Als ik een huis had gekocht net als al mijn vrienden in 2007/2008 had ik nu 15.000 euro waardeverlies op mijn woning.. En dat na 3 jaarquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is bij een huur van 500,- p/mnd voor de komende periode van 30 jaar al 2430,- euro extra over de schutting.
Word er ook niet vrolijk van.. Maar ik deel het hier iig wel mede om de discussie een beetje levend te houdenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Oh, dus de huizenprijzen zijn de afgelopen 30 jaar helemaal niet gestegen?
Vrolijk worden omdat de huurverhoging 'meevalt'...
In de verkoop zetten is wat anders dan ook daadwerkelijk verkopenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Dezelfde woning die mijn grootouders hadden moest in 1980, 45K kosten, stond in 2004 er eentje voor 320K in de verkoop, nu staat er eentje voor 395K .
Verder niks aangebouwd etcwow, zo zie je maar weer!
Jij denkt zeker ook dat je rijker word als de huizenprijzen stijgen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:50 schreef antfukker het volgende:
[..]
Als ik een huis had gekocht net als al mijn vrienden in 2007/2008 had ik nu 15.000 euro waardeverlies op mijn woning.. En dat na 3 jaar
Het is semi-rijk. Als je dikke overwaarde hebt en je verkoopt je huis om daarna te gaan huren kun je toch behoorlijk cashen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:57 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Jij denkt zeker ook dat je rijker word als de huizenprijzen stijgen?
Die onzekerheid houd je altijd, maakt niet uit wanneer je koopt. Het enige wat kan schelen is de zekerheid die je hebt dat je je schulden af kan lossen. Bij de huidige huizenprijzen is die kans voor veel kopers nihil...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:53 schreef antfukker het volgende:
[..]
De onzekerheid over van alles en nog wat duurt denk ik nog wel 2-5 jaar.
Ik weet in ieder geval dat je armer en genaaid word als de huizenprijzen zakkenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:57 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Jij denkt zeker ook dat je rijker word als de huizenprijzen stijgen?
Leg eens uit hoe ik armer wordt als de huizenprijzen zakken?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:08 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval dat je armer en genaaid word als de huizenprijzen zakken
Je weet tog ! Iedereen moet gedwongen verkopen !!! Ook jij !!! Je wordt arrum !!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe ik armer wordt als de huizenprijzen zakken?
Ik durf wel te wedden dat ik mijn schulden kan aflossen, nu en over dertig jaar zeker.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die onzekerheid houd je altijd, maakt niet uit wanneer je koopt. Het enige wat kan schelen is de zekerheid die je hebt dat je je schulden af kan lossen. Bij de huidige huizenprijzen is die kans voor veel kopers nihil...
Dat is nu het verschil tussen theorie en praktijk. In theorie word ik dan armer, in de praktijk merk ik daar niets van en word ik door het gemis aan huurverhogingen en na 30 jaar een afbetaalde woning elke maand rijker.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:08 schreef antfukker het volgende:
Ik weet in ieder geval dat je armer en genaaid word als de huizenprijzen zakken
En uiteindelijk heb je voor je hypotheek 450.000 euro betaald en is je huisje 225.000 euro waard? Bij wijze van voorbeeld. Kan natuurlijk niet in de toekomst kijkenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is nu het verschil tussen theorie en praktijk. In theorie word ik dan armer, in de praktijk merk ik daar niets van en word ik door het gemis aan huurverhogingen en na 30 jaar een afbetaalde woning elke maand rijker.
Yep. En daarom moeten ze continu op een forum blijven verkondigen hoe blij ze er wel mee zijn, om het maar vooral zelf te blijven geloven.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:01 schreef antfukker het volgende:
[..]
En uiteindelijk heb je voor je hypotheek 450.000 euro betaald en is je huisje 225.000 euro waard? Bij wijze van voorbeeld.
Yep. Stuk beter als 450.000 euro aan huur betalen, en het huis van je huurbaas is 225.000 waard. Toch? (En als dank nog steeds moeten blijven betalen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:01 schreef antfukker het volgende:
En uiteindelijk heb je voor je hypotheek 450.000 euro betaald en is je huisje 225.000 euro waard? Bij wijze van voorbeeld. Kan natuurlijk niet in de toekomst kijken
Mwoah, is het niet exact andersom? Moeten jij en de rest van de posse dat niet doen om te blijven denken dat huren het beste is?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Yep. En daarom moeten ze continu op een forum blijven verkondigen hoe blij ze er wel mee zijn, om het maar vooral zelf te blijven geloven.
Hoe kom jij erbij dat ik denk dat huren het beste is? Huren is belachelijk, maar kopen is op dit moment dankzij het 20 jaar opdrijven van prijzen nog veel belachelijker.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mwoah, is het niet exact andersom? Moeten jij en de rest van de posse dat niet doen om te blijven denken dat huren het beste is?
Wat wil je dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat ik denk dat huren het beste is? Huren is belachelijk, maar kopen is op dit moment dankzij het 20 jaar opdrijven van prijzen nog veel belachelijker.
Laat ik het zo zeggen: in vrijwel elk ander land had ik allang een huis gekocht.
Doe dan niet alsof ik en de andere kopers achterlijk zijn:quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe kom jij erbij dat ik denk dat huren het beste is? Huren is belachelijk, maar kopen is op dit moment dankzij het 20 jaar opdrijven van prijzen nog veel belachelijker.
Laat ik het zo zeggen: in vrijwel elk ander land had ik allang een huis gekocht.
Enneh, je kunt nog steeds gewoon in elk ander land een huis kopen hoor. Het gaat immers om de prijs van de stenen, de locatie is volstrekt onbelangrijk. Toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Yep. En daarom moeten ze continu op een forum blijven verkondigen hoe blij ze er wel mee zijn, om het maar vooral zelf te blijven geloven.
ja, want de huizenmarkt in de uk, usa en spanje is bijv. niet gecrashed. Om maar een paar voorbeelden te noemen. Maar goed... moet trouwens zeggen dat we op ons huis hier nu 30k in de min staan mochten we nu verkopen. Ik zit er echt niet mee. Of Naja, tis jammer. Maar echt niet meer dan dat. Wat weer wel is is dat ik super blij ben met de beslissing die we toen genomen hebben want we genieten nu 3 jaar van ons eigen toffe huisquote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je net zo fijn in je huis wonen als het op papier 240K waard is dan wanneer het 270K waard is. Het maakt zelfs helemaal niets uit.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
ja, want de huizenmarkt in de uk, usa en spanje is bijv. niet gecrashed. Om maar een paar voorbeelden te noemen. Maar goed... moet trouwens zeggen dat we op ons huis hier nu 30k in de min staan mochten we nu verkopen. Ik zit er echt niet mee. Of Naja, tis jammer. Maar echt niet meer dan dat. Wat weer wel is is dat ik super blij ben met de beslissing die we toen genomen hebben want we genieten nu 3 jaar van ons eigen toffe huis. Met of zonder meerwaarde.
Al is mijn huis over 30 jaar (in mijn geval 24 jaar) nog maar 1,- euro waard. Lekker belangrijk, dan is hij toch afbetaald en woon ik nagenoeg gratis.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:07 schreef bleiblei het volgende:
Wat weer wel is is dat ik super blij ben met de beslissing die we toen genomen hebben want we genieten nu 3 jaar van ons eigen toffe huis. Met of zonder meerwaarde.
Nee. Wooncomfort is niet in geld uit te drukken. Bovendien kost 270K tegen 4% een stuk minder dan 240K tegen 5%. Je leeft maar 1 keer, je kunt blijven wachten, wachten, en wachten, maar daar doe je alleen jezelf mee tekort.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:17 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk kun je net zo fijn in je huis wonen als het op papier 240K waard is dan wanneer het 270K waard is. Het maakt zelfs helemaal niets uit.
Maar als je het van te voren geweten zou hebben: had je dan niet die drie jaartjes gewacht?
Nope. Drie jaar later had ons huis niet te koop gestaanquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je net zo fijn in je huis wonen als het op papier 240K waard is dan wanneer het 270K waard is. Het maakt zelfs helemaal niets uit.
Maar als je het van te voren geweten zou hebben: had je dan niet die drie jaartjes gewacht?
De bank is ook bleiblei met zijn nieuwe slaafquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:11 schreef CoolGuy het volgende:
hey! Bleiblei in da house! (zijn eigen huis wel te verstaan)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |