Volkoren is het beste! Beter dan bruin ook. In wit brood zit suiker en weinig goeds voor je lichaam, begrijp ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:15 schreef MaJo het volgende:
Ik wist dat wit brood slecht is voor je darmen maar is het dieet technisch ook zo slecht dan? Ik ben niet zo fan van bruin brood, alleen geroosterd vind ik het nog wel te doen
Nee andersom! Het is zo zonde als leuke personen in de stress zitten, is zielugquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Phaidra, leuke mensen stressen niet? Oei!Charisma -10 voor mij </nerdette>
[..]
Volkoren is het beste! Beter dan bruin ook. In wit brood zit suiker en weinig goeds voor je lichaam, begrijp ik.
Meer suiker = sneller honger hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:15 schreef MaJo het volgende:
Ik wist dat wit brood slecht is voor je darmen maar is het dieet technisch ook zo slecht dan? Ik ben niet zo fan van bruin brood, alleen geroosterd vind ik het nog wel te doen
Wit brood onder de zonnebankquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lastig is dat brood uitzoeken hoor, je kan niet gewoon een bruin kleurtje pakken!
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee andersom! Het is zo zonde als leuke personen in de stress zitten, is zielug.
Ja, hier in de buurt is een bakker die heel lekker speltbrood verkooptquote:
Aaahwquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets?
Naah ik ben wel weer vrij zen, mede dankzij het Slankie adviseurs-team![]()
Heb het deze ronde van de bio winkel vermoed dat 1 snee ontbijt genoeg isquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, hier in de buurt is een bakker die heel lekker speltbrood verkoopt. Ook heel luchtig en niet zo zwaar.
Witbrood bevat niet eens zo heel veel kcal meer dan volkoren (82 vs. 90 per snee volgens de caloriechecker), maar witmeel bevat weinig gezonde dingen. Vooral suiker inderdaad. Zie bijvoorbeeld de glycemische index. Alle rode producten bevatten slechte koolhydraten, de groene producten zijn juist goed. Ze zorgen langer voor een vol gevoel en een stabiele suikerspiegel. Hoe lager de GI, hoe beter.
Bruin brood = witbrood van witmeel met een kleurstofje erdoorquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:25 schreef MaJo het volgende:
Ik lees wel vaker dat mensen onderscheid maken tussen bruin en volkoren brood. Ik noem alles wat niet wit is bruinHet grappige is dat als ik bruin brood eet dat het dan zo donker mogelijk moet zijn, dat vind ik dan lekkerder
Dus is Bulghur gezonder dan dat rijst is? Qua hvlheid carbs dan..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:29 schreef loveli het volgende:
Nog beter dan de GI is de Glycemic Load. GI zegt iets over hoe snel 50 gram carbs in een bepaald product wordt opgenomen, de GL zegt iets over hoe het per portie gaat.
http://www.natuurgeneesku(...)p?pagina=glycemindex
Ah gossie, met pruillipje...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets?
Naah ik ben wel weer vrij zen, mede dankzij het Slankie adviseurs-team![]()
Suikertechnisch blijkbaar wel.. Bulghur is toch tarwe?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dus is Bulghur gezonder dan dat rijst is? Qua hvlheid carbs dan..
Was het eerste dat ik zag
Niet alles gedetailleerd gelezen (moe enzo) maar welke waarde van GL moet je aanhouden als gezonde grens dan? Bij de GI is dat 50 (grens van groen en rood), maar de GL is altijd lager.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:29 schreef loveli het volgende:
Nog beter dan de GI is de Glycemic Load. GI zegt iets over hoe snel 50 gram carbs in een bepaald product wordt opgenomen, de GL zegt iets over hoe het per portie gaat.
http://www.natuurgeneesku(...)p?pagina=glycemindex
Gestoomde en gemalen tarwe als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Suikertechnisch blijkbaar wel.. Bulghur is toch tarwe?
Slaap lekker Maria,quote:
Trattoria Otello Alla Concordia, aan de Via della Croce.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:47 schreef _aurum_ het volgende:
oh en ik ga naar Rome, wat moet ik eten en waar moet ik gegeten hebben ?
Toeval? Amsel heeft daar het perfecte boekje voor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:47 schreef _aurum_ het volgende:
oh en ik ga naar Rome, wat moet ik eten en waar moet ik gegeten hebben ?
*noteertquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Trattoria Otello Alla Concordia, aan de Via della Croce.
Hai!! Zit je nu in Australië?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:45 schreef Amsel het volgende:
Ik kom ook weer eens hoi zeggen! Het lukt me niet om het hier nog te volgen en ik heb wat andere dingen aan m'n hoofd dan eten, maar stiekem lees ik soms best nog mee
Nee nog lang nietquote:
Dat deed ik! En nu tandenpoetsen en vriendje in zn sop laten gaarkokenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:06 schreef Probability het volgende:
[..]
Is Perruche uit frustratie aan het poetsen geslagen of snap ik de term huishouden in deze niet zo goed.
/Ben niet zo scherp vandaag
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:57 schreef Phaidra het volgende:
Sorry aurum, ik ben niet zo goed in namen en adressen. Ik kom niet verder dan dat ene leuke tentje aan een schattig pleintje bij een kerkje met een Italiaanse mama en de heerlijkste antipasti van heel Rome. Niet zo heel nuttig dus.
Haha, duurt nog ff iddquote:
Ik heb daar zes jaar geleden met XM gegeten en we vonden het erg tof, geen idee of dat nog steeds zo is... Oh, vermijd pizzeria's rond het Colosseum, eet bij leuke tentjes achteraf in een steeg. Een keuken in verbouwing (het liefste met herrie erbij), produceert het beste eten.quote:
Die quoten we even voor Cali.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:58 schreef Perruche het volgende:
Oh en Cali ik wil best een keer komen poetsen hoor
Het zijn twee geroosterde boterhammen geworden, besmeert met griekse yoghurt, een tomaat en een halve avocado. Bestrooit met zout (soort mix), peper (afrikaanse mix?) en chili vlokken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:52 schreef Probability het volgende:
Ik heb trek!! Heb avocado, komkommer, griekse yoghurt, tomaat.
Heb eigenlijk meer zin in iets warms hartigs?
Ik eet om de paar uur iets en zorg dat ik bij iedere maaltijd wel iets van groente heb, heb dus niet om 6 uur avond gegeten of zo..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:12 schreef MaJo het volgende:
Ik krijg nu weer honger door dit topic
Tegenwoordig snack ik niet meer na het eten. Vroeger at ik vaak voor het slapen gaan nog chips ofzo, nu hooguit een mandarijn
Ik eet meestal vrij laat, net pas om half 10. En dan alsnog had ik vaak nog trek. Ik had altijd sowieso om de 2 uur honger, sinds ik gestopt ben met roken is dat wegquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik eet om de paar uur iets en zorg dat ik bij iedere maaltijd wel iets van groente heb, heb dus niet om 6 uur avond gegeten of zo..
Als ik met mensen eet dan eet ik meestal veel groente, beetje pasta/rijst en als het er is een vleesvervanger. Tenzij ik gewoon brood heb gegeten die dag!
Ik ga nu overnight oatdinges maken
En anders bezorgt Albert vast ook welquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook al!![]()
Dat van dat drinken meenemen is een goeieIk heb geen auto dus dan hoef ik niet te slepen
![]()
Yay, meedenkende slankies![]()
Ik moet gewoon niet denken --> veel mensen, aaaah ><;
maar --> veel mensen, gezellig![]()
En ach, misschien kan de helft niet
Raar, je krijgt toch juist minder honger van roken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik eet meestal vrij laat, net pas om half 10. En dan alsnog had ik vaak nog trek. Ik had altijd sowieso om de 2 uur honger, sinds ik gestopt ben met roken is dat weg![]()
Zo hoort het wel ja? Ik snap er ook helemaal niets vanquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:22 schreef Probability het volgende:
[..]
Raar, je krijgt toch juist minder honger van roken?
Ik had ooit 30 man op 12 vierkante meter (met alleen matrassenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:20 schreef Chicolate het volgende:
[..]
En anders bezorgt Albert vast ook wel. Ruimte is bij jullie nog minder een issue dan bij mij, ik geloof dat er nu al 15 man heeft toegezegd op mijn 24 vierkante meter
. En idd, de helft kan vast niet.
Ik zou graag volkorenbrood eten, maar mijn darmen gaan dan (alweer) over de zeik dus ik zit op dit moment ook aan het witte brood. Niet de gezondste keuze, maar bij mij zou het alternatief nog een stuk ongezonder zijn (chips, koekjes) dus neem ik het voor lief.
Ik vond het echt niet leukquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:32 schreef loveli het volgende:
And if you love him, oh, be proud of him, 'cause after all, he's just a man..
Dezelfde post in een ander subforum en je hebt een heel ander beeld erbij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:29 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik had ooit 30 man op 12 vierkante meter (met alleen matrassen) dat ging ook prima
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Dezelfde post in een ander subforum en je hebt een heel ander beeld erbij.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Dezelfde post in een ander subforum en je hebt een heel ander beeld erbij.
Iedereen kan toch prima staan? En op je balkon en voor de deur als het weer het toelaat!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:39 schreef Chicolate het volgende:
[..].
Mijn plan was ook om de meubels eruit te halen en wat matrassen neer te leggen, maar na deze post twijfel ik daar toch aan.
Balkon zijn buren minder blij mee.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:41 schreef Probability het volgende:
[..]
Iedereen kan toch prima staan? En op je balkon en voor de deur als het weer het toelaat!
Ik vind staan op een feestje stom, zeker als het een paar uur duurt. Denk dat mensen nog eerder op de grond gaan zittenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:41 schreef Probability het volgende:
[..]
Iedereen kan toch prima staan? En op je balkon en voor de deur als het weer het toelaat!
bizar is denk ik een understatementquote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:48 schreef Probability het volgende:
Dit is bizar:
Bandai Konapun (mini eten )
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:36 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik vond het echt niet leukWeet ook wel dat ik een paar kilo aan ben gekomen
Echt heel stom om iets over figuur/gewicht/kledingmaat van vrouwen te zeggen..
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:45 schreef Amsel het volgende:
Ik kom ook weer eens hoi zeggen! Het lukt me niet om het hier nog te volgen en ik heb wat andere dingen aan m'n hoofd dan eten, maar stiekem lees ik soms best nog mee
da's net als toen je klein was in je keukentje spelen. Maar dit is dan de pro versie ofzoquote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:48 schreef Probability het volgende:
Dit is bizar:
Bandai Konapun (mini eten )
Ik vond dat jij heel veel aardappelen/pasta/rijst eet!! 200 gram toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:44 schreef NutKees het volgende:
Ik ga ook nog eens posten. Heb lang vast gehangen maar mijn gewicht is alweer een beetje naar beneden. Nog een kilo of 3-4 en dan ben ik er! Als ik in januari ga skiën ben ik in topvorm volgens mij. Wel oppassen met de kaasfondue's en lekkere stokbroden dan.
O1: Wasa cracker met beetje halvajam, smoothie
S: Uur fietsen
O2: Boterham met 10+ kaas, gekookt ei
T: Appel
L: 2 boterhammen met mager vlees, ongebonden soepje
T: Boterham met mager vlees
S: Uur fietsen
D: Stoofvlees, rode bieten, gekookte aardappeltjes
T: Waarschijnlijk een augurk of zo
Heel chemisch... even zoeken.. ah: http://www.anarchiel.com/(...)hina_lekker_goedkoopquote:Op woensdag 12 oktober 2011 06:55 schreef Muks het volgende:
[..]
bizar is denk ik een understatementmijn god....hoe chemisch kun je het maken...
Misschien moeten jullie maar eens met elkaar om de tafel ofzo. Misschien denkt zij wel dat jouw uienmandje en jouw vriezer voor gezamenlijk gebrujik zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:56 schreef Probability het volgende:
Ieh, dat zeurende huisgenootje klaagt nu dat ik haar brood op eet, volgens mij is het mijn brood in mijn vriesvakje dan moet je maar de algemene vriezer gebruiken of niet zo zeuren hoor
En dat ik haar uien opeet die ze in mijn uienmandje had gedaan![]()
Druk maken om brood en uien![]()
Ja zijn ze ook! Maar dan moet je niet klagen als het gezamenlijk gebruikt wordtquote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie maar eens met elkaar om de tafel ofzo. Misschien denkt zij wel dat jouw uienmandje en jouw vriezer voor gezamenlijk gebrujik zijn.
O vind ik ook wel leukquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:02 schreef Perruche het volgende:
Billyheerlijk he huisgenoten. En wat een vriendje heb jij ook
. Misschien moeten die van jou en die van mij maar eens ervaringen uitwisselen
.
En ja ik vind schoonmaken leuk, raar he! niet elke dag, maar zoiets als "hoe schoon is jouw huis", dat lijkt me echt heerlijk om daar aan te beginnen en dat het dan 3 dagen later gewoon blinjkend schoon is. Ik ben inhuurbaar
He bahquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:00 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen!!
Vriendje is nog steeds boos![]()
ik snap dat niet, ik zou moe worden van mezelf van zo lang boos zijn.
Aardappelen ja, pasta en rijst maximaal 100 gram ongekookt en maximaal 1x per week. Volgens Calorielijst is 200 gram gekookte aardappelen 156kcal (32 carbs). Valt toch best mee naar mijn idee, ik moet wel IETS binnen krijgen hè.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:52 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik vond dat jij heel veel aardappelen/pasta/rijst eet!! 200 gram toch?
Haha nou ja als ik aan tafel aan het eten ben heb ik de afwas nog niet gedaan neequote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:10 schreef V1z0R het volgende:
Con- of sin carne Perr?
En nee Billy, je wast iets af zodra je het niet meer nodig bent.
Sin carne vizorquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:10 schreef V1z0R het volgende:
Con- of sin carne Perr?
En nee Billy, je wast iets af zodra je het niet meer nodig bent.
O jaquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
He bahIk kan ook nooit lang boos zijn. Ik kan overigens wel HEEL ERG BOOS
zijn. En op die momenten neem ik me voor (hoe kinderachtig eigenlijk
) om ook HEEL LANG boos te blijven. En dan zie/lees/hoor ik iets en voordat ik het weet ben ik dat al aan Martijn aan het mailen of vertellen
Om me te vervolgens te realiseren dat ik eigenlijk BOOS was
Maar lijkt me wel erg vervelend als iemand zo lang boos kan blijven.
Ongeduldjes zijn julliequote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
Sin carne vizorya lo sabes!
En eens, wat je vies maakt was je af.
Ik heb trouwens eindelijk de badkamer kunnen ontdoen van vieze geurtjes
Ja maar als je de vraag krijgt "hoe lang blijft dat staan" lijkt me niet dat iedereen dat doet, dat dezelfde dag afwassen/quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:17 schreef Probability het volgende:
[..]
Ongeduldjes zijn jullieDus je kookt eerst.. Was je pannen af.. Laat het eten koud worden... Gaat eten.. En was dat borden en bestek af
? Lijkt mij niet heel handig maar dat ben ik
Ja ik ben niet de gene die die stomme vragen stelt hequote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:19 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja maar als je de vraag krijgt "hoe lang blijft dat staan" lijkt me niet dat iedereen dat doet, dat dezelfde dag afwassen/
Overigens ben ik heul blij dat ik niet meer in een studentenhuis zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |