abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53464105
Vanuit Hanoi:

- 3-daagse Halong Bay tour á 80$ (oa. airconditioned boot, in principe <16 mensen)

- 4 dagen Sapa á 136$ (incl. vervoer/eten. group size 5-7 mensen)

- 2-daagse private tour Cuc Phuong NP en Kenh Ga á 95$ (lekker in ons eigen tempo )

Vanuit Hue:

Ben ik nog niet helemaal uit. We komen rond 9u 's ochtends aan. Dan lijkt me het meest ideale om de aankomstdag beetje rond te fietsen. Daarna hebben we nog een volle dag, misschien een excursie naar Back Ma NP? Of gewoon verder reizen?

Vanuit Hoi An:

- Alleen My Son á 12$, maar dat kunnen we ter plekke ook wel regelen.

Vanuit Ho Chi Min:

- 2-dagen Cat Tien NP á 45$

- 2-dagen Mekong Delta á 28$ (das misschien wel heel goedkoop?)

- En dan nog de chu chi tunnels, max 12$

Tips anyone? Alleen die Mekong delta tour lijkt me dubieus voor die prijs, of zou dat wel een goede tour zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door WooZ op 25-09-2007 18:19:03 ]
  woensdag 26 september 2007 @ 10:26:11 #177
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53480914
Ach, het hangt ook maar zo van je bus af. Enkel onze langste busreis (van Hanoi naar Vientiane, 24 uur) was een regelrechte ramp. Geschikt voor liliputters, stoelen waren kapot, airco en verwarming deden het niet en dat dan met enkel Chinezen, Vietnamezen en Laotianen in je bus . Erg gezellig. Dat hondje dat een medereiziger had meegenomen en z'n hele kooitje zat onder te zeiken en schijten op 20 cm afstand was ook erg.. eh.. interessant.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:01:07 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_53484593
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:20 schreef WooZ het volgende:
Vanuit Hanoi:

- 3-daagse Halong Bay tour á 80$ (oa. airconditioned boot, in principe <16 mensen)

- 4 dagen Sapa á 136$ (incl. vervoer/eten. group size 5-7 mensen)

- 2-daagse private tour Cuc Phuong NP en Kenh Ga á 95$ (lekker in ons eigen tempo )

Vanuit Hue:

Ben ik nog niet helemaal uit. We komen rond 9u 's ochtends aan. Dan lijkt me het meest ideale om de aankomstdag beetje rond te fietsen. Daarna hebben we nog een volle dag, misschien een excursie naar Back Ma NP? Of gewoon verder reizen?

Vanuit Hoi An:

- Alleen My Son á 12$, maar dat kunnen we ter plekke ook wel regelen.

Vanuit Ho Chi Min:

- 2-dagen Cat Tien NP á 45$

- 2-dagen Mekong Delta á 28$ (das misschien wel heel goedkoop?)

- En dan nog de chu chi tunnels, max 12$

Tips anyone? Alleen die Mekong delta tour lijkt me dubieus voor die prijs, of zou dat wel een goede tour zijn?
Nou, daar gaan we dan

Allereerst wil ik even zeggen dat alle dingen die je laat zien allemaal van een neppe Sinh Cafe zijn, dit is niet de echte reisorganisatie. De echte URL is: http://www.sinhcafevn.com . Ik zou je dus ten sterkste afraden bij hun te boeken. Als je kijkt naar de Cu Chi en Cao Dai tour is het prijsverschil al maar liefst 13 dollar. Verder:

Die Halong Bay Tour zou ik sowieso al niet doen. De boot die ze laten zien heeft geen airco. De naam is duidelijk erop geplakt met photoshop. Deze tour zou maximaal 40-50 euro moeten kosten

Sapa ziet er ook goed uit, maar ik vond persoonlijk het blijven slapen bij de mensen thuis ook erg gezellig. Tevens vind ik de prijs hier ook weer vrij duur. Je moet er trouwens op letten dat je wel op een Soft Sleeper terecht komt, de rest is echt dramatisch. Heb van veel mensen gehoord dat ze er achteraf achter kwamen dat ze een zitplaats hadden of een hard sleeper. Dat is geen pretje!!!

Ik zou in Hue dan de eerste dag naar het keizerlijk paleis gaan, ben je een paar uurtjes mee bezig. De tweede dag zou je naar de verschillende keizerlijke tombes kunnen gaan (als je daarin bent geinteresseerd).

Ga alsjeblieft niet naar My Son in Hoi An!!! serieus zwaar zonde van je geld
Je hoeft in Hoi An trouwens ook niet het ticket te kopen zodat je in sommige gebouwen naar binnen mag. Vond het het geld absoluut niet waard.

Cat Tien NP lijkt me niet zo heel erg spectaculair om eerlijk te zijn. Plus dat je dan ook wel erg veel in de bus zit. (maar ik ben niet zo geinteresseerd in vogels, en ben vorig jaar naar een park in Thailand geweest waar ze o.a. wilde olifanten hadden)

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat een 2-daagse Mekong Tour eigenlijk te kort is, je gaat namelijk naar precies dezelfde plaatsen als bij de 3-daagse tour. Maar de 3-daagse tour is dus een dag langer.

De Cu Chi Tunnels en Cao Dai (moet je er zeker bij doen) maar is veel te duur op die site, ik heb 5 dollar betaald p.p. en geen 18 dollar

Ik wil nog één ding zeggen, maar ik denk niet dat ik je van gedachte kan veranderen. Ga dit alsjeblieft niet vantevoren boeken. Niks is erger dan alles vantevoren geboekt en betaald te hebben zodat je helemaal geen vrijheid hebt omdat je ergens moet zijn op een bepaalde datum. Tevens vind ik de prijzen allemaal zeer hoog voor Vietnam en is de site die je hebt van een neppe reisorganisatie (die dus de goede naam van een andere reisorganisatie misbruikt). Bijna alle tours die je eventueel wilt doen kunnen een dag vantevoren geboekt worden (alleen misschien Sapa niet, wegens de treinverbinding). Stap gewoon in hanoi een winkeltje binnen en informeer naar alle tours. In de Lonely Planet of Rough Guide staan een aantal betrouwbare operators inclusief adressen. Voorbeeld: De naam Sinh Cafe zie je overal, er is echter maar één officiele Sinh Cafe in Hanoi.
pi_53485640
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik wil nog één ding zeggen, maar ik denk niet dat ik je van gedachte kan veranderen. Ga dit alsjeblieft niet vantevoren boeken. Niks is erger dan alles vantevoren geboekt en betaald te hebben zodat je helemaal geen vrijheid hebt omdat je ergens moet zijn op een bepaalde datum.

Ja opzich is de planning voor Hanoi t/m Hue wel redelijk vast (wat betreft het aantal dagen dan), maar vanaf Hoi An is het nog kijken wat we willen. Blijven we er een paar dagen? Ga naar we door naar Nha Trang? Door naar Dalat? Of pakken we vanuit Hoi An een easy rider (we moeten dan maar net het geluk hebben dat er 2 beschikbaar zijn)?

Ik boek denk ik gewoon 2 nachten in dit hotel. Als we langer willen blijven regel ik dat daar wel, ik neem aan dat niet alles vol geboekt zit.

Dus ik denk dat wat de eerste 2 weken betreft de planning redelijk vast staat, alleen die excursies zou ik dan ff moeten kijken

Tevens vind ik de prijzen allemaal zeer hoog voor Vietnam en is de site die je hebt van een neppe reisorganisatie (die dus de goede naam van een andere reisorganisatie misbruikt). Bijna alle tours die je eventueel wilt doen kunnen een dag vantevoren geboekt worden (alleen misschien Sapa niet, wegens de treinverbinding). Stap gewoon in hanoi een winkeltje binnen en informeer naar alle tours. In de Lonely Planet of Rough Guide staan een aantal betrouwbare operators inclusief adressen. Voorbeeld: De naam Sinh Cafe zie je overal, er is echter maar één officiele Sinh Cafe in Hanoi.

Misschien dat ik dat dan eens moet doen, maar de vraag is dan via welke site kan ik wél een betrouwbare Sapa tour boeken?
Aan de andere kant we kunnen ook eerst 3 dagen naar Halong Bay&CatBa en dan de Sapa tour ook ter plekke boeken, op bv de 2e dag in Hanoi.
Eerst die lonely planet gids maar eens aanschaffen
  woensdag 26 september 2007 @ 14:14:03 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_53486720
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:39 schreef WooZ het volgende:

[..]
Wat je ook nog zou kunnen doen is een gecombineerde Sapa en halong Bay trip boeken bij één en dezelfde organisatie, dan ga je vanaf Halong Bay meteen door naar Sapa (of andersom). Volgens mij kan dit onder andere bij http://www.kangaroocafe.com/ (staat erg goed bekend). Moet je sowieso maar eens doorlezen, want deze reisorganisatie wordt helemaal vaak gekopieerd. Je kunt ze mailen voor meer informatie.
pi_53487820
Relaxed!!

Net even de lonely planet besteld, als het goed is krijgen ze em volgende week binnen. Is de nieuwe 2007 editie

Ik ben nog een paar forums/sites tegengekomen

Travelblog.org is een relaxte site (veel reisverhalen maar forum is ook relaxed), en travelfish.org is ook relaxed. Daar staat oa deze halong bay tour voor 74$ die errug goed is bevallen zo te lezen

Ik word nog wel eens wat wijzer, iig bedankt voor alle moeite

-edit-

kom net ook nog een review van die LP tegen
  woensdag 26 september 2007 @ 15:21:05 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_53488597
Vergeet ook niet het forum van de lonely planet zelf:

http://thorntree.lonelyplanet.com/
  woensdag 26 september 2007 @ 16:00:52 #183
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_53489586
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:51 schreef WooZ het volgende:
Relaxed!!

Net even de lonely planet besteld, als het goed is krijgen ze em volgende week binnen. Is de nieuwe 2007 editie

Ik ben nog een paar forums/sites tegengekomen

Travelblog.org is een relaxte site (veel reisverhalen maar forum is ook relaxed), en travelfish.org is ook relaxed. Daar staat oa deze halong bay tour voor 74$ die errug goed is bevallen zo te lezen

Ik word nog wel eens wat wijzer, iig bedankt voor alle moeite

-edit-

kom net ook nog een review van die LP tegen
Je kunt ook een mooie kopie van de Lonely Planet in Vietnam kopen, ben je voor een dollar of 4 klaar. Kwaliteit is over het algemeen zeer redelijk te noemen.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_53490552
Als ik eenmaal bezig ben kan ik niet meer stoppen

Iig deze organisatie lijkt me tot op heden het beste

Heette eerst vega tours, werden veelvuldig gekopieërd, nu naam veranderd. Op diverse site kom ik goede verhalen tegen én ze hebben een eigen booking office.

Wat me nu het beste lijkt is de Sapa trekking (135$) vantevoren boeken. Dan als we in Hanoi zijn eerst naar hun office toe om daar alsnog de Halong Bay 3daagse (70$) en Cuc Phuong+Kenh Ga (??) te boeken

Dan zijn we vanaf vertrek 2 weken verder en vanaf Hue zien we dan wel
  woensdag 26 september 2007 @ 16:52:32 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_53490792
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:42 schreef WooZ het volgende:

Wat me nu het beste lijkt is de Sapa trekking (135$) vantevoren boeken. Dan als we in Hanoi zijn eerst naar hun office toe om daar alsnog de Halong Bay 3daagse (70$) en Cuc Phuong+Kenh Ga (??) te boeken
dat lijkt me een heel slim plan
pi_53492085
Hmmmmm kan je eigenlijk tijdens die meerdaagse tours je bagage gewoon meenemen? Of mag je maar een deel meenemen en moet je het merendeel in je hotel achterlaten?
pi_53492783
Waarom zou je al je zooi mee willen nemen? Is alleen maar handig als je het in hotel/travel agency kan achterlaten, wat bijna altijd wel kan
pi_53493276
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:17 schreef Erasmusch het volgende:
Waarom zou je al je zooi mee willen nemen? Is alleen maar handig als je het in hotel/travel agency kan achterlaten, wat bijna altijd wel kan
Een rugzak is toch makkelijk mee te nemen en anders moet je alles weer gaan overhevelen in een andere tas
  woensdag 26 september 2007 @ 22:01:55 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_53499798
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:40 schreef WooZ het volgende:

[..]

Een rugzak is toch makkelijk mee te nemen en anders moet je alles weer gaan overhevelen in een andere tas
Het wordt eigenlijk aanbevolen om een kleinere backpack mee te nemen die makkelijk draagt. Zeker voor je Sapa-trip is dat erg makkelijk omdat je nogal wat kilometers maakt. Ik moet er niet aan denken om 15 kilometer te trekken (steil naar beneden en door de modder) met een zware rugzak.
pi_53503043
Dan dat maar eens kijken.

Iig vanaf Hoi An laten we het helemaal open. In Hoi An zelf het liefst 3 dagen blijven en hopen dat we daar een easy rider tegenkomen. Ander naar Nha Trang en als we daar een ER tegen komen dan gelijk door achterop naar HCM denk ik
  donderdag 27 september 2007 @ 14:30:07 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_53515796
Ik weet niet of de easy riders ook naar HCM doorrijden. Wat je zou kunnen doen in Hoi An is gewoon een beetje rondvragen, dus bij je hotel en dergelijke. Je kunt ze herkennen aan het donkerblauw/rode jack wat ze aanhebben. (tenminste in Dalat hadden ze dat allemaal aan)
pi_53518309
En is het aan te raden om een eigen slaapzak nog mee te nemen voor bv die treks of als je met die easy riders meegaat?
pi_53518507
Het kan ook nog wel lonen om op verschillende plaatsen te kijken voor je een tour boekt. Ik heb vanuit Hanoi een 2 daagse tour gedaan naar Halong Bay voor iets van 18 dollar, er waren gasten bij die hadden voor precies dezelfde tour 50 dollar betaald.

In Nha Trang is het leuk om een snorkeltrip te doen.
我要飞得更高 !
  donderdag 27 september 2007 @ 16:28:10 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_53519351
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:53 schreef WooZ het volgende:
En is het aan te raden om een eigen slaapzak nog mee te nemen voor bv die treks of als je met die easy riders meegaat?
Het is alleen in Sapa wat kouder, daar hebben ze vast en zeker dekens
  donderdag 27 september 2007 @ 20:00:55 #195
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53525151
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Het wordt eigenlijk aanbevolen om een kleinere backpack mee te nemen die makkelijk draagt. Zeker voor je Sapa-trip is dat erg makkelijk omdat je nogal wat kilometers maakt. Ik moet er niet aan denken om 15 kilometer te trekken (steil naar beneden en door de modder) met een zware rugzak.
Dat kan ik alleen maar beamen. Wij hebben onze backpacks ook achter gelaten in het hotel in Hanoi en hebben toen een klein rugzakje meegenomen naar Sapa. Daar loop je toch praktisch de hele dag, dus tijd voor andere dingen heb je niet . Errrrrrrg leuk, wel.
  donderdag 27 september 2007 @ 20:04:22 #196
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53525263
Doe trouwens al-sje-blieft een homestay als je naar Sapa gaat. Voor mij de beste ervaring tijdens mijn hele reis (van 4 maanden). Echt een aanrader!
pi_53525677
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Doe trouwens al-sje-blieft een homestay als je naar Sapa gaat. Voor mij de beste ervaring tijdens mijn hele reis (van 4 maanden). Echt een aanrader!
Ja ik wil deze tour boeken. Daar zit 2 nachten homestay bij zo te zien

En ik ga er natuurlijk wel vanuit dat het goed weer is in januari, hopelijk geen modder dus
  donderdag 27 september 2007 @ 20:23:06 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_53525888
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:16 schreef WooZ het volgende:

[..]

Ja ik wil deze tour boeken. Daar zit 2 nachten homestay bij zo te zien

En ik ga er natuurlijk wel vanuit dat het goed weer is in januari, hopelijk geen modder dus
Bij ons was de homestay trouwens vrij luxe, gewoon warm water, internet, schone wc, goed bed etc. Anders mensen hadden gewoon een gat in de grond en geen douche
  donderdag 27 september 2007 @ 20:29:40 #199
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53526103
Okay, gewoon wat van mijn persoonlijke ervaringen en/of tips op een rijtje:

Volgens mij is de normale Easy Rider route van Dalat naar Nha Trang. Ik heb ze in elk geval in de andere steden niet gezien en aangezien het meest kenmerkende van de Easy Riders hun onzettende volhardendheid is om iemand mee te krijgen, lijkt het me dat dat in elk geval niet hun thuisbasissen zijn. Maar je hebt het nu steeds over van de ene stad naar de andere gaan met een ER, waarom doe je niet gewoon een 1 of 2-daagse tocht? Vooral een aanrader vanuit Dalat, omdat daar zulk mooi bergachtige omgeving is. Kun je ook je zware backpack in de stad achterlaten.

Verder kan ik inderdaad een snorkel of duiktrip in Nha Trang erg aanraden. Heb je je PADI/SSI (duikbrevet) of wil je die halen? Dit is wel ongeveer de mooiste locatie in Vietnam om dat te doen. Spotgoedkoop (ik betaalde 20 dollar voor 2 duiken) en echt een geweldige ervaring. Anders is snorkelen ook érg leuk, laat je alleen niet te snel verleiden tot de oh zo geweldige boattours. Dan bezoek je een paar standaard plekjes die op papier er geweldig uitzien, maar waar je uiteindelijk veel extra voor moet betalen en niet echt denderend zijn. Maar boek die vooral wel als je van ontzettend foute boot-karaoke houdt .

Over het algemeen zou ik je aanraden alle tours lokaal te boeken. Ben je echt 10 van de 10 keer goedkoper uit en je kunt zo lekker vergelijken. Vietnam is erg toeristisch als je dat wilt en bevat ge-noeg travelagencies. Omdat ze niet allemaal precies hetzelfde zijn en nog wel eens net andere dingen voor een andere prijs willen aanbieden, zou ik gewoon een stuk of 4/5 van die agencies aflopen en kijken wat aansluit bij jouw wensen. Echt heel makkelijk, goedkoper en uiteindelijk leuker! In Hanoi wil ik trouwens écht even het Friendly Hotel & Travel Agency aanraden, dat ons heel goed is bevallen (op hotel en boekgebied). Zit in het Old Quarter.

Sapa is gewoon op alle fronten een aanrader. Boek alsjeblieft de langste tour die voor je trip mogelijk is. Als het weer meezit (als in: geen regen), ben je in voor een onvergetelijke ervaring. Halong Bay was ook wel leuk, maar boek alleen de 3-daagse tour als je daarvan een gedeelte een trek gaat maken door het national park. Na één dag heb je echt die baai wel gezien. De grotten zijn trouwens erg lelijk en verpest voor het toerisme (denk aan overal erg felle gekleurde lampen, bordjes en lelijk uitgehakte schildpadden). Als jullie toch nog naar Hué gaan kan ik trouwens eerder het Bach Ma National Park aanraden. Wij zijn er op de motorbike heengereden (erg makkelijk), die je echter bij de ingang achter moet laten. NEEM DAAR DE AUTO naar boven, dat is namelijk een tocht van 16 kilometer. Het uitzich van de top is dan wel weer spetterend. Onderweg is het ook mogelijk andere tochten te doen, maar dat zat er voor ons tijdtechnisch niet in. Maar wel echt een aanrader! My Son is inderdaad een afrader (ik bevestig het gewoon maar even, zodat je daar echt niet heengaat ). Niet boeiend, te duur en te ver weg. Verder zou ik zeker nog een paar dagen (2 vond ik meer dan prima) een Mekong Tour doen en last but most certainly not least de Cu Chi Tunnels! Cao Dai tempel is ook wel apart om te zien, maar ik vond het feit dat we onderweg langs de plek kwamen waar Kim Phuc (het beroemde meisje op deze foto) tijdens de oorlog wegrende van de napalm, indrukwekkender.

Ik vond het nergens nodig een slaapzak mee te nemen. Zoals gezegd is het alleen in Sapa koud, maar je krijgt letterlijk overal in elk hotel of hostel een deken. Bespaar je de moeite van het meezeulen van zo'n ding, dat doet bijna niemand. Wat wel een idee is, voor je persoonlijke hygiene-gevoel, is een slaaplaken mee te nemen (dat is een hoes die je in je slaapzak stopt, te koop bij Xenos voor een paar euro).

Nog 1 ding, even ter herhaling: Boek alsjeblieft niet te veel vantevoren. Als ik jou was zou ik alleen de eerste dagen een hotel boeken en (heel misschien) de Sapatrip. Daarbij kan het namelijk nog wel eens voorkomen dat de treinen volzitten. Als je echt een paar dagen voordat je naar Sapa wilt vertrekken al in Hanoi bent, kun je het makkelijk dan nog regelen. Dit bespaart je gewoon zo veel teleurstelling en geld!
  donderdag 27 september 2007 @ 20:33:09 #200
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53526215
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Bij ons was de homestay trouwens vrij luxe, gewoon warm water, internet, schone wc, goed bed etc. Anders mensen hadden gewoon een gat in de grond en geen douche
Dan zat je vast in dat dorpje bij de rotsenrivier? En dan helemaal beneden?

Wij zaten in zo'n backtobasic huisje. Dunne matrassen op de grond, geen normale wc, zeker geen warm water, internet hadden ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord, etc. Maar wel de meest leuke mensen die we onze hele reis hebben ontmoet, heerlijk eten, gratis VEEL rijstwijn en vooral geweldig vermaak. Ik vergeet nooit mee hoe we die nacht vreselijke storm kregen, onze dak er vanaf waaide ( ) en we daarna maar op de beneden verdieping moesten gaan liggen. Was toch iets te gevaarlijk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')