abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103549024
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:46 schreef Slurrrrp het volgende:
Heerlijk die mensen die na hun werk/school gelijk de nieuwste ep gaan kijken en dan hier komen zeiken dat het zo slecht is... snap dat echt niet.
Heerlijk die mensen die constant blijven zeiken over mensen die op een -discussieforum- kritiek uiten op een gedeelde aangelegenheid. Als je alleen maar prachtig en geweldig vindt en je wil met gelijkgezinden praten, wordt dan lid van één of andere fanpage.

Ik ben zelf een groot liefhebber van het zombiegenre maar ondanks dat zitten een paar zaken toch niet helemaal lekker bij TWD en als ik zoiets tegenkom dan praat ik daar graag over.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:03 schreef Snuf. het volgende:
Als je het niet tof vindt, kijk dan niet.
Als je negatieve comments niet tof vindt, lees ze dan niet.
Conscience do cost.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:23:51 #202
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103550393
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:19 schreef ChickenMan het volgende:
Het is allemaal zo onlogisch gebracht. Dat moment dat ze bijvoorbeeld bij dat FEMA ding zijn, en pas als ze achter die politieauto zitten doorhebben dat er reteveel zombies zijn. En zo zijn er nog meer van dat soort rare dingen, zoals in de eerste ep dat ze die horde zombies niet zien aankomen.
Wat mij verbaasde was dat in S02E01 die zombies voorbij die auto's liepen waar ze [de mensen] onder lagen.
Terwijl in seizoen 1 werd verteld dat die zombies "gezonde mensen" ruiken.
Blijkbaar is het toch meer een audio-visueel ding dat ze hebben.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:34:14 #203
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_103550787
Dat vond ik ook een beetje raar ja. Zeker ook in de RV dat die zombie voor dat deurtje stond en weer wegging, maar weer terugkwam nadat hij geluid hoorde, en toen ook gelijk aan dat deurtje ging rammelen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:56:33 #204
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103551571
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:34 schreef k_i_m het volgende:
Dat vond ik ook een beetje raar ja. Zeker ook in de RV dat die zombie voor dat deurtje stond en weer wegging, maar weer terugkwam nadat hij geluid hoorde, en toen ook gelijk aan dat deurtje ging rammelen.
Blijkbaar is geluid (en misschien beeld) belangrijker dan geur.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:01:02 #205
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_103551730
Ik hoop nog steeds stiekem dat er 1 zombie tussen zit die "brains! BRAINS!" mompelt als ze hem tegenkomen :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:01:35 #206
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_103551751
Of misschien lag er daar al genoeg te rotten. Maar ik geloof dat in de comics geluid belangrijker is. Alhoewel er genoeg onder een auto lagen en niet bepaald stil waren.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_103552313
Paar vreemde momenten maar overall een hele mooie episode weer. :D
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:32:55 #208
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103553196
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 19:01 schreef Ugjerke het volgende:
Of misschien lag er daar al genoeg te rotten. Maar ik geloof dat in de comics geluid belangrijker is. Alhoewel er genoeg onder een auto lagen en niet bepaald stil waren.
Mijn theorie was eerst dat die auto's voor enorm veel geur zorgden (benzine, benzeen, olie).
Maar later dacht ik: Nee, die zombie's moeten gewoon beter opletten. :P
pi_103555465
De tweede was hééél matig. Al dat gejank en gezeik, kom op zeg. Opzich begrijpelijk, er is een kind neergeschoten, maar we zaten bijna een aflevering lang naar een panische Rick te kijken. En als er dan tussen personages geswitcht wordt krijgen we tevens die zeikende neger èn begint dat blonde jankwijf ook weer. Om over die kortharige doos nog maar te zwijgen (hoe blijft haar haar zo kort trouwens).

Wat mij betreft gaat die neger dood trouwens. Shane zou me ook niks schelen. Of die hele groep inclusief chinees. Who cares. Dat staat me eigenlijk het meest tegen: de personages boeien me absoluut niet. Dan vind ik eigenlijk die hillbilly nog het tofst.

Zo.
Amen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:44:07 #210
35623 PPL
#control
pi_103556402
Burnt to the core but not broken
pi_103557005
*O*
pi_103557174
Goed nieuws *O*
pi_103564207
Blauwe Meth uit Breaking Bad :D (Zelfde zender)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:04:26 #214
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103564339
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:02 schreef BasvB het volgende:
Blauwe Meth uit Breaking Bad :D (Zelfde zender)
[ afbeelding ]
LOL
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:09:09 #215
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_103564555
Zijn overigens zoete snoepjes. Bryan Cranston had ze meegenomen bij Conan, gingen ze samen eten. :P
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:14:20 #216
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_103564800
snap trouwens niet hoe die blonde ineens tegen zo'n walker aanliep. zij gaat links om een boom en de rest gaat rechtsom en zijn ineens 40 meter verder ofzo :')
pi_103565857
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:23 schreef Jivis het volgende:
De tweede was hééél matig. Al dat gejank en gezeik, kom op zeg. Opzich begrijpelijk, er is een kind neergeschoten, maar we zaten bijna een aflevering lang naar een panische Rick te kijken. En als er dan tussen personages geswitcht wordt krijgen we tevens die zeikende neger èn begint dat blonde jankwijf ook weer. Om over die kortharige doos nog maar te zwijgen (hoe blijft haar haar zo kort trouwens).

Wat mij betreft gaat die neger dood trouwens. Shane zou me ook niks schelen. Of die hele groep inclusief chinees. Who cares. Dat staat me eigenlijk het meest tegen: de personages boeien me absoluut niet. Dan vind ik eigenlijk die hillbilly nog het tofst.

Zo.
Ik had aan het eind van seizoen 1 ook gehoopt dat ze allemaal dood zouden gaan en dat er in seizoen 2 gewoon een hele nieuwe cast zou komen. :')

Ach, wishful thinking.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_103567354
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:38 schreef Silv het volgende:

[..]

Ik had aan het eind van seizoen 1 ook gehoopt dat ze allemaal dood zouden gaan en dat er in seizoen 2 gewoon een hele nieuwe cast zou komen. :')

Ach, wishful thinking.
Ja dat ze op het eind per ongeluk die grenade tegen een muur gooien en dat de hele crew opgeblazen wordt. Mijn waardering zou keihard stijgen 8-)
Conscience do cost.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:29:38 #219
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103567612
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja dat ze op het eind per ongeluk die grenade tegen een muur gooien en dat de hele crew opgeblazen wordt. Mijn waardering zou keihard stijgen 8-)
Elk seizoen wordt de cast opgeblazen. Elk seizoen meer gore en ergere zombies.

Succes gegarandeerd. :)
pi_103567694
Hahaha, het zou wel vernieuwend zijn, elk seizoen een nieuwe cast met nieuwe verhaallijn maar wel in dezelfde apocalyptische wereld. Dat je in seizoen 5 opeens hebt dat een groep overlevenden de lijken van de cast van seizoen 1 aantreft in een verlaten gebouw.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:35:50 #221
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103567762
Ik had trouwens nog een ander, interessant stukje symboliek gevonden:
Meestal is een sheriff hoed met een vijf- of zespuntige ster.

In de serie is er echter sprake van een zevenpuntige (op z'n kop, einde van de wereld).

Wikipedia:

quote:
Religious/occult symbolism:

The first heptagram was used as a symbol in the Kabbalah, and later by Aleister Crowley and the Ordo Templi Orientis where it was known as the Star (or Seal) of Babalon.
The second heptagram is known among Pagans as the Elven Star or Fairy Star, a sacred symbol to those who follow the Faery tradition. Similarly, it has been adopted as an identifier by some members of the Otherkin subculture. Blue Star Wicca also uses the symbol, where it is referred to simply as a septegram. The second heptagram is also a symbol of magickal power in other Pagan religions. The {7/3} heptagram is also underlying the weekday heptagram.[1]
The heptagram is also used in Christianity to symbolize the seven days of creation and became a traditional symbol for warding off evil.[citation needed]
The heptagram is also the symbol of perfection (or God) in many Christian religions.
In alchemy, a seven-sided star can refer to the seven planets which were known to ancient alchemists.
In the Phylosophy of Equalization a seven-sided star can refer to the seven elements of the universe.
Dit past dus bij de rol van Rick, aangezien hij de beschermengel speelt.

Bij het verlaten van de kerk wordt zijn zoon neergeschoten.
Dit gebeurde vlak nadat hij God vroeg om "een teken".

Typisch Amerikaans dus, de hele show is doordrenkt met verwijzingen naar de Bijbel. :)
En dat maakt het nog net iets leuker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Q.E.D. op 26-10-2011 00:44:19 ]
pi_103569660
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:23 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Wat mij verbaasde was dat in S02E01 die zombies voorbij die auto's liepen waar ze [de mensen] onder lagen.
Terwijl in seizoen 1 werd verteld dat die zombies "gezonde mensen" ruiken.
Blijkbaar is het toch meer een audio-visueel ding dat ze hebben.
ze ruiken ze alleen als ze er echt naast staan..is een erg simpel reukvermogen. Het zijn geen bloodhounds ofzo (aldus de schrijver in Talking dead ep1)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 26 oktober 2011 @ 08:38:29 #223
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_103570484
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:35 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik had trouwens nog een ander, interessant stukje symboliek gevonden:
Meestal is een sheriff hoed met een vijf- of zespuntige ster.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In de serie is er echter sprake van een zevenpuntige (op z'n kop, einde van de wereld).

[ afbeelding ]

Wikipedia:

[..]

Dit past dus bij de rol van Rick, aangezien hij de beschermengel speelt.

Bij het verlaten van de kerk wordt zijn zoon neergeschoten.
Dit gebeurde vlak nadat hij God vroeg om "een teken".

Typisch Amerikaans dus, de hele show is doordrenkt met verwijzingen naar de Bijbel. :)
En dat maakt het nog net iets leuker.
Symbolische verwijzingen heb ik ook gezien in Russische films. ZIjn die dan ook typisch Amerikaans?
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:38:05 #224
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103584612
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:38 schreef Mirel het volgende:

[..]

Symbolische verwijzingen heb ik ook gezien in Russische films. ZIjn die dan ook typisch Amerikaans?
Nee.
Maar letterlijk overnemen van het Boek van Job en Openbaringen, dat doen Amerikanen vaak.
Niet alle symboliek is meteen Bijbels-apocalyptisch... Lezen. ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 05:22 schreef Tim86 het volgende:

[..]

ze ruiken ze alleen als ze er echt naast staan..is een erg simpel reukvermogen. Het zijn geen bloodhounds ofzo (aldus de schrijver in Talking dead ep1)
Ok. :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:48:21 #225
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_103587642
Pfff, "i guess we weren't thorough enough"...... als je godverdomme die koffers op die gestrande auto's niet doorzoekt zul je ook niet veel vinden natuurlijk. De meeste shit zal namelijk niet in een dashboardkastje te vinden zijn gok ik zo.....

Verder weer een hoop drama, cliches en belachelijke beslissingen van de personages. Niet onaardig maar ook niet goed.

O ja, het is nu wachten op de eerste die een overdosis drugs neemt.

En toch blijf ik kijken want er blijft potentieel. Zombies he :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Cylon_nr13 op 26-10-2011 17:21:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')