Wat een rare woordkeus ook weer. Wat zou "ten dode opgeschreven" dan betekenen? Sterk dalende prijzen, is dat "ten dode opgeschreven"? Ik denk dat je daar van mening over kunt verschillen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:07 schreef pberends het volgende:
De woningmarkt is niet ten dode opgeschreven.
Ik kan mij de verontwaardiging van veel mensen over de hypotheken uit het verleden heel goed voorstellen. Ik vind het ook een goed recht om je tegen de huidige- en komende bezuinigingen te verzetten. Maar dat neemt niet weg dat iedereen moet bloeden om weer gezond te kunnen worden. Het heeft geen zin om steeds de zwartepiet door te spelen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar jouw argument volgende, wil jij dus dat Remco ook nog even zo vriendelijk is om zonder slag of stoot z'n zuur bij elkaar gesprokkelde spaargeld aan deze mevrouw te overhandigen.
Ik vind dat wie zijn billen brand op de blaren moet zitten en niet de schade dient neer te leggen bij alle belastingbetalers.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:11 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik kan mij de verontwaardiging van veel mensen over de hypotheken uit het verleden heel goed voorstellen. Ik vind het ook een goed recht om je tegen de huidige- en komende bezuinigingen te verzetten. Maar dat neemt niet weg dat iedereen moet bloeden om weer gezond te kunnen worden. Het heeft geen zin om steeds de zwartepiet door te spelen.
Als ik een persoonlijke lening neem om een auto te kopen, kom ik toch ook niet bij jou aan om te vragen of jij ff wil meehelpen met aflossen omdat ik het bij nader inzien toch niet kan betalen?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:11 schreef Devv het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat iedereen moet bloeden om weer gezond te kunnen worden. Het heeft geen zin om steeds de zwartepiet door te spelen.
Precies. Men kan altijd nog de schuldsanering in. Een lesje in nederigheid kunnen de meeste Nederlanders wel gebruiken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind dat wie zijn billen brand op de blaren moet zitten en niet de schade dient neer te leggen bij alle belastingbetalers.
Exact!quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:18 schreef Terrorizer het volgende:
Wederom weer die False Dilemma, waarbij alsof je de keuzen moet maken tussen kopen of huren voor de rest van de wooncarriere.
Wat ze vergeten is dat huurder ook kunnen kopen. Alleen niet nu.
En ook niet over 2 jaar.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:18 schreef Terrorizer het volgende:
Wat ze vergeten is dat huurder ook kunnen kopen. Alleen niet nu.
Indirect worden wij er allemaal slechter van als het mis gaat, zo werkt het nou eenmaal met economie. Dat gezegd hebbende, de overheid moet idd ophouden met de hand boven het hoofd houden van mensen die bij hun volle verstand waren toen ze hun hypotheek afsloten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind dat wie zijn billen brand op de blaren moet zitten en niet de schade dient neer te leggen bij alle belastingbetalers.
Zeker.... vooral die blaaskaakjes kunnen dat heel goed gebruiken...quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:17 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Precies. Men kan altijd nog de schuldsanering in. Een lesje in nederigheid kunnen de meeste Nederlanders wel gebruiken.
Direct word niemand beter van een huizenmarkt zeepbel en daarom zijn er mensen die er al jarenlang voor waarschuwen. Het is een vals argument om maar vol te houden dat we het systeem niet mogen laten crashen... er zijn een hoop mensen voor wie dat namelijk echt een verlossing zou zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Indirect worden wij er allemaal slechter van als het mis gaat, zo werkt het nou eenmaal met economie. Dat gezegd hebbende, de overheid moet idd ophouden met de hand boven het hoofd houden van mensen die bij hun volle verstand waren toen ze hun hypotheek afsloten.
Ik vind niet dat je een lening voor een auto ook maar enigszins kunt vergelijken met een hypothecaire lening.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Als ik een persoonlijke lening neem om een auto te kopen, kom ik toch ook niet bij jou aan om te vragen of jij ff wil meehelpen met aflossen omdat ik het bij nader inzien toch niet kan betalen?
Het is al erg genoeg dat we allemaal gaan bloeden via bezuinigingen!
Mis! Een lening is een lening en die zul je moeten afbetalen (jij die de lening bent aangegaan dus).quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:42 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je een lening voor een auto ook maar enigszins kunt vergelijken met een hypothecaire lening.
Die wonen nu anders lekker scheef in de woning die ik heb achtergelaten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:50 schreef Jane het volgende:
Maar het blijft een lening die jij zult moeten afbetalen en niet ik (of Remco) die op geen enkele manier gebruik heeft gemaakt van het goed waarvoor jij die lening hebt afgesloten.
De ene lening is de andere niet. Een auto moet je uiteindelijk volledig afschrijven, een huis niet. En dat is denk ik slechts één van de vele verschillen. Ik ben toch bang dat je hier de plank volledig mis slaat.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Mis! Een lening is een lening en die zul je moeten afbetalen (jij die de lening is aangegaan dus).
Je haalt dingen door de war.
Ja, dat denk ik ook, ja!quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:55 schreef Devv het volgende:
Ik ben toch bang dat je hier de plank volledig mis slaat.
Je voorbeeld slaat gewoon als een tang op een varken. Een lening voor een auto vergelijken met een hypothecaire leningquote:
Ik moet zeggen dat jouw reacties en manier van redeneren wel op een pijnlijke manier de zorgwekkende ontwikkeling van de afgelopen pak-em-beet 15 jaar blootlegt. Mensen beseffen niet meer dat een hypotheek ook gewoon een lening is die ze moeten afbetalen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:58 schreef Devv het volgende:
[..]
Je voorbeeld slaat gewoon als een tang op een varken. Een lening voor een auto vergelijken met een hypothecaire lening.
Hier ben ik het mee eens. Maar je moet het ook een beetje nuanceren. Veel mensen hebben destijds geen tophypotheek afgesloten, maar moeten nu toch hun verlies nemen. En ik heb het al eerder gezegd; je kan niet van de doorsnee mensen verwachten dat ze kunnen inschatten of hun beslissing over 30 jaar tot een crisis zal leiden.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind dat wie zijn billen brand op de blaren moet zitten...
Volgens mij roept hij dat ook niet. Hij roept niks, zelfs. En wat hij wil zien, is volgens mij ook invullen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:04 schreef Jane het volgende:
Het spijt me oprecht dat je nu met beide benen op de grond wordt gezet, maar roepen dat anderen (wie dan ook) maar moet bijspringen om jouw schuld af te lossen omdat jij het allemaal niet begrepen hebt, gaat echt te ver. En gaat ook niet gebeuren. Tenminste niet op de manier die jij waarschijnlijk graag zou zien.
Als je het te hoog vind, koop je niet. Simpel. Maar vervolgens gaan huilen dat een huis onbetaalbaar is is nogal Sad, met een hoofdletter S.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat iedereen er wel iets van gaat merken in de vorm van belastingverhogingen of andere kostenstijgingen ben ik met je eens. Ook de mensen die zich niet hebben laten verleiden tot het aangaan van te hoge leningen. En dat is al erg genoeg.
Maar jouw argument volgende, wil jij dus dat Remco ook nog even zo vriendelijk is om zonder slag of stoot z'n zuur bij elkaar gesprokkelde spaargeld aan deze mevrouw te overhandigen. Of dat hij zelf natuurlijk even een te hoge lening aangaat om haar uit de brand te helpen. Vind je dat zelf nou ook niet een beetje al te ver gaan?
Misschien even ter verduidelijking... het is (nog steeds) een reactie hier op:quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij roept hij dat ook niet. Hij roept niks, zelfs. En wat hij wil zien, is volgens mij ook invullen.
Ik heb even een bijna-dood ervaring, geloof ik
quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:02 schreef Devv het volgende:
. Maar kopers moeten ook coulant zijn door niet het onderste uit de kan te willen halen. Je kan moeilijk alles op het bordje van de huizenbezitter schuiven.
Leuk, maar de betaalbaarheid van woningen gaat hard omlaag, zeker voor starters. Ga jij voor de gein even kijken wat je nu kan lenen ten opzichte van twee jaar geleden, dan spreek ik je daarna wel weer.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Exact!
Alleen willen veel mensen graag denken dat huurders per definitie in een positie verkeren dat ze toch nooit kunnen kopen ("want anders had je dat allang gedaan!"). Dat is natuurlijk pertinente onzin.
Hoe zou een totale meltdown mensen verlossing brengen? Allemaal aan het staatsinfuus?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Direct word niemand beter van een huizenmarkt zeepbel en daarom zijn er mensen die er al jarenlang voor waarschuwen. Het is een vals argument om maar vol te houden dat we het systeem niet mogen laten crashen... er zijn een hoop mensen voor wie dat namelijk echt een verlossing zou zijn.
Dat weet ik heel goed, m'n beste, en ik vind dat ook helemaal niet erg. Ik heb dat belachelijke hoge bedrag van toen namelijk helemaal nooit willen lenen. Ik ben juist hartstikke blij dat de maximale leenbedragen nu meer in de richting komen van wat ik en anderen daadwerkelijk kunnen (af)betalen. Snap dat dan!quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar de betaalbaarheid van woningen gaat hard omlaag, zeker voor starters. Ga jij voor de gein even kijken wat je nu kan lenen ten opzichte van twee jaar geleden, dan spreek ik je daarna wel weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |