Door een ruwe schatting te maken? Eten, kleding etc kun je allemaal nachecken dmv bonnetjes, stroom, water etc schatten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:52 schreef Sandrasan het volgende:
Hoe zie ik aan die rekeningen welk deel ons zoontje heeft opgemaakt?
Dat was ook het eerst waar ik aan dachtquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:53 schreef rulerofdeath het volgende:
paar duizend euro. op marktplaats
Ik sta daar ook van te kijken. Wat een flauwekul is dat.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom kosten voor GWL meegenomen moeten worden, die kosten heb je ook in je eentje.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:53 schreef rulerofdeath het volgende:
paar duizend euro. op marktplaats
dat valt tegen soms en hangt erg af van wat je allemaal in huis hebt staan. 1 computer of 1 computer, een playstation en een aquarium is best wel een verschil op je energierekeningquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:58 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik sta daar ook van te kijken. Wat een flauwekul is dat.
Nu post ik toch een heel duidelijk linkje he?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef Sandrasan het volgende:
Mja, dat dacht ik eerst dus ook, todat meerderen me erop wezen dat dat toch ook meetelt. Met z'n tweeën gebruik je meer GWL dan in je eentje...
Nou ja, het zal ook niet om enorme bedragen gaan, dus laat dat maar achterwege.
Het gaat meer om de andere dingen. Ik bewaar geen bonnetjes van boodschappen en dergelijke, jullie wel?
Jazeker, alleen de mediator heeft dat rekensommetje ook al voorgelegd en omdat dat een standaard berekening is vroeg hij mij nog in te schatten hoe het bij ons is.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef Staal het volgende:
[..]
Nu post ik toch een heel duidelijk linkje he?
http://www.alimentatiewij(...)ntatie-behoefte.html
Boodschappen niet, grote uitgaven, kleding, etc natuurlijk wel. Als je eens iets moet ruilen of de belasting of verzekering moet tillen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef Sandrasan het volgende:
Mja, dat dacht ik eerst dus ook, todat meerderen me erop wezen dat dat toch ook meetelt. Met z'n tweeën gebruik je meer GWL dan in je eentje...
Nou ja, het zal ook niet om enorme bedragen gaan, dus laat dat maar achterwege.
Het gaat meer om de andere dingen. Ik bewaar geen bonnetjes van boodschappen en dergelijke, jullie wel?
Stroom kost gewoon niks. Het is de ketel (verwarming) die de prijs omhoog jaagt. Daar ga je toch niet de helft van verhalen op je kind?!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef simmu het volgende:
[..]
dat valt tegen soms en hangt erg af van wat je allemaal in huis hebt staan. 1 computer of 1 computer, een playstation en een aquarium is best wel een verschil op je energierekening
Nou dat is een vrijbrief om je ex kaal te plukken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:02 schreef Sandrasan het volgende:
[..]
Jazeker, alleen de mediator heeft dat rekensommetje ook al voorgelegd en omdat dat een standaard berekening is vroeg hij mij nog in te schatten hoe het bij ons is.
Miljonair word je niet zomaarquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Stroom kost gewoon niks. Het is de ketel (verwarming) die de prijs omhoog jaagt. Daar ga je toch niet de helft van verhalen op je kind?!
Maar buiten dat. Ik vind het nogal aasgieren om zelfs 2 euro op jaarbasis voor een aquarium te gaan doorberekenen.
Wat heeft een kind van 7 in vredesnaam met een aquarium te maken?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:00 schreef simmu het volgende:
[..]
dat valt tegen soms en hangt erg af van wat je allemaal in huis hebt staan. 1 computer of 1 computer, een playstation en een aquarium is best wel een verschil op je energierekening
Stroom kost vrij veel eigenlijk. En daarnaast is ook de verwarming natuurlijk meer. De slaapkamer van de zoon moet in de winter vrij lang worden verwarmd wat natuurlijk dus ook extra stookkosten zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Stroom kost gewoon niks. Het is de ketel (verwarming) die de prijs omhoog jaagt. Daar ga je toch niet de helft van verhalen op je kind?!
Maar buiten dat. Ik vind het nogal aasgieren om zelfs 2 euro op jaarbasis voor een aquarium te gaan doorberekenen.
100% toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef Devvie het volgende:
[..]
dus jij beweert dat een kind maar 25% kost?
Als je je druk maakt over wat je EIGEN kind kost, dan had je nooit aan kinderen moeten beginnen in mijn optiek.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef Devvie het volgende:
[..]
dus jij beweert dat een kind maar 25% kost?
Dus is het vrij redelijk om een goede compensatie te vragen van de vader, immers is het ook zijn eigen kind.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als je je druk maakt over wat je EIGEN kind kost, dan had je nooit aan kinderen moeten beginnen in mijn optiek.
Klopt, maar om alle kosten tot de energierekening daarin mee te nemen is natuurlijk onzin.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Dus is het vrij redelijk om een goede compensatie te vragen van de vader, immers is het ook zijn eigen kind.
Stroom kost niks. Het is alleen de verwarming. Kijk je rekening er maar op na.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Stroom kost vrij veel eigenlijk. En daarnaast is ook de verwarming natuurlijk meer. De slaapkamer van de zoon moet in de winter vrij lang worden verwarmd wat natuurlijk dus ook extra stookkosten zijn.
Je neemt ook dat jaarlijkse pretpark bezoekje mee en de contributie van de lokale voetbalvereniging mee, ondanks dat dat op zichzelf staand niet zo veel is. Gaat echter wel in de globale schatting als extra's, net zoals de extra aan GWL.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:12 schreef Staal het volgende:
[..]
Stroom kost niks. Het is alleen de verwarming. Kijk je rekening er maar op na.
En op de slaapkamer hoeft helemaal geen verwarming te loeien, behalve als ze er spelen.
Maar het idee dat je dit soort dingen gaat verhalen. Echt hoor..
Als je zo in elkaar steekt dan zal die scheiding ook wel niet voor niks zijn.
Als man zou ik zeggen, laat dat kind maar lekker bij mij. Dan betaal ik dat geld met alle plezier om mijn kind bij me te kunnen hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:15 schreef zuigmarmot het volgende:
Het verschil in afvalstoffenheffing en rioolrecht e.d. tussen een eenpersoonshuishouden en een meerpersoonshuishouden is ook niet niks
Wow wat voor computer heb jij wel niet. Ik betaal 13 euro voorschot in de maand aan electra, moet meestal nog een klein bedrag bij betalen. Ik heb een computer die nagenoeg het hele jaar aanstaat en enkele terraria met 60 watt lampen die overdag altijd aanstaan. Dus waar jij die honderden euro's op baseert is me een raadsel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Je neemt ook dat jaarlijkse pretpark bezoekje mee en de contributie van de lokale voetbalvereniging mee, ondanks dat dat op zichzelf staand niet zo veel is. Gaat echter wel in de globale schatting als extra's, net zoals de extra aan GWL.
Verder kost alleen al mijn computer een paar honderd euro op jaarbasis aan stroom.
Dat je de contributie door tweeen deelt is logisch. Maar het pretpark bezoekje in rekening brengen aan je ex, WTF. Ik zou je keihard in je gezicht uitlachen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Je neemt ook dat jaarlijkse pretpark bezoekje mee en de contributie van de lokale voetbalvereniging mee, ondanks dat dat op zichzelf staand niet zo veel is. Gaat echter wel in de globale schatting als extra's, net zoals de extra aan GWL.
Verder kost alleen al mijn computer een paar honderd euro op jaarbasis aan stroom.
Amen. Als vrouw zijnde. Afvalheffing, stroom, gas, licht en een pretparkje hoe zot wordt het?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als man zou ik zeggen, laat dat kind maar lekker bij mij. Dan betaal ik dat geld met alle plezier om mijn kind bij me te kunnen hebben.
Je gaat natuurlijk niet met het bonnetje in je hand naar ex toe om de helft van de prijs van het toegangskaartje van de efteling terug te krijgen, maar feit is wel dat zo'n kind plezier nodig heeft wat ook betaald dient te worden. Ook dat kost weer wat en dien je weer globaal mee te nemen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat je de contributie door tweeen deelt is logisch. Maar het pretpark bezoekje in rekening brengen aan je ex, WTF. Ik zou je keihard in je gezicht uitlachen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:15 schreef Sandrasan het volgende:
Wat fijn dat dit weer die richting op gaat.
Ik probeer dus een goede inschatting te maken zodat we er allebei mee kunnen leven. Dat is het. Ik heb geen idee wat het allemaal kost op jaar basis, vandaar mijn vraag hier.
Holy Sheit, are you serious?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Je gaat natuurlijk niet met het bonnetje in je hand naar ex toe om de helft van de prijs van het toegangskaartje van de efteling terug te krijgen, maar feit is wel dat zo'n kind plezier nodig heeft wat ook betaald dient te worden. Ook dat kost weer wat en dien je weer globaal mee te nemen.
Nou heb ik dan wel een energie onzuinig ding met 2 beeldschermen van 27 inch, hexacore processor en een videokaart die het leuk vindt om idle 150W te verbruiken. Tevens staat die wel erg lang aan op een dag. Dan kom je uiteindelijk wel uit op zo'n bedrag.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wow wat voor computer heb jij wel niet. Ik betaal 13 euro voorschot in de maand aan electra, moet meestal nog een klein bedrag bij betalen. Ik heb een computer die nagenoeg het hele jaar aanstaat en enkele terraria met 60 watt lampen die overdag altijd aanstaan. Dus waar jij die honderden euro's op baseert is me een raadsel.
Je hebt niemand in je directe omgeving die gescheiden is?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Holy Sheit, are you serious?
Ga je vakkanties ook meenemen in de berekening?
maar geen honderden euros per jaar.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Nou heb ik dan wel een energie onzuinig ding met 2 beeldschermen van 27 inch, hexacore processor en een videokaart die het leuk vindt om idle 150W te verbruiken. Tevens staat die wel erg lang aan op een dag. Dan kom je uiteindelijk wel uit op zo'n bedrag.
absoluuut, wie kent ze tegenwoordig niet. De meesten die ik ken hebben co ouderschap, die gaan daar in mijn ogen toch anders mee om. Een van mijn beste vrienden heeft dat als volgt opgelost. Co ouderschap is vast gelegd 3/4 wisselt om de week. Directe kosten tbv het kind worden bewaard en eens in de 3/4 maanden bekijken ze elkaars kosten en delen het restant door 2. Kosten voor het voeren van de aparte huishoudingen vallen ze elkaar niet mee lastig, anders komen er grote problemen terwijl het net weer lekker loopt tussen hun.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:28 schreef Adames het volgende:
[..]
Je hebt niemand in je directe omgeving die gescheiden is?
Ik heb drie terraria met in totaal 5*60 watt lampen en een computer met 23 inch scherm die dag en nacht aanstaat en ik kom echt nooit en te nimmer aan honderden euro's. Ik heb dus grote moeite met de zaken die jij hier beweerd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Nou heb ik dan wel een energie onzuinig ding met 2 beeldschermen van 27 inch, hexacore processor en een videokaart die het leuk vindt om idle 150W te verbruiken. Tevens staat die wel erg lang aan op een dag. Dan kom je uiteindelijk wel uit op zo'n bedrag.
25 cent/kWh. 400W, 8 uur per dag en 200 dagen per jaar. Goede kans dat ik daar tegenaan zit.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:32 schreef fotostarter het volgende:
[..]
maar geen honderden euros per jaar.
Prima oplossing natuurlijk, geen idee hoe TS dit heeft geregeld. Als die in haar eentje voor het kind moet zorgen vind ik het redelijk dat ze zo'n beetje alle directe kosten mag verhalen dmv alimentatie. Gaat het kind nog steeds elke week naar de vader zie ook lekker actief bezig is zoals een goede vader dat ook hoort te doen dan ben ik het ook met je eens dat je niet moet gaan mierenneuken, blijf dan ook bij kleren, eten en schoolkosten. Ken alleen de situatie van TS niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
absoluuut, wie kent ze tegenwoordig niet. De meesten die ik ken hebben co ouderschap, die gaan daar in mijn ogen toch anders mee om. Een van mijn beste vrienden heeft dat als volgt opgelost. Co ouderschap is vast gelegd 3/4 wisselt om de week. Directe kosten tbv het kind worden bewaard en eens in de 3/4 maanden bekijken ze elkaars kosten en delen het restant door 2. Kosten voor het voeren van de aparte huishoudingen vallen ze elkaar niet mee lastig, anders komen er grote problemen terwijl het net weer lekker loopt tussen hun.
Nou TS kan toch aan de slag?quote:
Kan goed zijn dat ik het dan mis heb, vraag me alleen af wat ik dan mis doe met mijn berekening.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik heb drie terraria met in totaal 5*60 watt lampen en een computer met 23 inch scherm die dag en nacht aanstaat en ik kom echt nooit en te nimmer aan honderden euro's. Ik heb dus grote moeite met de zaken die jij hier beweerd.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:37 schreef Staal het volgende:
[..]
Nou TS kan toch aan de slag?
Gas en licht, eten, clubjes, dagjes pretparken, gebruik van computer, evt. aquarium, vakanties, gemeentelijke belastingen, mocht er een hondje zijn dan ook de helft van de hondenbelasting, schoenveters, speelgoed, gebruik van servetjes, waxinelichtjes, telefoonkosten die bijv. naar school en de huisarts gemaakt worden, benzinekosten als het jochie eens bij een vriendje gaat spelen, ouderbijdrage, kapper, alvast kosten voor als er eens wat kapot gaat, batterijen voor de keukenklok want dat jochie kijkt er ook op etc, etc.
Er valt nog heel wat te halen blijkbaar..
Misschien heeft je buurman een wietplantage op jouw kosten?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:38 schreef Adames het volgende:
[..]
Kan goed zijn dat ik het dan mis heb, vraag me alleen af wat ik dan mis doe met mijn berekening.
Vond het al vreemd ruiken hierquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Misschien heeft je buurman een wietplantage op jouw kosten?
Heb jij die berekening van jouw advocaat nog? Misschien kun je daar TS mee helpen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:37 schreef MaMaLief het volgende:
Volgens de alimentatie berekening die mijn advocaat gemaakt heeft zou mijn kind een behoefte hebben van 853 euro per maand, ( kind is 2 jaar oud) Ex zijn draagkracht was maar toereikend tot 480 euro per maand maar ons kind komt niks te kort hoor.
Dus staar je niet blind op die berekeningen en kies gewoon een reeel bedrag of leg vast wie wat betaald.
ik vind dus dat behoeftes in die berekening veel te hoog zijn. Ik geef zoveel geld echt niet per maand uit aan mijn kind. ( want boven op de ali komt ook de kinderbijslag en het kindgebonden budget nog)
Jah, scheiding he?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:44 schreef Lottekoekkie het volgende:
Met alle respect voor de situatie maar..........die topictitel vind ik wel heel erg crú![]()
Al is dat niet zo bedoeld maar imo staat dat er zo wel heel erg bot.
Ja ik heb die berekening nog wel. zal vanavond even kijken. hij was wel vrij ingewikkeld.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb jij die berekening van jouw advocaat nog? Misschien kun je daar TS mee helpen.
Mijn persoonlijke mening over 853 euro voor een gezond tweejarig kind laat ik beter achterwege. Ook over de helft trouwens..
het zal niet voor niks zijn dat ze alimentatie wet willen veranderen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:51 schreef Inconcordia het volgende:
60 procent?! Wat een aasgiergedrag zeg.![]()
En gezien de topictitel zal de insteek bij TS ook niet anders zijn.
Als je de moeite wilt nemen? Wrs. kun jij wel TS helpen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:47 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Ja ik heb die berekening nog wel. zal vanavond even kijken. hij was wel vrij ingewikkeld.
ex zijn loon werd genomen, woonlasten eraf en ziektenkosten eraf. wat over bleef was 60% voor kind als alimentatie.
Die beste man komt niks te kort hoor!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:04 schreef Staal het volgende:
[..]
Als je de moeite wilt nemen? Wrs. kun jij wel TS helpen..
Ik hoop alleen niet dat TS het te zot zal maken als jouw advocaat. Gek genoeg lijkt die mediator van TS daar wel op uit. Normaal gesproken wordt er namelijk van ongeveer 200 euro uitgegaan. En dat is ruim voor een kind van twee jaar.
Wat jij schrijft vind ik heel ernstig. Het gaat me niet aan verder en die scheiding zal niet makkelijk voor je zijn geweest maar mijn hemel, waar moet zo'n man nog van leven.
Ik ben het met je eens. Het is zwaar van de pot gerukt natuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
"Hoeveel kost een kind van 7?"
Kom op zeg, staat toch lomp, al is het niet zo bedoeld maar ik schrok er echt van.
Zo praat je niet over een kind..scheiding of niet.
Zie het niet als aanval he. Het gaat me ook niet aan.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:08 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Die beste man komt niks te kort hoor!
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:47 schreef MaMaLief het volgende:
ex zijn loon werd genomen, woonlasten eraf en ziektenkosten eraf. wat over bleef was 60% voor kind als alimentatie.
Een vader moet ook wel een vader willen zijn en er niet voor kiezen slechts een melkkoe te willen zijn. Volgens mij houdt een rechter daar wel rekening mee.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:38 schreef Inconcordia het volgende:
Laten we hopen dat de alimentatiewet inderdaad snel verandert in het voordeel van de melkkoe man.![]()
Een kind heeft ook geen enkel voordeel aan een vader die financieel aan de grond zit.
En als ie niet bevalt, kun je binnen 7 werkdagen de koop ontbinden (wet koop op afstand).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:21 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik bied 10 euro, dan kom ik em vanavond nog ophalen.
Uhm, als de behoefte van het kind 853 euro is, dan is dat toch 427 euro per ouder? Waarom moet ex dan 480 betalen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:37 schreef MaMaLief het volgende:
Volgens de alimentatie berekening die mijn advocaat gemaakt heeft zou mijn kind een behoefte hebben van 853 euro per maand, ( kind is 2 jaar oud) Ex zijn draagkracht was maar toereikend tot 480 euro per maand maar ons kind komt niks te kort hoor.
Hangt ervan af, wat voor soort ouder je bent. Bij sommigen levert een kind zelfs nog wat op:quote:
Ik factureer iedere maand 300 euro aan mijn dochter van 7quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |