Ik denk dat hij geen heden heeft en de enige verklaring de herkenbaarheid voor de kijker is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:04 schreef MaximusTG het volgende:
Hmm, ik mis het nu al. Ben maar weer mn favoriete afleveringen gaan kijken van het vorige seizoen.
Wat ik me nu alleen afvraag he; De doctor is natuurlijk vaak in ons heden omdat dat nu eenmaal makkelijker filmt en leuker is voor de kijker - van buiten de serie gezien. Maar is er ook in de continuiteit van de serie een verklaring voor? M.a.w. ; is ons heden ook het heden van de doctor?
Het enige wat een beetje als verklaring kan tellen is wat ze in Torchwood zeggen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:28 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik denk dat hij geen heden heeft en de enige verklaring de herkenbaarheid voor de kijker is.
En het geheel is ook nog fout.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:15 schreef Breuls het volgende:
Meh. Die bocht hebben we al eens besproken en het plaatje kan mooier.
Jack komt uit de 51th, River leek daar ook vandaan te komen in Silence/Forest, maar in Let's Kill Hitler zien we dat ze daar na het Teselecta-verhaal pas terecht komt. Het is wellicht een dingetje van Moffat om die eeuw te kiezen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:37 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het enige wat een beetje als verklaring kan tellen is wat ze in Torchwood zeggen.
"The 21st century is when everything changes."
De 50e en 51e eeuw lijken soms ook heel belangrijk te zijn. Daar gaat de Doctor ook erg vaak heen sinds de herstart.
Yay!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ook maar 's volgen/meeposten.
Heb heel lang 'de heisa niet zo gesnapt'. Ben wel een sci-fi fan, maar had niet verwacht dat ik Doctor Who zó leuk zou vinden.
Enkele weken geleden begonnen met kijken en nu bijna bij: nog 8 afleveringen in seizoen 6 te gaan geloof ik.
Denk dat we tegen het einde van de week (man is nu in Nederland voor werk tot woensdagnacht) seizoen 6 ook wel 'uit' hebben...Weer een 'Whovian' erbij!
RTD zat ook al de hele tijd in de 51e eeuw. Die ziekenhuizen zaten daar ook bijvoorbeeld. Snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met 2010/2011. Volgens mij begon de 21e eeuw 10 jaar daarvoor al.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:55 schreef Breuls het volgende:
[..]
Jack komt uit de 51th, River leek daar ook vandaan te komen in Silence/Forest, maar in Let's Kill Hitler zien we dat ze daar na het Teselecta-verhaal pas terecht komt. Het is wellicht een dingetje van Moffat om die eeuw te kiezen.
De Torchwood-quote is natuurlijk gewoon een algemene quote, niet gericht op specifieke gebeurtenissen. Ze roepen dat al sinds TW1 in 2006, zonder te weten wat er in 2010/2011 zou gebeuren natuurlijk. Bovendien is de quote van RTD of iemand uit zijn team, en dat hele team is weg.
Met die kat-zusters? Dat was het jaar 5.000.000.023.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
RTD zat ook al de hele tijd in de 51e eeuw. Die ziekenhuizen zaten daar ook bijvoorbeeld.
Ik bedoelde 'de recente seizoenen'.quote:Snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met 2010/2011. Volgens mij begon de 21e eeuw 10 jaar daarvoor al.![]()
Oja, da's waar.quote:Ik bedoelde het ook juist niet op specifieke gebeurtenissen. Het ging er toch juist om dat de Doctor in het algemeen verrekte vaak langs komt in deze en de vorige eeuw?
Oh.. Dat is ook met een 5.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:58 schreef Breuls het volgende:
[..]
Met die kat-zusters? Dat was het jaar 5.000.000.023.
Dat is ook goed. We gaan natuurlijk wel uiteindelijk het hele universum door om met andere soorten te "dansen".quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:51 schreef thijsdetweede het volgende:
Ergens bij de regeneration van Doctor 2 naar 3 was er de discussie waarom de doctor zoveel tijd op aarde rondbracht. Volgens mij was dat gewoon omdat het een bijzonder volkje was, die mensen. En de reden waarom het dan net nu moet zijn ligt dan voor de hand: We zijn nu het aller aller boeiendst om te bekijken, met genoeg vrije tijd en vrij denkvermogen om wat te doen, maar nog niet helemaal in een distopia beland als in de 51st century en verder.
Zoiets?
I've inspired someone.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:46 schreef WheeleE het volgende:
En wie heeft er schuld aan dat ik DW-fan ben geworden? Breuls. Met z'n tv-tips en tweets "Whovians, this is your 10 minute warning!"
Wees er maar trots opquote:
Van de nieuwe of van alle?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:40 schreef SiGNe het volgende:
Vraag ik me toch af wie jullie de beste doctor vinden als nieuwe Whovians.
van de nieuwe.. die Eccleston, Tennant of Smith.quote:
Die miste ik inderdaad ook!quote:
Dat was wel een pluspunt van Donna ja.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:50 schreef motorbloempje het volgende:
Het leuke aan Donna vond ik dat ze niet probeerde de Doctor te neuken
Hoe is zij eigenlijk aan der achternaam gekomen? Heb even Wiki en IMDB gekeken, maar daar staat niks...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:05 schreef Magic-IRC het volgende:
Ik kwam deze tegen en vond hem wel hier passen:
[ afbeelding ]
Het is de echte naam van haar vader. Hij heeft (net als Tennant trouwens) een andere stage naam aangenomen omdat er al iemand met dezelfde naam geregistreerd stond als acteur.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:13 schreef Inu het volgende:
[..]
Hoe is zij eigenlijk aan der achternaam gekomen? Heb even Wiki en IMDB gekeken, maar daar staat niks...
"I don't know songs I've never heard of"quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:06 schreef motorbloempje het volgende:
En ze is ook gewoon erg leuk als character, vind ik. Mijn favoriet tot nu toe denk ik
De actrice/comedian die haar speelt is ook gewoon hilarisch
Allang gezienquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:56 schreef Ugjerke het volgende:
Misschien ook leuk voor jullie om de TV film te kijken met McGann als 8e Doctor.
(Alleen even die opmerking dat z'n moeder een mens is met een korreltje zout nemen)
Grappig. Davison is Tennants favo Doctor en ook Tennant is niet zijn echte naam.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:31 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, dat is grappig joh, zocht ik vanmiddag nog op. Peter Davison heette vroeger Moffett, maar veranderde zn naam zodat hij niet zou worden verward met Peter Moffatt, die toevallig ook Doctor Who afleveringen heeft geregisseerd.
En de huidige schrijver heet Moffat...
Moffett, Moffatt, Moffat.. en allemaal Doctor Who related.. Omen est Nomen valt dat bijna onder.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:31 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, dat is grappig joh, zocht ik vanmiddag nog op. Peter Davison heette vroeger Moffett, maar veranderde zn naam zodat hij niet zou worden verward met Peter Moffatt, die toevallig ook Doctor Who afleveringen heeft geregisseerd.
En de huidige schrijver heet Moffat...
Van jou had ik ook niks anders verwacht Breuls.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:48 schreef Breuls het volgende:
[..]
Allang gezien
Was wel leuk. Ik had wel meer van McGann willen zien. (Zien, niet horen, dus al die audioplays met hem sla ik over het algemeen over.)
Tennant natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Moffett, Moffatt, Moffat.. en allemaal Doctor Who related.. Omen est Nomen valt dat bijna onder.
Het was op zich nog een aardig succes in Groot Britannië. Ideaal zou zijn geweest als FOX na de pilot zich terug trok maar BBC verder ging.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:42 schreef Breuls het volgende:
Een multiple Doctors met de Doctors 8 en hoger is volgens mij een prima optie. Lijkt me erg leuk.
Ik ben wel blij dat McGanns backdoor pilot niks is geworden. Doctor Who zou dan een FOX/BBC serie zijn geweest die het misschien maar een paar jaar had volgehouden en een overwegend Amerikaanse productie zou zijn geweest.
En we hebben gezien aan Torchwood dat dat geen goed idee is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:42 schreef Breuls het volgende:
Een multiple Doctors met de Doctors 8 en hoger is volgens mij een prima optie. Lijkt me erg leuk.
Ik ben wel blij dat McGanns backdoor pilot niks is geworden. Doctor Who zou dan een FOX/BBC serie zijn geweest die het misschien maar een paar jaar had volgehouden en een overwegend Amerikaanse productie zou zijn geweest.
Asjeblieft zeg. Ik hoop dat ze de rechten maar voor 1 seizoen hebben uitgeleend.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:27 schreef Wild_Snake het volgende:
[..]
En we hebben gezien aan Torchwood dat dat geen goed idee is.
Een steen maakt geen doctor.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:51 schreef thijsdetweede het volgende:
Jammer alleen dat Ecclestone Eccleston niet bepaald te porren lijkt voor een terugkeer in de serie.
Klinkt heel erg als de oude titelsong, met een keytar er overheen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:34 schreef Erasmo het volgende:
Ik stel hierbij een nieuwe titelsong voor:
Dat was in 1999 en het album (The Altogether) kwam in 2001 uit.quote:By the time BBC TV commissioned Orbital to provide the music for the "Doctor Who Night", the Hartnoll's version of the theme had already become one of the highlights of their live set. Two years later and in response to the many requests from those disappointed that the track could only be heard at gigs, Paul and Phil decided to re-record it for the inclusion on the album.
^^quote:Op woensdag 19 oktober 2011 07:32 schreef Breuls het volgende:
Overigens, als ik die proms versie zo hoor denk ik toch dat ik de versie onder RTD mooier vind dan de theme in Moffats seizoenen. Dat massale orkestrale heeft toch wel wat.
Ja hequote:Op woensdag 19 oktober 2011 07:27 schreef Breuls het volgende:
Ah, het was alweer een tijdje geleden dat je Orbital had geplugd. Werd wel weer tijd.
Erg gaaf. Ik vind vooral het stuk vanaf 1:46 mooi. Ook omdat in de aflevering daar mooie beelden bij zaten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:21 schreef Sprouts het volgende:
Orbital!![]()
Met Matt Smith!![]()
![]()
Laat ik dan nog een keer mijn favoriete Who-theme pluggen.
De hobo solo (hihi) rond 1.15 bezorgd me elke keer weer kippenvel.
Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is Torchwood toch eigenlijk een homo-erotische orgie![]()
!
I Am The Doctor, Mad Man in a Box en Sad Man in a Box luister ik meestal achter elkaar. Maar ook de intro's van The Sun's Gone Wibbly en I Remember You zijn tof.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:57 schreef MaximusTG het volgende:
Eens! Heb gisteravond de OST van 5 euh.. verkregen.. "I am the Doctor" is natuurlijk mooi, maar ook die van "Little Amy".
Ik zou met alle plezier niet gezond zijn als dat betekend dat ik naar de Doctor mag.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:12 schreef MaximusTG het volgende:
Haha, ja, dat zijn ook mooie nummers. En euh, dat klinkt niet gezond zo alles uit je hoofd kennen. Misschien moet je eens naar de Doctor?
.
Ja. Opgegraven door die dames.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:38 schreef WheeleE het volgende:
Waar ik niet helemaal uit kwam is hoe Jack van het graf in het heden in de koellade terecht kwam. Opgegraven door Torchwood <1900, in de koellade gelegd?
Hij kwam naar het verleden door Gray. Die stuurde hem naar het jaar 27. En pleurde hem in het graf. Daar bleef hij liggen tot 1901, toen de ring opgemerkt werd door Torchwood, die hem opgroeven en op zijn verzoek in de vriezer legden. In 2008 (of was het 2009?) sprong hij weer uit die vriezer. Hij is dus bijna 2000 jaar ouder geworden in horizontale toestand.quote:Maar hoe kwam hij dan van het heten in het verleden? De ring?
En in die tijd ongeveer om de 10 minuten een verstikkingsdood gestorvenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:44 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja. Opgegraven door die dames.
[..]
Hij kwam naar het verleden door Gray. Die stuurde hem naar het jaar 27. En pleurde hem in het graf. Daar bleef hij liggen tot 1901, toen de ring opgemerkt werd door Torchwood, die hem opgroeven en op zijn verzoek in de vriezer legden. In 2008 (of was het 2009?) sprong hij weer uit die vriezer. Hij is dus bijna 2000 jaar ouder geworden in horizontale toestand.
Aaah...kijk, dat had ik gemist, dat ze met z'n 3en naar het verleden waren gesprongen. Vandaar dat Jack zei dat ie zijn eigen timeline had gekruist. Ik dacht dat ze nog in het heden waren,quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:44 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja. Opgegraven door die dames.
[..]
Hij kwam naar het verleden door Gray. Die stuurde hem naar het jaar 27. En pleurde hem in het graf. Daar bleef hij liggen tot 1901, toen de ring opgemerkt werd door Torchwood, die hem opgroeven en op zijn verzoek in de vriezer legden. In 2008 (of was het 2009?) sprong hij weer uit die vriezer. Hij is dus bijna 2000 jaar ouder geworden in horizontale toestand.
Ja. Mijn grootste kanttekening bij Exit Wounds is: moet Jack niet helemaal doorgedraaid gestoord en onhandelbaar zijn na 2000 jaar?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En in die tijd ongeveer om de 10 minuten een verstikkingsdood gestorven
Okay, dus in DW8 de twaalfde Doctor? Da's snel.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:46 schreef DoomCow het volgende:
Doctor Who star Matt Smith; 'I want to establish a career in Hollywood'
TV star admits it may not be long before he leaves the BBC sci-fi series
http://www.nme.com/filman(...)o-establish-a/250289
Zo'n kleine robodalek? Die zijn cool.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:54 schreef Inu het volgende:
Ik ben in Londen en ik ben vanmiddag een Dalek knuffel tegengekomen en een op afstand bestuurbare Dalek
Ja, alleen wel 40 pondquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:00 schreef Breuls het volgende:
[..]
Zo'n kleine robodalek? Die zijn cool.
Praten en zuchten en alles gaan automatisch zonder erbij na te denken. Als je het dan ineens bewust moet gaan doen...quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:02 schreef motorbloempje het volgende:
Owen in Torchwood... hij is dus dood, maar praat, zucht en doet. Vooral dat zuchten...
en is vervolgens niet in staat om lucht in een paar longen te blazen bij een reanimatie..?
Ja, dat zie ik nu tien minuten later. *snif*quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |