abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103142380
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Ik heb even de op gelezen .
Maar is dat baclofen Niet gewoon een vervangen van het verslavende middel.
Waar iemand op dat moment last van heeft.
Bv iemand met een cokeverslaving gebruikt geen coke meer omdat hij van baclofen ook een euforis gevoel krijgt ?
En moeten ze dit dan blijven slikken tot ze sterfen ?
ik zal al lang blij zijn als die verdomde cravings maar eens weg zijn, en wat ik er van begrepen heb is dat het euforische gevoel in het begin is en later verdwijnt, maar ik ben geen expert, dat zal voor mij al een enorme winst zijn.
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_103143578
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:39 schreef afraid_tech het volgende:

[..]

ik zal al lang blij zijn als die verdomde cravings maar eens weg zijn, en wat ik er van begrepen heb is dat het euforische gevoel in het begin is en later verdwijnt, maar ik ben geen expert, dat zal voor mij al een enorme winst zijn.
Na een tijdje heb je genoeg van dat euforische gevoel en nog iets later komt het besef dat je zonder euforie juist heel erg gelukkig bent. Dan leer je ineens jezelf kennen.

Die cravings verdwijnen zolang je Baclofen gebruikt. Baclofen zorgt voor pure innerlijke rust.

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Ik heb even de op gelezen .
Maar is dat baclofen Niet gewoon een vervangen van het verslavende middel.
Waar iemand op dat moment last van heeft.
Bv iemand met een cokeverslaving gebruikt geen coke meer omdat hij van baclofen ook een euforis gevoel krijgt ?
En moeten ze dit dan blijven slikken tot ze sterfen ?
Ja nou uhh, zo blijfen we besig. lees je eerst eens in!
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:01:41 #28
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103154161
Hallo allemaal, heb even teruggelezen en wil graag even reageren.
Eventueel stoppen met Baclofen is niet aan te raden daar je geheid terugvalt in je oude patroon.
Wat aangeraden wordt is dat je gaat zitten (evt.) op een onderhouds dosis, die meestal schommelt tussen 30 en 80 mg. verdeelt over de dag (per persoon verschillend uiteraard).
Baclofen is NIET genezend maar een "trekremmer/stopper !

Dan over het "euforische" gevoel ? Weet niet wat hiermee bedoeld wordt maar ik heb nog nooit dat hemelse gelukkigmakende of hallucinerend gevoel gehad met/door Baclofen (als dit ermee bedoeld wordt ? )
Uiteraard ben ik hartstikke blij met dit middel, geen stress meer, rust in m'n hoofd, geen pammetjes en ik slaap prima (liefst s'avonds, vlak voor het slapen, niet innemen) en dan niet te vergeten: één jaar droog !
Moet ik een ander gevoel ervaren, laat het me dan even weten aub.

Hoe langer je Baclofen gebruikt, des te meer zie/ voel je wat het met je doet en dat is véél meer dan je denkt. Kan hier wel over door gaan maar je zal het zelf ondervinden/ervaren.

Groetjes

Verder durf ik te stellen dat Baclofen NIET verslavend is, je kan stoppen wanneer je wilt, je lichaam/geest vraagt er niet om.
pi_103180897
Hai allemaal, na al die verhalen toch maar even een reactie /update van mij. Herkende het euforische gevoel ook nooit, maar weet nu dat ik me in het begin van backlo-gebruik happier voelde dan nu. Weet dat niet aan de baclo, maar aan het feit dat ik niet meer hoefde te drinken. Het"" gewone"leven heeft haar loop nu weer gekregen en dat is oke, maar dat betekend ook weer momenten van levensvragen en ontevredenheid. Het grote verschil is dat het me niet razend depri maakt en dus zorgt voor alcohol misbruik. Heb af en toe op een feestje een glas wijn gedronken, maar dat smaakte me niet eens!!! Gisteren voor het eerst sinds lang even wezen stappen en alleen maar frisdrank gehad, TOP!!!!!
De vragen die er gesteld worden over verslavend zijn houden mij wel bezig, want ik merk wel een groot effect op mijn spieren en heb 's nachts soms daar ook last van. Slaap wel weer oke. Voor mij werkt 5 mg melatonine altijd prima!!! Had voorheen ook phenergan en kon daar na jaren in een keer mee stoppen, dus wat Bonno zegt klopt zeker.
Hoop toch dat Keith bakker niet de echte is. Heb hem een keer ontmoet op een uitzending over verslavingen en moet zeggen dat ik niet gecharmeerd was. En waar hij voor in de bak zou zitten zorgt ook dat hij van mij hier weg mag blijven. Misbruik maken van de kwetsbaarheid van de verslaafde mens!! Dank je voor mij een ander.
Nou iedereen sukses met alles wat moeilijk is, tot de vlgd keer. w/
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:46:52 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103181109
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:40 schreef saine het volgende:

Hoop toch dat Keith bakker niet de echte is.
Natuurlijk is dat niet de echte.

Ik vroeg me trouwens iets af: ik zie dat er hier mensen posten die met het gebruik van dit middel nog steeds alcohol drinken, ondanks dat dat hun verslaving is. Werkt dat niet contraproductief en hou je daarmee zelf niet het verslavingsvlammetje levend?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_103181403
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet de echte.

Ik vroeg me trouwens iets af: ik zie dat er hier mensen posten die met het gebruik van dit middel nog steeds alcohol drinken, ondanks dat dat hun verslaving is. Werkt dat niet contraproductief en hou je daarmee zelf niet het verslavingsvlammetje levend?
Ik drink bijna dagelijks een paar flesjes bier, is meer uit gewoonte. Als ik er echt zes drink ga ik me heel erg klote voelen en heb ik de volgende dag een enorme kater.

Als ik ergens op bezoek ga kan ik ook gewoon een pilsje drinken. Dat is fijn, dan ben ik niet plotseling een geheelonthouder. Niet iedereen hoeft van mijn alcoholisme af te weten. Als je erom bekend staat graag wat biertjes te drinken en er ineens mee stopt dan zegt dat natuurlijk wel iets.

Maar eerlijk gezegd, het smaakt gewoon ook niet meer. Maar een pilsje kunnen blijven drinken was natuurlijk ook gewoon mijn doel.

En het werkt anders dan bij bijvoorbeeld Refusal. Als je dan weer eens wat wil drinken moet je echt de keuze maken om ermee te stoppen, met de Refusal dan. En dan is het einde zoek. Refusal doet echt niks tegen de zucht naar drank, maar zorgt er gewoon voor dat je ziek wordt.
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:59:52 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103181539
Dank je wel voor je antwoord!
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt? Is dat dan toch die verslaving die opspeelt? Puur om niet als alcoholist te boek te staan, lijkt mij een rare redenatie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_103182970
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:59 schreef Copycat het volgende:
Dank je wel voor je antwoord!
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt? Is dat dan toch die verslaving die opspeelt? Puur om niet als alcoholist te boek te staan, lijkt mij een rare redenatie.
Ik vind het wel prettig om aan niemand uit te hoeven leggen dat ik niks meer drink.

Het smaakt zeg maar anders nu. Voorheen kreeg ik echt een kick van een paar biertjes, dat gevoel is helemaal weg.

Dat je het een rare redenatie vindt snap ik. Maar goed, ik ben er zo gelukkig mee.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:14:20 #34
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103187055
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Copycat het volgende:

Ik deel je mening.
Bij mij ging het automatisch, het stoppen met drinken.
Ik dacht niet meer aan drank, m'n lichaam vroeg niet meer om drank, dus waarom dan de kat op het spek binden ? omdat het zo lekker is ?
Nee, je laat id. het vlammetje branden !
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:31:18 #35
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103187720
Ik vind het wel prettig om aan niemand uit te hoeven leggen dat ik niks meer drink.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bonno, denk je nou echt dat je nabije omgeving het niet opgevallen is, je gebruik dan ?
Ik denk dat ze eerder nu tegen je opkijken en respect voor je hebben als je gewoon kenbaar maakt dat je gestopt bent. ( is maar een idee hoor !)
Ik krijg alleen maar complimenten en niemand die me als een "watje" ziet.
pi_103187851
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:59 schreef Copycat het volgende:
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt?
Mij smaakt het nog wel maar ik drink maar 1 dag (vrije dag, weekend, hoef nergens meer naar toe etc.) in de week. Bewuste keuze en ook vasthouden aan een gewoonte echter weet ik dat ik deze combi geen ideale is.
Vervelende is namelijk dat gewone drank niet meer smaakt, enkel de wat hoger alcoholische dus dat haal ik maar heel spaarzaam in huis. Denk aan een kannonnetje en een paar gewone pilsjes voor een avond of hoogstens een flesje wijn. (zeker niet beiden!) Ik probeer er heel bewust mee om te gaan iig.

Overigens ben ik van mening dat het naast een verslaving ook een gewoonte is en iets wat je (in mijn geval) in bijna 2 decennia hebt opgebouwd leer je niet af in een maand, imho is dan de kans op terugval best groot en dat is absoluut niet om het voor mezelf goed te praten. Ik ben al van elke dag naar 1 dag in de week gegaan en op die dag drink ik nog maar de helft van mijn voorgaande dagconsumptie. ;)
Er bestaat geen 'miracle cure' en baclofen is dat ook zeker niet ondanks de jubelverhalen. Mijn ervaring is dat niet iig. Bouw zo snel mogelijk je dosis op om de craving weg te halen en ga dan met het koppie aan de slag. Geen haast hebben, een verslaving ontwricht vanalles en dat moet je punt voor punt weer op een rijtje krijgen.
pi_103198526
Ik drink lekker een pilsje als ik daar zin in heb. Ik gebruik Baclofen op mijn manier. Ik doe het hoe ik er mezelf goed bij voel en ik ben al sinds begin juni van al mijn verslavingen af. Ik ben er gelukkig mee, doel bereikt.

Kratos, tot nu toe heeft nog niemand tegen me gezegd dat ik goed bezig ben. Niemand wist van mijn verslavingen en niemand weet dat dat allemaal opgelost is.
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:19:06 #38
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103199831
Knap Bonno, houden zo, wat niet weet wat niet deert.
Succes verder.
pi_103252338
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:33:32 #40
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103370421
Hallo 2772011,

zie dit schrijven niet als commentaar of aanval op...maar gewoon als vraag in het algemeen !

Zoals je schrijft, die ene weekend-dag, drink je al veel minder als voorheen, doe je dat bewust of zou dat misschien komen omdat baclofen de alcohol zodanig versterkt zodat je eerder vol zit ?
Is maar een vraag hoor !
Mijn ervaring hiermee is dat ik na één à twee biertjes het écht wel duidelijk voel in m'n hoofd en ook gewoon niet verder wil/kan drinken, terwijl ik in m'n drankperiode hier minstens een liter vodka of jenever met de nodige bieren voor nodig had en gewoon doordronk tot.....
Vindt het knap dat je het zo doet (echt waar)
Ben benieuwd naar andere ervaringen.

Groetjes en succes allemaal..
pi_103375003
Hallo Donia/Allemaal,

Ik heb de docu Rain in my heart" gezien! De maker heeft zeer goed weergegeven hoe uitzichtloos het is voor verslaafden. De verhalen die verteld worden herken ik uit mijn opnames. In eerste instantie dacht ik dat deze verslaafden veel verder heen waren dan ik, maar toen zag ik toch een aantal dingen die in herken......zeer confronterend!!!

Mijn trek is nog best groot, en dat met 150 mg. Ik heb 1 november weer een afspraak met de psychiater van de VNN, dan maar eens overleggen of verhogen nog zin heeft. Ik ga het in ieder geval proberen.

Wat ik op dit moment wel merk is dat mijn persoonlijkheidsstoornis, voornamelijk onzekerheid naar andere mensen toe, een stuk minder heftig is. Helaas heeft het verder geen positief effect op mijn depressieve klachten.

Dit weekend weer in mijn eigen appartement, voor het eerst, maar eens kijken hoe dat gaat, mocht ik wel terugvallen, dan hoop ik dat het door de baclofen niet te heftig wordt.

Groeten en succes, Martijn
pi_103380262
Hoi allemaal,

Heftig hè Martijn, die docu. Vooral die man die zo geel was, die hebben ze helemaal opgeknapt en hij verlaat de kliniek en begint gelijk weer heftig te zuipen (wodka geloof ik).
Ongelooflijk.
Martijn, ik zou nog doorgaan met ophogen hoor, sommige mensen hebben nu eenmaal meer baclofen nodig dan anderen.
Positief blijven, het gaat vast lukken als je in je appartement bent. :Y Succes!

Ameisen schreef over die dierproeven met baclofen, het gewicht x 3,6mg. Hij pastte dat ook op zichzelf toe. Als ik dat zou doen kom ik uit op 230mg/dag. Ik weeg rond de 65 kg. Ik hoop niet dat ik zoveel moet innemen, denk ook niet dat mijn huisarts zoveel gaat voorschrijven.

Kratos, bij jou heeft de baclo echt heel snel gewerkt. Maar je ziet dat de doseringen heel verschillend zijn en ook de effecten van een paar glazen drank.

Updeetje van mij: de huisarts had een paar weken geleden gezegd dat hij 70mg wel genoeg vond om op uit te komen. Ik wist al dat dat niet genoeg zou zijn want ik had al op 65 gezeten. Enfin, Vandaag moest ik hem bellen hoe het ging en voor meer baclofen, volgende week is hij met vakantie.
Ik zei dat het goed ging, al minder dronk maar nog wel last van cravings heb, zeker met stress. Mijn eetlust is verbeterd en ik heb eigenlijk nauwelijks bijwerkingen, behalve soms een licht hoofd en trillende spieren in mijn ene been. Spierpijn had ik al pré baclofenperiode, komt vanuit mijn onderrug over mijn achterste naar mijn bovenbenen. Vooral als ik van de bank 's-avonds af kom of uit bed. Maar ook met huishoudelijk werk zoals dweilen en zware dingen tillen. Maar goed, daar kan de baclo niks aan doen.

Ik vroeg ook om 25mg tabletten en zowaar, zonder morren heb ik nu 60x25 mg en weer 90 x 10mg *O*

Ik zit nu op 75 mg en ga richting 100mg. Ik drink nog wel maar kan het langer uitstellen en heb ook weinig last van de wijn of een kater de volgende morgen. Komt ook omdat ik er niet vroeg uit hoef.

Wat ook anders is nu, is dat ik geen afkickverschijnselen meer heb zoals zweterig aan het eind van de dag, droge lippen en hele droge mond.

Fijn dat ik nu verder mag ophogen, ik hoop dat het doel nu snel bereikt wordt.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_103381630
Goed dat jullie zo mooi bezig zijn. Ik heb dit topic eens helemaal doorgelezen en kom erachter dat jullie heel normale mensen zijn. Vat het niet negatief op maar bij alcoholisten heb ik al snel het zwervers-stereotype voor mij. Ik heb nu ook het ideedat dit veel vaker voorkomt dan ik denk en dat dit ook op mij werk en omgeving zichtbaar zou moeten zijn. Hoe kan ik dit herkennen?

Eyeopener dit. Respect ook voor het volhouden. Ik ben aan niets verslaafd en bemerk dat ik daar heel gelukkig mee moet zijn. Alhoewel het voor
mij heel normaal is en ik mij jullie gevoel ook maar slecht kan voorstellen

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2011 18:01:58 ]
pi_103383892
TheFrankey, het is vaak niet herkenbaar op het werk. Ik had wel vroeger een leidinggevende die tussen de middag met een collega de kroeg indook. Hij stonk in ieder geval 's-middags naar bier. Op een gegeven moment ging het niet meer en werd hij ergens anders geplaatst.

Veel mensen functioneren prima terwijl ze alcoholist zijn tenzij ze gaan verzuimen door zich ziek te melden.

Wij zijn zeker normale mensen, We hebben werk, een leven dat we beter op de rails krijgen dankzij de baclofen, en zijn geen van allen zwervers. Jij hebt een beetje het daklozentype voor ogen. Persoonlijk ken ik die alleen uit films en documentaires. Alcoholisten en junks die echt alles kwijt zijn. Heel triest.

Ga maar eens het boek van Bram Bakker lezen "Zucht", daar lees je over allerlei verslavingen, alcohol is er maar eentje van. Je kunt ook seksverslaafd, dropverslaafd, gokverslaafd etc. etc. zijn.

Gr.

[ Bericht 0% gewijzigd door Donia op 21-10-2011 20:06:40 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:15:17 #45
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103400006
Hay Donia, fijn dat het stukkie bij beetje de goede kant op lijkt te gaan. Kwestie van volhouden nu.
Wat mijn persoontje betreft qua "snelle werking" heeft natuurlijk niet alléén met baclofen te doen maar moet erbij zeggen dat mijn "motivatie van willen/moeten stoppen" hierin een doorslag-gevende rol heeft gespeeld.
In het begin dronk ik ook door, meer uit gewoonte en eigenwijzigheid, tot ik besefte dat baclofen wel degelijk hielp, het was kiezen of delen. Mijn knop was gelijk om, misschien ook omdat ik te diep in de shit heb gezeten door de drank.
Wat ik veel bespeur is dat veel gebruikers van baclofen er toch bij willen drinken, alzij het in mindere en voor hen acceptabele hoeveelheid, is hun goed recht natuurlijk, want ieder streeft naar zijn eigen doel.
Maar wat ik hier mee wil zeggen is, dat als je alcohol wil blijven gebruiken, je steeds een hogere dosis nodig hebt om je blijvende "trek" te bestrijden, je weg wordt langer lijkt mij. Op zo'n manier blijft je lichaam erom vragen. Wat Copycat zo mooi omschreef als "contraproducief" o|O (het vlammetje blijft branden ! )
Tja....een andere verklaring voor de "snelle werking" heb ik niet -O-

Succes allen.

ps.
deze posting is niet "belerend" bedoeld en ook geen "vingertje" aan/naar, is uitsluitend mijn
zienswijze.
pi_103400239
Goedenavond.

Ik ben erachter dat drank dus niet goed valt en de laatste twee weken drink ik eigenlijk nauwelijks. Ik ben trouwens volledig gestopt met blowen. Ik eet goed de laatste tijd en doe heel erg veel meer dan voorheen.

Maar je kan makkelijk een biertje blijven drinken als je dat graag wilt. Ik krijg er de laatste tijd alleen enorme koppijn van, al na vier blikjes bier. Het is toch ook de gewoonte die je moet doorbreken. Uiteindelijk heb je er niks aan blijkbaar.

Ik heb me opgegeven voor vrijwilligerswerk, twee avonden per maand.
pi_103432340
Kratos, als ik je zo lees had je het ook wel gered zonder baclofen. Zoals je het beschrijft is jouw motivatie van willen/moeten stoppen van doorslaggevende betekenis geweest.
Je kunt dan ook stoppen met baclofen, waarom medicatie slikken als het niet nodig is :?

Ik krijg geen hoofdpijn als ik drink, had ik voorheen ook niet trouwens. Misschien komt het nog als ik boven de 100mg zit. Ik zie het wel en laat de baclo zijn werk doen.

Leuk Bonno, dat je vrijwilligerswerk bent gaan doen. Ik doe het 2x per week. Er is heel veel vraag naar vrijwilligers. In bestuurswerk maar ook veel in de ouderenzorg.

Baclofen, en dus minder of geen alcohol of drugs, helpt met je energiepeil op te krikken in relatief korte tijd. Super is dat *O*
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:23:32 #48
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103455022
Donia, natuurlijk ben ik uiteindelijk gestopt door/met de baclofen maar zonder die motivatie was het me niet gelukt, het is een combinatie van, het één kan niet buiten het ander.
Voorheen veel andere medicatie gehad welke niet hielpen, daar word je moedeloos van en dan toch doorzoeken want ik zal "stoppen"...en..het zal me lukken, dat noem ik "motivatie"
De motivatie van een "stopper" ligt denk ik dan ook hoger/anders dan bij een "minderaar", want die wil z'n gebruik niet helemaal opgeven.
Ik kan niet minderen !! want dan ga ik geheit weer op m'n bek.
De werking van baclo. bij minderaars lijkt me dan anders en meer op langere duur en met hogere dosis voor gewenst resultaat, kan het mis hebben maar lijkt me logisch, toch.....

Succes :W

ps. die pijn in je hoofd komt wel en nog veel meer :P
pi_103480056
Hai Kratos en dnia. Ook ik wilde helemaal stoppen, maar kreeg dat na alle behandeling en therapie zonder baclo niet voor elkaar. Nu met 60 mg baclo en mijn motivatie lukt het wel.
Ik vermoed inderdaad dat Kratos gelijk heeft, dat stoppen ervoor zorgt dat je minder baclo nodig hebt.
pi_103484625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:33 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo 2772011,

zie dit schrijven niet als commentaar of aanval op...maar gewoon als vraag in het algemeen !

Zoals je schrijft, die ene weekend-dag, drink je al veel minder als voorheen, doe je dat bewust of zou dat misschien komen omdat baclofen de alcohol zodanig versterkt zodat je eerder vol zit ?
Is maar een vraag hoor !
Mijn ervaring hiermee is dat ik na één à twee biertjes het écht wel duidelijk voel in m'n hoofd en ook gewoon niet verder wil/kan drinken, terwijl ik in m'n drankperiode hier minstens een liter vodka of jenever met de nodige bieren voor nodig had en gewoon doordronk tot.....
Vindt het knap dat je het zo doet (echt waar)
Ben benieuwd naar andere ervaringen.

Groetjes en succes allemaal..
De hoeveelheid is random hoor. Ik heb 5 biertjes als max voor mezelf, gewoon omdat het kan. Baclofen versterkt idd de werking van alcohol, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de volgende dag dat nog wel voel maar het is ook gewoon het afleren van een gewoonte. Op zaterdag 'mag' ik van mezelf en de zondag hou ik vrij.
Vroeger dronk ik er minimaal 12 per dag... Ook als ik de volgende moest werken maar eerlijk is eerlijk, ik sliep dan wel veel eerder dan nu. :(

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:00 schreef TheFrankey het volgende:
Goed dat jullie zo mooi bezig zijn. Ik heb dit topic eens helemaal doorgelezen en kom erachter dat jullie heel normale mensen zijn. Vat het niet negatief op maar bij alcoholisten heb ik al snel het zwervers-stereotype voor mij. Ik heb nu ook het ideedat dit veel vaker voorkomt dan ik denk en dat dit ook op mij werk en omgeving zichtbaar zou moeten zijn. Hoe kan ik dit herkennen?

Eyeopener dit. Respect ook voor het volhouden. Ik ben aan niets verslaafd en bemerk dat ik daar heel gelukkig mee moet zijn. Alhoewel het voor
mij heel normaal is en ik mij jullie gevoel ook maar slecht kan voorstellen
Herkennen van een alcoholist? Makkie! Trillende handjes. ;)
Daarnaast overmatig zweten, dranklucht, overmatig verzuim, verwaarlozing etc.

Het probleem is heel wijd verbreid overigens, je kent er vast een paar zonder dat nu te weten. :s)
Er zijn er iig veel meer dan je denkt. Nou is alcohol waarschijnlijk het grootste probleem maar onderschat ook niet hoeveel andere verslavingen er zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')