Nice. Bedankt.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:50 schreef Farenji het volgende:
[..]
In de bijna alle programmeertalen kun je wel een shell-commando uitvoeren en de uitvoer opvangen in een variabele. Voorbeeldje in perl:
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | #!/usr/bin/env python import os import sys import re output = os.popen( 'wmctrl -l -G' ).read( ) a = list( ) b = list( ) for line in output.split( '\n' ): words = re.split( '\s+', line, 7 ) if len( words ) == 8: if words[1] == '0': #desktop_nr if( int( words[2] ) <= 1680 ): #x a.append( words ) else: b.append( words ) if int( sys.argv[1] ) <= len( a + b ): # Er moeten wel genoeg schermen zijn #print (a + b)[int( sys.argv[1] ) - 1][0] os.popen( "wmctrl -i -a " + ( a + b )[int( sys.argv[1] ) - 1][0] ) |
de standaard is goed.quote:Op zondag 4 december 2011 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Iemand een tip voor een goede RDP client voor het inloggen op een Windows server? Ik heb XRDP geprobeerd maar vergeleken met wat ik gewend ben is het resultaat erg teleurstellend.
Dan moet je even een terminalvenster openen en dit intikken, dan krijg je de oude versie terug. :quote:Op zondag 4 december 2011 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Tot nu toe niet echt enthousiast over de grafische schil (en zo te lezen op internet ben ik niet de enige). Ik ga er nog een weekje of zo mee spelen en dan waarschijnlijk Mint of Fedora installeren.
| 1 | sudo apt-get install gnome-session-fallback |
Wat vind je beter aan Fedora?quote:Op zondag 4 december 2011 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Ook maar eens Ubuntu geinstalleerd. Het is mijn eerste serieuze kennismaking met Linux desktop (heb reeds ervaring met server variant). Installeren verliep vlekkeloos. Wifi werd direct herkend. Tot nu toe niet echt enthousiast over de grafische schil (en zo te lezen op internet ben ik niet de enige). Ik ga er nog een weekje of zo mee spelen en dan waarschijnlijk Mint of Fedora installeren.
Het is supersimpel als je gewoon de handleiding volgt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:21 schreef DrNick het volgende:
Goeie genade zeg! Ik denk, laat ik eens kijken naar Arch linux, maar man man man wat daar al wel niet bij komt kijken zeg! Pfff, ik denk at ik toch maar blijf bij Ubuntu. Ik ga denk ik Fedora ook eens uittesten.
Oh en als je hulp nodig hebt wil iemand vast wel helpenquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:21 schreef DrNick het volgende:
Goeie genade zeg! Ik denk, laat ik eens kijken naar Arch linux, maar man man man wat daar al wel niet bij komt kijken zeg! Pfff, ik denk at ik toch maar blijf bij Ubuntu. Ik ga denk ik Fedora ook eens uittesten.
Ohja. Maar die kan je d.m.v. een simpel sudo'tje weer terugzetten.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
De Desktop Environment van Ubuntu?
| 1 | sudo apt-get install gnome-session-fallback |
Of je doet wat iedereen doet: Mint installeren ipv Ubuntuquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:27 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ohja. Maar die kan je d.m.v. een simpel sudo'tje weer terugzetten.
En wat is daar beter aan?quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of je doet wat iedereen doet: Mint installeren ipv Ubuntu
Tot het niet meer werkt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:27 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ohja. Maar die kan je d.m.v. een simpel sudo'tje weer terugzetten.
[ code verwijderd ]
Geen Unity en niet alleen krampachtig open-source afdwingen, maar ook proprietary software in de repositories.quote:
Ik zal het eens uittesten.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen Unity en niet alleen krampachtig open-source afdwingen, maar ook proprietary software in de repositories.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |