ik zal al lang blij zijn als die verdomde cravings maar eens weg zijn, en wat ik er van begrepen heb is dat het euforische gevoel in het begin is en later verdwijnt, maar ik ben geen expert, dat zal voor mij al een enorme winst zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Ik heb even de op gelezen .
Maar is dat baclofen Niet gewoon een vervangen van het verslavende middel.
Waar iemand op dat moment last van heeft.
Bv iemand met een cokeverslaving gebruikt geen coke meer omdat hij van baclofen ook een euforis gevoel krijgt ?
En moeten ze dit dan blijven slikken tot ze sterfen ?
Na een tijdje heb je genoeg van dat euforische gevoel en nog iets later komt het besef dat je zonder euforie juist heel erg gelukkig bent. Dan leer je ineens jezelf kennen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:39 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
ik zal al lang blij zijn als die verdomde cravings maar eens weg zijn, en wat ik er van begrepen heb is dat het euforische gevoel in het begin is en later verdwijnt, maar ik ben geen expert, dat zal voor mij al een enorme winst zijn.
Ja nou uhh, zo blijfen we besig. lees je eerst eens in!quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Ik heb even de op gelezen .
Maar is dat baclofen Niet gewoon een vervangen van het verslavende middel.
Waar iemand op dat moment last van heeft.
Bv iemand met een cokeverslaving gebruikt geen coke meer omdat hij van baclofen ook een euforis gevoel krijgt ?
En moeten ze dit dan blijven slikken tot ze sterfen ?
Natuurlijk is dat niet de echte.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:40 schreef saine het volgende:
Hoop toch dat Keith bakker niet de echte is.
Ik drink bijna dagelijks een paar flesjes bier, is meer uit gewoonte. Als ik er echt zes drink ga ik me heel erg klote voelen en heb ik de volgende dag een enorme kater.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet de echte.
Ik vroeg me trouwens iets af: ik zie dat er hier mensen posten die met het gebruik van dit middel nog steeds alcohol drinken, ondanks dat dat hun verslaving is. Werkt dat niet contraproductief en hou je daarmee zelf niet het verslavingsvlammetje levend?
Ik vind het wel prettig om aan niemand uit te hoeven leggen dat ik niks meer drink.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:59 schreef Copycat het volgende:
Dank je wel voor je antwoord!
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt? Is dat dan toch die verslaving die opspeelt? Puur om niet als alcoholist te boek te staan, lijkt mij een rare redenatie.
Ik deel je mening.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Copycat het volgende:
Ik vroeg me trouwens iets af: ik zie dat er hier mensen posten die met het gebruik van dit middel nog steeds alcohol drinken, ondanks dat dat hun verslaving is. Werkt dat niet contraproductief en hou je daarmee zelf niet het verslavingsvlammetje levend?
Mij smaakt het nog wel maar ik drink maar 1 dag (vrije dag, weekend, hoef nergens meer naar toe etc.) in de week. Bewuste keuze en ook vasthouden aan een gewoonte echter weet ik dat ik deze combi geen ideale is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:59 schreef Copycat het volgende:
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt?
De hoeveelheid is random hoor. Ik heb 5 biertjes als max voor mezelf, gewoon omdat het kan. Baclofen versterkt idd de werking van alcohol, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de volgende dag dat nog wel voel maar het is ook gewoon het afleren van een gewoonte. Op zaterdag 'mag' ik van mezelf en de zondag hou ik vrij.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:33 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo 2772011,
zie dit schrijven niet als commentaar of aanval op...maar gewoon als vraag in het algemeen !
Zoals je schrijft, die ene weekend-dag, drink je al veel minder als voorheen, doe je dat bewust of zou dat misschien komen omdat baclofen de alcohol zodanig versterkt zodat je eerder vol zit ?
Is maar een vraag hoor !
Mijn ervaring hiermee is dat ik na één à twee biertjes het écht wel duidelijk voel in m'n hoofd en ook gewoon niet verder wil/kan drinken, terwijl ik in m'n drankperiode hier minstens een liter vodka of jenever met de nodige bieren voor nodig had en gewoon doordronk tot.....
Vindt het knap dat je het zo doet (echt waar)
Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Groetjes en succes allemaal..
Herkennen van een alcoholist? Makkie! Trillende handjes.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:00 schreef TheFrankey het volgende:
Goed dat jullie zo mooi bezig zijn. Ik heb dit topic eens helemaal doorgelezen en kom erachter dat jullie heel normale mensen zijn. Vat het niet negatief op maar bij alcoholisten heb ik al snel het zwervers-stereotype voor mij. Ik heb nu ook het ideedat dit veel vaker voorkomt dan ik denk en dat dit ook op mij werk en omgeving zichtbaar zou moeten zijn. Hoe kan ik dit herkennen?
Eyeopener dit. Respect ook voor het volhouden. Ik ben aan niets verslaafd en bemerk dat ik daar heel gelukkig mee moet zijn. Alhoewel het voor
mij heel normaal is en ik mij jullie gevoel ook maar slecht kan voorstellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |