Jup... Soms is het echt schrijnend om te moeten zien dat dementerende mensen hun slabbetjes niet op mogen eten..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:39 schreef Kluts het volgende:
Reactie op de laatste post: Als ze mensen niet tot in den treure zouden reanimeren en opereren hadden we het vergrijzingsprobleem idd niet gehad.
Er zijn zat bejaarden die niet eens gereanimeerd willen worden op een gegeven moment. Maar gelukkig kan de medische wetenschap je lijden verlengen!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:41 schreef Evie het volgende:
[..]
Jup... Soms is het echt schrijnend om te moeten zien dat dementerende mensen hun slabbetjes niet op mogen eten..
Maar misschien hadden ze eerder over dit probleem na kunnen denken en zelf wat kunnen sparen
Impliceer ik dat? Goed, voor de duidelijkheid: Gelukkig waren er genoeg redenen voor deze waardoor we sowieso niet eens iets zouden proberen. Beter zo meneer Krea?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Jullie hebben wel een poging gedaan?.
Nou inderdaad. We laten veel te veel mensen leven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:39 schreef Kluts het volgende:
Reactie op de laatste post: Als ze mensen niet tot in den treure zouden reanimeren en opereren hadden we het vergrijzingsprobleem idd niet gehad.
Dit probleem is gecreeerd door de babyboomers, die hebben meer dan voldoende gespaard, en willen het nu het bekend is, wel even snel zelf opmaken en de volgende generatie het laten oplossen. Aso's.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:41 schreef Evie het volgende:
[..]
Jup... Soms is het echt schrijnend om te moeten zien dat dementerende mensen hun slabbetjes niet op mogen eten..
Maar misschien hadden ze eerder over dit probleem na kunnen denken en zelf wat kunnen sparen
De wetenschappers lopen voor op onze normen en waardequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
Er zijn zat bejaarden die niet eens gereanimeerd willen worden op een gegeven moment. Maar gelukkig kan de medische wetenschap je lijden verlengen!
Ja, klinkt hard, maar ik kan me herinneren dat ik als kind een keer een gesprek met mijn oma over doodgaan had. Ik vroeg toen of ze dat eng of erg zou vinden. Oma vond dat niet eng of erg. Ze zei dat ze blij was dat ze gezond was en alles nog kon, maar ze had een goed leven gehad, alles gedaan en was tevreden zo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
[..]
Nou inderdaad. We laten veel te veel mensen leven.
Zeurkousquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:49 schreef HeatWave het volgende:
one baby, two babies.
een baby, twee baby's.
Is het nou echt zo moeilijk?.
Nee idd, ik denk dat weinig mensen dat willen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, klinkt hard, maar ik kan me herinneren dat ik als kind een keer een gesprek met mijn oma over doodgaan had. Ik vroeg toen of ze dat eng of erg zou vinden. Oma vond dat niet eng of erg. Ze zei dat ze blij was dat ze gezond was en alles nog kon, maar ze had een goed leven gehad, alles gedaan en was tevreden zo.
Laat staan voor mensen van 90 die allerlei kwaaltjes hebben, kwijlend in een bejaardentehuis zitten waar ze nog niet eens zelf naar de plee kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat dat is hoe je wil eindigen.
Vorig jaar een keer een dude gezien die beweerde dat de eerste 1000 jarige al geboren is. Doordat ze nu 100 kunnen worden, maar tegen die tijd 200, en als ze 200 zijn, kan het al 400 zijn, etc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
De wetenschappers lopen voor op onze normen en waarde
De levensverwachting van nu geborene is 100 jaar!!!
Ze verwachten serieus dat ze tussen nu 10 en 50 jaar zeker op 125/130 zitten.
En sommige zeggen zelfs tegen die tijd veroudering te hebben gestopt.
Dan zal je dus minder mensen geboren kunnen laten worden of meer mensen dood maken.
True, maar ik gebruik ook geen swahili in mijn teksten, komt omdat ik die taal niet beheers....quote:
Ik wil echt nooit in zo'n tehuis terecht komen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, klinkt hard, maar ik kan me herinneren dat ik als kind een keer een gesprek met mijn oma over doodgaan had. Ik vroeg toen of ze dat eng of erg zou vinden. Oma vond dat niet eng of erg. Ze zei dat ze blij was dat ze gezond was en alles nog kon, maar ze had een goed leven gehad, alles gedaan en was tevreden zo.
Laat staan voor mensen van 90 die allerlei kwaaltjes hebben, kwijlend in een bejaardentehuis zitten waar ze nog niet eens zelf naar de plee kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat dat is hoe je wil eindigen.
Baby's is gewoon correct nederlands volgens mij hoor. Het woord is inmiddels vernederlandst waardoor het ook zo vervoegd mag/moet worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, maar ik gebruik ook geen swahili in mijn teksten, komt omdat ik die taal niet beheers....
Ja, je gaat eigenlijk weer terug naar af, je kan niks meer zelf en voor je het weet is de highlight van de week een Bingo tussen de oudjes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:51 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik wil echt nooit in zo'n tehuis terecht komen.
Just shoot me then
Ja, dat zeg ik toch? Babies kan niet in het NL (zie TT).quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:51 schreef Kluts het volgende:
[..]
Baby's is gewoon correct nederlands volgens mij hoor. Het woord is inmiddels vernederlandst waardoor het ook zo vervoegd mag/moet worden.
Bingo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:52 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, je gaat eigenlijk weer terug naar af, je kan niks meer zelf en voor je het weet is de highlight van de week een Bingo tussen de oudjes.
Hunting seasonquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Vorig jaar een keer een dude gezien die beweerde dat de eerste 1000 jarige al geboren is. Doordat ze nu 100 kunnen worden, maar tegen die tijd 200, en als ze 200 zijn, kan het al 400 zijn, etc.
Vage gedachte. Maar idd, dan moeten er wel minder mensen bij komen.
Jij snapt 'mquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch? Babies kan niet in het NL (zie TT).
Uiteraard, waar komt lemonparty.org anders vandaanquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:54 schreef stbabylon het volgende:
Hebben jullie nooit gehoord over de mad orgie's die plaats vinden in bejaardentehuizen?
Oh ja, sorry.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch? Babies kan niet in het NL (zie TT).
jup..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dit probleem is gecreeerd door de babyboomers, die hebben meer dan voldoende gespaard, en willen het nu het bekend is, wel even snel zelf opmaken en de volgende generatie het laten oplossen. Aso's.
Daar horen we ook liever niets overquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:54 schreef stbabylon het volgende:
Hebben jullie nooit gehoord over de mad orgie's die plaats vinden in bejaardentehuizen?
Zet er dan tenminste even http:// voorquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard, waar komt lemonparty.org anders vandaan.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:49 schreef HeatWave het volgende:
one baby, two babies.
een baby, twee baby's.
Ik heb er zelf ook nog nooit iets over gehoord hoor, maar ja, het zou kunnen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:55 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Daar horen we ook liever niets over
Die staat hoog op mijn verlanglijstjequote:
Pas anders de TT aan.. als het zo erg isquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:49 schreef HeatWave het volgende:
one baby, two babies.
een baby, twee baby's.
Bij mij ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:01 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Die staat hoog op mijn verlanglijstje
Vanaochtend besteld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:01 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Die staat hoog op mijn verlanglijstje
Waarom MW3 en geen BF3 ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vanaochtend besteld.
Is de eerste die uitkomt.
Daarna Uncharted![]()
MW3![]()
Assasins creed
Omdat vrienden ook allemaal voor MW3 gaanquote:
Hier hetzelfde lijstje, behalve uncharted.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vanaochtend besteld.
Is de eerste die uitkomt.
Daarna Uncharted![]()
MW3![]()
Assasins creed
Beste spel van allemaal. Console seller.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:05 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde lijstje, behalve uncharted.
Nog nooit een deel van gespeeld.
Dat zijn films.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:06 schreef stbabylon het volgende:
Verlanglijstje: MI4, Kuifje, Riddick (tegen beter weten in), Underworld 4, Avengers, MiB3, DK: Rises, Bourne Legacy, Cowboys vs. Aliens, e.v.a.
Demo ? Er was een beta die lang niet representatief is voor het eindproduct.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Omdat vrienden ook allemaal voor MW3 gaan
En ik de demo van BF3 me niet kon overtuigen om over te stappen.
Als die in Juli was gekomen had ik hem gekocht.
Ja zag laatst wel dat 1 en 2 in een voordelige bundel zitten, toch maar eens halen danquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:06 schreef Godtje het volgende:
[..]
Beste spel van allemaal. Console seller.
Zijn idd. erg tof!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:08 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja zag laatst wel dat 1 en 2 in een voordelige bundel zitten, toch maar eens halen dan
Ik was een groot BF2 van op de PC.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Demo ? Er was een beta die lang niet representatief is voor het eindproduct.
Maar als je vrienden voor MW3 gaan snap ik 't wel ja, een online shooter in je eentje spelen is ook niks aan.
Ik ga iig voor BF3, vind het met grotere maps, voertuigen etc. toch wat leuker en tactischer spelen dan het run and gun van MW. (daarbij heb ik MW2 grijs gespeeld dus ben ik daar sowieso wel even klaar mee)
Zelfs 1 is nu nog tof.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:08 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja zag laatst wel dat 1 en 2 in een voordelige bundel zitten, toch maar eens halen dan
Heb me bij deel 1 op de pc toendertijd zo gefrustreerd dat ik daarna geen deus ex titel meer aangeraakt heb.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zelfs 1 is nu nog tof.
En ik hou niet eens van trage games.
Deus Ex was dan ook echt een fout.
mijn excuses, kan hier geen yt kijken, dacht dat het een trainer voor rises was.quote:
Saints Row 3 is mijn nr 1 game voor dit jaar, vorige delen waren zo geweldig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik was een groot BF2 van op de PC.
Dus beetje met pijn in het hart maar er komt gewoon te veel uit momenteel.
Ik heb ook nog Saints Row 3 die ik wil hebben en de eerder genoemde games.
Allemaal in 2 maanden.
Ze hadden wat mij betreft Saints Row en BF3 in een andere periode uit moeten brengen.
Daarom wordt er nu binnen de gezondheidszorg al in een vroeg stadium gesproken over wel of niet reanimeren, in het verleden wist familie zelden tot nooit hoe hun dierbare hierin stond, met als gevolg dat er echt veel te veel mensen zijn blijven leven. Echt veel ouderen willen niet gereanimeerd en geen levensreddende handelingen meer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:52 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, je gaat eigenlijk weer terug naar af, je kan niks meer zelf en voor je het weet is de highlight van de week een Bingo tussen de oudjes.
Ik kende deel 1 niet maar zat me te ergeren dat er sinds Juni geen normale game uit was gekomen en ook niet zou komen tot eind oktober.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:13 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Heb me bij deel 1 op de pc toendertijd zo gefrustreerd dat ik daarna geen deus ex titel meer aangeraakt heb.
Er gaat niemand dood aan een val van 3km hoogte. Het is meer de landing.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:33 schreef L-E het volgende:
[..]
Er gaan in verhouding heel weinig mensen dood aan een heupfractuur hoor.
Ganzenbord.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:16 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Welke staan er op jouw verlanglijstje?
Niemand wil meer met mij spelenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:20 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ben van den ouderwetsche stempel. Ik speel bordspellen. Op een tafel. Net als vroeger.
agressiefquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:22 schreef Evie het volgende:
[..]
Ahhh waarom niet? Stink je of ben je agressief?
In dat geval zeg ik:quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:27 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is zo'n bord een beetje mooi om mee te gooien?
Ja dat heeft een goede vormquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In dat geval zeg ik:
[ afbeelding ]
Kolonisten! Wat een mooi bord!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In dat geval zeg ik:
[ afbeelding ]
Ik heb er ooit over getwijfeld, is limited edition, maar er lag er één in de winkel. Was 350e. Maar je kunt het niet uitbreiden met zeevaarders of voor 5~6 personen, dus toch maar niet gedaan.quote:
Ja dat heeft wel watquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:46 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]
Daar moet op zich ook wel wat mee te doen zijn. Een permanent Catanbord in de achtertuin
WAT?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels getrouwd en wel.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:46 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]
Daar moet op zich ook wel wat mee te doen zijn. Een permanent Catanbord in de achtertuin
Van ruilen komt ook huilen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:59 schreef Kreator het volgende:
Catan heb ik ooit gekocht. Handleiding gelezen, 1x geprobeerd. Snapte er geen reet van..
ze hebben het ook als computerspelquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:01 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb ooit over catan gehoord, hoorde dat het een bordspel was en realiseerde me dat ik mijn opa niet ben, dus nooit gespeeld.
Eens.. catan sucks!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Van ruilen komt ook huilen.
Gewoon in de hens steken en Risk gaan spelen.
Catan is spannend tot op het eind, itt Risk (of Monopoly).quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Van ruilen komt ook huilen.
Gewoon in de hens steken en Risk gaan spelen.
Zolang het maar Risk MET dobbelstenen is!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:03 schreef stbabylon het volgende:
Risk is redelijk tof, echter na een bepaald punt is het geen donder meer aan (als je tenminste voor world domination speelt).
Beter is Axis & Alies. Risk voor gevorderden.
A&A heeft uit de doos 12 dobbelstenen. Maar het is beter om met 36 te spelenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zolang het maar Risk MET dobbelstenen is!
De oude risk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zolang het maar Risk MET dobbelstenen is!
Idd!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:05 schreef Godtje het volgende:
De oude risk.![]()
Dat nieuwe wil je niet eens hebben.
Wait what? Is er een Risk zonder dobbelstenenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
De oude risk.![]()
Dat nieuwe wil je niet eens hebben.
Of Triviant met een DVD
Dan nog kan ik er geen aliens in kapotknallen met een epic-omgeving en ditto verhaalquote:
Tof! Ik wacht nog even.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:08 schreef Cue_ het volgende:
/ losers opmerking
Een singles RiskMeet!!!!!!
/losers opmerking
Shogun gespeeld voor A&A, zeker tof. Naar aanleiding daarvan zelf A&A gekocht. Die speeltijden zijn in het begin idd extreem. Dat wordt minder in de loop van de tijd. Op 2de Kerstdag speel ik het bij een vriend bijna elk jaar. Dan doen we 2~3 potjes in 8 uur.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Axis & Allies is tof, maar met het opzetten van het bord ben je al 60-90 minuten bezig. (of eigenlijk, wij waren dat in de tijd dat het nog weleens werd gespeeld...)
Daarna nog minstens 5 uur spelen, pfff....
Maar goed, zeker een tof spel !
Had in die tijd ook nog Shogun van dezelfde makers, een soort van Risk in feodaal Japan.
Dan wil ik niet weten wat voor koosnaampje je een piemel geeftquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klinkt als een liefkozend naampje voor een vagina.
Bezwerende slangquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan wil ik niet weten wat voor koosnaampje je een piemel geeft
Dat speel je met 2 meisjes zeker?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:29 schreef Godtje het volgende:
Pesten is natuurlijk ook baas
En the King's Cup!
Atlantis of Fjord (2 spelers), lekker simpel qua opbouw, wel veel nadenkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:27 schreef Cue_ het volgende:
Al die spellen waar te veel poespas bij komt kijken vind ik dan weer niets aan
Google kent het nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Atlantis of Fjord (2 spelers), lekker simpel qua opbouw, wel veel nadenken
Ik ben ook niet zo goed in duidelijk, kort iets omschrijven.quote:
Denk dat als iemand die het gespeeld zou hebben, het wel zal herkennenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:38 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo goed in duidelijk, kort iets omschrijven.
Voor elke zet eerst een half uur handleiding lezen is ook niet mijn ding.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:27 schreef Cue_ het volgende:
Al die spellen waar te veel poespas bij komt kijken vind ik dan weer niets aan
Monopoly.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:35 schreef Kluts het volgende:
Weet iemand hoe het spel heet wat ik bedoel? Je hebt zo'n bord met allerlei vakjes (geen kleuren maar met nummers erop) waar je dan verschillende soorten blokjes op kan zetten. Er zitten kaartjes bij die je moet trekken waar die nummers opstaan en je moet dan strategisch bepalen welk kaartje je gebruikt, dus welke zet je zet. Er zitten ook kaartjes bij van verschillende locaties, zoals een hotel, festivalterrein e.d. Die hebben verschillende kleuren en per locatie zijn er dan een aantal, je moet er zo veel mogelijk zien te krijgen, wanneer het bord vol is krijg je geld voor elk kaartje wat je hebt en degene met het meeste geld wint.
Ongeveer.
Nee, het lijkt er wel op qua omschrijving, maar het is wel anders.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Voor elke zet eerst een half uur handleiding lezen is ook niet mijn ding.
[..]
Monopoly..
Ja, die misser maakten wij als kind altijd met elkaar. Tenzij we met mams speelden, want die was altijd heel hardvochtig en liet je alles verkopen om haar te betalen in dat spel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:53 schreef stbabylon het volgende:
Bij Monopoly is het probleem dat je al gauw mensen leningen geeft, of dat je ze minder laat betalen, omdat het anders zo zielig is. Waardoor je het eind eigenlijk alleen maar uitstelt. En dan nog kom je op een punt waar er 1 of 2 een lading hotels hebben en de rest een paar huisjes en langzaam dood bloeden, zonder ook maar enige kans om er weer bovenop te komen.
Leningen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:53 schreef stbabylon het volgende:
Bij Monopoly is het probleem dat je al gauw mensen leningen geeft, of dat je ze minder laat betalen, omdat het anders zo zielig is. Waardoor je het eind eigenlijk alleen maar uitstelt. En dan nog kom je op een punt waar er 1 of 2 een lading hotels hebben en de rest een paar huisjes en langzaam dood bloeden, zonder ook maar enige kans om er weer bovenop te komen.
Goeie moederquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, die misser maakten wij als kind altijd met elkaar. Tenzij we met mams speelden, want die was altijd heel hardvochtig en liet je alles verkopen om haar te betalen in dat spel.
En terecht, zo hoort het ook. Als kind was ik ook altijd de bank, valsspelen tot je scheel zag.
Dat is toch dat spel waarbij de uitleg van de regels al onderhand 5 uur duurt?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:26 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb http://boardgamegeek.com/boardgame/6472/a-game-of-thrones (Game of Thrones), jammer genoeg nog maar één keer gespeeld, want hij is wel tof.
[ afbeelding ]
Ons homo's?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is toch dat spel waarbij de uitleg van de regels al onderhand 5 uur duurt?
Dat werd ons ten zeerste afgeraden.
Groter wonenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:59 schreef Kluts het volgende:
Sjoelen vond ik ook altijd tof! Die sjoelbak stond 362 dagen per jaar in de weg, maar het was wel tof!
Ook die werd me afgeraden omdat de herspeelbaarheid niet zo geweldig zou zijn. Maar zat blijkbaar wel leuk en mooi in elkaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Wil nog altijd dit een keer kopen, schijnbaar 1 van de beste boardgames ooit :
[ afbeelding ]
http://boardgamegeek.com/boardgame/15987/arkham-horror
slechte bankquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:59 schreef Cue_ het volgende:
Ik was altijd e bank bij monopoly, maar heb nooit vals gespeeld daarmee
Ik ben ondertussen erg goed geworden in het lezen en uitleggen van (nieuwe) spelregels. Kanttekening is dat het eerste potje dan wel een probeerpotje is. Maar bij GoT duurde ons eerste potje incl. uitleg zo'n 3,5 uur. Toen had ik wel van te voren de spelregels zelf al doorgenomen voor die tijd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is toch dat spel waarbij de uitleg van de regels al onderhand 5 uur duurt?
Dat werd ons ten zeerste afgeraden.
Ik speelde als kind altijd vals. Ik kan nog steeds niet tegen mijn verlies, maar het is niet meer zo erg als vroeger.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:59 schreef Cue_ het volgende:
Valsspelen heb ik zelf nooit leuk gevonden. Een overwinning proeft altijd minder als het met valsspelen is behaald.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:59 schreef Cue_ het volgende:
Nou nee. Wij houden juist van spelletjesquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ons homo's?
Omdat jullie net als in relaties een aandachtsgebied hebben van 10 seconde?
Amateurquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik speelde als kind altijd vals. Ik kan nog steeds niet tegen mijn verlies, maar het is niet meer zo erg als vroeger.![]()
Met triominos (kutspel) ooit tegen mijn ma gespeeld, doel is dat je stenen als eerste op zijn. Dus die had ik sneaky op de zitting van mijn stoel gelegd, "gewonnen mam!". Toen ik opstond kletterden al die stenen op de grond en viel ik door de mand natuurlijk.
Lol.. owja dat spel ken ik ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik speelde als kind altijd vals. Ik kan nog steeds niet tegen mijn verlies, maar het is niet meer zo erg als vroeger.![]()
Met triominos (kutspel) ooit tegen mijn ma gespeeld, doel is dat je stenen als eerste op zijn. Dus die had ik sneaky op de zitting van mijn stoel gelegd, "gewonnen mam!". Toen ik opstond kletterden al die stenen op de grond en viel ik door de mand natuurlijk.
Tuurlijk. Maar als 10-jarige maakte me dat nog niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Valsspelen heb ik zelf nooit leuk gevonden. Een overwinning proeft altijd minder als het met valsspelen is behaald.
Ja ik vind een moeilijk spel niet erg, maar ik hoorde van de 2 uit onze groep die het al gespeeld hadden dat hier wel echt ZO teringveel regels bij zaten dat het bijna niet leuk meer was en dat een "nieuw lid" toevoegen dan ook niet leuk was. ofwel altijd met dezelfde groep spelen, anders kun je weer helemaal van vooraf aan beginnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen erg goed geworden in het lezen en uitleggen van (nieuwe) spelregels. Kanttekening is dat het eerste potje dan wel een probeerpotje is. Maar bij GoT duurde ons eerste potje incl. uitleg zo'n 3,5 uur. Toen had ik wel van te voren de spelregels zelf al doorgenomen voor die tijd.
Mwah, denk dat dat wel meevalt, mits diegene die er bij komt een ervaren bordspeler is (en dan dus niet: ik speel al 30 jaar risk!!).quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik vind een moeilijk spel niet erg, maar ik hoorde van de 2 uit onze groep die het al gespeeld hadden dat hier wel echt ZO teringveel regels bij zaten dat het bijna niet leuk meer was en dat een "nieuw lid" toevoegen dan ook niet leuk was. ofwel altijd met dezelfde groep spelen, anders kun je weer helemaal van vooraf aan beginnen.
Tja, ik zat al te lezen wat die asperger te vertellen had.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:05 schreef stbabylon het volgende:
Godtje, een autist maakt je uit voor puber! Snel, maak em af!
Goed, is natuurlijk ook een klote streek van ons om zo te zitten klooien in de FB. R&P is een mooi subforum waar lotgenoten elkaar nog erger de put in kunnen praten
Oh ja, dat spel was 1 keer leuk en daarna niet meerquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:06 schreef Ang3l het volgende:
We hebben met mijn verjaardag een potje Atmosfear gespeeld, for old times sakeDat was nog steeds net zo fout!
[ afbeelding ]
"Vroegah" speelde je dat met een VHS band en was ieder spel exact gelijk. Nu op DVD is het wat meer random.
Vraag me af hoe "ervaren" je moet zijn, aangezien het een nieuw spel is, maar goedquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mwah, denk dat dat wel meevalt, mits diegene die er bij komt een ervaren bordspeler is (en dan dus niet: ik speel al 30 jaar risk!!).
Tegenwoordig is het dus iets vaker herspeelbaar want nu is het niet meer " O, op minuut 15 komt ie weer met die opdracht". Nu speelt de dvd dus random scenes af, dus kun je t wel iets vaker spelen. Maar het is meer de foutheid dan echt het spannende spel element wat 't leuk maakt. Al is 't op het eind wel echt stressen om die kut-sleutels op tijd te krijgen en die vent niet te laten winnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:07 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Oh ja, dat spel was 1 keer leuk en daarna niet meer
Met ervaren bordspeler bedoel ik iemand die veel verschillende borspelen heeft gespeeld. Hoe meer je er kent, hoe makkelijker het is om een nieuwe te leren denk ik.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vraag me af hoe "ervaren" je moet zijn, aangezien het een nieuw spel is, maar goedVindt dat "Ervaren speler" altijd schromelijk overdreven. En juist WEL van toepassing als je al 30 jaar Risk speelt... maar dan wel alleen bij Risk
Of het moet bv op risk lijken, dna weer wel.
jellybean?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Tja, ik zat al te lezen wat die asperger te vertellen had.
Zal hij het tegen mij hebben?
Want die autist weet niet hoe de quote knop werkt. Nu blijft het gokken.
Kan je die uitkering chick en die oploskoffie niet hier heen lokken?
nee, madame nog ietsquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
jellybean?
Waarom? We zijn hier nu net een beetje (overdag) van de autisten af.
Ik dacht dat je huppel bedoelde.quote:
Mwa. Denk dat als je uberhaubt wel een beetje pienter bent en dingen snel oppikt dat het dan ook al snel gaat hoor. Voordeel is wel dat als je veel verschillende hebt gespeeld je dingen herkent. Kan soms ook naldeig zijn omdat het dan NET op een cruciaal punt verschilt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:09 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Met ervaren bordspeler bedoel ik iemand die veel verschillende borspelen heeft gespeeld. Hoe meer je er kent, hoe makkelijker het is om een nieuwe te leren denk ik.
Whehehe, herkenbaarquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mwa. Denk dat als je uberhaubt wel een beetje pienter bent en dingen snel oppikt dat het dan ook al snel gaat hoor. Voordeel is wel dat als je veel verschillende hebt gespeeld je dingen herkent. Kan soms ook naldeig zijn omdat het dan NET op een cruciaal punt verschilt.
Ja, iets wat er op lijkt.quote:
En waarom willen we die hier bij?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja, iets wat er op lijkt.
Zo een type wat arbeidsongeschikt thuis zit mar wel de HELE dag kan FOK!'Ken
En als je kan fokken.. kan je ook werken.. Zie onsquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja, iets wat er op lijkt.
Zo een type wat arbeidsongeschikt thuis zit mar wel de HELE dag kan FOK!'Ken
Goed puntquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En waarom willen we die hier bij?
Nee hoor, niemand nieuw. En dat gaat ook niet gebeuren zonder jouw toestemming. Jij zit toch in de ballotage-comissie?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:16 schreef Ang3l het volgende:
Hebben we een nieuwe? Zeg ff of we hem of haar leuk vinden, dan scheelt me dat moeite
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee hoor, niemand nieuw. En dat gaat ook niet gebeuren zonder jouw toestemming. Jij zit toch in de ballotage-comissie?
Ik wilde zeggen: barenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja er moet minstens een casual, eveningwear en swimsuit ronde geweest zijn voor ik toestemming geef!!
En bij vrouwen moeten ze gewoon kunnen koken en poetsen en masseren of zo. Dat wat vrouwen doen. Geen idee eigeenlijk.
Ik ben een waardeloze huisvrouw en kan ook niet masseren. Ben ik nu een man?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja er moet minstens een casual, eveningwear en swimsuit ronde geweest zijn voor ik toestemming geef!!
En bij vrouwen moeten ze gewoon kunnen koken en poetsen en masseren of zo. Dat wat vrouwen doen. Geen idee eigeenlijk.
Kun je goed zeuren? Zo ja, dan ben je nog steeds een vrouwquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben een waardeloze huisvrouw en kan ook niet masseren. Ben ik nu een man?
Gelukkig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:25 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Kun je goed zeuren? Zo ja, dan ben je nog steeds een vrouw
babies had stbabylon moeten zijn en auto's weg. Dat zou pas een top-TT zijn geweestquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:34 schreef Cue_ het volgende:
Echt wat een bagger TT(ja.. ik heb hem nog niet eerder gezien/gelezen)
singels.. stbabylon seks..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
babies had stbabylon moeten zijn en auto's weg. Dat zou pas een top-TT zijn geweest
Die heb ik vroeger gespeeld met vriendinnen. Een fles apfelkorn en Atmosfear, kaarsjes aan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:06 schreef Ang3l het volgende:
We hebben met mijn verjaardag een potje Atmosfear gespeeld, for old times sakeDat was nog steeds net zo fout!
[ afbeelding ]
"Vroegah" speelde je dat met een VHS band en was ieder spel exact gelijk. Nu op DVD is het wat meer random.
Dan had je maar homofiel moeten worden hoor!quote:
Erm, nee.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:38 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan had je maar homofiel moeten worden hoor!
Het is echt leuk!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:59 schreef Kreator het volgende:
Catan heb ik ooit gekocht. Handleiding gelezen, 1x geprobeerd. Snapte er geen reet van..
Regels zijn heeeel belangrijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:40 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is echt leuk!
Toevallig afgelopen weekend nog gespeeld. En als het even mee zit zondagavond weer
Wij deden vaak bordspellen. Maar sinds ik een vriendin het huis uitgetieft heb die de hele tijd met de handleiding op schoot ging zitten en alles volgens de regels wilde spelen doen we het niet zo vaak meerGek he.
Dan moet je niet zeuren, wijf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:40 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Erm, nee.
Ik doe liever aan seks met jou !
Ook niet.quote:
Was het niet het onder woorden brengen van een feit?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ook niet.
Ik zei : ''Oh man'' met een clowns-smiley erbij.
Dat is geen zeuren en geen klagen.
Wat het wel is zien we volgende week bij een nieuwe aflevering van ...
Ga ik zo doenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:51 schreef stbabylon het volgende:
Denken jullie aan de urenregistratie ( mits je dat moet doen!)
Kom eens van die kast af!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ook niet.
Ik zei : ''Oh man'' met een clowns-smiley erbij.
Dat is geen zeuren en geen klagen.
Wat het wel is zien we volgende week bij een nieuwe aflevering van ...
Oja, ik moet nog 2 maanden bijwerken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:51 schreef stbabylon het volgende:
Denken jullie aan de urenregistratie ( mits je dat moet doen!)
Voor het eerst in weken dat ik as. maandag niet een boze mail heb.quote:
Dan had ik het inmiddels wel geweten.quote:
Ik doe het dagelijks tegenwoordig... scheelt wat nadenkwerk. Maar boze gezichten krijgen we maar hoogstens 1x in de maand.. als t wordt bekeken. En dan nog door mijn directe collega dus dat is niet ergquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voor het eerst in weken dat ik as. maandag niet een boze mail heb.
En nu ik dit tiep, kijk ik naar de datum en zie dat ik ook voor mijn echte baas moet schrijven (2x per maand)
Nee, ff pauze, heb pijnquote:
En zoveel heeft Catan (basisspel) er nou ook weer niet.quote:
Riskquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En zoveel heeft Catan (basisspel) er nou ook weer niet.
Als je daar al niet uitkomt... dan snap ik niet hoe je ooit risk kan winnen
Ik zei niet dat ik er niet uit kwamquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En zoveel heeft Catan (basisspel) er nou ook weer niet.
Als je daar al niet uitkomt... dan snap ik niet hoe je ooit risk kan winnen
En breng ons direct even een biertje als je toch bij de koelkast bent.quote:
Meh, dat is toch niet koud.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En breng ons direct even een biertje als je toch bij de koelkast bent.
Noesquote:
quote:
Misschien kijkt ze zo boos omdat ze vanavond wel wìl neuken, maar niet kan omdat er niemand beschikbaar is....quote:
gohquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:11 schreef Barbusse het volgende:
Misschien kijkt ze zo boos omdat ze vanavond wel wìl neuken, maar niet kan omdat er niemand beschikbaar is....
Wat een licht is het he?quote:
Lief doen, muts!quote:
Or else...?quote:
Niks. En aangezien je blijkbaar ook al geen seks hebt, is dat wel erg weinig.quote:
quote:
Oh snapquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niks. En aangezien je blijkbaar ook al geen seks hebt, is dat wel erg weinig.
quote:
Één grote Griekse tragedietm, jouw levenquote:
WTF?quote:
Töf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Man wat lul je? heb de afgelopen 2 uur niet gerookt verdorie.. hmz.. gaat eens tijd wordenquote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Man wat lul je? heb de afgelopen 2 uur niet gerookt verdorie.. hmz.. gaat eens tijd worden
Daar ben ik ook een dame voorquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]Wat reageer je toch altijd heerlijk lady-like jij
Ik zou er bijna de open deur voor je voor open houdenquote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou er bijna de open deur voor je voor open houden
je hebt vast ook de afgelopen 2 uur niet gepijpt...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Man wat lul je? heb de afgelopen 2 uur niet gerookt verdorie.. hmz.. gaat eens tijd worden
Hoe raad je dat?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:56 schreef ArTiC het volgende:
[..]
je hebt vast ook de afgelopen 2 uur niet gepijpt...
dan ga ik toch liever een paar uurtjes naar de saunaquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:36 schreef missbehavin het volgende:
Godver, ik wilde dat ik een bad had. Heerlijk even een uurtje of 2 weken
quote:
Hmm dat vind ik alleen leuk als het een privé sauna isquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:40 schreef m1st1g het volgende:
[..]
dan ga ik toch liever een paar uurtjes naar de sauna
Je raad nooit waar ik net uit komquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:36 schreef missbehavin het volgende:
Godver, ik wilde dat ik een bad had. Heerlijk even een uurtje of 2 weken
Rotjochquote:
Preuts kind!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:41 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Hmm dat vind ik alleen leuk als het een privé sauna is
Dat heeft minder met preutsheid te maken dan met het feit dat ik niet zo'n behoefte heb tegen lelijke naakte lijven aan te kijken.quote:
Die is nog niet afquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:42 schreef dawg het volgende:
[..]
kwam jij je tattoo niet showen binnenkort?
Gewoon niet kijken......quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:44 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat heeft minder met preutsheid te maken dan met het feit dat ik niet zo'n behoefte heb tegen lelijke naakte lijven aan te kijken.
Door jou zie ik de rest niet? Ben je aangekomen jongen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:44 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gewoon niet kijken......
Of met mij heen gaan
Nee, dan hoef je niet naar lelijkerds te kijkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:45 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Door jou zie ik de rest niet? Ben je aangekomen jongen?
Ms ben je wel gewoon eng.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:45 schreef dawg het volgende:
[..]
haha, ik had al zo'n vermoeden dat er zo'n antwoord zou komen.
ik weet er wel een paar te vinden in de buurt van Bredaquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:41 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Hmm dat vind ik alleen leuk als het een privé sauna is
Hehehequote:
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:50 schreef dawg het volgende:
[..]
steek er nog een op, volgens mij heb je afkickverschijnselen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |