Zolang je nog echt pijn hebt, kan je beter geen krachttraining doen. Je spieren zijn al overbelast, het laatste wat je wil is dat erger maken! Oefeningen waarbij je je nekspieren belast, zijn mij ook echt afgeraden door de fysio.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:10 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Hoop voor je dat het niet gewoon een perv blijkt te zijn![]()
Goed dat ze thuis ook op de hoogte, zolang het niet voor extra stress zorgt dan.
Mo, is nog niet genoemd, maar zwemmen en krachttraining misschien ook een idee?
Zwemmen lijkt me wel logisch waarom het goed is, en krachttraining rekt je spieren goed op
Zo heb ik sinds ik train veel minder last van m'n onderrug. Normaal hing ik om de 3 weken wel even aan de trap om 't weer los te krijgen.
Jawel, wilde net mijn bericht aanpassen, whehe. Maar ik ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt..quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en ik kreeg net mijn Marks&Spencer contract in de brievenbusdus 't is nu écht!
Yeah baby! Yeah!
Is tijdelijk contract, tot 31 december, maar ik ga keihard werken en awesome zijnquote:
Als je lichamelijk zwaar werk gaat doen zou ik wel je sportschema aanpassen! Gun je lichaam ook rust he?!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is tijdelijk contract, tot 31 december, maar ik ga keihard werken en awesome zijnDe mevrouw met wie ik gesprek had zei dat de kans wel aanwezig was dat ik mocht blijven als ze tevreden zijn, dus daar gaan we dan maar voor zorgen.
Nog meer krachttraining trouwens, als ik daar aan de slag ga!
Dat, en lichamelijk zwaar werk en sport zijbn toch verschillend, omdat je met sport bewust bezig bent met je lijf en met werk is de fysieke inspanning niet je voornaamste focus. Aldus mijn huisarts.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:20 schreef Nallie het volgende:
[..]
Als je lichamelijk zwaar werk gaat doen zou ik wel je sportschema aanpassen! Gun je lichaam ook rust he?!
Maandag. Dan heb ik het weer anderhalve week aangekeken. Het leek dinsdag en woensdag echt beter.. naja.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:28 schreef _aurum_ het volgende:
XM bel anders weer ff naar het ziekenhuis!! Je hoort je beter te voelen nu en dat doe je nog niet.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maandag. Dan heb ik het weer anderhalve week aangekeken. Het leek dinsdag en woensdag echt beter.. naja.
^^^^quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:33 schreef _aurum_ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
je gaat een weekend weg en je wil toch niet in ongemak zitten?
Maandag wel? Nu gaan is 3 dagen tijdwinst.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, maar ik heb niet het idee dat ze daar *nu* nog wat aan kunnen veranderen. Konden ze vorige week woensdag en vrijdag ook niet.
Oh, voor m'n rug helpt het in ieder gevalquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zolang je nog echt pijn hebt, kan je beter geen krachttraining doen. Je spieren zijn al overbelast, het laatste wat je wil is dat erger maken! Oefeningen waarbij je je nekspieren belast, zijn mij ook echt afgeraden door de fysio.
TWF ik zou dat echt niet toestaan! Je hebt genoeg te stellen met je lijf en als ze dan ook nog troep gaan inspuiten, doe het lekker zelf zuster. Waarom moeten ze dit uberhaupt doen? Wat een falers trouwensquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:32 schreef MarMar het volgende:
Ohja, en oproep voor cardio, ergometrie en dat is dus een fietstest.. Meteen even gebeld en ze hebben geen alternatief, behalve dan iets inspuiten wat dan de lichamelijke reactie van inspanning nabootst en dat zie ik niet echt zitten.. iets met gewichtjes ofzo zou ik nog wel kunnen..
Iemand een idee van ziekenhuizen die hier wel een alternatief voor hebben zonder iets in te spuiten?
Ja dat was ik! Zit eraan te denken om een cursus te doen, dus niet echt een opleiding. Maar was benieuwd naar ervaringen! Of het veel tijd kost enzo en of je er echt wat van leertquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:39 schreef MaJo het volgende:
Meuningik begin ook flink ziek te worden volgens mij
Zo meteen drumles, de enige sport die ik beoefen
Ik heb trouwens ervaring met de LOI, weet niet meer wie dat vroeg?
Ben het met Li eens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Maandag wel? Nu gaan is 3 dagen tijdwinst.
Dat zal inderdaad troep zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:39 schreef Perruche het volgende:
[..]
TWF ik zou dat echt niet toestaan! Je hebt genoeg te stellen met je lijf en als ze dan ook nog troep gaan inspuiten, doe het lekker zelf zuster. Waarom moeten ze dit uberhaupt doen? Wat een falers trouwens
Het is een test om te zien wat mijn hart doet met inspanning.. ik kan me heus wel fysiek inspannen zonder te fietsen of te lopen.. meh idd, er zal toch wel ergens een ziekenhuis zijn die daar een alternatief voor heeft? Denk er precies zo over als jij het nu zegt, niet nog meer rotzooi!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:39 schreef Perruche het volgende:
[..]
TWF ik zou dat echt niet toestaan! Je hebt genoeg te stellen met je lijf en als ze dan ook nog troep gaan inspuiten, doe het lekker zelf zuster. Waarom moeten ze dit uberhaupt doen? Wat een falers trouwens
Kan je voorstellen om het met gewichtjes te doen? Of heb je dat al gedaan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het is een test om te zien wat mijn hart doet met inspanning.. ik kan me heus wel fysiek inspannen zonder te fietsen of te lopen.. meh idd, er zal toch wel ergens een ziekenhuis zijn die daar een alternatief voor heeft? Denk er precies zo over als jij het nu zegt, niet nog meer rotzooi!
Zou zo snel geen cardio-achtig alternatief kunnen bedenken. Is het niet voldoende om eerst een dag met zo'n ding rond te lopen voor een 24-uursregistratie?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het is een test om te zien wat mijn hart doet met inspanning.. ik kan me heus wel fysiek inspannen zonder te fietsen of te lopen.. meh idd, er zal toch wel ergens een ziekenhuis zijn die daar een alternatief voor heeft? Denk er precies zo over als jij het nu zegt, niet nog meer rotzooi!
Gedaan.. met de fietstest voeren ze de weerstand van de pedalen op en is de inspanning daardoor meetbaar.. Beetje geval van Computer says No is dit..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:44 schreef Nallie het volgende:
[..]
Kan je voorstellen om het met gewichtjes te doen? Of heb je dat al gedaan?
Het zit je ook niet meequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:47 schreef MarMar het volgende:
[..]
Gedaan.. met de fietstest voeren ze de weerstand van de pedalen op en is de inspanning daardoor meetbaar.. Beetje geval van Computer says No is dit..
@li ik denk het niet, ook omdat ik niet doe aan normale inspanningen..
Straks tijdens telefonisch spreekuur even ha bellen, dan mag hij gaan overleggen met de cardioloog en anders stuurtie me maar naar een ander ziekenhuis waar het wel op een andere manier kan, lijkt me stug dat dat er nergens is!
Ja precies, laat hem t maar oplossen! En er zijn vast meer mensen met hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:47 schreef MarMar het volgende:
[..]
Gedaan.. met de fietstest voeren ze de weerstand van de pedalen op en is de inspanning daardoor meetbaar.. Beetje geval van Computer says No is dit..
Straks tijdens telefonisch spreekuur even ha bellen, dan mag hij gaan overleggen met de cardioloog en anders stuurtie me maar naar een ander ziekenhuis waar het wel op een andere manier kan, lijkt me stug dat dat er nergens is!
Je hebt ook van die fietsapparaten voor je armen. Zou je dat wel kunnen? Geen idee verder of ze dat in een ziekenhuis hebben staan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:47 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mwehe, boks, ik heb een off-weekquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:52 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja precies, laat hem t maar oplossen! En er zijn vast meer mensen met hetzelfde probleem.
Jeez ik heb echt weer een off-day. Kan me echt op niks concentreren...
Off week boksquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mwehe, boks, ik heb een off-weekVoor m'n gevoel heb ik tig tekstjes getikt deze week, maar mijn urenstaatje zegt wat anders
Handig dat! Hopelijk krijg ik snel weer puf / mojo
Oei, succes!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:57 schreef Nallie het volgende:
[..]
Off week boksnieuwe week, nieuwe kansen?
Eigenlijk heb ik een off-maand! Mijn werk biedt gewoon niet genoeg uitdaging en ik vind het niet zo leuk. Straks gesprek erover met leidinggevende
Dan span je je zelf toch niet echt in, of wel?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mar, de mamma van het vriendje (heeft MS) gaat ergens naar toe waar ze machines hebben die het bewegen voor je doen, zeg maar! Je gaat er dan in zitten en dan worden je benen bijv. bewogen in een fietsbeweging oids. Zou zoiets wat zijn? o.O
Met je andere medicatie krijg ik een beetje het Fear and loathing in Las Vegas gevoel "a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers... "quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:58 schreef MarMar het volgende:
Handfietsen kan ik best, maar dan moet er wel een ziekenhuis zijn die zo'n ding aangesloten heeft aan een computer die er dan weer een programma bij heeft wat inspanning en hartslag met elkaar combineert en zulks.. ik vind dat dat heus wel ergens is.. ze zoeken maar even voor me hoor. Mijn alarmbellen gaan idd enorm af bij het idee van goedje inspuiten en ik denk dat dat geen goed plan is.
Whehe idd!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Met je andere medicatie krijg ik een beetje het Fear and loathing in Las Vegas gevoel "a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers... "
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:01 schreef Mini. het volgende:
[..]
Dan span je je zelf toch niet echt in, of wel?
Wat een gedoe weer MarMar.
Bij die fietstest gaat het erom dat je maximale inspanning levert, tot je écht niet verder kuntquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Plan voor de rest van de dag: vacatures zoeken en vertaling afmaken voor een kennis!Hopelijk vind ik weer wat dingen waar ik op kan reageren, het is huilen met de pet op lately! Voor mijn verjaardag wil ik wel een baan
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet!Volgens de mamma van vriendje voelt ze het wel goed enzo?
Ohquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:15 schreef Rituals het volgende:
[..]
Bij die fietstest gaat het erom dat je maximale inspanning levert, tot je écht niet verder kunt. 'Ze voelt het wel goed enzo' klinkt niet helemaal hetzelfde
. Al heb ik geen ervaring met dat bewegingsapparaat (wel met de fietstest ivm mijn studie).
Ik ben zelf niet het beste voorbeeld, het Duits, Frans en Hebreeuws via de LOI in huis liggen maar na eerst enthousiast te beginnen laat ik het toch weer versloffen en doe ik er niets meequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:41 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja dat was ik! Zit eraan te denken om een cursus te doen, dus niet echt een opleiding. Maar was benieuwd naar ervaringen! Of het veel tijd kost enzo en of je er echt wat van leert
Als je tijdens de test hartklachten krijgt, dan moet je dat meteen melden. Er is bij de fietstest een arts aanwezig die het hartritme voortdurend op een monitor volgt/beoordeelt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh![]()
Nouja, dan denk ik van nietAl vind ik het lastig in te schatten hoeveel je iemand kunt laten doen die al hartklachten en tig andere problemen heeft?
Mjah, met fietsen kan je stoppen, met goedjes die al ingespoten zijn niet tenzij je er weer een ander goedje tegenaan spuit..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:21 schreef Rituals het volgende:
[..]
Als je tijdens de test hartklachten krijgt, dan moet je dat meteen melden. Er is bij de fietstest een arts aanwezig die het hartritme voortdurend op een monitor volgt/beoordeelt.
Ik hoop dat ze voor MarMar iets anders kunnen bedenken!
Bij inspanning die het buiten die test niet te verduren krijgt. Handig voor artsen om in je dossier te kunnen zetten. Maar hoe nuttig is die test dan voor jou?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:28 schreef MarMar het volgende:
Congrats Prob!
@Li: kijken hoe snel en hoe hard mijn hart op hol slaat bij inspanning i guess.
Nuttig genoeg, ik wil niet zomaar meds blijven slikken zonder verder onderzoek naar wat mijn hart precies doet en waarom. Uit zo'n hartfilmpje is wel meer te lezen dan alleen hartslag bij bepaalde inspanning als het goed is..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij inspanning die het buiten die test niet te verduren krijgt. Handig voor artsen om in je dossier te kunnen zetten. Maar hoe nuttig is die test dan voor jou?
Bedoel, ipv een alternatieve vorm van inspanning te vinden, kunnen de pro's misschien beter out of the box/protocol denken.
Ewww energiedrank!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:30 schreef V1z0R het volgende:
Moe... Wil... Slapen...
Maar dit ding moet nog af vandaagZo maar weer eens een blik Monster halen of zo
Ga ik vanavond of dit weekend naar kijken! Sorry, nog geen tijd voor gehad.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:57 schreef Perruche het volgende:
Trouwens nog een keer; zou iedereen de La Vialla dinges terug willen sturen? Dan kan ik de bestelling dooorgeven
Welke producten heb je tot nu toe? Welke heb jij gekozen? Ik kan niet kiezen dus doe denk ik niet meequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:57 schreef Perruche het volgende:
Trouwens nog een keer; zou iedereen de La Vialla dinges terug willen sturen? Dan kan ik de bestelling dooorgeven
ow, fijn. gelukkig op tijd!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:24 schreef MarMar het volgende:
Huisarts gebeld, ze belt straks met het ziekenhuis en belt mij vanmiddag nog terug over de opties. Volgende week is de praktijk dicht, dus de oproep kwam precies op tijd
Hij gaat morgen bijna 3 weken op vakantiequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:35 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Jeeeeejen nu gezellig samen tijd vrij maken voor elkaar
Uhm.. speelt 'ie wordfeud?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:39 schreef Probability het volgende:
[..]
Hij gaat morgen bijna 3 weken op vakantie!
Thnx!quote:
Staat erin, wat ik wilquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:37 schreef Probability het volgende:
[..]
Welke producten heb je tot nu toe? Welke heb jij gekozen? Ik kan niet kiezen dus doe denk ik niet mee![]()
!
Hmm, nee ik doe niet mee, overtuig mijn ouders wel als ik van mening verander of zoquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:46 schreef Perruche het volgende:
[..]
Staat erin, wat ik wilals je niet meedoet geen probleem maar laat dat dan even weten
Fijn dat je toch even hebt kunnen kijken. En die opmerkingen, zijn die niet gewoon een blijk van medeleven? Dat ze zien dat je achteruit gaat, dat ergvoor je vinden en dat willen laten blijken?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:29 schreef MarMar het volgende:
Ik heb toneel overleefd, allemaal ouders oh en ah en hoe gaat het nu met je, je ziet er niet zo goed uit, JA DAT WEET IK VERDORIE ZELF OOK WEL puh.![]()
Maar de uk deed het prachtig terwijl ze amper geoefend had want ziek de halve week en het was reteschattig zo'n brandweervrouw tussen alle megamindy's
Ja, ik weet het ook niet ^^ De auto was alweer weg toen ik naar huis ging. Maar het was voor mij echt een wtf "e:
Bedankt, nu mag ik uitleggen waarom ik lach.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:26 schreef V1z0R het volgende:
Waarschijnlijk gewoon de wiskunde-docent die z'n real-doll heeft meegenomen voor een potje buitenseks.
Tuurlijk, maar het is niet leuk om te horenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Fijn dat je toch even hebt kunnen kijken. En die opmerkingen, zijn die niet gewoon een blijk van medeleven? Dat ze zien dat je achteruit gaat, dat ergvoor je vinden en dat willen laten blijken?
Lol ehm..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vanochtend op 't werk parkeerde ik mijn auto. Kijk naar rechts en zie dit in de auto naast me![]()
[ afbeelding ]
Net alsof ze een moord hebben begaan
Of, zoals V1z0R suggereerde: een verlegen exhibitionist![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:56 schreef MarMar het volgende:
Huisarts heeft trouwens gebeld net, het onderzoek vervalt en ik moet nu eerst gewoon naar de cardioloog, die mag dan gaan nadenken wat we verder gaan doen. Ik vind dat een goed plan!
Ja we zijn weer on speaking terms, hij heeft sorry gezegd en heb al 6 emailtjes gehad vandaagquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Perruche, is hij inmiddels alweer bijgedraaid?
Wauw, da's een snelle oplossing!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:05 schreef Nallie het volgende:
Gesprek met leidinggevende biedt perspectief!
Aangegeven dat ik wel wat meer verantwoordelijkheid wil en aankan. En nu ook gekregen!
Hopen dat dat mn mojo weer wat goed gaat doen
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:07 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja we zijn weer on speaking terms, hij heeft sorry gezegd en heb al 6 emailtjes gehad vandaag. maar goed we zullen zien
heb trouwens een nieuw suede jasje gekocht, vanavond ophalen
Ja ze zei: iedereen beseft soms nog niet dat je hier nog niet zo lang werkt (half jaar) dus overvragen we je misschien wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wauw, da's een snelle oplossing!
Nee bij een winkel maar had niet voldoende geld bij mequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:09 schreef Ml-etje het volgende:
[..]waar ga je dat halen dan? MP gekocht oid?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:11 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja ze zei: iedereen beseft soms nog niet dat je hier nog niet zo lang werkt (half jaar) dus overvragen we je misschien wel.
Ik zo:ik wil graag wel meer verantwoordelijkheid en uitdaging
Zij: Oke, dan neem jij dit en dat project gewoon over van mij. Denk dat je dat wel kan
Ik: Denk ik ook
..verder keuvelen…
Sorryquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:46 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Bedankt, nu mag ik uitleggen waarom ik lach.
ik heb zelfs gekeken over een vlekje op m'n scherm zat, want ik snapte je zin echt niet door een komma teveel...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:15 schreef V1z0R het volgende:
[..]
SorryIk snap dat uitleggen, dat je lacht om een real-doll grapje, een wel erg gênante situatie gaat opleveren
Jeej, goed nieuws voor Mar en Nallie
over =/ of erquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb zelfs gekeken over een vlekje op m'n scherm zat, want ik snapte je zin echt niet door een komma teveel...
Voor tapas is Duende (of Duende Dos) een aanrader! Ik heb daar met een groep vrienden bijna de hele kaart geproefd, heerlijk allemaalquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:32 schreef Probability het volgende:
O en ik ga vanavond uit eteniemand nog tips? Wil graag echte Spaanse tapas.. In ieder geval Europese keuken dus
!
Ja daar dacht ik ook al aanquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:35 schreef Ewelina het volgende:
@Prob: Champagne natuurlijk! Ook in miniflesjes verkrijgbaar.*O*
Adam!quote:
Ok! Haha dan vertrouw ik daar op! Maar wil wel graag tapas en niet echt een maaltijd..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:55 schreef Perruche het volgende:
Prob, Restaurant Madrid! Echt superlekker en spaans volgens mijn spaanse vriendje
Zijn het ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Ok! Haha dan vertrouw ik daar op! Maar wil wel graag tapas en niet echt een maaltijd..
500 kcal in een salade? Seriously? Of heb je gewoon gigantische hoeveelheden blauwe kaas en walnoot weggewerkt?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:24 schreef Perruche het volgende:
L: 8 kleine stukjes sushi, AH salade met blauwe kaas/walnoot/etc (300 + 500 kcal?)
Die van de appie (maaltijdasalade) zijn minimaal 500quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
500 kcal in een salade? Seriously? Of heb je gewoon gigantische hoeveelheden blauwe kaas en walnoot weggewerkt?
MarMar: in welke ziekenhuis loop je? Mijn ervaring is dat 'mijn casus' - het is een beetje maf om zo over jezelf te praten - regelmatig in een groep van specialisten besproken werd, dus bijvoorbeeld gynaecoloog en internist of internist en cardioloog. Samen stelden ze dan een behandelplan op.
Dank je!!! Dan ga je toch ook tapas etenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
Bedankt Prob! Nu heb ik ook zin in tapas! En gefeliciteerd met het afstuderen van het vriendje!
Sodeju!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:19 schreef Perruche het volgende:
Ja claudia, op de verpakking stond 770 kcalsmaar dat is incl pasta en een zakje dressing. Pasta heb ik weggedaan, bah vies
en dressing de helft gebruikt. Er zaten wel veel noten en blauwe kaas in idd
Er zit geloof ik ook helemaal niet zoveel groenvoer in de AH salades! Veel kaas en dressing en notenspul, dat wel!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sodeju!Ik zat laatst te denken dat ik maar vaker salades moest eten. En ik hoor wel vaker dat die van de AH prima te pruimen zijn. Maar op die 500 kcal zit ik niet te wachten. Daar eet ik liever een homp biefstuk voor in de plaats.
Zak spinazie, kerstomaatjes door de helft, handje volkoren pasta er door heen,eventueel pijnboompitjes, pesto en als je wil mozerella. Ook lekker !quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sodeju!Ik zat laatst te denken dat ik maar vaker salades moest eten. En ik hoor wel vaker dat die van de AH prima te pruimen zijn. Maar op die 500 kcal zit ik niet te wachten. Daar eet ik liever een homp biefstuk voor in de plaats.
Ik heb sinds kort officieel geen overgewicht meer, dus ik mag hier weer geoorloofd posten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Er zit geloof ik ook helemaal niet zoveel groenvoer in de AH salades! Veel kaas en dressing en notenspul, dat wel!
Weebee ook trouwens!
Dit. Zelfgemaakte salades zijn veul lekkerder en veul gezonder ook!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:25 schreef Probability het volgende:
[..]
Zak spinazie, kerstomaatjes door de helft, handje volkoren pasta er door heen,eventueel pijnboompitjes, pesto en als je wil mozerella. Ook lekker !
Eet je dat koud?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:25 schreef Probability het volgende:
[..]
Zak spinazie, kerstomaatjes door de helft, handje volkoren pasta er door heen,eventueel pijnboompitjes, pesto en als je wil mozerella. Ook lekker !
Als we die regels aanhielden dan ben ik waarschijnlijk illegaalquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort officieel geen overgewicht meer, dus ik mag hier weer geoorloofd posten.
* boks * BMI van 28quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Als we die regels aanhielden dan ben ik waarschijnlijk illegaal![]()
Pastasalade idd als het koud gegeten wordtquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eet je dat koud?
Ik begrijp niet zo goed waar het fenomeen 'pastasalade' vandaan komt. Waarom noemt men dat niet gewoon een pasta? Ik ben dol op pasta, maar salades zijn een ander verhaal.
Ik zal even het recept opzoeken van een pasta die we recentelijk ontdekt hebben.
Nice!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vakantie.. Zondag naar de RHCP in Ahoy' en volgende week allemaal leuke dingen doen! Lalalalalala.
Prob, feli met het afstuderen van je vriendje!
Hoi, Claudia..
Ik roer de pesto door de pasta en laat het even afkoelen tot het lauw is - ijskoud uit de koelkast vind ik niets. Ik eet bijna al mijn eten lauwquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eet je dat koud?
Ik begrijp niet zo goed waar het fenomeen 'pastasalade' vandaan komt. Waarom noemt men dat niet gewoon een pasta? Ik ben dol op pasta, maar salades zijn een ander verhaal.
Ik zal even het recept opzoeken van een pasta die we recentelijk ontdekt hebben.
Je hebt ook warme saladesquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
Pastasalade idd als het koud gegeten wordt
pasta of de gewone editie?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
Komt 'ie!
Linguine met Genuese pesto
Basilicum, knoflook, zout en olijfolie in keukenmachine doen. Pecorino en parmezaan toevoegen en machine nog even laten draaien. Linguine (je kunt ook spaghetti gebruiken) met aardappelen en sperziebonen in een grote pan water met wat zout beetgaar koken. Uit laten lekken, pesto erdoor roeren en opdienen.
Staan geen calorieen bij, maar ik doe tegenwoordig niet meer aan calorieen tellen. Er zit wel wat kaas doorheen, maar dat is niet veel. Het eenvoudige recept doet vermoeden dat de pasta niet zo bijzonder is, maar niets is minder waar. Ik ben een echte vleeseter maar laat mijn vlees en vis graag achterwege voor deze pasta.
[credits]Het recept komt trouwens uit De zilveren lepel. [/credits]
Ik ook. Als we vroeger thuis rijst aten met sla als groente dan deed ik de sla onder de rijstquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:36 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik roer de pesto door de pasta en laat het even afkoelen tot het lauw is - ijskoud uit de koelkast vind ik niets. Ik eet bijna al mijn eten lauw
Heu die heb ik ook! Ik heb er alleen niks uit gemaakt nogquote:
Wat grappig. Hoe dat zo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:36 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik roer de pesto door de pasta en laat het even afkoelen tot het lauw is - ijskoud uit de koelkast vind ik niets. Ik eet bijna al mijn eten lauw
Pasta + Aardappels = carbs + carbs...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Heu die heb ik ook! Ik heb er alleen niks uit gemaakt nog![]()
![]()
Het recept klinkt best goed, al weet ik niet wat ik moet vinden van de combi pasta en aardappels. Dat herinnert me denk ik teveel aan de gekookte rijst met stukjes aardappel (en wortel en doperwtjes) die we vroeger thuis wel eens aten, huu
In italie is paste pesto bijna altijd met aardappelsquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Het recept klinkt best goed, al weet ik niet wat ik moet vinden van de combi pasta en aardappels. Dat herinnert me denk ik teveel aan de gekookte rijst met stukjes aardappel (en wortel en doperwtjes) die we vroeger thuis wel eens aten, huu
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Ik had de combinatie nog nooit gegeten maar vond die erg geslaagd! Er zit ook niet zoveel aardappel in.quote:Het recept klinkt best goed, al weet ik niet wat ik moet vinden van de combi pasta en aardappels. Dat herinnert me denk ik teveel aan de gekookte rijst met stukjes aardappel (en wortel en doperwtjes) die we vroeger thuis wel eens aten, huu
True, true.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:44 schreef Nallie het volgende:
[..]
Pasta + Aardappels = carbs + carbs...
Mjah, probleem is dat ik in verschillende ziekenhuizen ben geweest; Drachten, Leeuwarden, Groningen, Nijmegen, pijnpoli is wel gewoon hier in Drachten, maar dat heeft niet zoveel te doen met cardio. De huisarts is de coördinerende factor eigenlijk.. de specialisten spelen het steeds weer terug omdat ze niets beters kunnen bedenken dan ontstekingsremmers en pijnstillers en dan ben ik bij zo'n specialist niet meer onder behandeling.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
500 kcal in een salade? Seriously? Of heb je gewoon gigantische hoeveelheden blauwe kaas en walnoot weggewerkt?
MarMar: in welke ziekenhuis loop je? Mijn ervaring is dat 'mijn casus' - het is een beetje maf om zo over jezelf te praten - regelmatig in een groep van specialisten besproken werd, dus bijvoorbeeld gynaecoloog en internist of internist en cardioloog. Samen stelden ze dan een behandelplan op.
Voor een euro of zes heb je een prima prosecco of cavaquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:01 schreef Probability het volgende:
20 euro voor een klein flesje champagne
Houdt ie geloof ik niet zo van! Ach 't komt wel..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
Voor een euro of zes heb je een prima prosecco of cava
Dan ga ik mee met Viz: bier!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:06 schreef Probability het volgende:
[..]
Houdt ie geloof ik niet zo van! Ach 't komt wel..
Wat een onzinquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:06 schreef Probability het volgende:
[..]
Houdt ie geloof ik niet zo van! Ach 't komt wel..
Peter Buwalda, Bonita Avenuequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:39 schreef Probability het volgende:
O en de schrijver had er 6? Jaar over gedaan.. Sta nu in de boekhandel maar kan niet meer op de naam komen
Nog beter: morgen een dagje Yorkquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
Tapasrestaurant gevonden
gaan we morgen eten
Je mag hem best iets geven waarvan je denkt dat ie het echt leuk vindt hoorquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:57 schreef Probability het volgende:
Het is odessa star geworden in dwarsligger formaat, twijfelde even tussen de reisverhalen van adriaan van dis en die liefde en oorlog van tolstoj maar hij is niet zo'n lezer geloof ik haha
Zie Ef-Bee! Ik ga fressen halenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ola ola, over een kwartiertje ga ik ff met het restaurant bellen!
Tof!! Ik heb er zin inquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yay! We hebben nu 8 mensen, misschien wordne dat er 9. Reserveer voor tien, dan kan er nog iemand bij.
Wie heb je nu?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yay! We hebben nu 8 mensen, misschien wordne dat er 9. Reserveer voor tien, dan kan er nog iemand bij.
Zie FB!quote:
Ik knoei met taalquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een goeie OP is er trouwens gekomen! Al moest ik wel gniffelen om 'wees duurzaam'.
Krijg ik nog PM terug?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vakantie.. Zondag naar de RHCP in Ahoy en volgende week allemaal leuke dingen doen! Lalalalalala.
Tsja. Ik ben zo ongeveer m'n eigen baas, en heb dit weekend nog een deadline. Dus ik moet van mezelf morgen werken. Helaas. Heb er deze week ook denk ik wel minstens 55 uur opzitten...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi Jeager... moet je vaker zaterdag werken?
Vind het altijd wel relaxed weekenden werken, geen baasjes en gezeur, heerlijk
Niet herkenbaar. Bij ons komen ze op het drukste moment relaxed vragen hoe het loopt. Nou, druk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi Jeager... moet je vaker zaterdag werken?
Vind het altijd wel relaxed weekenden werken, geen baasjes en gezeur, heerlijk
4,5 jaar en dan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Tsja. Ik ben zo ongeveer m'n eigen baas, en heb dit weekend nog een deadline. Dus ik moet van mezelf morgen werken. Helaas. Heb er deze week ook denk ik wel minstens 55 uur opzitten...
Ach ja, het hoort erbij. Nog 4,5 jaar!
Cool!! Weer wat anders dan nurkse bankmedewerkers.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:37 schreef Ml-etje het volgende:
*raapt onderkaak van de bank af.
Werd benaderd voor een management functie
Dan is het Dr. Jagärtrut.quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Cool!! Weer wat anders dan nurkse bankmedewerkers.
Goed zeg, ik bewonder je doorzettingsvermogen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dan is het Dr. Jagärtrut.
Gelukkig hoef ik niet elke week van dit soort uren te maken. Tot kerst is het druk, en dan komt de rust wat terug...
Hip!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:37 schreef Ml-etje het volgende:
*raapt onderkaak van de bank af.
Werd benaderd voor een management functie
Ikea bouwpakket, jeweetsquote:
Carbs, carbs,suikersquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:50 schreef MaJo het volgende:
O: vier witte boterhammen met vlokken, koffie verkeerd
S: drumles
T: 2 mandarijnen
L: halve pizza met mozzarella, tomaat en pesto en een glas yoghurtdrink
D: pastasalade met kip
Best oké toch?
Heb niet het idee dat je hier slanker van wordtquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:50 schreef MaJo het volgende:
O: vier witte boterhammen met vlokken, koffie verkeerd
S: drumles
T: 2 mandarijnen
L: halve pizza met mozzarella, tomaat en pesto en een glas yoghurtdrink
D: pastasalade met kip
Best oké toch?
Dat is niet onaardigquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zo dan. Vriend van ons (30j) gaat binnenkort misschien van werkgever wisselen. Gaat minimaal 5000 bruto verdienen. Doet 'ie goed
Gaat best aardigquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:04 schreef uniekhoorn het volgende:
ML ! Jij weet hoe het moet, je hebt goede lijstjes hoor... Hoe voel je erbij?
XM, als je maar goed let op je vitamientjes, vetten en eiwitten... Doe je nog supplementen?
Zelf heb ik een suikeroverschot constant in mijn lijstjes... 4 a 5 stuks fruit, chocola.... Kan dat kwaad? Mijn bloedsuiker is 4.2 dus dat is prima.
Idd! Maar aan ieder salaris hangt een prijskaartje, wat doet ie qua werk? Is hij heel goed in iets wat niet veel mensen kunnen of werkt ie gewoon ontzettend hard?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zo dan. Vriend van ons (30j) gaat binnenkort misschien van werkgever wisselen. Gaat minimaal 5000 bruto verdienen. Doet 'ie goed
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Iets met management. Zit wel bij een Nl-se multinational. Dat scheelt wel, denk ik.
Hij is overigens ook een oudcollega van ons. Leuke is dat wij daardoor weten dat hij vooral heel goed kan doen alsof hij slim is en hard werktMaar dat werkt dus blijkbaar wel, haha
Mag ik dan zijn oude baan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Iets met management. Zit wel bij een Nl-se multinational. Dat scheelt wel, denk ik.
Hij is overigens ook een oudcollega van ons. Leuke is dat wij daardoor weten dat hij vooral heel goed kan doen alsof hij slim is en hard werktMaar dat werkt dus blijkbaar wel, haha
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mag ik dan zijn oude baan?![]()
![]()
Ik ga gewoon brieven schrijven met:
"Lieve recruiter,
Ik ben Maria en ik ben jullie nieuwe *insert functienaam*Ik ben de meest nuttige, hard-werkende en gezellige collega die jullie OOIT zullen aannemen, dus bel me nou maar gauw, je wilt het wel! En anders maak je maar zin, want je moet me niet laten schieten.
Kusjes, Maria".
Het is een voorbeeld he! Uiteraard worden enkele zaken aangepast aan de werkelijkheidquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
En dan komen ze er achter dat je eigenlijk J. heet
Sperzieboontjes met pindasaus! Wat een merkwaardige lunch.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:07 schreef sigme het volgende:
Lijst
• yoghurt & muesli
• uur wandelen met honden
• pond sperzieboontjes met pindasaus
• 2 broodkapjes met boter
• avondeten: witlof met gehakt & tomatensaus
In welk vakgebied zou je willen promoveren?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:45 schreef motorbloempje het volgende:
Het lijkt mij zo leuk, promoveren, maar weet a) niet of ik het aan kan, b) de kans krijg of c) het wel wat voor me is (als ik er eenmaal aan begonnen ben, want het lijkt me dus wel leuk)..
Neequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Belangrijker: zou je me daarna bellen?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sperzieboontjes met pindasaus! Wat een merkwaardige lunch.
Ik heb iets tegen pindasaus. Ik zal er wel een keer te veel van gegeten hebben.
Ik word wel vrolijk van je laatste lijstje!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Gaat best aardig
Komt ook wel een beetje omdat ik van die pijn af wil en gezond eten gewoon echt bijdraagt.
Samen met een schildklieronderzoek hoop ik flink wat resultaat te boeken.
Heerlijk voor jullie!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:58 schreef MarMar het volgende:
haha dat zou megastoer zijn Maria
En ik ben blij! Morgen komt een ploegje vrienden onze voortuin helpen fiksen en doet een vriendin een gordijn voor me inkorten en komt er gratis zand enzo! Ookal suckt veel, lieve mensen om me heen maakt ontzettend veel goed
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben bang dat ik van netjes/ordelijk enz. hou.
Hou wel van creatief overigens, zoals het visitekaartjes idee.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Vanaf maart geloof ik maar ben nu wel vastbeslotenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik word wel vrolijk van je laatste lijstje!
Hoelang ben je nu bezig? Bij mij zit het gezond eten weer helemaal in m'n systeem, maar dat heeft wel even geduurd (lees: een zwangerschap of 2).
No worries, ik ook hoor!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:12 schreef Ml-etje het volgende:
[..]ben bang dat ik van netjes/ordelijk enz. hou.
Hou wel van creatief overigens, zoals het visitekaartjes idee.
Jij was ook bezig/klaar met een PhD toch? Waarin als ik vragen mag? Ik zoek nu een baan, maar als ik een mogelijkheid zie tot promoveren (in postkoloniale literatuur / literatuur over globalisatie, kosmopolitanisme of migratie / indigenous literatures) zou ik dat tof vindenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In welk vakgebied zou je willen promoveren?
Lol fijn, nu heb ik een excuus om te kijken als mijn lief erover zeurtquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
oeh, vanavond een moeder en dochter die ik ken in hotter than my daughter!
ik zat vroeger met dat meisje uit zwemmen. en ze hebben gefilmd in m'n durrepie! (ik vroeg me al af waarom er een filmcrew over de braderie liep)
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:32 schreef MarMar het volgende:
[..]
Lol fijn, nu heb ik een excuus om te kijken als mijn lief erover zeurt
Straks kijkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
oeh, vanavond een moeder en dochter die ik ken in hotter than my daughter!
ik zat vroeger met dat meisje uit zwemmen. en ze hebben gefilmd in m'n durrepie! (ik vroeg me al af waarom er een filmcrew over de braderie liep)
Je mag ze me best mailenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
No worries, ik ook hoor!Slechte potentiële sollicitatiebrieven verzinnen is wel erg leuk
![]()
Het is wel jammer dat ik beter ben ik maf-creatief dan in smooth-sollicitatie-creatief
Zelf moet ik over een jaar en een paar maanden ander werk gaan zoeken en daar kijk ik ook wel wat tegenop. Je moet maar net mazzel hebben dat dat ene project zich aandient net op het moment dat jij je handen vrij hebt om je erin te storten. Maar als je aan de andere kant staat is het ook niet altijd eenvoudig. Ik heb een tijd geleden in een sollicitatiecommissie gezeten en we konden toen eigenlijk geen geschikte kandidaten vinden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jij was ook bezig/klaar met een PhD toch? Waarin als ik vragen mag? Ik zoek nu een baan, maar als ik een mogelijkheid zie tot promoveren (in postkoloniale literatuur / literatuur over globalisatie, kosmopolitanisme of migratie / indigenous literatures) zou ik dat tof vindenHelaas zijn er niet zoveel plekken.
Ben jij aangenomen op een project of heb je een eigen voorstel ingediend?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zelf moet ik over een jaar en een paar maanden ander werk gaan zoeken en daar kijk ik ook wel wat tegenop. Je moet maar net mazzel hebben dat dat ene project zich aandient net op het moment dat jij je handen vrij hebt om je erin te storten. Maar als je aan de andere kant staat is het ook niet altijd eenvoudig. Ik heb een tijd geleden in een sollicitatiecommissie gezeten en we konden toen eigenlijk geen geschikte kandidaten vinden.
Ik ben nog bezig met m'n PhD. Officieel zou het project afgelopen september zijn afgelopen, maar ik heb verlenging gekregen omdat ik minder uur per week werk (die uren worden dan achter je promotie aangeplakt) en omdat ik twee keer met zwangerschapsverlof ben geweest. Die dingen zijn echt goed geregeld, gelukkig.
Ik ben aan het promoveren in het buitenschoolse lees- en schrijfgedrag van pubers (inclusief nieuwe media) en de invloed daarvan op hun lees- en schrijfvaardigheid. En ik kom uit de filosofiehoek.
Aangenomen op een project. Het lijkt me echt lastig om een eigen voorstel geaccepteerd te krijgen als je nog geen ervaring hebt in de onderzoekswereld. Daarvoor heb je toch een gevoel nodig voor wat er 'hot' is. En het vergt ook een wijze van argumenteren die ik me nu nog eigen aan het maken ben. Maar misschien verschilt dat weer per onderzoeksgebied. Waar ik nu zit (sociale wetenschappen) wordt het steeds lastiger om geld los te krijgen van een subsidieverstrekker.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ben jij aangenomen op een project of heb je een eigen voorstel ingediend?
Ik vrees dat geld lostrekken uit subsidies voor geesteswetenschappen helemaal een drama is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Aangenomen op een project. Het lijkt me echt lastig om een eigen voorstel geaccepteerd te krijgen als je nog geen ervaring hebt in de onderzoekswereld. Daarvoor heb je toch een gevoel nodig voor wat er 'hot' is. En het vergt ook een wijze van argumenteren die ik me nu nog eigen aan het maken ben. Maar misschien verschilt dat weer per onderzoeksgebied. Waar ik nu zit (sociale wetenschappen) wordt het steeds lastiger om geld los te krijgen van een subsidieverstrekker.
bij mij keken ze naar cijferlijst én naar scripties en stage, maar goed dat is wel weer een heel ander vakgebied.. kan me voorstellen dat dat per prof nog wel verschilt ook!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik vrees dat geld lostrekken uit subsidies voor geesteswetenschappen helemaal een drama is.Kijken ze trouwens erg naar je cijferlijst of vooral naar de onderzoeksvakken/scriptie?
(ik wil ook graag die kant op)
Ik studeer Engelse Taal en Cultuur maar ben mij nu ik een jaar in Engeland zit, dankzij een beurs die gelukkig goed aangeschreven staat, aan het concentreren op het voormalig Britse Rijk (geschiedenis, maar ook gevolgen). Ben nu meer richting geschiedenis aan het gaan en wil in de master die ik ga doen meer richting politiek/sociologie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In welk vakgebied zou je willen promoveren?
Hou het er maar op dat mijn cijferlijst nogal varieert... hoge cijfers voor de onderzoeksvakken, lage cijfers voor tentamens. Deels ook door ziekte.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:53 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
bij mij keken ze naar cijferlijst én naar scripties en stage, maar goed dat is wel weer een heel ander vakgebied.. kan me voorstellen dat dat per prof nog wel verschilt ook!
Ik win!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:44 schreef Ewelina het volgende:
Oh en mijn lijstje is echt bagger.
O: 2 boterhammen hagelslag
T: yoghurt
L: 2 boterhammen selleriesalade
T: 3 bitterballen, 3 kaasstengels, 1 kriek
D: nasi met saté
Wat voor visitekaartje? Ik heb geen idee! En misschien doe ik dat wel eens, als ik zekersteweten een mega-kick-ass brief moet hebben!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Je mag ze me best mailen
Ken je dat visitekaartje al?
Tof project zeg!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zelf moet ik over een jaar en een paar maanden ander werk gaan zoeken en daar kijk ik ook wel wat tegenop. Je moet maar net mazzel hebben dat dat ene project zich aandient net op het moment dat jij je handen vrij hebt om je erin te storten. Maar als je aan de andere kant staat is het ook niet altijd eenvoudig. Ik heb een tijd geleden in een sollicitatiecommissie gezeten en we konden toen eigenlijk geen geschikte kandidaten vinden.
Ik ben nog bezig met m'n PhD. Officieel zou het project afgelopen september zijn afgelopen, maar ik heb verlenging gekregen omdat ik minder uur per week werk (die uren worden dan achter je promotie aangeplakt) en omdat ik twee keer met zwangerschapsverlof ben geweest. Die dingen zijn echt goed geregeld, gelukkig.
Ik ben aan het promoveren in het buitenschoolse lees- en schrijfgedrag van pubers (inclusief nieuwe media) en de invloed daarvan op hun lees- en schrijfvaardigheid. En ik kom uit de filosofiehoek.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik win!
O: 2 boterhammen, geroosterd, met zalm
T: halve appel
T: jodenkoek
D: saffraanrisotto met groene asperges en tomatenblokjes
T: rode wijn
Bij mij ging het tot aan de L nog redelijk goed.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik win!
O: 2 boterhammen, geroosterd, met zalm
T: halve appel
T: jodenkoek
D: saffraanrisotto met groene asperges en tomatenblokjes
T: rode wijn
hangt natuurlijk van de uni af. Ik ben aangenomen op m'n onderzoeksvoorstel, maar hoef zelfs helemaal neits meer daar aan te doen. Denk er ook sterk over na om het ergens aan een wilg te hangen en ergens compleet anders mee bezig te gaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Aangenomen op een project. Het lijkt me echt lastig om een eigen voorstel geaccepteerd te krijgen als je nog geen ervaring hebt in de onderzoekswereld. Daarvoor heb je toch een gevoel nodig voor wat er 'hot' is. En het vergt ook een wijze van argumenteren die ik me nu nog eigen aan het maken ben. Maar misschien verschilt dat weer per onderzoeksgebied. Waar ik nu zit (sociale wetenschappen) wordt het steeds lastiger om geld los te krijgen van een subsidieverstrekker.
Ik vind dat altijd zo'n confronterende vraag. Niet omdat ik mezelf nou zo oud vind, maar omdat ik er altijd even over na moet denken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:49 schreef Ml-etje het volgende:
Claudia, mag ik vragen hoe oud jij bentschatte je heel stom adhv kids enz vermoedelijk ouder dan je bent
Ik vind dat ook wel eng, omdat mijn scriptiecijfer ervoor zorgde dat ik op het randje geen cum laude had voor mijn MAquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:53 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
bij mij keken ze naar cijferlijst én naar scripties en stage, maar goed dat is wel weer een heel ander vakgebied.. kan me voorstellen dat dat per prof nog wel verschilt ook!
Als je zelf een subsidie probeert te krijgen zijn je publicaties erg belangrijk. Als je gaat solliciteren naar een functie hangt het er maar net vanaf in welk vakgebied je zit, wat voor commissie je treft en wat voor concurrenten je hebt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik vrees dat geld lostrekken uit subsidies voor geesteswetenschappen helemaal een drama is.Kijken ze trouwens erg naar je cijferlijst of vooral naar de onderzoeksvakken/scriptie?
(ik wil ook graag die kant op)
Oh joh! Piep!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n confronterende vraag. Niet omdat ik mezelf nou zo oud vind, maar omdat ik er altijd even over na moet denken.Ik ben 30!
Die CV's kun je inderdaad wel even voor gaan zittenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je zelf een subsidie probeert te krijgen zijn je publicaties erg belangrijk. Als je gaat solliciteren naar een functie hangt het er maar net vanaf in welk vakgebied je zit, wat voor commissie je treft en wat voor concurrenten je hebt.
Wat volgens mij belangrijk is, is in hoeverre je opgedane ervaring aansluit bij het project waarop je solliciteert. Dat kan ervaring zijn als student-assistent, maar ook in een andere bijbaan. Het kan ook blijken uit de specialisatie van je studie, je scriptie-onderwerp, gevolgde cursussen of nevenactiviteiten.
Het is me opgevallen dat vrijwel alle brieven netjes zijn en vrijwel alle cv's imposant. Het is lastig om door de eerste schifting heen te komen. Tijdens de gesprekken vallen best veel mensen door de mand.
Ik heb vooral een imposant CV aan niet afgemaakte opleidingen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je zelf een subsidie probeert te krijgen zijn je publicaties erg belangrijk. Als je gaat solliciteren naar een functie hangt het er maar net vanaf in welk vakgebied je zit, wat voor commissie je treft en wat voor concurrenten je hebt.
Wat volgens mij belangrijk is, is in hoeverre je opgedane ervaring aansluit bij het project waarop je solliciteert. Dat kan ervaring zijn als student-assistent, maar ook in een andere bijbaan. Het kan ook blijken uit de specialisatie van je studie, je scriptie-onderwerp, gevolgde cursussen of nevenactiviteiten.
Het is me opgevallen dat vrijwel alle brieven netjes zijn en vrijwel alle cv's imposant. Het is lastig om door de eerste schifting heen te komen. Tijdens de gesprekken vallen best veel mensen door de mand.
ik ben ook niet cum laude geslaagd hoor! (daar moet je bij ons een 9 voor je scriptie voor halen en dat had ik nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel eng, omdat mijn scriptiecijfer ervoor zorgde dat ik op het randje geen cum laude had voor mijn MAMaar ik had wel een 'Grote Naam' als tweede lezer (die dus ook strenger was dan mijn docent
![]()
). Geen idee of dat ook in je voordeel kan werken.
De pre factorquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:06 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik ben ook niet cum laude geslaagd hoor! (daar moet je bij ons een 9 voor je scriptie voor halen en dat had ik niet) maar wel gewoon een goeie cijferlijst verder, en dat heb jij ook volgens mij toch?
ik had ook gewoon het geluk dat het project waar ik op solliciteerde precies aansluit op wat ik qua scripties en stage gedaan heb dus in dat opzicht was ik ook gewoon de perfecte kandidaat
Wel vakken afgesloten van die niet afgemaakte opleidingen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:05 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb vooral een imposant CV aan niet afgemaakte opleidingen.Schrijven is een erg belangrijk onderdeel van mijn opleiding, dus wat dat betreft zal het niet anders zijn.
Ervaring: mja, ik ben in feite deeltijdstudent omdat ik er erg veel naast werk, maar een heel relevante bijbaan is het niet. Heb dan wel weer een duidelijke lijn in mijn vakken en veel onderzoeksvakken gevolgd.
Ik had afgerond voor mijn RMA alleen achten, acht-en-een-halven en een paar negens! Dat vond ik best netjesquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:06 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik ben ook niet cum laude geslaagd hoor! (daar moet je bij ons een 9 voor je scriptie voor halen en dat had ik niet) maar wel gewoon een goeie cijferlijst verder, en dat heb jij ook volgens mij toch?
ik had ook gewoon het geluk dat het project waar ik op solliciteerde precies aansluit op wat ik qua scripties en stage gedaan heb dus in dat opzicht was ik ook gewoon de perfecte kandidaat
Ik ben aangenomen vanwege mijn affiniteit met nieuwe media en vmbo-leerlingen. Dat bleek uitsluitend uit mijn bijbaantjes. Niemand heeft naar mijn (overigens imposantequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:05 schreef Ml-etje het volgende:
Die CV's kun je inderdaad wel even voor gaan zittenDe selectie is daarom vaak enorm lastig dus bereik je bij dat soort zaken meer met een pre zoals Claudia zegt of persoonlijk contact.
Jup, heb 2 propedeuses (die van mijn huidige opleiding niet meegerekend) en straks dan nog een BA en een aantal vakken van een opleiding kon ik meenemen naar mijn huidige studie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
De pre factor
[..]
Wel vakken afgesloten van die niet afgemaakte opleidingen?
Ivm de langstudeerboete had ik ook al gekeken naar Antwerpen. Is idd niet duur.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:11 schreef Syrena het volgende:
Er is aan de universiteit van Antwerpen een master Informatiewetenschappen. Kun je voltijd of deeltijd doen (voltijd = 2 dagen les in de week, deeltijd = 1 dag, maar dan doe je er 2 jaar over ipv 1). Kosten?
450 euro.
O.M.F.G. Heb zin om ze te mailen of ze me toelaten met mijn Nederlandse BA.
Heeft je baas nog een literatuurmiep nodig?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben aangenomen vanwege mijn affiniteit met nieuwe media en vmbo-leerlingen. Dat bleek uitsluitend uit mijn bijbaantjes. Niemand heeft naar mijn (overigens imposante) cijferlijst gekeken, en mijn scriptie had ik nog niet eens af. En ik heb een begeleider die het juist leuk vindt om mensen met uiteenlopende achtergronden bij elkaar te zetten in een leerstoelgroep.
Wat ik niet had was ervaring met statistische analyses. Het is ongelooflijk dat ik desondanks ben aangenomen. Gewoon mazzel, dus.
Moraal van het verhaal: er is altijd hoop!
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:10 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Jup, heb 2 propedeuses (die van mijn huidige opleiding niet meegerekend) en straks dan nog een BA en een aantal vakken van een opleiding kon ik meenemen naar mijn huidige studie.Alleen van 1 studie nauwelijks iets gehaald ivm ziekte, maar die studie vermeld ik gewoon niet op mijn cv.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:11 schreef Syrena het volgende:
Er is aan de universiteit van Antwerpen een master Informatiewetenschappen. Kun je voltijd of deeltijd doen (voltijd = 2 dagen les in de week, deeltijd = 1 dag, maar dan doe je er 2 jaar over ipv 1). Kosten?
450 euro.
O.M.F.G. Heb zin om ze te mailen of ze me toelaten met mijn Nederlandse BA.
Dan moet je niet bij sociale wetenschappen zijn, joh! Daar ga je heel ongelukkig van worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Heeft je baas nog een literatuurmiep nodig?![]()
1 ervan is een HBO-P: zonder die kon ik niet naar de universiteit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]tip: zet de afgemaakte studie en dan de losse vakken die je gehaald hebt op je CV.
Ik heb geen onafgemaakte studie maar wel een rij keuzevakken en niet echt voor de hand liggend.
Dan schetste je het net veel te dramatischquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:16 schreef Ewelina het volgende:
[..]
1 ervan is een HBO-P: zonder die kon ik niet naar de universiteit.Bij de andere opleiding heb ik er gewoon ingezet dat ik de extra vakken heb omgezet in een minor. Mijn nog-te-behalen-BA heeft ook ruim 60 ECTs meer dan eigenlijk nodig is.
Mwah, ik studeer wel al 9 jaar hé.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:17 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dan schetste je het net veel te dramatisch
Klinkt goed
Het is VEEL goedkoper dan Amsterdam, voor mij veel dichterbij en er wordt nergens gepraat over schakeljaarquote:
Ja? Weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat best veel mensen hun oordeel vormen op basis van hun gesprekken met een sollicitant, en dat begrijp ik wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:16 schreef Ml-etje het volgende:
Oh en heb nog nooit iemand naar mijn cijferlijst of diploma's horen vragen (slecht imho).
Blurred, heb je eigenlijk nog woonruimte gevonden in L.? En bij wleke faculteit promoveer je nu?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:53 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
nee, dochter met bruin haar, ma geblondeerd. draagt rare pakjes zoals een vrijwel niet bestaand rokje, maar vooral naar feestjes. ze is kroegbaas.quote:
*nieuwsgierig* waarom dat?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan moet je niet bij sociale wetenschappen zijn, joh! Daar ga je heel ongelukkig van worden.
Mijn verklaring was goed genoeg voor de examencommissie en de decaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:24 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm ziekte en langstuderen zonder goede verklaring zijn echt lastig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |