top endquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:58 schreef betonronde het volgende:
En mag ik vragen, wat is dan top-end apparatuur volgens jou?
Euh, Nakamichi? Om maar een merk op te gooien.
Ik hoop niet dat iemand ooit MP3's afspeelt op dit ding.quote:
ziek iddquote:Op maandag 17 oktober 2011 18:46 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat iemand ooit MP3's afspeelt op dit ding.
Ter Meulen, hoe epischquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:33 schreef betonronde het volgende:
Zo had ik op mijn kamertje vroeger, en das wel erg lang geleden, een setje speakers van Ter Meulen in Rotterdam, en 30 ct per meter draad erbij. En blazen zeg.....kan me niet indenken dat 700 euro kabel echt zo veel beter is.
Dikke lul. Niemand hoort het verschil. Ik heb nog geen enkele dubbelblinde test gezien waarin echte audiofielen het verschil duidelijk konden horen. Ze vertikken het ook steevast mee te werken aan dat soort tests. Kijk maar naar het "coathanger" verhaal een paar posts terug.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:25 schreef oink_oink het volgende:
Voor zo'n 30-60 euro per meter heb je perfecte kabels. Met een modaal high-end setje, zeg een Yamaha installatie met Canton speakers hoor je zeer zeker verschil met een kabeltje van 3 euro. Maar om het verschil te horen tussen een kabeltje van 60 euro of 700 euro heb je eerder top-end apparatuur nodig en getrainde oren.
Audiofilie is een vorm van religie.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:04 schreef Catbert het volgende:
Dikke lul. Niemand hoort het verschil. Ik heb nog geen enkele dubbelblinde test gezien waarin echte audiofielen het verschil duidelijk konden horen. Ze vertikken het ook steevast mee te werken aan dat soort tests. Kijk maar naar het "coathanger" verhaal een paar posts terug.
Klonk echt fantastisch! Ik had ineens 3D-geluid.quote:Dat kon ik gratis meenemen van m'n werk.![]()
Dit is ECHT belachelijk, dit bewijst dat er echt te domme mensen op deze aarde rondlopen die dit dus gewoon kopen waardoor deze onzin kan blijven voortbestaanquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:09 schreef Me_Wesley het volgende:
Mensen die geen ¤37.000 overhebben voor een 2,5m kwaliteitskabel
Niet haten!quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:09 schreef Me_Wesley het volgende:
Mensen die geen ¤37.000 overhebben voor een 2,5m kwaliteitskabel
quote:Because "just cable" is an inefficient, single articulation pole low-pass filter and is extremely inefficient at transporting power equally across the entire audio bandwidth.
Alleen zijn audiofielen een stuk minder gewelddadig, incestueus en pedofiel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:57 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Audiofilie is een vorm van religie.
Maar jij bent dan ook die uitzondering die de regel bevestigtquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:02 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Leuk verhaal, Bart, maar ik hoor toch echt het verschil. Het geluid is zoveel mooier, maar dat merk je alleen bij apparatuur die zo goed als de mijne, beluisterd door mijn hoogontwikkelde oren. Dat jij dat nou niet hoort.
ze willen elke kraak en elk stukje ruis in HD horenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja of veel geld uitgeven aan geluid en dan vynil gaan luisteren met gekraak en geruis, dat snap ik ook niet.
Welke formule uit de derde klas met natuurkunde relateert de weerstand van een kabel aan de vervorming van . . . de kabel?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:07 schreef Bart het volgende:
Wat een klets.
Het enige dat boeit is de diameter van de aders. Hoe dunner de kabel, hoe meer weerstand dus hoe meer vervorming. Als je weet hoeveel stroom er door de kabel maximaal loopt (simpel te berekenen aan de hand van het vermogen van de installatie), en je weet hoe lang de kabel is, en je weet hoeveel weerstand je maximaal wil hebben voor een vervorming die niet meer hoorbaar is, dan kun je met een formule die in de derde klas met natuurkunde al aangeleerd wordt al berekenen [...]
Je snapt het ook niet he? Vinyl is zoveel beter geluid, want dat is analoog, en dus geen verlies. Echt, als je dat hoort op mijn top-end apparatuur, dat verschil zeg!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja of veel geld uitgeven aan geluid en dan vynil gaan luisteren met gekraak en geruis, dat snap ik ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |