abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103416024
Ohhhhh mrien :X :X :X Lege glassexspuit (of soortgelijk) vullen met water en wat bleek en dat erop sprayen. En wat rot dat de spruw ook weer terugkomt bij jullie! Volgens mij heeft het ook iets te maken met het weer, vrij plots van warm naar koud brengt toch wat verminderde weerstand mee. Dat het maar gauw over mag zijn.

Wick, fijn dat jullie weer thuis zijn. Ik snap je tranen, maar je kunt in elk geval jezelf niks verwijten. Je hebt superhard gevochten, maar je hebt echt gewoon alle pech van de wereld op één bordje gekregen ;(

Jipster, fijn dat je kleintje goed aankomt! Heb je al eens van de borstvoedingshulpset gehoord? Dan kan je je baby aan de borst voeden, terwijl hij (ook) moedermelk via een slangetje krijgt. Kost hem minder moeite, terwijl hij toch aan de borst drinkt. Misschien kan hij daardoor sneller effectief leren drinken dan wanneer hij soms aan de borst drinkt en soms aan de fles. _O_ ook voor jou en je doorzettingsvermogen!
pi_103416232
Oops :o
Mrien, heeft Jelle weer of nog steeds antibiotica?
Dat is voor mij namelijk nu weer waarom het weer aanwakkert. Hij is er dus gevoelig voor, voor schimmel. Ik zou elke keer goed opletten als hij antibiotica krijgt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103416476
Hij heeft nog antibiotica, kuur van nu al iets van ruim 4 weken, nu nog 2 weken te gaan. En de pufjes die hij krijgt zijn ook spruw-veroorzakers. Maar heb het idee dat het vooral van deze ab komt, andere gingen wel goed namelijk.
pi_103416932
GV mag Je maar een week aan een geven. Waarschijnlijk zal de spruw terugkeren zolang hij met de antibiotica en de pufjes bezig is.

Vanwege die reden gebruik ik deze keer dus geen GV, al hielp het goed de vorige keer.
Ik heb nu Daktarin gekregen, dat mag gebruikt blijven worden. Voor mij helpt dat gelukkig ook en het levert geen knoeiboel op :)
pi_103418098
Toch is dit pas de 1e keer spruw sinds de pufjes en ook ab had hij al langer en vaker gehad. Ach, het gaat wel weer weg :)
pi_103421095
Oh sorry, ik begreep dat hij het al een keer eerder had gehad. Hopelijk blijft het hierna lekker weg :)
En nog meer hoop ik dat hij geopereerd kan worden binnenkort en dat antibiotica enzo niet meer nodig is!
pi_103429923
Argh Mrien! Hopelijk werkt de bleekoplossing! Ik heb het ook een keer gehad, maar dat was gelukkig in de badkamer :P
Hopelijk zijn jullie snel van de spruw af!!

Wickie, wat sneu dat Wies zo verward raakte van de combinatie bv/kv. Gelukkig werkte het om direct op kv over te schakelen. Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou moeilijk is om nog meer plotseling over te moeten schakelen :* Ik had het je zo gegund om zorgeloos te voeden meid, maar je hebt alles gegeven en zo ontzettend veel pech gehad!
Vanaf nu lekker gaan genieten hoor! :*

Niels is vandaag twee jaar geworden!!! En ik voed hem dus ook al twee jaar O+ Wat ben ik dan nu? Extreemlangvoedster? ;) :P
Hij drinkt nu nog 's morgens, 's avonds en meestal een keer 's nachts. Overdag zou hij eigenlijk wel vaker willen, vooral als ik hem optil en hij kijkt naar mijn decolleté, dan herinnert hij het zich weer. Maar ik probeer hem dan af te leiden, tenzij er echt wat is en afleiden niet werkt.
Met mijn man had ik de afspraak dat hij met twee jaar zou stoppen, maar ik vind het erg moeilijk om hem te dwingen. Klinkt misschien heel zwak :@ Maar ik heb het gevoel dat ik hem lichamelijke nabijheid ontzeg wanneer ik hem weiger. Hij is namelijk absoluut geen knuffelkind en ik heb het idee dat hij zo aan zijn behoefte aan lichamelijk contact voldoet. 's Morgens en 's avonds vind hij niets interessant voordat hij gedronken heeft en 's nachts voeden zorgt ervoor dat hij direct weer verder slaapt (en ik dus ook).

[ Bericht 26% gewijzigd door Twinkly op 22-10-2011 21:42:29 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:53:55 #233
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103430743
Wickie :* .

Twinkly, dat is echt moeilijk. :* Stuur je je man er 's nachts uit?

Mrien, ik vind het heel naar dat je nu GV op de muur hebt maar toch moest ik grinniken om je beschrijving van hoe het ging :@ . Sorry, :* Ik hoop dat jullie een keer definitief van de sruw af kunnen zijn
pi_103430999
Nee, want die moet werken overdag ;)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_103431187
Heb je het al met je lief besproken, Twinkly? Wat lastig. En ik kan me je gevoel heel goed indenken. Maar wauw, je voedt Niels al 2 jaar! O+

Wickie, wat is het toch allemaal veel gedoe voor je geweest. En nog steeds moet je goed opletten. Gelukkig zal dat gauw voorbij zijn. :* Het is heel jammer dat het je niet is gelukt om in ieder geval 6 maanden te voeden, maar ze heeft mooi 6 weken borstvoeding binnen! En ik hoop dat je er ook vrede mee kunt hebben doordat je alles gedaan hebt wat je kon en je nu misschien ook beter doorhebt dan de vorige keer dat de manier waarop je lichaam functioneerde het voeden wel erg moeilijk maakte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:05:44 #236
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_103431285
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:00 schreef Twinkly het volgende:
Nee, want die moet werken overdag ;)
Persoonlijk zou ik hem er juist wél uitsturen. HIJ wil dat je stopt, dus moet hij het probleem dat hij zelf veroorzaakt maar zelf oplossen ook...

Gefeliciteerd met de mijlpaal. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_103432167
Ik snap niet zo goed waarom die opmerking nu weer met die 'man is boeman'toon moet.
Een afspraak is m.i. wederzijds. Van een probleemveroorzaker is dan geen sprake.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_103432230
Vanyel, heb jij het kolven overdag eigenlijk al afgebouwd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103432414
Helemaal. Ik voed nog 's ochtends en 's avonds en verder krijgt ze kunstvoeding. Gaat best soepel, mijn productie blijft al een kleine drie weken stabiel voor zover ik weet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_103432448
*O* WHO-advies-mijlpaal ;)
Je hebt gelijk dat je 's nachts nog gewoon voedt als je het mij vraagt. Je gaat toch geen dikke drama's opzoeken als dat niet nodig is? En jouw nachtrust is minstens zoveel waard, jij moet immers voor jullie kostbaarste bezit zorgen. Ach weet je, geniet er nog even van. Voor je het weet is het afgelopen. Althans, dat gevoel krijg ik zelf inmiddels met mijn eigen bijna-peuter.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:36:53 #241
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_103432707
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom die opmerking nu weer met die 'man is boeman'toon moet.
Een afspraak is m.i. wederzijds. Van een probleemveroorzaker is dan geen sprake.
Omdat ik zélf destijds de indruk kreeg dat die afspraak helemaal niet zo wederzijds was. Maar dat is iets wat verder tussen Twinkly en partner is.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_103432927
en dan maak je een nieuwe en kun je weer van voor af aan beginnen *O* *O* O+

Feli Twinks :* wat een prestatie!

voor mijn gevoel zit ik nog met een hele kleine mini baby aan de borst maar jeetje, ze is alweer bijna 9 (!!!) maanden. :o
Maar als ik dan die peuterfoto's zie en naar mn eigen peuter kijk dan is mn mini nog maar zo klein.

T gaat hier okay-ish met terug naar alleen borstvoeding. Jongste drinkt (uiteraard) veel meer en vooral 's nachts. Als ik hier niet met ploftetten uit kom dan weet ik het ook niet meer :')
De eczeemplekken in haar gezichtje worden alleen almaar groter, ik snap er niets van en ik probeer mn eigen eten na te gaan maar kan er zo snel niets uithalen wat het zou moeten triggeren.

Kolven op mn stage gaat trouwens beduidend beter dan elders, gelukkig!
En voordeeltje voor mij, tot drie keer toe (ja ik ben een gnork :') ) onderdelen van mn kolf vergeten, maar ze hebben van alles staan daar dus ik kon met een beetje mixen en matchen gewoon kolven.
:)
pi_103433065
Fijn dat t goed gaat, -O- van dat eczeem.
pi_103433363
ja nouja misschien komt het wel van heel iets anders dan eten. Misschien moet k dr bedje maar weer ns verschonen :+ nee grap, serieus, gister nog gebeurd :D
T stomme is dat je jezelf toch een beetje blind staart op dat eten en een mogelijke reactie enzo, ondanks dat k me ervan bewust ben dat het niet per se door eten hoeft te komen.

Fijn zeg dat je productie gewoon stabiel is! Dat zijn dan toch wel de fijne knusse momentjes nog nu 's ochtends en 's avonds en dan tussendoor geen gedoe en gehannes met kolven. Ging je nou definitief afbouwen rond Kerst ofzo?
pi_103434095
Even mee brainstormen: (nieuwe) wasverzachter, wasmiddel, zeep (geurstoffen), zalf, dierenharen, dierenhuidschilfers, huisstofmijt, euhhhhh... Maar hoogst waarschijnlijk heb je dat zelf allemaal al bedacht :)
pi_103434202
Twinks, ik vind het heel erg wat hoor, zo 2 jaar voeden en dat jullie er saampjes nog zo lekker van kunnen genieten O+ Heerlijk toch. Het is een beslissing die jij samen met je man maakt :*
Gewoon lekker van genieten zolang Niels nog wil!

Vanyel, dat lijkt me een ware droom, 's ochtends en 's avonds kunnen voeden. Toch bijzonder vind ik dat dat je je borsten daarop kan trainen.
Jammer dat ik dit hele gebeuren op een te jonge leeftijd van Wies mee maak anders had ik ook nog wel zoiets kunnen doen met alleen de goede borst. nu gaat dat gewoon echt niet werken en volledig voeden nu met 1 borst zie ik niet zitten (ja ja daar heb ik ook nog nagedacht)
Er was trouwens een zuster die mij verzorgde in het ziekenhuis, na de operatie, die mij probeerde te pushen toch doorgaan met borstvoeden. Dat vond ik best vervelend
Maar Vanyel wat fijn voor jullie zo op deze manier :)

Mignonne, eerlijk gezegd vind ik dat jij de vergulde tepelschijf award behoord te winnen dit jaar (eigenlijk verdienen we hem allemaal). Voor mij ben jij oermama, niet zeuren maar doet en ook al is het zwaar er ook heel erg van geniet. Je doet het met zoveel zorg voor jullie lieve jongste. Het lijkt mij heel erg zwaar wat je doet en alle kopzorgen die het met zich meebrengt en die jullie hebben om jullie schatjes.
Ik heb intense bewondering voor je. Voor het voeden maar ook vooral voor jou als moeder en persoon. :*

Claudia, was je vandaag alleen met Ivan op stap? Heb je dan ook gekolfd tussendoor?
pi_103434779
haha ja had k al aan gedacht, maar eigenlijk blijft alleen huisstofmijt over als mogelijkheid. De rest valt allemaal af.
Wie weet. Zou niet raar zijn met mijn eigen allergie zullen we maar denken :P

Misschien weet jij dat trouwens Wup?...
Mijn eigen allergie (stof, huisstofmijt, dierenharen etc.) lijkt drie keer zo erg geworden na deze bevalling ;( kan dat? Ik had er tijdens beide zwangerschappen geen last van (hoezee! *O* ) en tijdens de bv-periode van oudste nauwelijks. Maar nu krijg ik even alles op mn bord wat ik afgelopen jaren mis heb gelopen lijkt het wel :X
Zou zich dat nog een beetje reguleren of komt dit vaker voor en moet k het er maar mee doen? Ik word er echt gestoord van, moet misschien ook maar eens naar de huisarts om te kijken of ik meer/andere medicijnen mag maar t zou fijn zijn om te weten of t iets tijdelijks is of niet.

Och Wicks niet zo gek :D
die tepelschijf mag iedereen houden hoor, ik heb genoeg aan mn eigen tepelschijven :+ ik doe gewoon wat ik moet doen en dat is mn kind te eten geven, zo zie ik het en niet anders. Het kost mij nauwelijks moeite, ik moet alleen een beetje opletten en wat vaker nee zeggen tegen taart en chocola (vooruit dat is soms best lastig :') )
Maar bedankt voor je compliment, je bent een lieverd :*
En ik krijg op mijn beurt dan weer de rillingen van jouw verhaal. Zoveel ellende blagh. Ik vind het dapper van je dat je die knoop om te stoppen gewoon door hebt gehakt. Dat kost best moeite en je hebt ook nog es het belang voor je Wiezeliefje voorop gesteld door de verwarring voor haar eruit te halen, ondanks dat dat voor jou ook de laatste voedingen eraf haalde. Dat je vanaf nu alleen maar knalhard mag genieten met zn viertjes O+
pi_103436072
Ja maar Mignonne (ik mis het nog steeds om gewoon Huup te kunnen zeggen :') ) ik doe wel gek.
Ik hoef ook geen prijs te winnen zeg maar, ik heb precies dezelfde instelling als jij. Ik heb gewoon pech gehad, maar dat ben ik gewend :D Ik deed gewoon wat iedere vrouw zou doen.
Ik voel me eerder zwak dat ik toch stop, al weet ik heeeeel goed dat dat niet zo is, het zijn die verrekte hormonen nog. Ik moet gewoon niet op borstvoeding.com allemaal verhalen gaan lezen van vrouwen die ondanks een abces en tig ontstekingen door blijven voeden.

En het is best een prestatie vind ik je voedingspatroon zo aan te passen al lijkt het voor jou niet ingrijpend. Je stelt je lichaam in dienst voor iemand anders. Natuurlijk voor ons logisch. Maar geloof me, echt niet vanzelfsprekend.
Ik vind dat je best wel eens wat veren in je reet gepropt mag krijgen. Zo, mijn mening en ik zeg het lekker toch :P

Oja en dat abces gebeuren. Het is net als bevallen. Het deed verschrikkelijk veel pijn en dat vergeet je niet echt maar wel net zoals een bevalling. Dus ik vind het nu al niet erg meer enzo.
Ik ben al blij dat ik onderzeil was toen ze dat ding hebben opengemaakt. De horror als ze dat met een naald hadden gedaan met mijn volle besef enzo. Daar had ik volgens mij wel een trauma aan overgehouden :')
pi_103436836
van het idee alleen krijg je al een trauma :')

Haha ik ken dat wel, toch die verhalen gaan lezen van vrouwen die doorgezet hadden. Maar laat je niet gekmaken hoor, dat zijn persoonlijke verhalen en wat een ander doet zegt niets over jou of jullie situatie. Om de vergelijking met een bevalling maar even door te trekken, iemand met een ruggenprik of keizersnede is ook niet minder bevallen dan iemand die dat niet heeft gehad. Er spelen zoveel meer factoren mee bij zo'n beslissing.
Jij zit natuurlijk ook nog met de ellende met je been, je spruwigheden en blijkbaar was je toch een beetje ontstekingsgevoelig ofzo. Jij hebt gewoon een beslissing gemaakt die voor jou, voor jullie, en voor jullie situatie juist is. Je hebt ook nóg een kind natuurlijk, en R. is er ook nog en hij moet ook flink aanpoten nu. Ik vind het niet niks allemaal, niks zwaks aan iig.
  zondag 23 oktober 2011 @ 00:31:40 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103437839
Mignonne, als jij nu zo extreem veel last van je eigen allergieën hebt, is het dan niet iets wat je lichaam afscheidt via de borstvoeding... ik bedoel eigenlijk; geeft je lichaam geen overdosis stoffen mee in de borstvoeding omdat het zichzelf probeert te reinigen van de zaken waar jij last van hebt?

Dus als je je eigen allergieën beter onder controle zou hebben dat je mini dan minder last zou hebben?
Ik kom een beetje lastig uit m'n woorden, maar ik vermoed dat je wel begrijpt wat ik bedoel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')