Walletjes?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:28 schreef Individual het volgende:
- New York aka Nieuw Amsterdam met de Walletjes (Wall St)
Ah jahquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:33 schreef Plopr het volgende:
Pannenkoekrestaurants 'De Dutch' in Canada
Aantal Nederlandse koloniale gebouwen in Melakka, Maleisie
Te veel om op te noemen in Suriname
Schappen met alleen maar Nedelands eten in de Woolworth supermarkten in Australie
Nederlands restaurant met zaken als kroketten, poffertjes in Cuzco, Peru
El Cholandes, meen dat de eigenaren vertelden dat ze in 2009 gestart waren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Ah jah
-The Old Dutch pannekoekrestaurants in London
Suriname zou ik ook graag eens bezoeken.
Sinds wanneer is dat restaurant er in Cuzco?
Ah ik was daar in 2008. Net te vroeg dus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:56 schreef Plopr het volgende:
[..]
El Cholandes, meen dat de eigenaren vertelden dat ze in 2009 gestart waren.
Ja idd. Hier in de UK zijn de NLers ook bezig en in Gambia/Senegal ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:51 schreef polariteit het volgende:
Leuk topic. Volgens mij zijn die palmeilanden en wereldeilanden bij Dubai ook gebouwd door Nederlandse bedrijven. Dan kan je wel zeggen dat de Nederlandse kunst om het water te beheersen wel redelijk invloedrijk is in het buitenland...
Dit ook. Zet een willekeurig bouwprogramma of iets met water op op Discovery Channel en er komt wel een Nederlandse ingenieur voorbij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:51 schreef polariteit het volgende:
Leuk topic. Volgens mij zijn die palmeilanden en wereldeilanden bij Dubai ook gebouwd door Nederlandse bedrijven. Dan kan je wel zeggen dat de Nederlandse kunst om het water te beheersen wel redelijk invloedrijk is in het buitenland...
Dat zijn er nogal wat denk ik! Wel een goede trouwens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:58 schreef Individual het volgende:
Het zou een mooie wereldreis zijn trouwens om langs alle voormalige kolonieen/handelsposten te reizen.
Ik mis nog een paar belangrijke: Antillen, Suriname, Ghana en Taiwan.
Pass the Dutchie on the left hand sidequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:00 schreef lurf_doctor het volgende:
En niet te vergeten onze zuinigheid![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Going_Dutch
Noorse invloeden? Waar dan (je je de verspreiding van genen -om het maar netjes uit te drukken- niet meetelt)?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:52 schreef Individual het volgende:
Zo'n topic zou het in Noorwegen ook goed doen.
Niet te vergeten:
Nederlandse Antillen
[ afbeelding ]
Tutnese ken ik nog wel van vroeger, maar dan de Nederlandse versie!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:23 schreef _Loki het volgende:
En natuurlijk
http://en.wikipedia.org/wiki/Double_Dutch
Met iets meer vormen dan de link hierboven.
Vergeet de taal niet (Noord Engeland) en de vele Noorse namen (Jersey en alle ..sey eilanden). Een Amerikaans Noorse vriend reist de wereld rond op zoek naar Noorse invloeden/geschiedenis, maar dat is voor een ander topic.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Noorse invloeden? Waar dan (je je de verspreiding van genen -om het maar netjes uit te drukken- niet meetelt)?
Die foto is van een gebouw in de stad zelf en het park is al sinds 2009 gesloten zegt wiki.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:30 schreef Individual het volgende:
Nederlands pretpark bij Sao Paulo: http://nl.wikipedia.org/wiki/Holambra
[ afbeelding ]
Mja, da's was Noorwegen toen zelfstandig? Veel "Noordmannen" zijn stiekum Denen en Zweden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Vergeet de taal niet (Noord Engeland) en de vele Noorse namen (Jersey en alle ..sey eilanden). Een Amerikaans Noorse vriend reist de wereld rond op zoek naar Noorse invloeden/geschiedenis, maar dat is voor een ander topic.
Zijn 'blog' is een brief met foto's met kerst. Hij doet niet aan blogs, facebook en heeft niet eens een mobieltje.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mja, da's was Noorwegen toen zelfstandig? Veel "Noordmannen" zijn stiekum Denen en Zweden.
Als die vriend van je een blog oid heeft, graag een PM
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Vancouver komt van Van Coevorden en in Vancouver zijn we natuurlijk naar De Dutch Pannekoekenhaus gegaan.
Wikiquote:De stad is vernoemd naar de Engelse kapitein George Vancouver, die in 1792 de streek aandeed en grote delen van British Columbia verkende, waaronder de Burrard Inlet en gaf veel van deze plekken een Engelse naam.
Geen windmolenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:05 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]
Deze staat in Coffs Habour, Australië. Heb er poffertjes gegeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
En waar komt zijn naam vandaan?quote:
Ik had het al eens eerder gezien. Super! Jammer van de massa-toerist-russen..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:14 schreef Michel1992 het volgende:
Volledig nagebouwd Nederlands hotel gesitueerd in Kemer, Turkije. Inclusief Amsterdam Centraal. Komen voornamelijk Russen trouwens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En in Turrialba, Costa Rica is een Nederlandse vrouw die sinds een jaar een winkeltje heeft geopend die daar enkel en alleen stroopwafels verkoopt, voor de prijs van omgerekend een euro krijg je drie stroopwafels. Loopt trouwens erg goed, de locals zijn er dol op!
Of ik kijk even verder dan mijn neus lang isquote:
en de kadastrale indeling van polder de Beemster voor dat van New Yorkquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:47 schreef flyguy het volgende:
Amsterdam is het grote voorbeeld geweest voor de bouw van St.Petersburg.
Huis ten Bosch (zo'n 90km van Nagasaki) is niet gesloten, Holland Village wel. Dat was de voorloper van het huidige park.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:41 schreef Individual het volgende:
Een Venezolaanse vriend (die in Sao Paulo woont) is er eind 2010 nog geweest..
Huis ten Bosch (van de OP) is wel gesloten en een urban exploration site geworden. (staan ergens foto's van op fok!)
http://www.colorfulwolf.com/blog/tag/ghost-town/
Als ik ooit naar Japan ga wil ik het wel zien. Beide trouwens; ik houd wel van die verlaten overgroeide plekken. Er staan eerst een heleboel andere dingen op de lijst. Hetzelfde met Nieuw Holland.. veel uitnodigingen, maar laag in prioriteit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Huis ten Bosch (zo'n 90km van Nagasaki) is niet gesloten, Holland Village wel. Dat was de voorloper van het huidige park.
Zie http://english.huistenbosch.co.jp/
Dat is FrieslandCampina.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 09:14 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Dutch Lady
o.a. in Vietnam de meest bekende koeienmelk
[ afbeelding ]
nog wat Nederlandse zuivelinvloed, ditmaal in NZquote:
quote:Fonterra Co-operative, a global leader in dairy nutrition today announced the appointment of Mr Theo Spierings as its new CEO.
Mr Spierings, who led the Dutch farmer dairy co-operative, Royal Friesland Foods, into a merger with Campina in 2008, will take over from Fonterra’s departing CEO Mr Andrew Ferrier, effective September 26. Mr Ferrier announced his resignation from Fonterra last March.
Fonterra’s Chairman Sir Henry van der Heyden said Mr Spierings would bring to Fonterra 25 years of knowledge of the global dairy industry.
“Mr Spierings has a wealth of experience in managing dairy businesses across Asia, Latin America, Africa, the Middle East and Europe,” Sir Henry said.
“Most importantly, Mr Spierings has an in-built respect for the co-operative structure and for farmers and their commitment to co-operative principles. He is well recognised by his peers for his people leadership, delivery of results and strong strategic skills.”
Mr Spierings was acting CEO of Royal Friesland Foods when he presided over all aspects of its complex and highly sensitive merger with Campina. He left the company shortly after completing the merger as, prior to the transaction, both parties had already agreed on an independent CEO to take the new entity forward.
inderdaad, ik woon zelf in het dorpje waar de grootste droger ter wereld staat (14 miljoen liter per dag) en ze doen ook heel veel voor de gemeenschap.quote:Op zondag 23 oktober 2011 09:39 schreef Gaoxing het volgende:
Ik weet het, ik heb eerder met ze gewerkt. Prettig bedrijf om mee te werken. We lazen die aankondiging van Theo, en hadden allebei iets van 'ja, dat is een goed idee'
Super! Als ik daarvan had geweten was ik er wel even naartoe gegaan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:25 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Een van de vele Nederlandse gebouwen in Indonesie, hier in Solo (Java)
quote:Holambra Windmill. A functional full-scale traditional Dutch-style windmill. At 38.5 meters tall, it is considered the largest windmill in South America.
Tejano/Banda heeft z'n roots natuurlijk in Duitse humpa, dezelfde achtergrond als de Nederlandse smartlap. Ik zat in een restaurant in Berlijn toen ik Tejano meende te horen.. bleek het humpa te zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:39 schreef Rnnz het volgende:
Leuk om te zien allemaal. Hier in Mexico zie ik weinig Nederlandse invloeden, vooral billboards van Armin van Buuren en André Rieu, die behoorlijk populair zijn, en natuurlijk zo af en toe Heineken.
dit is iets overdreven...een paar meter schap en dan houdt het over het algemeen wel op.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:59 schreef ozzietukker het volgende:
In Nieuw Zeeland heb je veel supermarkten met een compleet Nederlandse afdeling waar je AH producten en Calve Pindakaas kan kopen.
Het grappig is dat de bushalte op dat plein ook nog eens 'Stadthuys' heet.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:59 schreef ozzietukker het volgende:
In Melaka in Maleisie heb je veel Nederlanse invloeden, bijvoorbeeld het Stadthuys. http://jivanijeyasingam.b(...)-trip-to-melaka.html
Calvé Pindakaas, daar kan de PCD pindakaas in Budapest helaas niet aan tippen...quote:In Nieuw Zeeland heb je veel supermarkten met een compleet Nederlandse afdeling waar je AH producten en Calve Pindakaas kan kopen.
Stroopwafels, mijn Hongaarse collega's en schoonfamilie zijn er dol op! Zit misschien een handeltje in..quote:En in Turrialba, Costa Rica is een Nederlandse vrouw die sinds een jaar een winkeltje heeft geopend die daar enkel en alleen stroopwafels verkoopt, voor de prijs van omgerekend een euro krijg je drie stroopwafels. Loopt trouwens erg goed, de locals zijn er dol op!
Die bokkepootjes zien er anders ook niet verkeerd uitquote:Op werk een paar maanden geleden:
De stroopwafels waren als eerste weg!
Hehe, leuke woordspelingquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:56 schreef Plopr het volgende:
[..]
El Cholandes, meen dat de eigenaren vertelden dat ze in 2009 gestart waren.
inderdaad, ik vraag me af hoe we hier over 50 jaar tegen aan kijkenquote:
Tecate Duits? Voor zover ik weet ligt Tecate in het noorden van Mexico, waar ook het bier vandaan komt.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:27 schreef Individual het volgende:
[..]
Tejano/Banda heeft z'n roots natuurlijk in Duitse humpa, dezelfde achtergrond als de Nederlandse smartlap. Ik zat in een restaurant in Berlijn toen ik Tejano meende te horen.. bleek het humpa te zijn.
Tecate is ook al Duits.. toch bijna Nederlands he?
Ik zocht het eens op, maar het blijkt Dos Equis te zijn..quote:Op woensdag 9 november 2011 21:12 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Tecate Duits? Voor zover ik weet ligt Tecate in het noorden van Mexico, waar ook het bier vandaan komt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Beer_in_Mexicoquote:Dos Equis was first brewed in Mexico by the German brewer Wilhelm Hasse in 1897.
Zo zijn er natuurlijk nog heel wat voorbeelden....quote:Op woensdag 9 november 2011 21:24 schreef WhatTheFuck het volgende:
Paaseiland is zo genoemd door de Nederlander Jacob Roggeveen omdat hij op paaszondag, 5 april 1722, dit Eiland ontdekt heeft. De huidige naam "Isla de Pascua" is de letterlijke vertaling van Paaseiland.
[ afbeelding ]
Dat is gewoon de gemeente poortquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:30 schreef Individual het volgende:
Nederlands pretpark bij Sao Paulo: http://nl.wikipedia.org/wiki/Holambra
[ afbeelding ]
Klopt, het is meer een NL gemeenschap, maar mensen bezoeken het ook voor hun plezier; een dagje uit. De Nederlanders zien daar wel handel in dus win-win.quote:
Misschien omdat ze uit het Westland komen?quote:Op donderdag 10 november 2011 16:54 schreef Nielsch het volgende:
In een Amerikaanse supermarkt zag ik eens oranje paprikas liggen. Die noemden ze Dutch Peppers.
Zie OP. Zo zag ik in Havana de bus naar Zuidplein die ik wel eens nam in Rotterdam.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:56 schreef Nielsch het volgende:
Op Cuba rijden bussen rond die naar Utrecht CS gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |