abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103181591
Klessebes hier over het veertigplus zijn, klaag over je werk, over het eten dat is verbrand, of jubel over je nieuwe liefde.
Pronk met je nieuwe bike 8-) of je nieuwe jurkje O+ of laat ons leuke muziek uit je jeugd horen.

En ook niet veertigplussers zijn welkom natuurlijk :)

pi_103181880
Ha, een vers topic.

En koffie.

Het leven is mooi.
pi_103181919
Lief he om Fan een eigen naam topic te geven....kan ze toch maar mooi bijschrijven in haar FOK! prestatieboekje! *;
pi_103182164
Dus FANN kan in haar prestatieboekje schrijven dat jij haar een naamtopic hebt gegeven? Werkt die logica op meer fronten? :7
pi_103182308
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:20 schreef Eska het volgende:
Dus FANN kan in haar prestatieboekje schrijven dat jij haar een naamtopic hebt gegeven? Werkt die logica op meer fronten? :7
In mijn wereld wel en dat is uiteraard de norm voor iedereen! :+
Het schijnt een eer te zijn als je een topic naar je vernoemd krijgt heb ik op andere subfora begrepen. oO<
pi_103182630
Even miereneuken: dat verkeersbord in de OP is niet goed gekozen. We zijn juist voorbij de veertig, terwijl het bord de veertig als maximum aangeeft. Beter is het dus een bord met een doorhaling te nemen, als heeft het aanhangsel van de wegenverkeerswet geen 'even tientallen' in het officiële overzicht. Je zou zoiets moeten shoppen:

of met een vriendelijker variant tevreden moeten zijn.
Farts are jazz to assholes
pi_103182945
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:34 schreef trabant het volgende:
Even miereneuken:
Oké...is het miereneuken of mierenneuken?
pi_103183909
Één mier tegelijk. Of betreft het hier een 'versteende uitdrukking'? Hoe dan ook: ik geef nog steeds de voorkeur aan de spelling van 1954, zonder tussen-N. Dat gedrocht uit 1995 van de Taalunie, die met het Groene Boekje de eigen regels met voeten treedt, dient imho als niet bestaand te worden beschouwd.
pi_103184286
De talloze nieuwe herziene teruggedraaide vernieuwde spellingsregels gaan wat mij betreft ook te ver, ja. Zinloos, onlogisch en verwarrend vind ik 't.
Natúúrlijk snap ik dat taal leeft, en soms dus ook enige veranderingen ondergaat. Maar (herhaaldelijk) gaan sleutelen aan zulke basale regels, daar schiet je toch niets mee op??

Lasiuscoïtus is misschien gemakkelijker te onthouden dan miere(n)neuken. :P
pi_103184427
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:05 schreef trabant het volgende:
Één mier tegelijk. Of betreft het hier een 'versteende uitdrukking'? Hoe dan ook: ik geef nog steeds de voorkeur aan de spelling van 1954, zonder tussen-N. Dat gedrocht uit 1995 van de Taalunie, die met het Groene Boekje de eigen regels met voeten treedt, dient imho als niet bestaand te worden beschouwd.
Een miereneuker is dus monogaam en een mierenneuker houdt er lossere opvattingen op na....zal me een gedoe zijn daar in die miere(n)hoop.
pi_103184731
Los van de taalvraagstukken: welk bord houden we nu voor de kop?
pi_103185403
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:24 schreef Kingstown het volgende:
In mijn wereld wel en dat is uiteraard de norm voor iedereen! :+
Het schijnt een eer te zijn als je een topic naar je vernoemd krijgt heb ik op andere subfora begrepen. oO<
In mijn wereld is het tijd voor een goede lunch, nu. :9

quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:23 schreef trabant het volgende:
Los van de taalvraagstukken: welk bord houden we nu voor de kop?
Ik ben geen fotoshopper, maar wie een leuke weet te maken mag 'm van mij introduceren.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:09:42 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103186851
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:13 schreef Eska het volgende:
De talloze nieuwe herziene teruggedraaide vernieuwde spellingsregels gaan wat mij betreft ook te ver, ja. Zinloos, onlogisch en verwarrend vind ik 't.
Natúúrlijk snap ik dat taal leeft, en soms dus ook enige veranderingen ondergaat. Maar (herhaaldelijk) gaan sleutelen aan zulke basale regels, daar schiet je toch niets mee op??

Talloos? Dat is echt een misvatting.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103187492
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Lienekien het volgende:

Talloos? Dat is echt een misvatting.
Mja, misschien zijn het er in mijn beleving ook wel meer dan daadwerkelijk het geval is, hoor. Dat zegt dan wellicht een boel over hoe irritant ik 't vind. ;)
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:24:30 #15
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_103195518
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:13 schreef Kingstown het volgende:
Lief he om Fan een eigen naam topic te geven....kan ze toch maar mooi bijschrijven in haar FOK! prestatieboekje! *;
Fan is een leuke user :Y Goedemiddag overigens :7
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 16:32:03 #16
137949 Disana
pi_103195855
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:13 schreef Eska het volgende:

Maar die laatste herzieningen leefden helemaal niet, die zijn geheel kunstmatig en onnatuurlijk door onze strot geduwd.

En talloos? Ja, persoonlijk heb ik twee herzieningen meegemaakt. Om nog maar te zwijgen van schuin moeten schrijven, rechtop moeten schrijven, met kroontjespen, met vulpen, met balpen. Oh ja en natuurlijk ook nog twee jaar met de rechterhand terwijl ik links was.
pi_103196187
Oh ja, dergelijke veranderingen idd ook nog. Als ik zie hoe mijn kinders de schrijfletters moeten schrijven, dan zie ik (soms flinke) verschillen met hoe ik dat destijds moest doen.
En met de rechterhand moeten schrijven terwijl je links bent is heel onnatuurlijk, ja.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 16:49:24 #18
137949 Disana
pi_103196638
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:39 schreef Eska het volgende:
Oh ja, dergelijke veranderingen idd ook nog. Als ik zie hoe mijn kinders de schrijfletters moeten schrijven, dan zie ik (soms flinke) verschillen met hoe ik dat destijds moest doen.
En met de rechterhand moeten schrijven terwijl je links bent is heel onnatuurlijk, ja.
Ik zit te denken. Misschien reken jij dat gedoe van eind jaren zeventig - begin tachtig mee, toen mensen het 'ludiek' of gemakkelijk vonden om woorden te spellen zoals je ze uitspreekt. Bureau werd buro, en de c werd een k of ks zoals in aksie. Maar dat was allemaal niet verplicht (godzijdank).
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:51:20 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103196718
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zit te denken. Misschien reken jij dat gedoe van eind jaren zeventig - begin tachtig mee, toen mensen het 'ludiek' of gemakkelijk vonden om woorden te spellen zoals je ze uitspreekt. Bureau werd buro, en de c werd een k of ks zoals in aksie. Maar dat was allemaal niet verplicht (godzijdank).
Je bedoelt afschaffing van de voorkeurspelling. Eerder mocht buro naast bureau en actie naast aktie. Toen dat werd afgeschaft werd de voorkeurspelling de enige spelling.
pi_103196818
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:49 schreef Disana het volgende:

Misschien heb ik dat (onbewust) ook wel meegenomen in mijn reactie.
Maar het is denk ik vooral mijn grote afkeer van de nieuwe regels die me nogal deden overdrijven in mijn woordkeuze. ;)
pi_103197089
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:51 schreef Lienekien het volgende:

Je bedoelt afschaffing van de voorkeurspelling. Eerder mocht buro naast bureau en actie naast aktie. Toen dat werd afgeschaft werd de voorkeurspelling de enige spelling.
Ik denk dat Disana wat anders bedoelt. Er is idd een tijd geweest dat er erg fonetisch geschreven werd. Niet officieel dus, maar wel op redelijk grote schaal. Bijvoorbeeld sjokola en klup.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 16:59:45 #22
137949 Disana
pi_103197118
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik herinner me het niet goed meer, maar is het niet zo dat die niet-voorkeursspelling pas onlangs weer is afgeschaft? Dat we ook ineens weer op veel plaatsen c moeten schrijven waar we al gewend waren aan k, zoals in sukses?
  maandag 17 oktober 2011 @ 17:03:32 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103197284
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik herinner me het niet goed meer, maar is het niet zo dat die niet-voorkeursspelling pas onlangs weer is afgeschaft? Dat we ook ineens weer op veel plaatsen c moeten schrijven waar we al gewend waren aan k, zoals in sukses?
Niet weer afgeschaft. De voorkeurspelling is maar een keer afgeschaft, in 1984. Ik weet niet precies waar jij op doelt en wat onlangs zou zijn gebeurd..
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 17:06:08 #24
137949 Disana
pi_103197401
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet weer afgeschaft. De voorkeurspelling is maar een keer afgeschaft, in 1984. Ik weet niet precies waar jij op doelt en wat onlangs zou zijn gebeurd..
Ja in de jaren tachtig mocht er meer, maar nu mag er weer minder. Om het maar even heel simpel te zeggen ;)

Overigens heb ik het over de niet-voorkeursspelling.
  maandag 17 oktober 2011 @ 17:09:23 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103197526
Ok, nog één keer. Vroeger mocht er meer, toen bestond er een geaccepteerde spelling (wat jij noemt de niet-voorkeursspelling) naast de voorkeursspelling. Toen de voorkeursspelling werd afgeschaft werd de voorkeursspelling de enig geaccepteerde spelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')