Hoe voorkom jij met zulke lange belichtingen dat de huizen (en het omgevingslicht van de stad) voor overbelichting gaan zorgen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:14 schreef Yvesss het volgende:
Nog wat trails. Met hier en daar een vliegtuigtrail, maar die kun je er wel uithalen.
Dit zijn 3 belichtingen van ongeveer een uur. Je leest veel over belichtingen van 3 uur of zelfs langer, maar voor het effect vind ik zelf 1 uur voldoende.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatste is erg vet ja!quote:Op zondag 4 november 2012 23:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
* Pizza_Boom blaast stof van het topic af
Er is al 123 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Twee weken terug 's avonds op Schiphol geweest...
[ link | afbeelding ]
Schiphol by night 1 by Sporingerdam, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Schiphol by night 2 by Sporingerdam, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Schiphol by night 3 by Sporingerdam, on Flickr
Best leuk, Schiphol in het donker en bovendien, maar een paar weken per jaar mogelijk!Ben erg tevreden met het resultaat, hopelijk volgende keer wat grote jets aan de gates dicht bij het panoramadak.
Deze vind ik erg sterk!quote:
Zwart/wit doet hem erg goed!quote:
Omdat de belichtingen niet zolang zijn. Het zijn er 100 à 200 van 30 seconden. Die plak je dan op elkaar. Als nu de overbuurvrouw het zolderlicht aandoet, dan heb je daar serieus last van. De techniek werkt zelfs als je denkt dat er niet zoveel sterren zijn. Meer info hier, of google gewoon op startrails: http://www.nandoonline.com/tutorials/tut_startrails.htmlquote:Op woensdag 14 november 2012 13:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe voorkom jij met zulke lange belichtingen dat de huizen (en het omgevingslicht van de stad) voor overbelichting gaan zorgen?
Erg mooie en ook interessante fotoquote:Op zondag 18 november 2012 09:50 schreef Rick123 het volgende:
Dank je Pizza_Boom
Had deze ook nog gemaakt gisteren. Het nevelige weer werkte lekker mee met het licht.
Bij deze foto hieronder vind ik de lantaarn op de voorgrond afleidend, kan hem ook niet zomaar wegsoepen want hij veroorzaakt het voorgrond licht. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Leuk inderdaad. Wel even je "horizon" rechtzettenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |