Leg eens uit. Toen was er nog echte polarisatie. Nu is het honing aan de lippen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:44 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat de door jou genoemde politici nog minder raad met hem wisten.
De tweede kamer zit nu vol met politici 1.3, terwijl Geert Wilders als enige versie 2.0 heeft.
Toen was het ernstig als je een politicus vergeleek met de goedheiligman.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg eens uit. Toen was er nog echte polarisatie. Nu is het honing aan de lippen.
Dat ligt niet alleen aan hem maar ook aan hoe de media tegenwoordig functioneert (alles opblaast).quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:43 schreef tong80 het volgende:
Hij spreekt drie zinnen in een debat, krijgt alle krantenkoppen en alle programma's gaan over hem.
Voor de meeste partijen werkt het volgens mij niet echt in het voordeel dat er zo nadrukkelijk 1 gezicht (+ personage) aan de partij gekoppeld wordt. Er wordt dan veel te veel op een persoon gestemd en veel minder op (een doorsnee van) de denkbeelden van de betreffende partij.quote:Ik stem niet op hem, maar Pauw en Witteman zouden een betere oppositie zijn.
Ik stem niet op hem, in tegendeel. Maar ik verlang naar van Agt, Den Uyl, en Wiegel.
Die hadden wel raad met hem geweten.
Zo gauw je het maar vaak genoeg herhaalt , simpele onzinargument dit.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:51 schreef Cynix ® het volgende:
Er is inderdaad geen oppositie meer in Nederland. Alleen maar zelfgenoegzame betweters als Pechtold en theemutsen als Cohen. Wilders heeft het gemakkelijk.
Klopt. Hij is dan ook geen gevaar voor de democratie, hij is er een optimaal product van.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:54 schreef Vstark het volgende:
Doel van een politicus: Stemmen vergaren
Wat heeft Wilders in een betrekkelijk korte tijd gedaan?
Veel stemmen gekregen.
Ja, een succesvol politicus is hij wel.
Hij is denk ik de snelste stijger in de politieke hitlijsten.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:57 schreef De_Nuance het volgende:
Optimaal nog wel
Dit juist een van de afgronden van de democratie, de opkomst van zulke partijen
Wat een vreemde conclusie in je laatste alinea.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hij is denk ik de snelste stijger in de politieke hitlijsten.
Dus dan heb je het best goed gedaan.
Maar jij bent alleen voor partijen die weinig kiezers trekken? Is democratie dan wel wat voor je?
Ik vind het vreemd dat je iets als afgrond van de democratie beschouwd als iemand snel een groot publiek weet te trekken. Waarom is politiek succes een van de afgronden?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:02 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wat een vreemde conclusie in je laatste alinea.
Zijn succes is niet de afgrond , zijn standpunten icm met volk dat hij aantrekt en de emotie die hij oproept en het disrespect en het in twijfel trekken van de belangrijke instituten instituten (D66-rechters om maar wat te noemen) vind ik een potentiële democratische afgrond.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je iets als afgrond van de democratie beschouwd als iemand snel een groot publiek weet te trekken. Waarom is politiek succes een van de afgronden?
Het volk dat hij aantrekt? Wat zeg je hier nou?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:07 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zijn succes is niet de afgrond , zijn standpunten icm met volk dat hij aantrekt en de emotie die hij oproept en het disrespect en het in twijfel trekken van de belangrijke instituten instituten (D66-rechters om maar wat te noemen) vind ik een potentiële democratische afgrond.
Dit is wel mooi verwoordquote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het volk dat hij aantrekt? Wat zeg je hier nou?
Het is voorts discutabel of hij een emotie oproept of verwoord en of er uberhaupt in een vrije samenleving instituten in twijfel getrokken mogen worden of taboe worden verklaard. Begrijp me goed, ik ben geen voorstander van zijn standpunten, maar geef je de angry white man de kans te stemmen, dan moet je niet gek opkijken dat daar een "sterke" leider zoals Geert Wilders uit naar voren komt, met simpele standpunten voor simpele zielen die niet zoeken naar een oplossing, maar het benoemen van een probleem al moeilijk zat vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |