abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103257619
ik heb het al met der over gehad , en moest het zo zijn dan zou ze dat ook liever willen, abortus, maar nog een vraagje , komt waarschijnlijk weer dom over maar, bestaat er niets dat de zwangerschap afbreekt binnen de eerste 3 weken behalve abortus ?
pi_103257714
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:20 schreef punzers1608 het volgende:
ah okee , bedankt, de zwangerschapstets bleek dus negatief te zijn, dat is al een pak van men hart, maar tot ze ongesteld wordt , blijft er nog steeds een deel van die last op mijn schouders zitten
Ik zou zelf eens die bijsluiter van de pil gaan lezen. De eerste paar maanden moet je lichaam nog wennen aan de pil en kan het allerlei dingen doen die je normaal niet verwacht. Ze kan zomaar onverwachtse bloedingen krijgen of het kan geloof ik (pin me hier niet op vast) ook uitblijven. Dus samen maar even dat ding lezen, zoveel tekst is het niet.
I reject reality and substitute my own
pi_103258081
quote:
ah okee , bedankt, de zwangerschapstets bleek dus negatief te zijn, dat is al een pak van men hart, maar tot ze ongesteld wordt , blijft er nog steeds een deel van die last op mijn schouders zitten
Als je vriendin net zo zenuwachtig is als dat jij bent word ze waarschijnlijk gewoon niet ongesteld, de geestelijke toestand van de vrouw kan er voor zorgen dat een complete ongesteldheid overgeslagen word. Gewoon nog even wachten en anders vriendin in een potje laten plassen en laten testen door de huisarts.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:36:52 #54
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_103258208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:28 schreef punzers1608 het volgende:
ik heb het al met der over gehad , en moest het zo zijn dan zou ze dat ook liever willen, abortus, maar nog een vraagje , komt waarschijnlijk weer dom over maar, bestaat er niets dat de zwangerschap afbreekt binnen de eerste 3 weken behalve abortus ?
Ik heb echt geen flauw idee man, ik heb me nooit verdiept in zo iets :') Sorry.
Abortus is altijd een moeilijke beslissing om te nemen, omdat je toch iets het leven van weg neemt.
In de ergste gevallen kan je een miskraam krijgen. Maar nogmaals ik zou als ik jullie was nog even geen zorgen maken. Kijk maar weer verder als ze over 3 dagen of later nog niet ongesteld is :P Wat is normaal haar tijd van de maand ?
pi_103258268
quote:
Abortus is een moeilijke keuze en daar moet je allebei echt wel heel goed over nadenken. Ik ben persoonlijk van mening als je het kind echt niks te bieden hebt en geen goed leven kan geven weg laten halen. Als het wel een goed leven kan krijgen maar je eigen leven leid er onder dan is het pech gehad had je maar beter moeten nadenken van te voren.

Besef wel... weg is weg...... komt nooit meer terug.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_103260687
quote:
Ik denk dat ze een ontrekkingsbloeding had.

En niet haar "regels"(wat een taal :'). Jij moet maar eens de regels in bed leren :') ).

Nu 3 dagen na het doen een negatieve zwangerschapstest lijkt mij zwangerschap minder waarschijnlijk. Ik weet niet zeker of ze nog gaat bloeden, vanwege het vergeten van haar pil. De ontrekkingsbloeding heeft ze al eerder gehad, dus mogelijk dat het bloedverlies niet komt. Als je zeker wil weten of ze echt niet zwanger is, herhaal je over 7 dagen de test weer. Blijft die negatief, dan kan je weer feesten.

En door voorvocht is inderdaad de kans op zwangerschap klein, maar niet 0.

Succes, en als het pillen slikken te lastig blijft, condooms erbij en/of ander anticonceptiemiddel zoeken (spiraal, NuvaRing etc).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_103261263
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:37 schreef pasab het volgende:

Besef wel... weg is weg...... komt nooit meer terug.
^O^
pi_103274163
quote:
Ja, een abortuspil.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:21:36 #59
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_103274329
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:18 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, een abortuspil.
nog wat extra informatie:

Bij de abortuspil (ook wel RU486 genoemd) gaat het om een aantal tabletten dat ervoor zorgt dat bij een vrouw die zwanger is de vrucht wordt afgestoten.
· Het is geen pil die je bij de apotheek haalt en thuis kunt slikken als je ongewenst zwanger blijkt te zijn. Het valt onder de abortuswetgeving. De abortuspil is dan ook alleen verkrijgbaar in abortusklinieken en ziekenhuizen die een abortusvergunning hebben.
· Tot de introductie van de abortuspil vond abortus alleen plaats via zuigcurettage. Gezien de snelheid en zorgvuldigheid waarmee dit in Nederland gebeurt, lijken op dit moment de voordelen van de abortuspil niet echt op te wegen tegen de nadelen.
· Verwar de abortuspil niet met de morning-afterpil, die je neemt als je onveilig hebt gevreeën en achteraf alsnog zwangerschap wilt voorkomen.

hoe werkt het?

Je maakt een afspraak bij een abortuskliniek of ziekenhuis.
· Er wordt gekeken of je in aanmerking komt voor de abortuspil en via echoscopie nagegaan of je zwangerschap niet te ver gevorderd is. Je kunt de abortuspil alleen slikken als je niet langer dan 49 dagen zwanger bent (gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie). In feite gaat het om 43 dagen omdat tussen het eerste gesprek en het innemen van de eerste pillen de 5 dagen wettelijk vastgestelde bedenktijd zitten.
· In aanwezigheid van een arts slik je 3 tabletten. De stof die in deze pillen zit (mifepristone) zorgt ervoor dat de bekleding van de baarmoederwand los komt zodat het vruchtje zich niet (langer) in de baarmoederwand kan nestelen en afsterft.
· Na 48 uur ga je terug naar de kliniek en slik je een ander middel dat ervoor zorgt dat het vruchtje wordt uitgestoten (na 4 uur slik je mogelijk een tweede dosis). Er komt dan een bloeding op gang, vergelijkbaar met een menstruatie, maar dan veel heviger. Dit kan gepaard gaan met krampen, braken en misselijkheid. De bloeding duurt gemiddeld 7 tot 10 dagen, maar het kan ook langer aanhouden.
· Twee tot 3 weken later kom je terug voor controle. In 2 tot 5% van de gevallen blijkt de abortuspil niet gewerkt te hebben en moet alsnog zuigcurettage worden toegepast. Ook wordt dan gesproken over anticonceptie die je in de toekomst kunt gebruiken om herhaling te voorkomen.
pi_103275837
^ bij het lezen van dat soort gedoe laat ik mijn vriendin het liefst 2x per dag de pil slikken, want ik moet er niet aan denken dat ze dat ooit moet doen.
pi_103281817
quote:
9s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:02 schreef Panzermaus het volgende:
^ bij het lezen van dat soort gedoe laat ik mijn vriendin het liefst 2x per dag de pil slikken, want ik moet er niet aan denken dat ze dat ooit moet doen.
Een bevalling lijkt me persoonlijk 100 keer erger.
pi_103284219
ze heeft vandaag ongesteld geraakt :D
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:16:49 #63
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_103284245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:16 schreef punzers1608 het volgende:
alle last van je schouders weg *O*
pi_103284454
quote:
99s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:16 schreef utopie het volgende:

[..]

alle last van je schouders weg *O*
ja hahaha
pi_103284786
quote:
ze heeft is vandaag ongesteld geraakt :D
Geen dank, misschien haal je zo ooit nog het HBO :)
pi_103285120
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:20 schreef punzers1608 het volgende:

[..]

ja hahaha
En gaat ze nu ook aan een ander anticonceptiemiddel? Lijkt me een verstandig plan, voor je 'm er weer inhangt.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:35:12 #67
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_103285156
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Geen dank, misschien haal je zo ooit nog het HBO :)
taal nazi :r
pi_103285180
quote:
18s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:35 schreef utopie het volgende:

[..]

taal nazi :r
Godshand heeft gelijk, kom op, dat kon echt niet.
pi_103314390
quote:
Zegt niets, de mijne raakte ook gewoon ongesteld de eerste 2 maanden. Maar wel zwanger. Jee :D
Zeker de eerste maand worden vrouwen vaak gewoon nog ongesteld. En een zwangerschapstest werkt pas vanaf 2 maanden.
Doe eens lief!
pi_103314692
quote:
Goed zo! Alle zorgen weg. En je topic!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_103314705
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:18 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Zegt niets, de mijne raakte ook gewoon ongesteld de eerste 2 maanden. Maar wel zwanger. Jee :D
Zeker de eerste maand worden vrouwen vaak gewoon nog ongesteld. En een zwangerschapstest werkt pas vanaf 2 maanden.
Niet. Waar.
Dat het bij jou wel zo is, betekend niet dat het normaal is.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')