Negatief natuurlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:34 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Wat is de impact ervan op het spaargeld van mensen als de huizenmarkt instort, positief of negatief?
instorten is een groot woordquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:34 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Wat is de impact ervan op het spaargeld van mensen als de huizenmarkt instort, positief of negatief?
Het zijn slechte jaren geweest voor beleggers, maar wij hebben jaarlijks met winst afgesloten en zonder meer een mooier potje als dat we gehad zouden hebben met beleggen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:17 schreef Gia het volgende:.
Wij hebben eens een paar jaar gespaard voor een verbouwing, daarna een beetje hypotheek erbij genomen. Hing meteen de bank aan de telefoon 'dat we zoveel op de spaarrekening hadden staan en dat beleggen nu toch heel gunstig was!!' Als wij daarin waren getrapt, waren we het nu waarschijnlijk kwijt.
Mensen willen helemaal niet allemaal op hetzelfde stukje land wonen, de overheid in NL eist dat minimaal 70% in steden gaat wonen en in dorpen mag derhalve maar mondjesmaat worden gebouwd.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:30 schreef betyar het volgende:
De grondprijzen in Nederland zijn gewoon duur.
Mensen willen ook allemaal op hetzelfde stukje land wonen. Toevallig nog rondgekeken voor landbouwgrond, de duurste lap hier kost 12,5 euro per m2. Als men er bouwkavels van gaat maken gaat de prijs naar gemiddeld zo'n 450 euro per m2. Dat is natuurlijk te absurd voor woorden.
Inkomens dalen? O?quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:54 schreef michaelmoore het volgende:
er is al een 10% af en er kan nog wel 10% af
aangezien de inkomens dalen
Toch zijn het nu de mensen met beleggingshypotheken die in de problemen komen!quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:00 schreef DS4 het volgende:
Het zijn slechte jaren geweest voor beleggers, maar wij hebben jaarlijks met winst afgesloten en zonder meer een mooier potje als dat we gehad zouden hebben met beleggen.
Je moet natuurlijk wel op het juiste moment uitstappen. Maar zelfs als je dat niet doet is beleggen langjarig veel gunstiger dan sparen.
Zoek eens op wat de grondprijzen zijn voor de wijk Brandevoort (Helmond).quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:03 schreef DS4 het volgende:
Overigens: waar is dat, dat je landbouwgrond kan omzetten naar 450 euro per m2? Want dat is geen gebruikelijk bedrag voor bouwkavels, 450 euro per m2. Ja, in bepaalde drukke gebieden, maar daar is die grond zelden in gebruik als landbouwgrond.
Netto inkomens jaquote:
Dan heb je het over die domme constructies waarbij de resultaten ook nog gebruikt werden voor lagere maandlasten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:20 schreef Gia het volgende:
Toch zijn het nu de mensen met beleggingshypotheken die in de problemen komen!
Je kunt dan niet zomaar uitstappen. Je zit er dan namelijk aan vast.
Dat geldt m.m. voor sparen, alleen is bij een spaarhypotheek de spaarrente doorgaans gekoppeld aan de rente die je betaalt aan de bank.quote:En tja, je weet dat je met beleggen nooit zekerheid hebt en zelf op moet letten.
Ik zie prijzen vanaf 226 euro (als ik heel snel kijk) tot 322,50 euro. Dat is gemiddeld onder de 300 euro en dat vind ik wezenlijk minder dan 450 euro!quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:23 schreef Gia het volgende:
Zoek eens op wat de grondprijzen zijn voor de wijk Brandevoort (Helmond).
En jij denkt dat die boeren maar 8,40 per m2 gekregen hebben? Dat lijkt mij sterk!quote:Dat was vroeger ALLEMAAL landbouwgrond. Echt, die hele wijk staat op landbouwgrond.
Landbouwgrond kostte in 2000 84000 GULDEN per hectare.
Leidsche Rijn hebben de meeste boeren tussen de 20 en de 100 gulden gehad van de Fortis en andere speculantenquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie prijzen vanaf 226 euro (als ik heel snel kijk) tot 322,50 euro. Dat is gemiddeld onder de 300 euro en dat vind ik wezenlijk minder dan 450 euro!
[..]
En jij denkt dat die boeren maar 8,40 per m2 gekregen hebben? Dat lijkt mij sterk!
Volgens mij hanteer jij een zeer bijzonder inkomensbegrip... Uitgaven hebben daar weinig invloed op.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:25 schreef michaelmoore het volgende:
Netto inkomens ja
Ik denk dat ik zelf volgend jaar een 10% netto minder overhoudt, dat is dus na de huur, Zorgverzekeraarsheffing, energie en levensmiddelen, dus minder uitgeven is het motto
Ja, had je toch beter een koopwoning kunnen hebben...quote:nu heb ik geen zorgtoeslag, maar valt volgend jaar wel een groot deel van mijn inkomen in de 52% tarief
Heb ik gehad , maar over een aantal jaar ga ik toch naar het buitenlandquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:47 schreef DS4 het volgende:
Ja, had je toch beter een koopwoning kunnen hebben...
100 gulden indertijd is inderdaad een prima bedrag.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:46 schreef michaelmoore het volgende:
Leidsche Rijn hebben de meeste boeren tussen de 20 en de 100 gulden gehad van de Fortis en andere speculanten
Goed en wel beschouwd klopt het natuurlijk wel. Als ik iemand morgen zeg dat hij mij 10 euro moet geven en de volgende dag zeg ik: maak er maar 5 euro van, dan heb ik geen 5 euro kado gedaan, dan "beroof" ik hem gewoon voor 5 euro minder.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Frontpage topic: VEH-directeur flipt in debatprogramma
Ach, je moet maar zo denken: Iedereen nadert de 60, behalve oude lullen die 60 jaar of ouder zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:51 schreef michaelmoore het volgende:
ik nader de 60 al
ik schrik ervan als ik het intyp
Zo wordt ik als huurder nog eens beroofd van m'n spaarloon tbv de overdrachtsbelasting.. ben dus nog verder verwijdert van een koopwoning..quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goed en wel beschouwd klopt het natuurlijk wel. Als ik iemand morgen zeg dat hij mij 10 euro moet geven en de volgende dag zeg ik: maak er maar 5 euro van, dan heb ik geen 5 euro kado gedaan, dan "beroof" ik hem gewoon voor 5 euro minder.
En 40-50% lucht in de woningen is ook gewoon onzin.
Je argumentatie wordt steeds overtuigenderquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:55 schreef DS4 het volgende:
En 40-50% lucht in de woningen is ook gewoon onzin.
Dat jij er in netto-inkomen op achteruit gaat omdat een begunstigende regeling vervalt is wat anders dan dat jouw spaarloon wordt afgenomen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:02 schreef kawotski het volgende:
Nee, ik ga er 300 euro op achteruit van de 613, waar staat dat dat niet zo is?
tomatoe, tomato, ik ga er op achteruit tbv de overdrachtsbelasting.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij er in netto-inkomen op achteruit gaat omdat een begunstigende regeling vervalt is wat anders dan dat jouw spaarloon wordt afgenomen.
Dit is nu de tweede ad hominem achter elkaar, met geen zinnige post ertussen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Je argumentatie wordt steeds overtuigender![]()
Snel een woning kopen, dan win je dat dubbel en dwars terug.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:05 schreef kawotski het volgende:
tomatoe, tomato, ik ga er op achteruit tbv de overdrachtsbelasting.
ik wacht nog wel even 5 jaar, eerst wachten tot de huidige bewoners uitgerookt wordenquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Snel een woning kopen, dan win je dat dubbel en dwars terug.
Je bent een 0 vergeten...quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:08 schreef kawotski het volgende:
ik wacht nog wel even 5 jaar, eerst wachten tot de huidige bewoners uitgerookt worden
inderdaad, ik kan maar beter inschrijven in het bejaardenhuis, als dat straks nog bestaat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |