abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103151210
HRA, bestaat zoiets nou ook in het buitenland of dat een typisch halfgaar nederlands fenomeen?
pi_103151332
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:49 schreef niels0 het volgende:
HRA, bestaat zoiets nou ook in het buitenland of dat een typisch halfgaar nederlands fenomeen?
Soortgelijke regelingen bestaan ook elders.

In Griekenland niet, zie wat ervan komt... _O-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_103151387
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Soortgelijke regelingen bestaan ook elders.

In Griekenland niet, zie wat ervan komt... _O-
Dat laatste lijkt me borrelpraat.
pi_103151477
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:53 schreef niels0 het volgende:
Dat laatste lijkt me borrelpraat.
Dat laatste is zelfs totale onzin ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_103151757
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:23 schreef Noork het volgende:
Ik hoop dat ze nog een jaar of 3 a 4 wachten. Tegen die tijd wil ik een huis kopen.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:28:13 #231
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103182423
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mensen willen helemaal niet allemaal op hetzelfde stukje land wonen, de overheid in NL eist dat minimaal 70% in steden gaat wonen en in dorpen mag derhalve maar mondjesmaat worden gebouwd.
Willen de mensen dat niet? Verklaar dan eens waarom het in Groningen of Drenthe goedkoper wonen is dan in de randstad?

quote:
Overigens: waar is dat, dat je landbouwgrond kan omzetten naar 450 euro per m2? Want dat is geen gebruikelijk bedrag voor bouwkavels, 450 euro per m2. Ja, in bepaalde drukke gebieden, maar daar is die grond zelden in gebruik als landbouwgrond.
Ik zeg nergens dat dat hier kan.
Ik vergelijk de landbouwprijs met de bouwkavel prijzen hier in de gemeente. En ik kan je vertellen dat wij hier niet bepaald in een druk gebied wonen.
Ik neem alleen waar dat als landbouwgrond wordt omgezet naar bouwkavels de grond opeens 36 keer in waarde stijgt.

Leuke paardenbak:
http://www.funda.nl/koop/(...)870-hemelrijkstraat/
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:39:04 #232
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_103182834
Ach, leen eerst nog maar wat aan Griekenland. Dit probleem komt later wel.
pi_103183425
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:28 schreef betyar het volgende:

Willen de mensen dat niet? Verklaar dan eens waarom het in Groningen of Drenthe goedkoper wonen is dan in de randstad?
In de randstad heb je echt ook dorpen...

quote:
Ik zeg nergens dat dat hier kan.
Ik vergelijk de landbouwprijs met de bouwkavel prijzen hier in de gemeente.
Vertel even welke gemeente dat is? Toch niet st-Michielsgestel? Want het lijkt mij niet dat de gevraagde prijs voor het kavel wat jij post daadwerkelijk wordt betaald (het is nl. idioot duur voor dat dorpje).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:58:05 #234
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103183611
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

In de randstad heb je echt ook dorpen...
:? Die snap ik niet.

quote:
[..]

Vertel even welke gemeente dat is? Toch niet st-Michielsgestel? Want het lijkt mij niet dat de gevraagde prijs voor het kavel wat jij post daadwerkelijk wordt betaald (het is nl. idioot duur voor dat dorpje).
Staat er toch. En waarom is het belachelijk duur voor dat dorpje?
pi_103183831
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:58 schreef betyar het volgende:

:? Die snap ik niet.
Mensen willen in dorpen wonen, niet in ieder dorp en vaak al helemaal niet in het "verre (noord) oosten" ;)

quote:
Staat er toch. En waarom is het belachelijk duur voor dat dorpje?
Gemiddelde prijs voor een bouwkavel is aldaar minder dan 300 euro (ik heb het even opgezocht) en grotere kavels zijn doorgaans per m2 goedkoper.

3 ton is mooi betaald voor dat kavel en zelfs voor dat bedrag moet je mazzel hebben om het te verkopen. Maar vragen staat vrij natuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 12:09:21 #236
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103184099
Ik vind het onverstandig dit soort berichten telkens maar naar buiten te laten komen. Het blijven verwachtingen.
Maar juist dit soort meldingen wekt een schrikreactie op die de economie nog meer schade aanbrengt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:10:01 #237
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103184130
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mensen willen in dorpen wonen, niet in ieder dorp en vaak al helemaal niet in het "verre (noord) oosten" ;)
Dus willen de mensen op hetzelfde stukje wonen.

quote:
[..]

Gemiddelde prijs voor een bouwkavel is aldaar minder dan 300 euro (ik heb het even opgezocht) en grotere kavels zijn doorgaans per m2 goedkoper.

3 ton is mooi betaald voor dat kavel en zelfs voor dat bedrag moet je mazzel hebben om het te verkopen. Maar vragen staat vrij natuurlijk.
En de andere kavels:
http://www.funda.nl/koop/(...)6348-nieuwstraat-94/
http://www.funda.nl/koop/(...)an-overbeekstraat-4/

Grondprijs via de gemeente voor vrije sectorwoningen ligt op minimaal 325 ex btw.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 12:17:40 #238
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103184469
Die prijzen voor grond zijn ook de pan uit gerezen. Blijkt maar weer dat ook overheid geilt op geld zodra ze merken dat het "volk" meer te besteden heeft.
Niks "leuk voor je", maar "oh? dan kunnen wij ook wel wat extra's pakken".

Waar we met zijn allen aan kapot gaan is de overkill van onze economie. Overheden laten hun inkomsten groeien met de inkomsten van hun bevolking/bedrijven. Maar zodra die inkakt blijven ze hun eigen maatstaf hanteren en zoeken ze naar extreem moeilijke oplossingen die te handhaven.

Wat dat betreft zou het principe van een vlaktax wel een uitkomst zijn. De overheidsuitgaven mogen nooit meer zijn dan een x% van het Nationaal inkomen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103184502
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:10 schreef betyar het volgende:

Dus willen de mensen op hetzelfde stukje wonen.
6% van Nederland wordt gebruikt voor woningbouw. Hoezo hetzelfde plekje?

quote:
En de andere kavels:
http://www.funda.nl/koop/(...)6348-nieuwstraat-94/
http://www.funda.nl/koop/(...)an-overbeekstraat-4/

Grondprijs via de gemeente voor vrije sectorwoningen ligt op minimaal 325 ex btw.
Fijn dat jij inmiddels ook de grondnota gevonden hebt. Wat doet men daar? 40% huur en 60% koop? Zoiets zal het zijn denk ik...

225 voor huur,
225 voor goedkope woningen, 25% van koop ongeveer schat ik in.
250 voor de volgende cat. woningen, 35% van koop schat ik in.
325 voor vrije sector 40% dus.

Dan komen we op 55% * 225, 20% * 250 25% *325 = 255 euro per m2 gemiddeld.

Jij kwam met 450... Vind je dat nu zelf ook niet overdreven nu je de feiten een beetje kent?

Precies dit is waarom die discussies steeds mis gaan. Niet gehinderd door enige kennis van zaken wordt er beweerd dat landbouwgrond heel vaak over de kop gaat en dat iedereen de zakken vult met het prijsverschil, terwijl feitelijk de gemeenten momenteel zware verliezen leiden op de grondbanken.
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:20:56 #240
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103184631
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:49 schreef niels0 het volgende:
Nee, dit is zeker geen Nederlands fenomeen. Hypotheekrenteaftrek op Wikipedia.
pi_103184874
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:18 schreef DS4 het volgende:

Precies dit is waarom die discussies steeds mis gaan. Niet gehinderd door enige kennis van zaken wordt er beweerd dat landbouwgrond heel vaak over de kop gaat en dat iedereen de zakken vult met het prijsverschil, terwijl feitelijk de gemeenten momenteel zware verliezen leiden op de grondbanken.
Dat over de kop gaan was toch ook zo?
En de verliezen die men nu zegt te hebben zijn niet zozeer verliezen maar niet de te verwachte winst.
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:28:56 #242
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103185008
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat men niet overal wil wonen waar meer vraag is dan aanbod zal de prijs hoger zijn.

quote:
[..]

Fijn dat jij inmiddels ook de grondnota gevonden hebt. Wat doet men daar? 40% huur en 60% koop? Zoiets zal het zijn denk ik...

225 voor huur,
225 voor goedkope woningen, 25% van koop ongeveer schat ik in.
250 voor de volgende cat. woningen, 35% van koop schat ik in.
325 voor vrije sector 40% dus.

Dan komen we op 55% * 225, 20% * 250 25% *325 = 255 euro per m2 gemiddeld.

Jij kwam met 450... Vind je dat nu zelf ook niet overdreven nu je de feiten een beetje kent?

Ik laat toch zien met kavels die te koop zijn wat de prijs is als men van landbouw naar bouwgrond. Zijn dat geen feiten?

De projectontwikkelaar/woningbouwvereniging die de grond koopt van de gemeente zou die de grond voor hetzelfde bedrag aan een burger verkopen? Of zou die ook wat winst willen maken?
Verder is het zoals jezelf al aangeeft natuurlijk giswerk wat de verhoudingen zijn.
pi_103185012
quote:

Dit zegt natuurlijk helemaal niks :X :')

Kijk eens naar het aantal mensen per km2 in de randstad en in oost-groningen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_103185049
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:25 schreef thumbnail het volgende:

Dat over de kop gaan was toch ook zo?
Met name in de vorige eeuw ja... En dan nog: er zijn meestal gewoon voorzieningen voor de dorpen mee betaald en dat lijkt mij heel redelijk.

quote:
En de verliezen die men nu zegt te hebben zijn niet zozeer verliezen maar niet de te verwachte winst.
Nee. Sla eens een boek open over boekhouden. Niemand activeert te verwachten toekomstige winsten.
pi_103185131
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:29 schreef DS4 het volgende:

Met name in de vorige eeuw ja... En dan nog: er zijn meestal gewoon voorzieningen voor de dorpen mee betaald en dat lijkt mij heel redelijk.

http://grondgedachte.nl/m(...)ekers.html?play=true
quote:
Nee. Sla eens een boek open over boekhouden. Niemand activeert te verwachten toekomstige winsten.
Natuurlijk wel.
Zeker bij de gemeentes, die rekenen zich al jaren rijk en hebben het te verwachte geld al uitgegeven.
pi_103185232
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:28 schreef betyar het volgende:

Je zegt zelf dat men niet overal wil wonen waar meer vraag is dan aanbod zal de prijs hoger zijn.

En waar beweer ik dat er geen prijsverschillen zijn?

Ik zeg alleen dat het hutjemutjewonen door de overheid wordt opgelegd.

quote:
Ik laat toch zien met kavels die te koop zijn wat de prijs is als men van landbouw naar bouwgrond. Zijn dat geen feiten?
Dat zijn vraagprijzen. Misschien kun je het kavel daarnaast kopen, landbouwgrond, voor 1.000 euro de meter. Is nu de prijs van landbouwgrond aan het dalen als er woningbouwgrond van wordt gemaakt?

quote:
De projectontwikkelaar/woningbouwvereniging die de grond koopt van de gemeente zou die de grond voor hetzelfde bedrag aan een burger verkopen? Of zou die ook wat winst willen maken?
Verder is het zoals jezelf al aangeeft natuurlijk giswerk wat de verhoudingen zijn.
Ik ken de verhoudingen vrij aardig, want ik ken de normen van de provincie. Het is dus niet zomaar giswerk.

En de projectontwikkelaar maakt inderdaad winst per WONING. Dat is dus incl. de bouw. Vlak voor de crisis zat het op ongeveer 15K per woning gemiddeld idealiter (velen haalden ook toen dat niet en nu is men vaak blij als men break even haalt, maar vaak is het rode cijfers).
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:35:38 #247
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103185286
quote:
519.000 euro voor 1100 vierkante meter van iemands achtertuin zelfs zonder eigen huisnummer ("De kavel is gelegen tussen de huisnummers 21 en 23.") in een afgelegen gebied... Het geeft weer leuk aan wat er mis is met de "markt"!
Wel goed bedacht van die boeren: verkoop een klein stukje land, en je hele hypotheek en al je andere schulden zijn in een klap afgelost!
Let wel: voor die prijs koop je ook een hectare of 10 (100.000 vierkante meter) ergens in die buurt... Of 40 hectare bos... Hoe lang gaat de overheid die kunstmatige schaarste nog in stand houden zeg?
censuur :O
pi_103185297
quote:
Geen tijd om de uitzending nu te bekijken, maar de tekst ernaast is gewoon kul.

quote:
Natuurlijk wel.
Zeker bij de gemeentes, die rekenen zich al jaren rijk en hebben het te verwachte geld al uitgegeven.
Zit nou eens niet zo slap te lullen. Je weet gewoon helemaal niet waar je over praat. Toon mij eens een gemeente die te verwachten winst heeft geactiveerd op de balans. 1. Niet meer.
pi_103185413
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:35 schreef DS4 het volgende:

Geen tijd om de uitzending nu te bekijken, maar de tekst ernaast is gewoon kul.
Toch maar even kijken dan.
quote:
Zit nou eens niet zo slap te lullen. Je weet gewoon helemaal niet waar je over praat. Toon mij eens een gemeente die te verwachten winst heeft geactiveerd op de balans. 1. Niet meer.
Mmmm......als je geen gelijk krijgt ga je schelden?

Dan bekijk je het toch lekker?
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:48:30 #250
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103185870
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

En waar beweer ik dat er geen prijsverschillen zijn?

Ik zeg alleen dat het hutjemutjewonen door de overheid wordt opgelegd.
Niet waar, men heeft de keuze om in Groningen te gaan wonen.

[..]

quote:
Dat zijn vraagprijzen. Misschien kun je het kavel daarnaast kopen, landbouwgrond, voor 1.000 euro de meter. Is nu de prijs van landbouwgrond aan het dalen als er woningbouwgrond van wordt gemaakt?
Drie vraagprijzen die ongeveer hetzelfde zijn. Dat zegt genoeg denk ik.

quote:
Ik ken de verhoudingen vrij aardig, want ik ken de normen van de provincie. Het is dus niet zomaar giswerk.
De normen van de provincie die niet wordt gehanteerd omdat men geen winst kan maken op sociale woningbouw. Projectontwikkelaars en woningbouwverenigingen pleitten voor minder sociale woningbouw omdat er minder of geen winst op wordt gemaakt.

quote:
En de projectontwikkelaar maakt inderdaad winst per WONING. Dat is dus incl. de bouw. Vlak voor de crisis zat het op ongeveer 15K per woning gemiddeld idealiter (velen haalden ook toen dat niet en nu is men vaak blij als men break even haalt, maar vaak is het rode cijfers).
Een projectontwikkelaar verdient al veel meer bij de grondverkoop per woning.

[ Bericht 0% gewijzigd door betyar op 17-10-2011 13:23:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')