engels ontbijt met spek, worstjes en eieren om het helemaal Hollands te houden. :P
reset
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:29:25 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118510382
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 10:31 schreef _Loki het volgende:
Ik ga zwarte piet spelen in Melbourne, telt dat ook?
:Y Hollandser kan het niet
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 28 maart 2013 @ 16:46:02 #217
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124612536
Charkov, Oekraine

van de NL ambassage in VK fb pagina
reset
pi_124775617
En ondertussen in Argentinië...
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_124922604
In de eerste kroeg die we binnenstapten in Londen stond op een krijtbord boven de bar geschreven: "In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier."
Gewoon in het Nederlands dus, erg apart.
(misschien kan ik er volgende maand een foto van maken.)
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:39:58 #220
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_124923561
De Hems misschien?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_124938505
Nee die was het niet.
pi_124943972
- ben in een mijndorpje "Nederland" geweest, vlakbij Denver/Boulder
- een uur of 3 ten noorden van Bogota ligt een gehucht "Amsterdam". Ben rr nog niet geweest.
- afgelopen week in Bolivia een Familie Dekker met een chrysantenbedrijf tegengekomen
- in Colombia heb ik wel 13 "Nederlandse" biermerken gezien, de meeste "nep" (of ik kende ze niet, dat zou ook kunnen)
- een toffe avond met andere Nederlandse KAA'ers in Mexico DF twee maanden terug; een was een stroopwafelbakkerij begonnen en huurde jongens van de straat in om die wafels te maken
- een werkelijk geniale nacht in Chisinau (hoofdstad van Moldavie) die begon in Bar Amsterdam. Kwam er een Wit-Russisch/Moldavische tegen die in Amersfoort (!) op school had gezeten (ik ook mijn VWO-tijd) en de ex-vriend (toen vriend) van mijn zusje kende omdat ze elke week in die typische stamkroeg, niks internationaals aan, kwam.waar hij tapte. Kleine wereld!
- In Bogota, moet er nog steeds heen, een winkel die "Tapetes Holandeses" heet... nooit geweten dat wij bekend stonden om onze tapijten?

[ Bericht 31% gewijzigd door El_Matador op 06-04-2013 07:18:43 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:51:55 #223
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_124948376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:49 schreef Operc het volgende:
Nee die was het niet.
Lowlander (bij Holborn)?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:32:02 #224
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124949462
Plaatjes van facebook veranderen na een tijd van url dus niet goed om te posten hier.. dan maar op imgur.com

Jersey:

..even later toen de stroopwafels en bokkepootjes op waren..

reset
  zondag 7 april 2013 @ 07:08:08 #225
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_124979012
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 07:10 schreef El_Matador het volgende:

- afgelopen week in Bolivia een Familie Dekker met een chrysantenbedrijf tegengekomen
-
Volgens mij is dat dit bedrijf: http://www.dekkerchrysanten.nl/ , niet zo raar want dit is een van de topbedrijven in de wereld als het op chrysantenveredeling aan komt.
Het bedrijf heeft o.a. ook vestigingen in Tanzania, Bolivia,Brazilie, Columbia en Zuid-Afrika.

Als het op tuinbouw aankomt kom je natuurlijk overal ter wereld Nederlandse bedrijven tegen.
Hier in NZ zijn er al 6 bloembollenbedrijven, allemaal met Nederlandse banden.
pi_124979282
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 07:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Volgens mij is dat dit bedrijf: http://www.dekkerchrysanten.nl/ , niet zo raar want dit is een van de topbedrijven in de wereld als het op chrysantenveredeling aan komt.
Het bedrijf heeft o.a. ook vestigingen in Tanzania, Bolivia,Brazilie, Columbia en Zuid-Afrika.

Als het op tuinbouw aankomt kom je natuurlijk overal ter wereld Nederlandse bedrijven tegen.
Hier in NZ zijn er al 6 bloembollenbedrijven, allemaal met Nederlandse banden.
Cool, wist ik niet. Maar kom op nou; het is ColOmbia... waarom doen al die Nederlanders dat toch fout? :')

Nu in Medellin, wat een paradijsje is het toch. De meest innovatieve stad in de wereld (2012)! O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 7 april 2013 @ 09:09:36 #227
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_124979341
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 09:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Cool, wist ik niet. Maar kom op nou; het is ColOmbia... waarom doen al die Nederlanders dat toch fout? :')

Nu in Medellin, wat een paradijsje is het toch. De meest innovatieve stad in de wereld (2012)! O+
goedkope handjes en goed klimaat, stekken plukken is een enorm arbeidsintensief werk.
dit bedrijf heeft bijv. ook een bedrijf in Ethiopie en heeft als basis dat het bedrag wat geinvesteerd wordt om op te starten binnen 5 jaar terug verdient moet worden zodat in het geval van de spreekwoordelijke stront aan de knikker de stekker er direkt uit getrokken kan worden.
  zondag 7 april 2013 @ 10:07:14 #228
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_124979858
Hier in Tufnell Park, Londen, schijnt er ook een Nederlandse bloemist te zitten. Ik ken de zaak wel, maar heb nog nooit echt met die kerel gesproken. Dat is dan wel echt een eenmanszaakje.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 7 april 2013 @ 10:21:43 #229
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124980049

quote:
The Barge is a very different way of entertaining. Fully licensed she is available for hire any day or evening. From a Business Meeting to a Small Wedding or Civil Partnership Ceremony, the perfect venue. Not open to the general public you have exclusive use of the barge and outside pontoon area.
West India Quay in London
reset
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 16:51:57 #230
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_124992518
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 07:10 schreef El_Matador het volgende:
- ben in een mijndorpje "Nederland" geweest, vlakbij Denver/Boulder
Daar ben ik ook geweest. Geinig om in de bergen in Nederland te zitten.
quote:
Zoals al door anderen gepost is dat niet zo gek. Een vriend van mij heeft ook een bloemenbedrijf en die zit ondermeer in Ecuador en Kenia.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_125066120
quote:
:|W Je meent het!

Als je zoiets ziet dan mis je alleen nog:

vrijdag 12 april 2013 @ 17:50:47 #232
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125202958
Een oud artikel, maar Nederlandse kaas en stroopwafels zijn een grote gat in de Marokkaanse markt. Verkopen goed. Vooral stroopwafels doen het goed.

quote:
Stroopwafels ‘gat in de markt’ voor Marokko

Door: Julie van Traa
Gepubliceerd: maandag 5 mei 2008 23:28
Update: dinsdag 6 mei 2008 08:16

De eerste stroopwafels rollen binnenkort van de band in de fabriek van Mimoun El Arkoubi. ‘Een gat in de markt’, denkt de remigrant.

Stroopwafels verkopen in Marokko, Mimoun El Arkoubi uit Rotterdam kwam op het idee toen hij met een vriend in een benzinestation afrekende. ‘Marokkanen zijn gek op zoetigheid en niemand kent de stroopwafel in Marokko. Het is een gat in de markt.’

Nu, vier jaar later, staat hij in zijn eigen fabriek tussen twee enorme stroopwafelmachines. Over een paar dagen moet de eerste stroopwafel van de band rollen. ‘Amsterdam Delights’ zal de stroopwafel heten. Wat een simpel idee leek – importeer stroopwafels en verkoop ze aan kruidenierswinkels – groeide uit tot een gigantisch project. ‘In Nederland was me dit nooit gelukt. Ik had wel op een markt kunnen staan met mijn stroopwafeltent en manuele bakijzers maar ik zou in deze branche nooit industrieel hebben kunnen beginnen’, zegt hij.

Steeds meer jonge Marokkanen dromen van een toekomst in het land van hun ouders. Tijdens hun zomervakantie zien ze dat het land zich economisch snel ontwikkelt en er veel mogelijkheden zijn. Volgens de meest recente cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek verlieten in 2004 850 jonge Marokkanen – dat wil zeggen de tweede generatie – Nederland. In 2005, was dit toegenomen tot zo’n 1300. Het overgrote deel emigreert naar Marokko.

Bij Mimoun El Arkoubi (38), die op zijn achtste naar Nederland kwam, zit het ondernemen in de genen. Hij heeft al een denksportvereniging opgezet, een snackbar, een restaurant en bezit een telefoonwinkel. ‘Als je geen goede opleiding hebt, dan probeer je iets’, legt hij uit.

Met het idee van de stroopwafel stapte hij naar Bakkersland, een grote industriële bakkerij. Voor vijftig eurocent per twaalf stuks kon hij de stroopwafels bij hen inkopen. Het bedrijf verkocht al met veel succes stroopwafels aan klanten in Dubai en Saoedi-Arabië. Maar importeren naar Marokko was geen optie, bleek al snel. De invoerrechten op een stroopwafel bedragen 86 procent.

Uiteindelijk werd El Arkoubi benaderd door een Zuid-Afrikaan wiens stroopwafelfabriek failliet was gegaan. El Arkoubi kon zijn twintig jaar oude stroopwafelmachines voor een paar ton overnemen om in Marokko te beginnen. Hij hoeft pas in 2010 af te gaan betalen. ‘Ik heb veel geluk gehad’, zegt El Arkoubi.

Hij deed marktonderzoek, huurde een pand en liet de machines uit Zuid-Afrika komen. Al snel kwam hij erachter dat zaken doen in Marokko heel anders gaat dan in Nederland. ‘Als je hier op vakantie bent, doet iedereen heel vriendelijk. Maar als je voor zaken komt, denkt iedereen: die komt uit Europa en heeft geld.’

Ook doet men vaak de dingen mooier voorkomen dan ze zijn. ‘Dan zeggen mensen tegen me: dat gaat zeker lukken, maar dat is dan meer gebaseerd op hoop dan op concrete afspraken’, legt hij uit. De afgelopen anderhalf jaar heeft hij veel tijd gestoken in vriendschappen sluiten met mensen die iets voor hem kunnen betekenen.

Zo heeft hij de distributie van zijn stroopwafels kunnen regelen via een bevriende directeur die verantwoordelijk is voor de leverantie van een bekend koffiemerk in Marokko. ‘Die man heeft tegen zijn distributeurs gezegd dat ze mij moeten helpen. En nu doen deze distributeurs iets meer voor mij’, zegt hij. Van corruptie heeft hij tot nu toe geen last gehad.

Het eerste jaar wil hij 6 miljoen koekjes produceren, de totale capaciteit bedraagt 12 miljoen stuks per jaar. Hij gaat de koekjes per twee en negen stuks verkopen, voor respectievelijk 25 en 80 eurocent. Voorlopig heeft hij twaalf man personeel in dienst, die tussen de 120 en 550 euro per maand verdienen.

De totale investering bedraagt nu 420.000 euro, inclusief machines, waarvan hij zelf 75.000 euro heeft ingelegd. ‘In Nederland heb je een paar miljoen nodig om zo’n bedrijf op te zetten’, concludeert hij. Hij is nu anderhalf jaar fulltime bezig en vraagt zich regelmatig af hoe het zover heeft kunnen komen. In Nederland op de markt staan, in Marokko zijn eigen fabriek opzetten.
Bron: http://www.deondernemer.n(...)kt-voor-Marokko.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 12-04-2013 18:00:14 ]
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:19:11 #233
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125203740
Ik dacht even dat er jaren geleden op Ik Vertrek ook een Marokkaan was die Nederlandse kaas ging maken in Noorwegen.. Blijkt een Irakees te zijn.

quote:
Mohammed Germiani is een Irakese vluchteling die met zijn Nederlandse vrouw Lida en hun twee kinderen emigreert naar Noorwegen om aldaar Hollandse boerenkaas te gaan maken. Althans, dat dénkt hij. Eenmaal in het nieuwe thuisland aangekomen, blijkt dat de toezegging van een Noorse burgemeester dat de Nederlanders in zijn gemeenschap wel een kaasmakerij kunnen gaan runnen, geenszins wordt verzilverd. En dat terwijl Mohammed en Lida in Noorwegen al een huis hebben gehuurd en in Nederland al hun schepen achter zich hebben verbrand. Ze hebben voor tienduizenden euro's kaasmakerij-apparatuur aangeschaft in de hoop hier in Noorwegen zo snel mogelijk geld mee te gaan verdienen. Na het teleurstellende gesprek met de burgemeester besluit Mohammed maar op een andere manier vaart zetten achter zijn ambitieuze plannen. Maar zijn werktempo lijkt niet altijd even soepel overeen te komen met dat van de Noren.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1123572
reset
pi_125204318

[ Bericht 100% gewijzigd door zeebeschuit op 12-04-2013 18:39:26 ]
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:54:28 #235
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125204817
Verschillende ontwerpen van de Nederlandse architect Erick van Egeraat wat betreffende de nieuwe nationale bibliotheek en bank voor de Islamitische republiek Tatarstan te Rusland. De hoofdstad van die republiek is Kazan. Toevallig ook een voetbalclub dat van de week in de kwartfinale van de Europa League uitgeschakeld is door Chelsea met aardig wat moeite.

pi_125204945
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 09:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet alleen Nederlanders. :') Erger me er ook rot aan.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_125205033
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]

Belfrit in Boedapest. Belgisch, niet Nederlands, maar ze verkopen er wel frikandellen speciaal (die ze Belgian sausages noemen - de vlegels :( ). Overigens is Belfit niet echt een daverend suces en heb ik begrepen dat de Hongaarse vestigingen worden opgedoekt. :'(
}:|
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_125205342
Nieuwe poffertjeskraam in Camden, london. De vorige was van nederlanders maar die zijn weg dus nu dagelijks gerund door 2 australische!

Blijft wennen al die Engelsen die er Nutella op willen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:55:00 #239
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125209970
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:08 schreef zeebeschuit het volgende:
Nieuwe poffertjeskraam in Camden, london. De vorige was van nederlanders maar die zijn weg dus nu dagelijks gerund door 2 australische!

[ afbeelding ]

Blijft wennen al die Engelsen die er Nutella op willen.
Nutella op poffertjes? ... :N

'Mini pancakes' zijn het toch? :P

ook London.. Tafalgar Square
reset
pi_126488576

quote:
Prof Hartley said that it was the Dutch who selectively bred wild (white) and cultivated (purple) carrots to create the orange ones that we all know today. The orange was popular because it is the Netherland’s national colour and, at the time, the Dutch were fighting for independence.
De oranje kleur van wortels dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Budapestenaar op 14-05-2013 23:00:49 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:06:53 #241
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_135270104
Schopje na een bezoek aan 2 eilanden met voorheen een status aparte en nu zijn het bijzondere gemeentes van Nederland. Nederlands dus, maar je krijgt wel een stempel in je paspoort. w/

alle plaatjes zijn klikbaar

Aankomst vliegveld Curacao

Gewoon uit de supermarkt in Aruba

Vuurwerk zoals je ziet in NL met O&N

De Beatrixstraat, Oranjestad, Aruba waar we verbleven

Koningin Wilhelmina, Aruba

Pannekoek ham-kaas met Van Gilze schenkstroop

Fort Zoutman, Oranjestad

Aruba parlement

Overal NL architektuur

't Pannekoekhuis

Doe mij maar een Dutch Platter! :9~

Dutch Platter

Dutch-Asian Cuisine

Doe mij maar Bami Goreng! :9~

Bami Goreng

Koffie uit Winterswijk! *O*

Willemstad, Curacao
reset
pi_135270701
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:51 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Lowlander (bij Holborn)?
Nooit meer op gereageerd zie ik. :X
Het was in de buurt van Borough (het metrostation.)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:49:52 #243
230345 conobram
is neit lam
pi_135317049
Snackbar de Molen in Berlijn ^O^
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:54:14 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_135317191
Bierhuis Rotterdam in hartje Helsinki, stond wel even raar te kijken toen ik dat zag
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:15:10 #245
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_135317859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:54 schreef Blik het volgende:
Bierhuis Rotterdam in hartje Helsinki, stond wel even raar te kijken toen ik dat zag
En dan maar hopen dat ze daar iets anders dan Oranjeboom schenken. In NL bestaat het niet meer (maar goed ook want wat een bocht :r ), maar in het buitenland nog wel. (de 8,5% versie :r )
reset
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:18:07 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_135317970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:15 schreef Individual het volgende:

[..]

En dan maar hopen dat ze daar iets anders dan Oranjeboom schenken. In NL bestaat het niet meer (maar goed ook want wat een bocht :r ), maar in het buitenland nog wel. (de 8,5% versie :r )
Zou het niet weten, ben niet naar binnen gegaan :)
pi_135347360
brooklin- breukelen
rotterdamhil.
batavia.
een groot deel van de afro amerikaans bevolking hebben wij naar de vs gebracht
pi_135349594
Nieuw in Boedapest: Snackworld, een snackbar naar Nederlands voorbeeld. Zit midden in het uitgaanscentrum van de stad dus hoop dat het een blijvertje is. Ben er nog niet geweest maar wil zeker een patatje pindasaus gaan scoren een dezer dagen :9

https://www.facebook.com/snackworld.hu/info
pi_135354483
Om eerst nog even bij boedapest te blijven; ik zag dit nog staan in de supermarkt:

Verder nog wat plekken/plaatjes van 'minder' bekende plaatsen:

Bolgatty palace in India:

Nederlands fort Sadras in de buurt van Chennai in India:

Eigenlijk is aan bovenstaande nog wel het trieste dat ik dit weet van een Indiër en dat in het Nederlands ik er eigenlijk niets over kan vinden..

Holland Village in Shanghai:

En dan nog Nederlandse grafstenen op een protestantse begraafplaats in Macau(in hoeverre je dat als invloed kan zien :P ):
pi_135382134
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:11 schreef Straatklinker het volgende:
Om eerst nog even bij boedapest te blijven; ik zag dit nog staan in de supermarkt:

[ afbeelding ]

:D Meer nog dan met kaas associëren Hongaren Holland met cacao. Drugs scoren ook hoog trouwens :+
pi_135386832
Is de stroopwafel van Starbucks al genoemd?

Geproduceerd in Nederland.

Een Nederlandse techniek van koffie zetten wat je veel ziet terug komen in Japan en Korea:

Stamt af van de VOC tijd toen ze op de schepen koffie moesten zetten met enkel koud water. Daarnaast is koffie door de Nederlanders een massa product geworden.

Beeld van Erasmus wat op de spiegel zat van het de schip "De liefde"(hekbeeld). Het eerste schip dat in 1600 Japan bereikte. Het beeld heeft jaren in een tempel gestaan waar het een soort symbool/verering was(ik weet niet precies hoe het zit) totdat het is herontdekt in de jaren '30 vorige eeuw. Nu staat het in het nationaal museum van Tokio.

Het Hendrick Hamel museum in Korea(de tweede Nederlander in Korea welke een mooie beschrijving heeft gegeven van het Korea in die tijd):

[ Bericht 16% gewijzigd door Straatklinker op 12-01-2014 05:52:47 ]
pi_135386936
.

[ Bericht 30% gewijzigd door Shivo op 12-01-2014 05:55:24 ]
Jesus saves but death prevails.
pi_135386978
Nederlandse invloeden zie je in de VS volop. Ik kom regelmatig collega's tegen met een overduidelijk Nederlandse achternaam: De Groot, Wierda, Brat (a.k.a. Braat), DeVries (aan elkaar geschreven maar met hoofdletter V). In de meeste gevallen is er geen enkel besef van een Nederlandse identiteit. En onderweg van de Niagara Falls naar Boston kwamen mijn ouders door zowel Amsterdam en Rotterdam (in de staat New York).

In Houston zitten vestigingen van Randstad en Rabobank. Houston is heel erg Latijns-Amerikaans en rabo betekent in Spaans iets niet zo moois....

Verbazingwekkend dat een van de grootste supermarktketens in de VS nog niet is genoemd:

Opgericht door Hendrik Meier in Michigan, in de dertiger jaar.

Al genoemd maar Shell zit hier op iedere straathoek en is natuurlijk meer Nederlands dan Engels.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:07:39 #254
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135434991
In Auckland, Nieuw-Zeeland zit een Nederlands restaurant en 2 supermarkten
http://dutchdelight.co.nz/
http://www.godutchshop.co.nz/
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:55:40 #255
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136143553