abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119336617
quote:
mooi lijnenspel en goede toning
  FOK!fotograaf zondag 18 november 2012 @ 11:08:14 #62
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119337061
Omhoog richten je camera, zodat je de kop er ook op krijgt of een andere hoek zoeken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119367868
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Hoe voorkom jij met zulke lange belichtingen dat de huizen (en het omgevingslicht van de stad) voor overbelichting gaan zorgen?
Omdat de belichtingen niet zolang zijn. Het zijn er 100 à 200 van 30 seconden. Die plak je dan op elkaar. Als nu de overbuurvrouw het zolderlicht aandoet, dan heb je daar serieus last van. De techniek werkt zelfs als je denkt dat er niet zoveel sterren zijn. Meer info hier, of google gewoon op startrails: http://www.nandoonline.com/tutorials/tut_startrails.html
pi_119374052
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:50 schreef Rick123 het volgende:
Dank je Pizza_Boom

Had deze ook nog gemaakt gisteren. Het nevelige weer werkte lekker mee met het licht.

Bij deze foto hieronder vind ik de lantaarn op de voorgrond afleidend, kan hem ook niet zomaar wegsoepen want hij veroorzaakt het voorgrond licht. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Erg mooie en ook interessante foto :)

Je zou alleen nog eens moeten proberen of je je horizon wat rechter kunt krijgen, verstoord nu een klein beetje de foto vind ik.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_119374082
pi_119469331
Woohoo.. Eindelijk een tripod tot m`n beschikking (Manfrotto 055XDB met Manfrotto 804RC2 head), dus verwacht binnenkort wat meer nacht- & avondfoto's van mij! :D
  donderdag 22 november 2012 @ 14:33:29 #67
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_119502890
Deze had ik een tijdje geleden in Berlijn gemaakt:

En in de Eemshaven:

Geen highquality, die kan ik nu even niet vinden.
pi_119505426

pi_119654479
Wow _O_
  FOK!fotograaf maandag 26 november 2012 @ 21:39:19 #70
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119654901
Vooral die laatste vind ik fenomenaal!
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 26 november 2012 @ 22:57:32 #71
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119658905
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  FOK!fotograaf dinsdag 27 november 2012 @ 08:33:03 #72
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119664845
Grappig, maar niet echt dat ik zeg je van het.
The summer is magic!

pi_119664911
Beathoven, die van dat winkeltje is mooi! ^O^
pi_119740139
quote:
Leuk inderdaad. Wel even je "horizon" rechtzetten ;)

Daar zat ik eerst ook echt ontzettend vaak mee. Tegenwoordig geen last meer van, door het waterpasje dat op m`n statief zit. Ideaal!
pi_119740576
Kan handig zijn. Er valt een rechte lijn horizontale lijn te trekken tussen de onderkant van ramen van de gebouwen op de eerste en de balk op de tweede. De kiekjes komen uit mn woonplaats in Turkije. De straten lopen hier soms nogal scheef af. Ik had de straten ook recht kunnen zetten maar dan had 't onderwerp er scheef op gestaan. Dit voelde wat meer in balans.
pi_119741666
Kijken mensen je niet raar aan als je zo op straat met een statief en camera foto's maakt van een winkeltje? :P
pi_119742216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:58 schreef Beathoven het volgende:
Kan handig zijn. Er valt een rechte lijn horizontale lijn te trekken tussen de onderkant van ramen van de gebouwen op de eerste en de balk op de tweede. De kiekjes komen uit mn woonplaats in Turkije. De straten lopen hier soms nogal scheef af. Ik had de straten ook recht kunnen zetten maar dan had 't onderwerp er scheef op gestaan. Dit voelde wat meer in balans.
Prima. Je beargumenteert het en dus heb je erover nagedacht. Het is in ieder geval geen foutje, zoals dat bij mij wel altijd het geval was :P
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:31 schreef FalleNk810i het volgende:
Kijken mensen je niet raar aan als je zo op straat met een statief en camera foto's maakt van een winkeltje? :P
Vast niet, er zullen heus wel meer fotografen actief zijn, in welke stad/dorp dan ook. En áls ze je dan raar aan staan te kijken, wat geef jij erom? Je doet wat je leuk vindt, en je hebt een leuk onderwerp gevonden. Dan is het prima toch? :)
pi_119745962
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:50 schreef Rick123 het volgende:
Dank je Pizza_Boom

Had deze ook nog gemaakt gisteren. Het nevelige weer werkte lekker mee met het licht.

Bij deze foto hieronder vind ik de lantaarn op de voorgrond afleidend, kan hem ook niet zomaar wegsoepen want hij veroorzaakt het voorgrond licht. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Wauw. Fijne foto.
pi_119746739
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:31 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik probeer zoiets altijd zo onopvallend mogelijk te doen en snel vast te leggen. Ik ben liever toeschouwer van iets natuurlijks wat iedere voorbijganger kan zien dan dat ik het middelpunt wordt waardoor je een geposeerde foto krijgt of iemand die naar de camera staart met een verbaasde blik. Dat gebeurd namelijk als je zoiets langer laat duren dan even.

Ik heb al een aantal 'net-niet' foto's gemaakt omdat iemand net op het moment een groet deed of iets dergelijks waarna ik b.v. een avond op de koffie of thee werd uitgenodigd. Leuk ook wel.. maar je hebt de kiek niet die je daarvoor zag.

De reacties per land en per persoon kunnen ook verschillen. Een goede vriendin en fotograaf was naar Amerika geweest en had in L.A. foto's gemaakt van zwervers en junks en kreeg opmerkingen naar haar toegeslingert als 'stop taking pictures bitch' en meer bedreigingen. Ze heeft ze overigens wel gewoon gemaakt. Je moet het land en de situatie een beetje kennen en risico durven nemen.

Ik laat m'n toestel altijd op 't statief zitten, op die manier ben je flexibel en nooit langer dan een paar secondes bezig voor een shot. Soms hield ik 't statief gewoon dichtgevouwen vast met 't toestel erop.. geeft een 'klein' beetje extra houvast / stabiliteit. Daarnaast waren ze met elkaar in gesprek of letten ze niet op zoals de man in het winkeltje links.
  donderdag 29 november 2012 @ 14:25:45 #80
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119746953
Kun je dan niet beter een monopod nemen?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')