Dat taboe is volledig terecht.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:14 schreef Super_Fucker het volgende:
Grondlegger van het communisme.
Helaas hebben figuren als Stalin misbruik gemaakt van het gedachtegoed van Marx, waardoor het een taboe is om te zeggen dat communisme goede kanten heeft.
Wat een onzin. De hedendaagse democratie in Nederland loopt aardig in lijn met het communisme. Denk aan de belastingcijfers en ons zorgstelsel.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:14 schreef Super_Fucker het volgende:
Helaas hebben figuren als Stalin misbruik gemaakt van het gedachtegoed van Marx, waardoor het een taboe is om te zeggen dat communisme goede kanten heeft.
Het openbare leven is deels gebaseerd op principes uit het communisme, maar omdat groot deel van de bevolking denkt aan het 'rode gevaar' blijft het een taboe, vanwege het electoraat.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat taboe is volledig terecht.
Het rode gevaar
Er zijn meer taboes die alledaags gebezigd worden...quote:Wat een onzin. De hedendaagse democratie in Nederland loopt aardig in lijn met het communisme. Denk aan de belastingcijfers en ons zorgstelsel.
Want???quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:24 schreef Super_Fucker het volgende:
Misschien is vanavond het taboe doorbroken..
quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:14 schreef Super_Fucker het volgende:
Ha, misschien verklaard dat de enorme potentie van rechts-libertair 'fascisme' nu en de komende tijd.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:26 schreef Super_Fucker het volgende:
[..]
Fokkers zijn pioniers, dat is logisch.
Erg Marx ookquote:
Oh, "verwachten" mensen dingen van mij?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:51 schreef robin007bond het volgende:
Het enige dat ik weet is dat hij veel tegen sparen en "dood" kapitaal heeft en dat die de productiemiddelen in de handen van werknemers wilt geven. Ook de arbeider en de vervreemding t.o.v. het product staat me bij.
Nu schieten er meer dingen in m'n hoofd. Zo heeft hij ook een exploitatietheorie. Hij vond dat werknemers werden uitgebuit door de kapitalist, omdat de werknemer het product maakt. Volgens Marx heeft de werknemer recht op even veel winst.
Ik ben ook een vieze liberaal, dus pin me er niet op vast
Ik had van jou een goed betoog tegen hem verwacht.![]()
Maak je verder niet druk. Ik had bij het lezen van de TT gewoon een heel ander topic in gedachten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 01:04 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Oh, "verwachten" mensen dingen van mij?
Ach communisten, neoliberalen, libertariers allemaal aanhangers van gevaarlijke maakbaarheidsideologie. Het beste is om ze maar zoveel mogelijk te negeren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:10 schreef Illiberal het volgende:
Ik hoor de laatste tijd veel Karl Marx. Wat is nou precies de kern van zijn betoog, en gaat hij de wereld redden van de ondergang? Onderwijs deze vieze neoliberaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |