Hoe voorkom jij met zulke lange belichtingen dat de huizen (en het omgevingslicht van de stad) voor overbelichting gaan zorgen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:14 schreef Yvesss het volgende:
Nog wat trails. Met hier en daar een vliegtuigtrail, maar die kun je er wel uithalen.
Dit zijn 3 belichtingen van ongeveer een uur. Je leest veel over belichtingen van 3 uur of zelfs langer, maar voor het effect vind ik zelf 1 uur voldoende.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatste is erg vet ja!quote:Op zondag 4 november 2012 23:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
* Pizza_Boom blaast stof van het topic af
Er is al 123 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Twee weken terug 's avonds op Schiphol geweest...
[ link | afbeelding ]
Schiphol by night 1 by Sporingerdam, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Schiphol by night 2 by Sporingerdam, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Schiphol by night 3 by Sporingerdam, on Flickr
Best leuk, Schiphol in het donker en bovendien, maar een paar weken per jaar mogelijk!Ben erg tevreden met het resultaat, hopelijk volgende keer wat grote jets aan de gates dicht bij het panoramadak.
Deze vind ik erg sterk!quote:
Zwart/wit doet hem erg goed!quote:
Omdat de belichtingen niet zolang zijn. Het zijn er 100 à 200 van 30 seconden. Die plak je dan op elkaar. Als nu de overbuurvrouw het zolderlicht aandoet, dan heb je daar serieus last van. De techniek werkt zelfs als je denkt dat er niet zoveel sterren zijn. Meer info hier, of google gewoon op startrails: http://www.nandoonline.com/tutorials/tut_startrails.htmlquote:Op woensdag 14 november 2012 13:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe voorkom jij met zulke lange belichtingen dat de huizen (en het omgevingslicht van de stad) voor overbelichting gaan zorgen?
Erg mooie en ook interessante fotoquote:Op zondag 18 november 2012 09:50 schreef Rick123 het volgende:
Dank je Pizza_Boom
Had deze ook nog gemaakt gisteren. Het nevelige weer werkte lekker mee met het licht.
Bij deze foto hieronder vind ik de lantaarn op de voorgrond afleidend, kan hem ook niet zomaar wegsoepen want hij veroorzaakt het voorgrond licht. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Leuk inderdaad. Wel even je "horizon" rechtzettenquote:
Prima. Je beargumenteert het en dus heb je erover nagedacht. Het is in ieder geval geen foutje, zoals dat bij mij wel altijd het geval wasquote:Op donderdag 29 november 2012 10:58 schreef Beathoven het volgende:
Kan handig zijn. Er valt een rechte lijn horizontale lijn te trekken tussen de onderkant van ramen van de gebouwen op de eerste en de balk op de tweede. De kiekjes komen uit mn woonplaats in Turkije. De straten lopen hier soms nogal scheef af. Ik had de straten ook recht kunnen zetten maar dan had 't onderwerp er scheef op gestaan. Dit voelde wat meer in balans.
Vast niet, er zullen heus wel meer fotografen actief zijn, in welke stad/dorp dan ook. En áls ze je dan raar aan staan te kijken, wat geef jij erom? Je doet wat je leuk vindt, en je hebt een leuk onderwerp gevonden. Dan is het prima toch?quote:Op donderdag 29 november 2012 11:31 schreef FalleNk810i het volgende:
Kijken mensen je niet raar aan als je zo op straat met een statief en camera foto's maakt van een winkeltje?
Wauw. Fijne foto.quote:Op zondag 18 november 2012 09:50 schreef Rick123 het volgende:
Dank je Pizza_Boom
Had deze ook nog gemaakt gisteren. Het nevelige weer werkte lekker mee met het licht.
Bij deze foto hieronder vind ik de lantaarn op de voorgrond afleidend, kan hem ook niet zomaar wegsoepen want hij veroorzaakt het voorgrond licht. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Ik probeer zoiets altijd zo onopvallend mogelijk te doen en snel vast te leggen. Ik ben liever toeschouwer van iets natuurlijks wat iedere voorbijganger kan zien dan dat ik het middelpunt wordt waardoor je een geposeerde foto krijgt of iemand die naar de camera staart met een verbaasde blik. Dat gebeurd namelijk als je zoiets langer laat duren dan even.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:31 schreef FalleNk810i het volgende:
Kijken mensen je niet raar aan als je zo op straat met een statief en camera foto's maakt van een winkeltje?
Goede tip en handig gereedschap voor zo'n moment. Maar ik ben s'nachts te weinig op pad. Ik ben bang dat het dan voor het grootste deel van het jaar in een hoek staat te verstoffen.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:25 schreef Stefan het volgende:
Kun je dan niet beter een monopod nemen?
Wauw! Beide heel sterk, kan er naar blijven kijken, vooral die met het winkeltje.quote:
Het heeft wel wat qua kleur alleen mis ik iets spannends. Het is een beetje een hoekje en de aandacht wordt wat teveel naar het massieve gebouw getrokken dat een blinde muur lijkt. Het ademt niet echt.quote:Op zondag 2 december 2012 13:06 schreef Daantke het volgende:
[..]
Wauw! Beide heel sterk, kan er naar blijven kijken, vooral die met het winkeltje.
Die autofoto's hierboven zijn leuk, maar toch een bekend trucje natuurlijk.
Bij wijze van uitzondering weer eens een foto van mijn hand op fok:
[ afbeelding ]
Ja, had geen statief bij me dus kon helaas weinig aan compositie doen, had 'm zelf ook graag wat verder naar rechts genomen qua standpunt. Maar goedquote:Op woensdag 12 december 2012 14:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het heeft wel wat qua kleur alleen mis ik iets spannends. Het is een beetje een hoekje en de aandacht wordt wat teveel naar het massieve gebouw getrokken dat een blinde muur lijkt. Het ademt niet echt.
Ik vind persoonlijk de foto die je krijgt als je op je flickr account eentje op 'older' doorklikt erg goed omdat er meer gelaagdheid in zit. De reflectie van het water, het standpunt waardoor je het pittoreske iets meer laat zien. De duidelijker aanwezige fietsen links, de gracht, de kelders, maar vooral omdat er een richting in zit waar je naartoe wordt getrokken tot voorbij t verderopgelegen bruggetje. Typisch Nederlands.. Kan 'm helaas niet delen
Fraai plaatje!quote:Op maandag 31 december 2012 18:09 schreef denaamishenk het volgende:
Zutphen eergisteren
[ afbeelding ]
fraaie skylinequote:Op maandag 31 december 2012 18:09 schreef denaamishenk het volgende:
Zutphen eergisteren
[ afbeelding ]
De kleuren zijn in orde, alleen heb je de motorrijder bij de schenen en de halve wielen afgecropt. Dat is een beetje jammer.quote:
washet ook daarquote:Op zaterdag 27 april 2013 18:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mooi, maar wat mij betreft een beetje geel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |