abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103037628
Mijn man en ik zijn aan het scheiden, we doen ons best alles in goed overleg te regelen en hebben daarom een mediator ingeschakeld. Deze heeft mij de opdracht gegeven in te schatten hoeveel ons zoontje kost zodat we kunnen vastleggen hoeveel kinderalimentatie mijn ex zal moeten betalen.
Maar hoe schat je zoiets in? Ik heb nooit bijgehouden hoeveel we uitgeven aan kleding, schoenen enzo. En hoe schat je dingen in zoals eten, gas, licht...??
pi_103037668
dan kijk je van het laatste jaar toch gewoon al jullie rekeningen na? je zal toch om te beginnen orde op zaken moeten stellen lijkt me
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103037710
Hoe zie ik aan die rekeningen welk deel ons zoontje heeft opgemaakt?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:53:07 #4
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103037727
http://www.rijksoverheid.(...)0%2Bkind&ns_fee=0.00

Overigens gaat gas en licht in de OP natuurlijk wel heel erg ver. :').

Je kunt toch gewoon berekenen wat je uitgeeft aan boodschappen en kleding?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:53:46 #5
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_103037749
paar duizend euro. op marktplaats
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_103037758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:52 schreef Sandrasan het volgende:
Hoe zie ik aan die rekeningen welk deel ons zoontje heeft opgemaakt?
Door een ruwe schatting te maken? Eten, kleding etc kun je allemaal nachecken dmv bonnetjes, stroom, water etc schatten.

quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:53 schreef rulerofdeath het volgende:
Dat was ook het eerst waar ik aan dacht :)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:55:57 #7
42366 Staal
pi_103037820
Dit is een handig linkje: http://www.alimentatiewij(...)ntatie-behoefte.html

Kun je zo het inkomen, leeftijd kind invullen.

Want jij kunt wel op kosten komen van 2000 euro maar het gaat ook om de draagkracht.
Un certain jeune homme
pi_103037839
Ik begrijp niet goed waarom kosten voor GWL meegenomen moeten worden, die kosten heb je ook in je eentje.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:58:00 #9
42366 Staal
pi_103037881
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom kosten voor GWL meegenomen moeten worden, die kosten heb je ook in je eentje.
Ik sta daar ook van te kijken. Wat een flauwekul is dat.
Un certain jeune homme
pi_103037921
Gaat hij fulltime bij jou wonen? Indien niet dan hebben jullie beide last van extra gas/water/stroom dus niets voor te vragen. Voor kleren zou ik gewoon afspreken dat de bonnetjes gedeeld worden mits het niet te gek wordt. Grens is nader door jullie beide te bepalen aan de hand van jullie inkomen. Misschien ook een idee om samen een spaarrekening openen a 50,- PP/per maand mocht het ooit fout(er) gaan dan gewild.
pi_103037929
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:53 schreef rulerofdeath het volgende:
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_103037938
Mja, dat dacht ik eerst dus ook, todat meerderen me erop wezen dat dat toch ook meetelt. Met z'n tweeën gebruik je meer GWL dan in je eentje...
Nou ja, het zal ook niet om enorme bedragen gaan, dus laat dat maar achterwege.
Het gaat meer om de andere dingen. Ik bewaar geen bonnetjes van boodschappen en dergelijke, jullie wel?
pi_103037949
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:58 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik sta daar ook van te kijken. Wat een flauwekul is dat.
dat valt tegen soms en hangt erg af van wat je allemaal in huis hebt staan. 1 computer of 1 computer, een playstation en een aquarium is best wel een verschil op je energierekening
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:00:54 #14
42366 Staal
pi_103037957
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef Sandrasan het volgende:
Mja, dat dacht ik eerst dus ook, todat meerderen me erop wezen dat dat toch ook meetelt. Met z'n tweeën gebruik je meer GWL dan in je eentje...
Het gaat meer om de andere dingen. Ik bewaar geen bonnetjes van boodschappen en dergelijke, jullie wel?
Nu post ik toch een heel duidelijk linkje he?

http://www.alimentatiewij(...)ntatie-behoefte.html
Un certain jeune homme
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 oktober 2011 @ 15:02:04 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103037997
http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/schoolgaande-kinderen.html
volgens nibud dus iets van 17% van je besteedbaar inkomen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_103038005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef Staal het volgende:

[..]

Nu post ik toch een heel duidelijk linkje he?

http://www.alimentatiewij(...)ntatie-behoefte.html
Jazeker, alleen de mediator heeft dat rekensommetje ook al voorgelegd en omdat dat een standaard berekening is vroeg hij mij nog in te schatten hoe het bij ons is.
pi_103038009
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef Sandrasan het volgende:
Boodschappen niet, grote uitgaven, kleding, etc natuurlijk wel. Als je eens iets moet ruilen of de belasting of verzekering moet tillen. ;)
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:03:44 #18
42366 Staal
pi_103038043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef simmu het volgende:

[..]

dat valt tegen soms en hangt erg af van wat je allemaal in huis hebt staan. 1 computer of 1 computer, een playstation en een aquarium is best wel een verschil op je energierekening
Stroom kost gewoon niks. Het is de ketel (verwarming) die de prijs omhoog jaagt. Daar ga je toch niet de helft van verhalen op je kind?!
Maar buiten dat. Ik vind het nogal aasgieren om zelfs 2 euro op jaarbasis voor een aquarium te gaan doorberekenen.
Un certain jeune homme
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:04:58 #19
42366 Staal
pi_103038079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:02 schreef Sandrasan het volgende:

[..]

Jazeker, alleen de mediator heeft dat rekensommetje ook al voorgelegd en omdat dat een standaard berekening is vroeg hij mij nog in te schatten hoe het bij ons is.
Nou dat is een vrijbrief om je ex kaal te plukken. ^O^ .
Un certain jeune homme
pi_103038085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:03 schreef Staal het volgende:

[..]

Stroom kost gewoon niks. Het is de ketel (verwarming) die de prijs omhoog jaagt. Daar ga je toch niet de helft van verhalen op je kind?!
Maar buiten dat. Ik vind het nogal aasgieren om zelfs 2 euro op jaarbasis voor een aquarium te gaan doorberekenen.
Miljonair word je niet zomaar :D
pi_103038099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef simmu het volgende:

[..]

Wat heeft een kind van 7 in vredesnaam met een aquarium te maken?
En ik heb mijn computer dag en nacht aan staan en diverse terraria en heb nog steeds een energie rekening van niets.
pi_103038105
Twee keer de helft.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_103038123
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef HSG het volgende:
Twee keer de helft.
dus jij beweert dat een kind maar 25% kost?
pi_103038156
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:03 schreef Staal het volgende:

[..]

Stroom kost vrij veel eigenlijk. En daarnaast is ook de verwarming natuurlijk meer. De slaapkamer van de zoon moet in de winter vrij lang worden verwarmd wat natuurlijk dus ook extra stookkosten zijn.
pi_103038162
quote:
6s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef Devvie het volgende:

[..]

100% toch?
pi_103038164
quote:
6s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef Devvie het volgende:

[..]

Als je je druk maakt over wat je EIGEN kind kost, dan had je nooit aan kinderen moeten beginnen in mijn optiek.
pi_103038185
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je je druk maakt over wat je EIGEN kind kost, dan had je nooit aan kinderen moeten beginnen in mijn optiek.
Dus is het vrij redelijk om een goede compensatie te vragen van de vader, immers is het ook zijn eigen kind.
pi_103038187
Een meerpersoonshuishouden wordt bovendien hoger aangeslagen voor bepaalde belastingen, dan een éénpersoonshuishouden.
pi_103038233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:09 schreef Adames het volgende:

[..]

Dus is het vrij redelijk om een goede compensatie te vragen van de vader, immers is het ook zijn eigen kind.
Klopt, maar om alle kosten tot de energierekening daarin mee te nemen is natuurlijk onzin.

Je bekijkt toch de directe kosten van het kind op jaarbasis + 20 -25% van de totale kosten van de boodschappen op jaarbasis
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:12:15 #30
42366 Staal
pi_103038245
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Stroom kost vrij veel eigenlijk. En daarnaast is ook de verwarming natuurlijk meer. De slaapkamer van de zoon moet in de winter vrij lang worden verwarmd wat natuurlijk dus ook extra stookkosten zijn.
Stroom kost niks. Het is alleen de verwarming. Kijk je rekening er maar op na.
En op de slaapkamer hoeft helemaal geen verwarming te loeien, behalve als ze er spelen.

Maar het idee dat je dit soort dingen gaat verhalen. Echt hoor. :').
Als je zo in elkaar steekt dan zal die scheiding ook wel niet voor niks zijn.
Un certain jeune homme
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:15:08 #31
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_103038324
Het verschil in afvalstoffenheffing en rioolrecht e.d. tussen een eenpersoonshuishouden en een meerpersoonshuishouden is ook niet niks
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_103038342
Wat fijn dat dit weer die richting op gaat.
Ik probeer dus een goede inschatting te maken zodat we er allebei mee kunnen leven. Dat is het. Ik heb geen idee wat het allemaal kost op jaar basis, vandaar mijn vraag hier.
pi_103038386
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:12 schreef Staal het volgende:

[..]

Stroom kost niks. Het is alleen de verwarming. Kijk je rekening er maar op na.
En op de slaapkamer hoeft helemaal geen verwarming te loeien, behalve als ze er spelen.

Je neemt ook dat jaarlijkse pretpark bezoekje mee en de contributie van de lokale voetbalvereniging mee, ondanks dat dat op zichzelf staand niet zo veel is. Gaat echter wel in de globale schatting als extra's, net zoals de extra aan GWL.
Verder kost alleen al mijn computer een paar honderd euro op jaarbasis aan stroom.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 oktober 2011 @ 15:17:26 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103038396
Twee keer de helft is vandaag niet aan de orde liefjens...

En TS, er zijn een aantal linkjes gegeven, ga er mee aan de slag, zou ik zeggen :)
pi_103038415
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:15 schreef zuigmarmot het volgende:
Het verschil in afvalstoffenheffing en rioolrecht e.d. tussen een eenpersoonshuishouden en een meerpersoonshuishouden is ook niet niks
Als man zou ik zeggen, laat dat kind maar lekker bij mij. Dan betaal ik dat geld met alle plezier om mijn kind bij me te kunnen hebben.
pi_103038499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:17 schreef Adames het volgende:

[..]

Je neemt ook dat jaarlijkse pretpark bezoekje mee en de contributie van de lokale voetbalvereniging mee, ondanks dat dat op zichzelf staand niet zo veel is. Gaat echter wel in de globale schatting als extra's, net zoals de extra aan GWL.
Verder kost alleen al mijn computer een paar honderd euro op jaarbasis aan stroom.
Wow wat voor computer heb jij wel niet. Ik betaal 13 euro voorschot in de maand aan electra, moet meestal nog een klein bedrag bij betalen. Ik heb een computer die nagenoeg het hele jaar aanstaat en enkele terraria met 60 watt lampen die overdag altijd aanstaan. Dus waar jij die honderden euro's op baseert is me een raadsel.
pi_103038538
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:17 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat je de contributie door tweeen deelt is logisch. Maar het pretpark bezoekje in rekening brengen aan je ex, WTF. Ik zou je keihard in je gezicht uitlachen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:22:41 #38
42366 Staal
pi_103038545
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als man zou ik zeggen, laat dat kind maar lekker bij mij. Dan betaal ik dat geld met alle plezier om mijn kind bij me te kunnen hebben.
Amen. Als vrouw zijnde. Afvalheffing, stroom, gas, licht en een pretparkje hoe zot wordt het? :').

Dat je globaal berekent wat je aan kleding, eten, clubje en zorgkosten in geval van ziekte kwijt bent, dat snap ik.
De rest is gewoon aasgieren.
Un certain jeune homme
pi_103038584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat je de contributie door tweeen deelt is logisch. Maar het pretpark bezoekje in rekening brengen aan je ex, WTF. Ik zou je keihard in je gezicht uitlachen.
Je gaat natuurlijk niet met het bonnetje in je hand naar ex toe om de helft van de prijs van het toegangskaartje van de efteling terug te krijgen, maar feit is wel dat zo'n kind plezier nodig heeft wat ook betaald dient te worden. Ook dat kost weer wat en dien je weer globaal mee te nemen.
pi_103038655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:15 schreef Sandrasan het volgende:
Wat fijn dat dit weer die richting op gaat.
Ik probeer dus een goede inschatting te maken zodat we er allebei mee kunnen leven. Dat is het. Ik heb geen idee wat het allemaal kost op jaar basis, vandaar mijn vraag hier.
pi_103038659
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:24 schreef Adames het volgende:

[..]

Je gaat natuurlijk niet met het bonnetje in je hand naar ex toe om de helft van de prijs van het toegangskaartje van de efteling terug te krijgen, maar feit is wel dat zo'n kind plezier nodig heeft wat ook betaald dient te worden. Ook dat kost weer wat en dien je weer globaal mee te nemen.
Holy Sheit, are you serious?

Ga je vakanties ook meenemen in de berekening?
pi_103038681
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wow wat voor computer heb jij wel niet. Ik betaal 13 euro voorschot in de maand aan electra, moet meestal nog een klein bedrag bij betalen. Ik heb een computer die nagenoeg het hele jaar aanstaat en enkele terraria met 60 watt lampen die overdag altijd aanstaan. Dus waar jij die honderden euro's op baseert is me een raadsel.
Nou heb ik dan wel een energie onzuinig ding met 2 beeldschermen van 27 inch, hexacore processor en een videokaart die het leuk vindt om idle 150W te verbruiken. Tevens staat die wel erg lang aan op een dag. Dan kom je uiteindelijk wel uit op zo'n bedrag.
pi_103038705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Holy Sheit, are you serious?

Ga je vakkanties ook meenemen in de berekening?
Je hebt niemand in je directe omgeving die gescheiden is?
pi_103038827
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:27 schreef Adames het volgende:

[..]

Nou heb ik dan wel een energie onzuinig ding met 2 beeldschermen van 27 inch, hexacore processor en een videokaart die het leuk vindt om idle 150W te verbruiken. Tevens staat die wel erg lang aan op een dag. Dan kom je uiteindelijk wel uit op zo'n bedrag.
maar geen honderden euros per jaar.
pi_103038831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:28 schreef Adames het volgende:

[..]

Je hebt niemand in je directe omgeving die gescheiden is?
absoluuut, wie kent ze tegenwoordig niet. De meesten die ik ken hebben co ouderschap, die gaan daar in mijn ogen toch anders mee om. Een van mijn beste vrienden heeft dat als volgt opgelost. Co ouderschap is vast gelegd 3/4 wisselt om de week. Directe kosten tbv het kind worden bewaard en eens in de 3/4 maanden bekijken ze elkaars kosten en delen het restant door 2. Kosten voor het voeren van de aparte huishoudingen vallen ze elkaar niet mee lastig, anders komen er grote problemen terwijl het net weer lekker loopt tussen hun.
Eten valt ook buiten elke berekening.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:33:31 #46
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103038855
Hmmm, eens denken ...

Gemiddeld per maand: eten 80 euro, kleding 30 euro, school en bijbehorende prullaria 100 euro, overige spullen 30 euro, GWL 50 euro extra. Dus ongeveer 290 p/m en per jaar 3480 euro ... !
pi_103038925
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:27 schreef Adames het volgende:

[..]

Ik heb drie terraria met in totaal 5*60 watt lampen en een computer met 23 inch scherm die dag en nacht aanstaat en ik kom echt nooit en te nimmer aan honderden euro's. Ik heb dus grote moeite met de zaken die jij hier beweerd.
pi_103038971
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:32 schreef fotostarter het volgende:

[..]

maar geen honderden euros per jaar.
25 cent/kWh. 400W, 8 uur per dag en 200 dagen per jaar. Goede kans dat ik daar tegenaan zit.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

absoluuut, wie kent ze tegenwoordig niet. De meesten die ik ken hebben co ouderschap, die gaan daar in mijn ogen toch anders mee om. Een van mijn beste vrienden heeft dat als volgt opgelost. Co ouderschap is vast gelegd 3/4 wisselt om de week. Directe kosten tbv het kind worden bewaard en eens in de 3/4 maanden bekijken ze elkaars kosten en delen het restant door 2. Kosten voor het voeren van de aparte huishoudingen vallen ze elkaar niet mee lastig, anders komen er grote problemen terwijl het net weer lekker loopt tussen hun.
Prima oplossing natuurlijk, geen idee hoe TS dit heeft geregeld. Als die in haar eentje voor het kind moet zorgen vind ik het redelijk dat ze zo'n beetje alle directe kosten mag verhalen dmv alimentatie. Gaat het kind nog steeds elke week naar de vader zie ook lekker actief bezig is zoals een goede vader dat ook hoort te doen dan ben ik het ook met je eens dat je niet moet gaan mierenneuken, blijf dan ook bij kleren, eten en schoolkosten. Ken alleen de situatie van TS niet.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:37:01 #49
42366 Staal
pi_103038973
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:26 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nou TS kan toch aan de slag?

Gas en licht, eten, clubjes, dagjes pretparken, gebruik van computer, evt. aquarium, vakanties, gemeentelijke belastingen, mocht er een hondje zijn dan ook de helft van de hondenbelasting, schoenveters, speelgoed, gebruik van servetjes, waxinelichtjes, telefoonkosten die bijv. naar school en de huisarts gemaakt worden, benzinekosten als het jochie eens bij een vriendje gaat spelen, ouderbijdrage, kapper, alvast kosten voor als er eens wat kapot gaat, batterijen voor de keukenklok want dat jochie kijkt er ook op etc, etc.

Er valt nog heel wat te halen blijkbaar. ^O^ .
Un certain jeune homme
pi_103038987
Wij verstoken met 2 personen voor +/- 180 euro op jaarbasis aan elektra.
pi_103039011
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik heb drie terraria met in totaal 5*60 watt lampen en een computer met 23 inch scherm die dag en nacht aanstaat en ik kom echt nooit en te nimmer aan honderden euro's. Ik heb dus grote moeite met de zaken die jij hier beweerd.
Kan goed zijn dat ik het dan mis heb, vraag me alleen af wat ik dan mis doe met mijn berekening.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:38:14 #52
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103039018
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:37 schreef Staal het volgende:

[..]

Nou TS kan toch aan de slag?

Gas en licht, eten, clubjes, dagjes pretparken, gebruik van computer, evt. aquarium, vakanties, gemeentelijke belastingen, mocht er een hondje zijn dan ook de helft van de hondenbelasting, schoenveters, speelgoed, gebruik van servetjes, waxinelichtjes, telefoonkosten die bijv. naar school en de huisarts gemaakt worden, benzinekosten als het jochie eens bij een vriendje gaat spelen, ouderbijdrage, kapper, alvast kosten voor als er eens wat kapot gaat, batterijen voor de keukenklok want dat jochie kijkt er ook op etc, etc.

Er valt nog heel wat te halen blijkbaar. ^O^ .
:D

Doe gewoon 25% van de boodschappen die je nu hebt en 35% van de kosten van de kleren; doe daar nog 10% bij voor GWL enzo en de rest is liefde.
We zullen zien, zei de blinde.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:39:42 #53
42366 Staal
pi_103039071
Hier staan altijd drie computers aan, twee grote tv's zoveel uur, aquarium, vijverbakfilter etc.
Stroom is 200 euro (drie personen) en de rest is gewoon echt de verwarming.
Ik geloof dan ook niks van honderden euros voor een computer.
Un certain jeune homme
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:40:44 #54
42366 Staal
pi_103039099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:38 schreef Adames het volgende:

[..]

Kan goed zijn dat ik het dan mis heb, vraag me alleen af wat ik dan mis doe met mijn berekening.
Misschien heeft je buurman een wietplantage op jouw kosten?
Un certain jeune homme
pi_103042943
quote:
6s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:40 schreef Staal het volgende:

[..]

Misschien heeft je buurman een wietplantage op jouw kosten?
Vond het al vreemd ruiken hier
pi_103043364
Volgens de alimentatie berekening die mijn advocaat gemaakt heeft zou mijn kind een behoefte hebben van 853 euro per maand, ( kind is 2 jaar oud) Ex zijn draagkracht was maar toereikend tot 480 euro per maand maar ons kind komt niks te kort hoor.

Dus staar je niet blind op die berekeningen en kies gewoon een reeel bedrag of leg vast wie wat betaald.

ik vind dus dat behoeftes in die berekening veel te hoog zijn. Ik geef zoveel geld echt niet per maand uit aan mijn kind. ( want boven op de ali komt ook de kinderbijslag en het kindgebonden budget nog)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:43:55 #57
42366 Staal
pi_103043596
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:37 schreef MaMaLief het volgende:
Volgens de alimentatie berekening die mijn advocaat gemaakt heeft zou mijn kind een behoefte hebben van 853 euro per maand, ( kind is 2 jaar oud) Ex zijn draagkracht was maar toereikend tot 480 euro per maand maar ons kind komt niks te kort hoor.

Dus staar je niet blind op die berekeningen en kies gewoon een reeel bedrag of leg vast wie wat betaald.

ik vind dus dat behoeftes in die berekening veel te hoog zijn. Ik geef zoveel geld echt niet per maand uit aan mijn kind. ( want boven op de ali komt ook de kinderbijslag en het kindgebonden budget nog)
Heb jij die berekening van jouw advocaat nog? Misschien kun je daar TS mee helpen.

Mijn persoonlijke mening over 853 euro voor een gezond tweejarig kind laat ik beter achterwege. Ook over de helft trouwens. :X .
Un certain jeune homme
pi_103043615
Met alle respect voor de situatie maar..........die topictitel vind ik wel heel erg crú :(
Al is dat niet zo bedoeld maar imo staat dat er zo wel heel erg bot.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:45:08 #59
42366 Staal
pi_103043636
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:44 schreef Lottekoekkie het volgende:
Met alle respect voor de situatie maar..........die topictitel vind ik wel heel erg crú :(
Al is dat niet zo bedoeld maar imo staat dat er zo wel heel erg bot.
Jah, scheiding he?
Un certain jeune homme
pi_103043682
"Hoeveel kost een kind van 7?"
Kom op zeg, staat toch lomp, al is het niet zo bedoeld maar ik schrok er echt van.
Zo praat je niet over een kind..scheiding of niet.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_103043723
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Heb jij die berekening van jouw advocaat nog? Misschien kun je daar TS mee helpen.

Mijn persoonlijke mening over 853 euro voor een gezond tweejarig kind laat ik beter achterwege. Ook over de helft trouwens. :X .
Ja ik heb die berekening nog wel. zal vanavond even kijken. hij was wel vrij ingewikkeld.

ex zijn loon werd genomen, woonlasten eraf en ziektenkosten eraf. wat over bleef was 60% voor kind als alimentatie.
pi_103043813
voor de woonlasten werd alleen de hypotheek genomen gwl e.d wordt buiten beschouwing gelaten.
pi_103043837
60 procent?! Wat een aasgiergedrag zeg. :{

En gezien de topictitel zal de insteek bij TS ook niet anders zijn.
pi_103043881
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:51 schreef Inconcordia het volgende:
60 procent?! Wat een aasgiergedrag zeg. :{

En gezien de topictitel zal de insteek bij TS ook niet anders zijn.
het zal niet voor niks zijn dat ze alimentatie wet willen veranderen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:04:53 #65
42366 Staal
pi_103044187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:47 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Ja ik heb die berekening nog wel. zal vanavond even kijken. hij was wel vrij ingewikkeld.

ex zijn loon werd genomen, woonlasten eraf en ziektenkosten eraf. wat over bleef was 60% voor kind als alimentatie.
Als je de moeite wilt nemen? Wrs. kun jij wel TS helpen. ^O^ .
Ik hoop alleen niet dat TS het te zot zal maken als jouw advocaat. Gek genoeg lijkt die mediator van TS daar wel op uit. Normaal gesproken wordt er namelijk van ongeveer 200 euro uitgegaan. En dat is ruim voor een kind van twee jaar.

Wat jij schrijft vind ik heel ernstig. Het gaat me niet aan verder en die scheiding zal niet makkelijk voor je zijn geweest maar mijn hemel, waar moet zo'n man nog van leven.
Un certain jeune homme
pi_103044275
Ik hoor om mij heen bedragen van ongeveer 500 euro.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103044310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:04 schreef Staal het volgende:

[..]

Als je de moeite wilt nemen? Wrs. kun jij wel TS helpen. ^O^ .
Ik hoop alleen niet dat TS het te zot zal maken als jouw advocaat. Gek genoeg lijkt die mediator van TS daar wel op uit. Normaal gesproken wordt er namelijk van ongeveer 200 euro uitgegaan. En dat is ruim voor een kind van twee jaar.

Wat jij schrijft vind ik heel ernstig. Het gaat me niet aan verder en die scheiding zal niet makkelijk voor je zijn geweest maar mijn hemel, waar moet zo'n man nog van leven.
Die beste man komt niks te kort hoor!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:08:38 #68
42366 Staal
pi_103044312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
"Hoeveel kost een kind van 7?"
Kom op zeg, staat toch lomp, al is het niet zo bedoeld maar ik schrok er echt van.
Zo praat je niet over een kind..scheiding of niet.
Ik ben het met je eens. Het is zwaar van de pot gerukt natuurlijk.
Maar ik schrok harder van reacties als: gas, water, licht en dagje pretpark.

Het is kennelijk doodnormaal om je kind te berekenen als een hond.
Un certain jeune homme
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:09:51 #69
42366 Staal
pi_103044346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:08 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Die beste man komt niks te kort hoor!
Zie het niet als aanval he. Het gaat me ook niet aan.

Maar:

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:47 schreef MaMaLief het volgende:

Un certain jeune homme
pi_103044677
Tja ik begrijp je helemaal, Maar ik heb de wetgeving niet gemaakt. ;-)

Ik kan je wel zeggen dat ik het heel goed vind als het systeem wat betreft alimentatie veranderd. Wat de wet gaat er nu vanuit dat vader in mij geval alles betaald terwijl ik ook een inkomen van 40000 euro ongeveer per jaar heb. Er zijn tenslotte kinderen zat in NL en elders die als de ouders niet gescheiden zijn van dat bedrag ook een leuk leven hebben. Ik heb het idee dat kinderen van gescheiden ouders veel duurder zijn dan kinderen waarvan de ouders niet gescheiden zijn.
En dat klopt naar mijn idee niet.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:21:52 #71
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_103044702
Ik bied 10 euro, dan kom ik em vanavond nog ophalen.
pi_103045193
Laten we hopen dat de alimentatiewet inderdaad snel verandert in het voordeel van de melkkoe man. :)

Een kind heeft ook geen enkel voordeel aan een vader die financieel aan de grond zit.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:49:19 #73
42366 Staal
pi_103045577
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:38 schreef Inconcordia het volgende:
Laten we hopen dat de alimentatiewet inderdaad snel verandert in het voordeel van de melkkoe man. :)

Een kind heeft ook geen enkel voordeel aan een vader die financieel aan de grond zit.
Een vader moet ook wel een vader willen zijn en er niet voor kiezen slechts een melkkoe te willen zijn. Volgens mij houdt een rechter daar wel rekening mee.
Het is eigenlijk best wel een pijnlijk onderwerp. Ieder verhaal is anders natuurlijk.

Ik geloof wel dat zodra er geneuzel over gas en licht om de hoek komt kijken dat er veel meer speelt.

Overigens ga ik wat anders doen.
Un certain jeune homme
pi_103046758
100 euro per maand? Of klinkt dat gek?
Edensnator over 'n out
pi_103046823
Ik kan mijn berekening zo snel niet vinden maar op deze site kun je het globaal uitrekenen deze berekening klopt zolang het standaard werk is en geen maatwerk.

http://www.scheidingsinfo(...)ng-kinderalimentatie
pi_103047336
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:21 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik bied 10 euro, dan kom ik em vanavond nog ophalen.
En als ie niet bevalt, kun je binnen 7 werkdagen de koop ontbinden (wet koop op afstand).

:')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:38:00 #77
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_103047378
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:37 schreef MaMaLief het volgende:
Uhm, als de behoefte van het kind 853 euro is, dan is dat toch 427 euro per ouder? Waarom moet ex dan 480 betalen?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:43:17 #78
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_103047570
Even uitgaan de van een 4-jarige; voor een 7 jarige zal je er misschien 25% bij moeten tellen.

Eten en verzorging: euro of 60
Woonlasten: nihil; woning zou je er niet voor verkopen en stoken moet je toch.
Water en electra: 10 euro?
Meubeltjes, kleding, speelgoed: 75 euro
School (ouderbijdrage): 5 euro
Uitjes: 10 euro gemiddeld

Totaal 160 per maand. Dus 80 per partner.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_103047607
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:49 schreef Sandrasan het volgende:
Hoeveel kost een kind van 7?
Hangt ervan af, wat voor soort ouder je bent. Bij sommigen levert een kind zelfs nog wat op:
Vrouw prostitueert dochter (12) voor bingo
pi_103048196
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:49 schreef Sandrasan het volgende:
Hoeveel kost een kind van 7?
Ik factureer iedere maand 300 euro aan mijn dochter van 7
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_103049491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:38 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Uhm, als de behoefte van het kind 853 euro is, dan is dat toch 427 euro per ouder? Waarom moet ex dan 480 betalen?
geen idee waarom de rechter dit zo besloten heeft.
pi_103051094
Omdat ma iets minder draagkracht heeft dan pa of zo?
pi_103051119
Voor 1000 euro en 3 tickets vanuit China naar Nederland regel ik er 2 voor je
pi_103051593
Veel tijd, energie en geld ... lekker bij de ex laten wonen dus je kind.

En dan hou je mooi wat meer tijd over om achter een nieuwe vent aan te gaan.
pi_103055234
Ik snap nooit zo goed dat vrouwen hun expartners zoveel mogelijk uit willen kleden alsof ze uit zijn op wraak. Kom op zeg, gas water en licht declareren, what the fuck is er dan met je aan de hand? Heeft die vent je ooit halfdood geslagen ofzo? Vrouwen, kom op: als je de kosten niet grotendeels op je wil nemen, laat dat kind dan achter bij z'n vader zodat ie nog een leuk leven heeft :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_103055609
in dit hele topic ontdek ik nergens dat moeders vaders wil uitkleden.
Ze vraagt enkel hoe bereken ik d ekosten voor mijn kind ivm alimentatie.
de toon die hier weer gezet word vind ik weer typisch foks.
Kinderen kosten geld ook als pa en ma gaan scheiden en pa en ma zijn daar beide 50% voor verantwoordelijk
Ik zou kijken wat mij het kind kost en dat dan door 2 delen.
Ik zou geen huur ofzo rekenen want jij had dat immers ook voor je alleen gehad.
je bent wel meer kwijt aan gas licht water, rioolhefiing, ingezetenenbelasting .
dan heb je de kleding, schoenen,sportclubs, andere verenigingen
schoolgeld.wa verzekering, begrafenispolis
je ex kan weer deel aftrekken van belasting mits hij minimaal 347 per kwartaal bijdraagt meen ik.
pi_103065833
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:04 schreef bijdehand het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat vrouwen hun expartners zoveel mogelijk uit willen kleden alsof ze uit zijn op wraak. Kom op zeg, gas water en licht declareren, what the fuck is er dan met je aan de hand? Heeft die vent je ooit halfdood geslagen ofzo? Vrouwen, kom op: als je de kosten niet grotendeels op je wil nemen, laat dat kind dan achter bij z'n vader zodat ie nog een leuk leven heeft :r
:Y , als man ben was je eigenlijk altijd de sjaak. Dik betalen om je kind amper te zien. Ik zou alle kosten met liefde op me nemen, maar dan blijft het kind ook bij me. Ik ga niet betalen voor een kind dat je vervolgens amper ziet
pi_103065951
Een kind in je eentje opvoeden kost natuurlijk geld, en het is eerlijk als dat 50/50 is. Alleen moet je van het(jouw) bedrag wel kinderkorting, kindertoeslag en kinderbijslag aftrekken.
Verder kun je heel goed op de NIBUD site zien hoe veel een alleenstaande ouder met een kind van 7 gemiddeld aan gas/water/licht en aan eten enzo kost.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:04:02 #89
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103065987
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het maakt toch wel verschil of je een eenpersoonshuishouden bent of een meerpersoonshuishouden hoor.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:15:50 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103066205
Tsja, we kunnen wel gaan roepen dat TS dit en dat en zus en zo niet zou moeten meerekenen, maar feit is dat de mediator het kennelijk leuk vond om van de standaard berekeningen af te wijken en TS gevraagd heeft wat de werkelijke kosten zijn.

Persoonlijk vind ik het een rotstreek van de mediator, want die standaard berekeningen zijn er niet voor niets, en ja als gevraagd wordt wat de kosten zijn dan horen zaken als hogere afvalstoffen daar ook bij.

Wat de kosten zijn is een andere vraag dan wat je wel of niet zou moeten meerekenen.

Ik ben eigenlijk benieuwd waarom de mediator een standaard berekening niet voldoende vond als TS dat wel vond.
Is de intentie dan dat men uit gaat komen op een bedrag lager dan de standaard?

Overigens is het ook gewoon lastig te berekenen als je al jaren met z'n drieën hebt gewoond wat de kosten dan zouden zijn voor een volwassene alleen en voor een volwassene met een kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103066699
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:04 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het maakt toch wel verschil of je een eenpersoonshuishouden bent of een meerpersoonshuishouden hoor.
Als je zo redeneert had je in mijn ogen niet aan kinderen moeten beginnen.
pi_103067214
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Inderdaad. Wees dan de sterkste en zeg: 'hey ex, weet je wat? Het kind kost mij teveel. Hier, hou 'm maar'.

Of die vrouw hier die zelf 40k verdient maar toch alimentatie ontvangt, 60% van wat die vent overhoudt na vaste lasten :') Wtf, dan heb je toch een ongezonde haat jegens iemand?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_103067365
quote:
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:03 schreef bijdehand het volgende:
Inderdaad. Wees dan de sterkste en zeg: 'hey ex, weet je wat? Het kind kost mij teveel. Hier, hou 'm maar'.
En in hoeverre is die vraag 'kindonvriendelijker' dan de vraag wat kleding, voedsel of blokfluitles voor je kind op jaarbasis kost? :?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_103067815

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 14-10-2011 13:00:18 (ONZ is een paar deuren verder...) ]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:40:15 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103068019
quote:

[..]

Het gaat er niet om hoe je redeneert, het gaat erom dat TS gevraagd is wat de kosten zijn, niet wat ze wel of niet moet meerekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103069389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:12 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

En in hoeverre is die vraag 'kindonvriendelijker' dan de vraag wat kleding, voedsel of blokfluitles voor je kind op jaarbasis kost? :?
Wat je kind kost moet je niet eens boeien. Als je je ex-partner zo erg haat dat je hem helemaal uit wil kleden en je kind als middel gebruikt, dan ben je gewoon triest en kan je beter geen kinderen nemen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:41:47 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103069659
Volgens mij is dit geen geval van haat en willen uitkleden, maar ik meen dat ik uit een van de andere topics van TS heb opgemaakt dat haar aanstaande ex terug gaat verhuizen naar de regio waar hij vandaan komt en dat dat 150 km verderop is.

Hij kiest er daarmee voor een normaal co-ouderschap onmogelijk te maken en dus zullen er goede afspraken moeten worden gemaakt over de kosten.
Kosten die je probleemloos samen draagt als je besluit samen een kind te krijgen, en die je dus ook nog samen moet dragen als de relatie beëindigd is.

Als de ene partner dan besluit naar de andere kant van het land te verhuizen, waardoor hij zijn zorgplicht al niet kan voldoen dan lijkt het me niet redelijk dat de zorgende partner ook nog eens financieel het meeste mag bijdragen, dat mag dan gewoon naar echte kosten berekend worden.

Ik neem aan dat TS ook liever had gehad dat haar aanstaande ex in de buurt zou blijven wonen zodat ze een normaal co-ouderschap hadden kunnen hebben en zich idd amper druk hadden hoeven maken over de verdeling van de kosten omdat hun zoon dan bij ieder vrijwel evenveel in huis zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103070315
[
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Of die vrouw hier die zelf 40k verdient maar toch alimentatie ontvangt, 60% van wat die vent overhoudt na vaste lasten :') Wtf, dan heb je toch een ongezonde haat jegens iemand?
verwijderd ik hoef mij tegenover jou niet te verantwoorden!

[ Bericht 26% gewijzigd door MaMaLief op 14-10-2011 12:09:35 ]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:43:22 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103071604
Overigens snap ik in jouw geval niet dat zijn loon minus woonlasten en zorgverzekering, en van het restant 60% uitkomt op ¤ 853 terwijl zijn draagkracht maar ¤ 480 zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:53:04 #100
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103071899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:12 schreef Staal het volgende:

Wie heeft het nou over 'kosten verhalen op je kind' :?

Het gaat om een inschatting van de kosten van het hebben van een 7-jarige en dan komen tot een nette manier om die kosten te delen tussen paps en mams. Niets mis mee.

Maar voor het geval het iemand interesseert: vanwege onze absurd hoge GWL-rekening, hebben wij op verzoek van Eneco wekelijks de standen genoteerd gedurende een periode van een half jaar. Ik kan je melden dat de meter een stuk minder hard gaat als de kinderen bij hun vader zijn. Geeft niet, klaag ik niet over, vind ik zelfs niet vreemd, maar het is wel een feit :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_103072003
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wie heeft het nou over 'kosten verhalen op je kind' :?

Het gaat om een inschatting van de kosten van het hebben van een 7-jarige en dan komen tot een nette manier om die kosten te delen tussen paps en mams. Niets mis mee.

Maar voor het geval het iemand interesseert: vanwege onze absurd hoge GWL-rekening, hebben wij op verzoek van Eneco wekelijks de standen genoteerd gedurende een periode van een half jaar. Ik kan je melden dat de meter een stuk minder hard gaat als de kinderen bij hun vader zijn. Geeft niet, klaag ik niet over, vind ik zelfs niet vreemd, maar het is wel een feit :)
Daar ben je nog altijd zelf bij.
Ik vraag me wel af wat die kindertjes doen dat zo energie consumerend is?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:59:08 #102
33954 ElisaB
pi_103072065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gewoon, bestaan. Net als ik.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:00:48 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103072091
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

TV kijken, gamen, computeren, en met een kind in huis gaat je verwarming misschien net wat sneller aan, plus dat het gewoon een extra persoon is die in bad gaat of onder de douche staat.
Om het nog maar niet te hebben over de extra wassen die je draait :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103072093
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Gewoon, bestaan. Net als ik.
Ja, en dan stop je er wat eten in en dan kunnen ze weer even voorruit. Maar we hebben het nu over de energierekening, wat gebruiken jouw kinderen dat zoveel energie verbruikt?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:01:34 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103072111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ja, en dan stop je er wat eten in en dan kunnen ze weer even voorruit. Maar we hebben het nu over de energierekening, wat gebruiken jouw kinderen dat zoveel energie verbruikt?
Staat in de post boven je :)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:06:05 #106
33954 ElisaB
pi_103072245
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hoe moeilijk is het te snappen? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je wat ik zeg graag negatief interpreteert, maar nogmaals: ik klaag niet, ik zeur er niet over, ik vind het niet erg, maar het is gewoon zo.
pi_103072400
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Staat in de post boven je :)
Je hebt als ouder natuurlijk veel invloed op het energieverbruik van je kinderen. Dus ik vind niet dat je iemand anders moet laten opdraaien voor je eigen verspilling.
pi_103072714
Topic titel, vind ik bijna een belediging voor het betreffende kind. Ik vind het kind dan ook best zielig, lijkt wel een verbruiksartikel.

Een kind kost behalve veel geld ook liefde. Van die liefde voor het kind heb ik mijn twijfels aangezien topic titel zo vreemd geformuleerd is. Wat een kind kost kan je niet uitdrukken in geld of wat dan ook.
Je had het beter kunnen formuleren, als; Hoeveel extra kosten heb ik met een kind per maand.

Om die vraag te beantwoorden, zul je eens alles op papier moeten zetten, een standaard berekening kan je hierbij helpen om te zorgen dat je niets vergeet.
Voor het GWL verhaal, apart vind ik. Je zult hierbij naar een gemiddelde moeten kijken en niet naar jou specifieke situatie.
Zo kan je in een keer beslissen dat wanneer het kind bij jou is, alles aangezet wordt om de man een poot uit te draaien.
Gemiddeld komt er rond de 800kWh bij per persoon in het huishouden. Deze zou ik delen door 12 = 66,67kWh per maand extra stroom, a 22 cent ofzo = ~15 euro per maand.
Prijzen vastrecht + BTW zijn altijd hetzelfde, met of zonder kind, deze kan je dus niet erbij gaan tellen.
Je zou hier nog een paar euro gas bij kunnen tellen ivm Douchen / Baden. Zoals je kunt zien, is het geen vetpot.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:21:15 #109
33954 ElisaB
pi_103072718
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Je hebt als ouder natuurlijk veel invloed op het energieverbruik van je kinderen. Dus ik vind niet dat je iemand anders moet laten opdraaien voor je eigen verspilling.
Meid, je hebt helemaal gelijk hoor ^O^

pi_103072767
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Hij heeft ook gelijk, daar je gemiddeldes moet pakken, en niet jou specifieke meter. Zie post erboven. Hier zijn o.a. ook de standaard berekeningen voor bedoeld.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:31:54 #111
33954 ElisaB
pi_103073046
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:22 schreef verplichtveldje het volgende:
Hij heeft ook gelijk, daar je gemiddeldes moet pakken, en niet jou specifieke meter. Zie post erboven. Hier zijn o.a. ook de standaard berekeningen voor bedoeld.
En jij hebt geen idee waar het over gaat, dus jij hebt ook helemaal gelijk _O-
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:32:56 #112
236264 crew  capricia
pi_103073089
quote:

[..]

Heb je het topic wel gelezen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103073128
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:02 schreef MaMaLief het volgende:
[

[..]

verwijderd ik hoef mij tegenover jou niet te verantwoorden!
Je hoeft je niet te verantwoorden, maar als jouw loon blijkbaar zo hoog ligt dan is het schandalig om dat kleine beetje alimentatie nog te eisen, terwijl dat 60% is!! Dat is dus wel typisch een voorbeeld van een vrouw die haar ex een poot probeert uit te draaien.
pi_103073716
vind eigenlijk dat dit soort kosten overal bekend zouden moeten zijn, zodat mensen die een kind overwegen ook eindelijk eens vooraf echt weten wat het eigenlijk kost, voor ze eraan beginnen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_103074717
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

:D , een vrouwelijke Boris :D . Hij is leuk.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:47:28 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103075724
quote:

[..]

Ja, en met die standaard berekening kwam TS bij de mediator aan en de mediator had liever een situatiespecifiek overzicht, maar ga rustig door het de TS verwijten, ze heeft inmiddels al genoeg posts gelezen van mensen die het niet begrijpen, dus die van jou kan er ook wel bij :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103075972
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je hoeft je niet te verantwoorden, maar als jouw loon blijkbaar zo hoog ligt dan is het schandalig om dat kleine beetje alimentatie nog te eisen, terwijl dat 60% is!! Dat is dus wel typisch een voorbeeld van een vrouw die haar ex een poot probeert uit te draaien.
Ik draai ex geen poot uit, hij laat mij overal alleen voor opdraaien, dan mag hij ook wel iets doen en dat iets bestaat volgens de rechter uit betalen. Ik zet alles overigens op een aparte spaarrekening voor kindlief dat zodra hij gaat studeren of zijn rijbewijs wil halen dat daar van betaald kan worden.
Voor de duidelijkheid hij weigert omgang met zijn eigen kind.
pi_103076118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:43 schreef Leandra het volgende:
Overigens snap ik in jouw geval niet dat zijn loon minus woonlasten en zorgverzekering, en van het restant 60% uitkomt op ¤ 853 terwijl zijn draagkracht maar ¤ 480 zou zijn.
behoefte kind is 853 en draagkracht ex is 480 dit omdat ex ook nog alimentatie betaald voor zijn andere kinderen uit zijn 1ste huwelijk. daarom krijgt kind minder dan hij volgens de inkomsten van voor de scheiding behoefte aan zou hebben.
pi_103076266
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en met die standaard berekening kwam TS bij de mediator aan en de mediator had liever een situatiespecifiek overzicht, maar ga rustig door het de TS verwijten, ze heeft inmiddels al genoeg posts gelezen van mensen die het niet begrijpen, dus die van jou kan er ook wel bij :*
Ja lees het nog eens zou ik zeggen. Schijt aan wat die mediator vind/wilt, gelukkig bepaalt die niet de wet. Standaard berekeningen zijn niet voor jan-kont.Gemiddeldes ook niet. Zo kan je alles voor jou specifieke situatie extra duur maken, lijkt mij niet de bedoeling, en lijkt mij ook niet dat een rechter hiermee akkoord gaat. Daarbij wordt er sowiso na het aanvragen hiervan gekeken naar het draagvlak van de ex. Ik wens TS ook veel succes en voor jou als onwetende ook. :W
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:09:35 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103076430
Schijt aan wat de mediator vindt, ja dat gaat het vast lekker doen in het proces.
Waarom zou je nog naar een mediator gaan als je je er toch niets van wilt aantrekken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103076510
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:09 schreef Leandra het volgende:
Schijt aan wat de mediator vindt, ja dat gaat het vast lekker doen in het proces.
Waarom zou je nog naar een mediator gaan als je je er toch niets van wilt aantrekken?
Je mist mijn punt, een mediator is geen rechter. Die kan zoveel dingen willen en doen, of het mag, laat staat uberhaupt kan als ex lastig doet, is een 2e. Het is maar een conflict bemiddelaar, niet meer, niet minder.
pi_103076800
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:31 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En jij hebt geen idee waar het over gaat, dus jij hebt ook helemaal gelijk _O-
En jij ongelijk. :W
Lezen is lastig.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:33:39 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103077227
Waarom zou je zaken die het voor jou duurder dan gemiddeld maken niet meetellen?

Zoals bijvoorbeeld een kind dat 3 keer per week 50 km verderop moet trainen voor een sport, of een kind dat een dure hobby heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:37:46 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103077355
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:11 schreef verplichtveldje het volgende:

[..]

Je mist mijn punt, een mediator is geen rechter. Die kan zoveel dingen willen en doen, of het mag, laat staat uberhaupt kan als ex lastig doet, is een 2e. Het is maar een conflict bemiddelaar, niet meer, niet minder.
Volgens mij gaan ze naar de mediator om een beslissing via de rechter te voorkomen, omdat ze nog wel normaal met elkaar kunnen omgaan, maar kennelijk vind je dat overbodig en kunnen ze net zo goed gelijk 2 advocaten tegenover elkaar zetten en het hen (op hun kosten) voor de rechter laten uitvechten?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103077517
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:55 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Ik draai ex geen poot uit, hij laat mij overal alleen voor opdraaien, dan mag hij ook wel iets doen en dat iets bestaat volgens de rechter uit betalen. Ik zet alles overigens op een aparte spaarrekening voor kindlief dat zodra hij gaat studeren of zijn rijbewijs wil halen dat daar van betaald kan worden.
Voor de duidelijkheid hij weigert omgang met zijn eigen kind.
Dan is het gewoon een lul :) Excuus. Ik kom helaas zeer veel jurisprudentie tegen waarin verbitterde moeders alles op alles zetten om de man omgang met het kind te verbieden ;(
pi_103077743
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze naar de mediator om een beslissing via de rechter te voorkomen, omdat ze nog wel normaal met elkaar kunnen omgaan, maar kennelijk vind je dat overbodig en kunnen ze net zo goed gelijk 2 advocaten tegenover elkaar zetten en het hen (op hun kosten) voor de rechter laten uitvechten?
Als ik die betreffende ex zou zijn, en ik zou een tegenrekening krijgen die jullie op deze manier in elkaar zetten, zul je wel moeten.
Maargoed, dit is _als_. Tuurlijk moeten ze proberen om hier zonder rechter uit te komen, maar eerlijkheid is dan wel gewenst, en niet onnodig dingen duur maken en een poot uit gaan draaien. Dat is eigenlijk mijn punt.

Vervolgens een reactie op je sporten, dit valt onder 'Bijzondere kosten'.
Bijzondere kosten (zoals hoge oppaskosten, reiskosten, buitengewone sporten, hobby's en studie). Deze bijzondere kosten verhogen het kinderalimentatiebedrag alleen als deze buitengewoon hoog zijn. Ze worden dan meegerekend tot een bedrag van maximaal 4-5% van het netto besteedbaar inkomen van de verzorgende ouder.

Dit wordt in eerste instantie dus niet geteld, enkel wanneer ze buitengewoon hoog zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door verplichtveldje op 14-10-2011 15:56:20 ]
pi_103078612
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan is het gewoon een lul :) Excuus. Ik kom helaas zeer veel jurisprudentie tegen waarin verbitterde moeders alles op alles zetten om de man omgang met het kind te verbieden ;(
Geeft niks, ik ken diezelfde jurisprudentie ook ;-)

Maar er zijn een aantal goede advocaten in nederland die met moeders die de omgang saboteren gehakt maken. Gelukkig zijn er ook steeds meer rechters die een ruimere omgangsregeling toewijzen dan de vroeger gebruikelijke weekend om de 14 dagen.

Alleen kun je een ouder die geen omgang wenst niet dwingen. Ik heb echt heel veel geprobeerd om een omgang opgang te krijgen, maar helaas alles liep op 0 uit.

het is zelfs sinds 2 jaar zo erg dat vader geen gezag meer heeft. Kind was uit het huwelijk geboren en dan hebben beide ouders gezag in nederland en terecht. Maar gedurende de echtscheidingsprocedure heeft de rechter besloten dat vader geen gezag meer heeft.

Dit is voor mij wel praktischer nu hoef ik niet te bedelen om een handtekening voor bijv een paspoort. Maar eigenlijk vind ik het diep van binnen heel erg. Ik had gehoopt dat tijdens de procedure voor het gezag ex wakker zou worden en omgang zou eisen en zijn gezag zou willen behouden helaas. Mijn kind wordt bijna 3 jaar en heeft vader nog nooit gezien. En ex heeft zijn kind ook nog nooit gezien de foto's die ik elke 3 maanden opstuur met de aangetekende post komen telkens retour, ex weigert ze gewoon. Ik moet dit van de rechter doen.

Ooit komt de dag dat ik kind moet vertellen. Dus het lijkt nu heel leuk zoveel alimentatie, maar ik zou graag het graag willen inwisselen als mijn kind daarmee vader zou zien.

Voor het levensonderhoud voor kind heb ik het niet nodig, vandaar dat ik het ook op spaar, ik kan niet in de toekomst kijken en misschien is het ooit nodig voor het een of ander. En als het nooit nodig is dan mag kind het hebben later als hij groot genoeg is. Ik hoef geen geld van ex ik kan mezelf en mijn kind bedruipen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:12:57 #128
33954 ElisaB
pi_103078697
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:05 schreef verplichtveldje het volgende:

Ja lees het nog eens zou ik zeggen. Schijt aan wat die mediator vind/wilt, gelukkig bepaalt die niet de wet. Standaard berekeningen zijn niet voor jan-kont.Gemiddeldes ook niet. Zo kan je alles voor jou specifieke situatie extra duur maken, lijkt mij niet de bedoeling, en lijkt mij ook niet dat een rechter hiermee akkoord gaat. Daarbij wordt er sowiso na het aanvragen hiervan gekeken naar het draagvlak van de ex. Ik wens TS ook veel succes en voor jou als onwetende ook. :W
Joh, pretletter... Het enige waar het mij om ging is dat ik aangaf dat je wel degelijk meer GLW gebruikt als je met meerdere mensen in huis bent. Over wie dat moet betalen en waarom, heb ik me niet uitgesproken.

Dus, zet je bril op en je oogkleppen af en doe mee aan de discussie die gaande is, in plaats van de discussie die jij in je hoofd hebt ^O^
pi_103078942
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:12 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Joh, pretletter... Het enige waar het mij om ging is dat ik aangaf dat je wel degelijk meer GLW gebruikt als je met meerdere mensen in huis bent. Over wie dat moet betalen en waarom, heb ik me niet uitgesproken.

Dus, zet je bril op en je oogkleppen af en doe mee aan de discussie die gaande is, in plaats van de discussie die jij in je hoofd hebt ^O^
Joh halve, waar zeg ik dat dat niet zo is dan?
Zet je bril op en ga leren lezen. :W
pi_103078954
Van alimentatie moet de ontvangende ouder alles betalen voor het kind is het niet genoeg moet je zelf bij leggen of schrappen in het uitgaven patroon. Houd er wel rekening mee dat na een scheiding iedereen een stapje terug moet doen, 2 huishoudens draaien van het geld waar eerste maar 1 huishouden van gedraaid moest worden betekend inleveren voor iedereen.

Mijn advies aan TS is dan ook probeer er samen uit te komen is voor kind veel beter en scheelt veel geld.Scheiden met 2 advocaten is erg duur.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:35:16 #131
236264 crew  capricia
pi_103079562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:11 schreef verplichtveldje het volgende:

[..]

De rechter verwijst ook steeds vaker naar de mediator.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103079686
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:35 schreef capricia het volgende:

[..]

De rechter verwijst ook steeds vaker naar de mediator.
Je punt is?
De betreffende afspraak over kinderalimentatie die in het convenant wordt opgenomen, zal vervolgens worden bekrachtigd via de rechtbank.
pi_103080187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:38 schreef verplichtveldje het volgende:

[..]

Je punt is?
De betreffende afspraak over kinderalimentatie die in het convenant wordt opgenomen, zal vervolgens worden bekrachtigd via de rechtbank.
Inderdaad. Als de rechter dat niet zou doen had je de afspraak voor niks gemaakt en kon je er verder niks mee.
pi_103080804
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat je kind kost moet je niet eens boeien. Als je je ex-partner zo erg haat dat je hem helemaal uit wil kleden en je kind als middel gebruikt, dan ben je gewoon triest en kan je beter geen kinderen nemen.
De insteek was niet je partner volkomen uit te kleden, de insteek was een verzoek van een mediator (die opereert in beide ouders' belang ;) ) om alle kosten van een kind te budgetteren.

Vanuit dat oogpunt bezien, waarom zijn dan hogere energiekosten 'not done' om in het lijstje op te voeren maar kosten voeding wel? Een 7-jarige eet immers uit dezelfde ruif mee. Ik zie het bezwaarlijke van het ene niet als je het andere wel als normaal beschouwt.
.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:19:10 #135
33954 ElisaB
pi_103081151
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:10 schreef r_one het volgende:

De insteek was niet je partner volkomen uit te kleden, de insteek was een verzoek van een mediator (die opereert in beide ouders' belang ;) ) om alle kosten van een kind te budgetteren.

Vanuit dat oogpunt bezien, waarom zijn dan hogere energiekosten 'not done' om in het lijstje op te voeren maar kosten voeding wel? Een 7-jarige eet immers uit dezelfde ruif mee. Ik zie het bezwaarlijke van het ene niet als je het andere wel als normaal beschouwt.
Praten over kinderen en de kosten ervan en dit ook nog eens in combinatie met een echtscheiding en de alimentatie, ligt erg gevoelig. Snap ik wel. Maar alle woestheid en oordelen zijn helemaal niet nodig. Zoals jij zegt: een heel heldere vraag, waar niemand opgewonden van hoeft te worden :)

Je hoeft geen verspiller te zijn die zijn kosten op een ander wil afwentelen als je simpelweg constateert dat je meer GWL gebruikt als er kinderen in huis zijn. Dat heeft te maken met het gewone leven: ze douchen (gelukkig wel), zijn bezig op hun eigen kamer met spelcomputer / tv / pc, hebben daar het licht aan en de verwarming, ze gaan naar de wc, we hebben meer afwas, we hebben meer was. Simpele dingen, niets bijzonders. Ik zou ze van dat alles niets willen ontzeggen.

Over de ruif gesproken: als het eenmaal pubers zijn, vreten ze je kaal _O-
pi_103081477
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:19 schreef ElisaB het volgende:
Over de ruif gesproken: als het eenmaal pubers zijn, vreten ze je kaal _O-
Ik weet het, ik weet het.

Deze opmerking was om iemand anders, die stelde dat het kacheltje zonder kinderen toch ook wel stookt, een spiegel voor te houden.
.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:35:32 #137
33954 ElisaB
pi_103081787
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:26 schreef r_one het volgende:

Ik weet het, ik weet het.
_O-
Een heel brood, staand aan het aanrecht, met broodbeleg dat bedoeld was voor vier personen voor drie dagen :D

quote:
Deze opmerking was om iemand anders, die stelde dat het kacheltje zonder kinderen toch ook wel stookt, een spiegel voor te houden.
Ik weet het :*
pi_103081881
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:35 schreef ElisaB het volgende:
_O-
Een heel brood, staand aan het aanrecht, met broodbeleg dat bedoeld was voor vier personen voor drie dagen :D
En dat maal factor x (het aantal pubers in huis) w/

Maar goed, een 7-jarige pubert nog niet. Gelukkig :')
.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:46:01 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103082102
Wordt de alimentatie verhoogd als een kind gaat puberen en veel meer kost dan als 7-jarige?
Of is het alleen maar een inflatieverhoging tot ze 18 zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103082273
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:46 schreef Leandra het volgende:
Wordt de alimentatie verhoogd als een kind gaat puberen en veel meer kost dan als 7-jarige?
Wordt de alimentatie ook verlaagd als je kind zindelijk (en dus uit de luiers) wordt?
.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:56:00 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103082474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Wordt de alimentatie ook verlaagd als je kind zindelijk (en dus uit de luiers) wordt?
als je kind zindelijk is, dan komen er andere kosten in de plaats van luiers... hier is het in elk geval niet goedkoper geworden. Ik noem zwemles :+
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:59:57 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103082610
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat tientje per week kost een kind dan vaak al snel aan andere dingen.

Ik geloof niet dat een kind op enig moment goedkoper wordt, de kosten verschuiven alleen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103082701
quote:
Je kunt onderling vast laten leggen dat je kind langer recht heeft op alimentatie, bijv zolang een kind studeert, of tot max 23 jaar.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:03:20 #144
33954 ElisaB
pi_103082734
quote:
Ik weet het eigenlijk niet. Bij ons is het al 7 jaar een vast bedrag dat alleen conform het convenant gecorrigeerd is voor inflatie. En verder kun je het kwa kosten ook zo gek maken als je wilt.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:04:18 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103082765
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:02 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Je kunt onderling vast laten leggen dat je kind langer recht heeft op alimentatie, bijv zolang een kind studeert, of tot max 23 jaar.
Als een kind 18 is dan is de alimentatie een zaak tussen ouder en kind en niet meer tussen de beide ouders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:08:39 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103082921
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk niet. Bij ons is het al 7 jaar een vast bedrag dat alleen conform het convenant gecorrigeerd is voor inflatie. En verder kun je het kwa kosten ook zo gek maken als je wilt.
Natuurlijk kun je het zo gek maken als je wilt, maar bepaalde dingen heb je minder invloed op.

Kleding van de Hema ipv merkkleding is makkelijker besparen dan je kind qua voeding beperken, zeker als het kind gezond eet en niet te dik is.
Mijn oudste werkt gelukkig geen heel brood weg, maar sommigen kunnen eten als bootwerkers.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103082933
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als een kind 18 is dan is de alimentatie een zaak tussen ouder en kind en niet meer tussen de beide ouders.
Weet ik maar je kunt al wel in het convenant afspreken dat de ouder die nu ali betaald dat langer blijft doen, dan hoeft je kind dat niet meer te regelen die hoeft dan alleen met de betalende ouder het bedrag op peil te houden.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:09:51 #148
33954 ElisaB
pi_103082961
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Leandra het volgende:
Natuurlijk kun je het zo gek maken als je wilt, maar bepaalde dingen heb je minder invloed op.

Kleding van de Hema ipv merkkleding is makkelijker besparen dan je kind qua voeding beperken, zeker als het kind gezond eet en niet te dik is.
Mijn oudste werkt gelukkig geen heel brood weg, maar sommigen kunnen dat eten als bootwerkers.
Inderdaad; de minimale basis is de minimale basis :)
pi_103083076
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Inderdaad; de minimale basis is de minimale basis :)
De alimentatie is ervoor om te zorgen dat een kind in dit geval ongeveer dezelfde levenstandaard kan houden als tijdens het huwelijk. De ontvangende ouder kan als het goed is hetzij met werk hetzij met een wwb uitkering de minimale basis zelf voorzien voor het kind.
pi_103083300
Is dit topic een meeting van gescheiden ouders met beroerde exen? :o TS stelt een simpele vraag om samen met haar toekomstige ex de zaken goed te regelen en ik zie hier reacties voorbij van sommige users...... :X
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:27:11 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103085955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:12 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

De alimentatie is ervoor om te zorgen dat een kind in dit geval ongeveer dezelfde levenstandaard kan houden als tijdens het huwelijk. De ontvangende ouder kan als het goed is hetzij met werk hetzij met een wwb uitkering de minimale basis zelf voorzien voor het kind.
Als de zorgende ouder een bijstandsuitkering heeft dan wordt de alimentatie gewoon in mindering gebracht op de uitkering, en terecht.
Dus dan is vrijwel nooit sprake van eenzelfde levensstandaard als voor de scheiding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103087933
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de zorgende ouder een bijstandsuitkering heeft dan wordt de alimentatie gewoon in mindering gebracht op de uitkering, en terecht.
Dus dan is vrijwel nooit sprake van eenzelfde levensstandaard als voor de scheiding.
O oke dat wist ik niet. Is dat de enige uitkering waar het vanaf getrokken wordt of is het bij meer uitkeringen het geval?
pi_103090025
@TS: op lange termijn heb je het over een flink pak geld. Ga niet zelf lopen prutsen met allerlei rekensommetjes. Gegarandeerd dat je na afloop nog over allerlei posten loopt te piekeren dat je die vergeten bent.
Mijn advies: neem een second opinion bij een andere mediator. Even googlen levert genoeg resultaten op van buro's die dat voor je kunnen verzorgen. Vaak ook online mogelijk.
Ik/wij hadden ook een mediator die met een berekening kwam. Ik heb een second opinion gedaan die me ¤50,- kostte maar me uiteindelijk ¤ 400,- p/maand bespaart omdat "onze" mediator een aantal zaken verkeerd had geïnterpreteerd.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:49:34 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103090293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:08 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

O oke dat wist ik niet. Is dat de enige uitkering waar het vanaf getrokken wordt of is het bij meer uitkeringen het geval?
Het is van toepassing op uitkeringen die gebaseerd zijn op het bestaansminimum.

Bij bijstand wordt het dus verrekend en bij inkomensverzekeringen als WIA en WW wordt het (terecht) niet verrekend.
Bij de laatste 2 zou het alleen wel zo kunnen zijn dat er door het ontvangen van alimentatie geen recht ontstaat op een aanvulling tot bijstandsniveau als de WIA of WW lager is dan bijstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103090755
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is van toepassing op uitkeringen die gebaseerd zijn op het bestaansminimum.

Bij bijstand wordt het dus verrekend en bij inkomensverzekeringen als WIA en WW wordt het (terecht) niet verrekend.
Bij de laatste 2 zou het alleen wel zo kunnen zijn dat er door het ontvangen van alimentatie geen recht ontstaat op een aanvulling tot bijstandsniveau als de WIA of WW lager is dan bijstand.
Bedankt weer wat geleerd ;-)
pi_103091355
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat tientje per week kost een kind dan vaak al snel aan andere dingen.

Ik geloof niet dat een kind op enig moment goedkoper wordt, de kosten verschuiven alleen.
Het was een retorische vraag ...
.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:10:19 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103091529
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Het was een retorische vraag ...
In dat geval ben ik nog steeds benieuwd of de hoogte van de alimentatie ook kan worden aangepast omdat de kosten van het kind meer dan gemiddeld en meer dan de inflatie zijn gestegen....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103091819
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dat geval ben ik nog steeds benieuwd of de hoogte van de alimentatie ook kan worden aangepast omdat de kosten van het kind meer dan gemiddeld en meer dan de inflatie zijn gestegen....
Dezelfde (retorische ;) ) vraag: wordt de hoogte van de alimentatie ook aangepast als de kosten van het kind meer dan gemiddeld zouden dalen?
.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:34:12 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103092921
Je kunt wel retorisch bezig blijven, als de kosten van het kind leidend zijn voor de vaststelling van de hoogte van de alimentatie dan kan ik me voorstellen dat die aangepast wordt als de situatie verandert.

Voorbeeld: kind voetbalt buitengewoon goed en is gescout door Ajax.
Mama rijdt zich een slag in de rondte om te zorgen dat Djaden kan voetballen.
Geen probleem zolang papa en mama getrouwd zijn, maar ik kan me voorstellen dat de alimentatie daardoor hoger is dan voor het broertje dat nog geen bal kan raken als hij er op zit.
Als Djaden vervolgens een knieblessure oploopt die zijn potentiële toekomst als voetballer ruw beëindigt, dan neem ik aan dat de alimentatie voor Djaden weer naar beneden bijgesteld wordt.

Dus andersom: gemiddeld kind, waarvoor een gemiddelde alimentatie betaald wordt, en dan overkomt het kind iets waardoor de zorgkosten van het kind enorm stijgen (ongeluk met blijvend letsel bijvoorbeeld), kan de hoogte van de alimentatie dan aangepast worden, of staat het vast op basis van de inkomsten, en kan het alleen maar aangepast worden als daar iets in verandert?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103095813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:34 schreef Leandra het volgende:
Je kunt wel retorisch bezig blijven, als de kosten van het kind leidend zijn voor de vaststelling van de hoogte van de alimentatie dan kan ik me voorstellen dat die aangepast wordt als de situatie verandert.

Voorbeeld: kind voetbalt buitengewoon goed en is gescout door Ajax.
Mama rijdt zich een slag in de rondte om te zorgen dat Djaden kan voetballen.
Geen probleem zolang papa en mama getrouwd zijn, maar ik kan me voorstellen dat de alimentatie daardoor hoger is dan voor het broertje dat nog geen bal kan raken als hij er op zit.
Als Djaden vervolgens een knieblessure oploopt die zijn potentiële toekomst als voetballer ruw beëindigt, dan neem ik aan dat de alimentatie voor Djaden weer naar beneden bijgesteld wordt.

Dus andersom: gemiddeld kind, waarvoor een gemiddelde alimentatie betaald wordt, en dan overkomt het kind iets waardoor de zorgkosten van het kind enorm stijgen (ongeluk met blijvend letsel bijvoorbeeld), kan de hoogte van de alimentatie dan aangepast worden, of staat het vast op basis van de inkomsten, en kan het alleen maar aangepast worden als daar iets in verandert?
De behoefte wordt berekend aan de hand van het gezinsinkomen voor de scheiding.

En daarna wordt gekeken wat de draagkracht is van in de meeste gevallen de niet verzorgende ouder. Of de meest verdiende ouder.

en het kan herzien worden als de inkomsten van de betaler daalt, stijgt, of de betaler een relatie aangaat ( trouwt of geregistreerd partnerschap ) er nog een kind (eren) bijkomen, hij/ zij voor stiefkinderen financieel verantwoordelijk wordt doordat die in zijn/haar gezin wonen ( geen omgang maar ingeschreven staan)

Dus niet omdat hij opeens meer kost door sport of opleiding of ziekte.

het is nu nog allemaal erg lastig en ontransparant maar als het goed is komt er binnenkort een wetsvoorstel het te veranderen
pi_103107515
Laat maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')