abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102946013

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

http://randomc.net/2011/06/25/summer-2011-preview/

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | http://img228.imageshack.us/img228/9673/summerseasonv4m.jpg (copy/paste deze link) | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | http://img580.imageshack.us/img580/8232/winterv3.jpg (copy/paste deze link) | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8-)
Bakakame
Qunix
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!

Iedereen is welkom, behalve Naruto fanboys.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2011 12:22:53 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:50:21 #2
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_102946020
En dan deze TT :'(
pi_102946030
Sorry :'(

Het voelt wel goed overigens. Mijn eerste TT in het anime/manga topic.
pi_102946056

In de Britse krant Metro _O-
pi_102946067
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:52 schreef robin007bond het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
pi_102946090
TT O+
Zoetsappig.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_102946117
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:54 schreef Lithia het volgende:
TT O+
Zoetsappig.
;( een beetje te zoetsappig.
pi_102946199
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:56 schreef blessed19 het volgende:

[..]

;( een beetje te zoetsappig.
Ik twijfel nu of ik nu moet voorstellen dat iedereen dan high is of van plan is om een orgie te hebben. Tenminste, dat moet ik me nu voorstellen als ik deze TT lees.
pi_102946393
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:00 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik twijfel nu of ik nu moet voorstellen dat iedereen dan high is of van plan is om een orgie te hebben. Tenminste, dat moet ik me nu voorstellen als ik deze TT lees.

Zoiets dus?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:14:17 #10
333374 Lithia
Too serious
pi_102946495
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:10 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Zoiets dus?
Een man dat een boom streelt en zoent? Jup, zoiets.
pi_102946520
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:14 schreef Lithia het volgende:

[..]

Een man dat een boom streelt en zoent? Jup, zoiets.
Het ging meer om het liedje. ;(
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:16:35 #12
333374 Lithia
Too serious
pi_102946540
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:15 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Het ging meer om het liedje. ;(
Oh, ik ging er vanuit dat het slecht was, dus ik deed m uit. :@
pi_102946630
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:16 schreef Lithia het volgende:

[..]

Oh, ik ging er vanuit dat het slecht was, dus ik deed m uit. :@
Nee, joh. Is juist relaxed...! :')
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:23:28 #14
333374 Lithia
Too serious
pi_102946664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:21 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Nee, joh. Is juist relaxed...! :')
Ah, relaxed inderdaad.
Oh yeah..
pi_102946701
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:23 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ah, relaxed inderdaad.
Oh yeah..
Ik zou O_W wel eens willen meemaken als hij high is. :P
pi_102946811
OT weer!

Wie kan mij een goede lopende serie aanraden? Of hebben we de piek dit jaar met S;G al bereikt?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:47:20 #17
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102948682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:30 schreef blessed19 het volgende:
OT weer!

Wie kan mij een goede lopende serie aanraden? Of hebben we de piek dit jaar met S;G al bereikt?
Ja, die piek hebben we gehad :P en ik vind zelf Penguindrum wel aangenaam, maar tis geen S;G
quote:
k twijfel nu of ik nu moet voorstellen dat iedereen dan high is of van plan is om een orgie te hebben. Tenminste, dat moet ik me nu voorstellen als ik deze TT lees.
sex != liefde

en niks mis met een beetje liefde
quote:
[ afbeelding ]

Bril ... f*cking ... jant!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:48:24 #18
333374 Lithia
Too serious
pi_102948711
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:47 schreef Weakling het volgende:
sex != liefde

en niks mis met een beetje liefde
Ehm, volgens mij lees jij hele andere dingen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:52:32 #19
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102948834
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:48 schreef Lithia het volgende:
Ehm, volgens mij lees jij hele andere dingen.
Dan weet ik niet wat jij onder een orgie verstaat als het in de TT over liefde gaat.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:57:00 #20
333374 Lithia
Too serious
pi_102948953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:52 schreef Weakling het volgende:

[..]

Dan weet ik niet wat jij onder een orgie verstaat als het in de TT over liefde gaat.
Orgies kan ook veel liefde hebben.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:02:12 #21
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102949079
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:57 schreef Lithia het volgende:
Orgies kan ook veel liefde hebben.
Uhm, ik zou het niet weten, als jij het zegt :P
pi_102949232
quote:

[..]

Misschien als de man-vrouw verhouding in dit topic omgekeerd was. :@

quote:
[ afbeelding ]

Epic mijn jongen, maar de TT is niet zo erg... hoe dan ook ga je nu onze excursie naar Japanland betalen of op zijn allerminst de kaart van dit seizoen in de OP zetten? oO<

quote:
OT weer!

Let maar op Fate/Zero wordt de beste serie van het jaar. Persona 4: The Animation zou het wel eens goed kunnen doen en als je nog niet met Shakugan no Shana begonnen bent is dat ook een aanrader; het derde en laatste seizoen daarvan is vorig weekend begonnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Repelsteeltju op 11-10-2011 12:14:24 ]
“An interesting thing is a good thing.”
pi_102949273
quote:
[ afbeelding ]

brainwashed :')
pi_102949712
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:07 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Misschien als de man-vrouw verhouding in dit topic omgekeerd was. :@

[..]

Epic mijn jongen, maar de TT is niet zo erg... hoe dan ook ga je nu onze excursie naar Japanland betalen of op zijn allerminst de kaart van dit seizoen in de OP zetten? oO<

[..]

Let maar op Fate/Zero wordt de beste serie van het jaar. Persona 4: The Animation zou het wel eens goed kunnen doen en als je nog niet met Shakugan no Shana begonnen bent is dat ook een aanrader; het derde en laatste seizoen daarvan is vorig weekend begonnen.
Het seizoen is in de OP gezet. :P

Verder ben ik het met je voorspellingen eens. Fate/Zero wordt een topper.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2011 12:23:57 ]
pi_102949739
quote:
OT weer!

Fate/Zero!
pi_102950362
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het seizoen is in de OP gezet. :P

Ik zie hem anders nog niet hoor:
pi_102950563
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik zie hem anders nog niet hoor:
[ afbeelding ]
Klik op 2011 fall :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:52:31 #28
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102950615
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:24 schreef robin007bond het volgende:
Fate/Zero!
Ik heb de eerste twee eps gezien en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102950623
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:52 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik heb de eerste twee eps gezien en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar jij hebt ook niet de visual novel gespeeld :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:53:35 #30
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102950651
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:52 schreef robin007bond het volgende:
Maar jij hebt ook niet de visual novel gespeeld :P
Daar heeft u helemaal gelijk in. Maar de eerste ep was wel heel erg exposition, exposition, expostion. Zo'n beetje alles maar vertellen en uitleggen, alle karakters vrij uitgebreid behandelen. Nogal droge blablabla. Ik heb veel liever dat gedurende een serie het één en ander duidelijk wordt gemaakt en karakters worden geintroduceerd en uitgediept. Taaie kost.
pi_102950852
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:53 schreef Weakling het volgende:

[..]

Daar heeft u helemaal gelijk in. Maar de eerste ep was wel heel erg exposition, exposition, expostion. Zo'n beetje alles maar vertellen en uitleggen, alle karakters vrij uitgebreid behandelen. Nogal droge blablabla. Ik heb veel liever dat gedurende een serie het één en ander duidelijk wordt gemaakt en karakters worden geintroduceerd en uitgediept. Taaie kost.
Tja, dat moet ik wel toegeven. De eerste episode was echt een infodump.

Toch denk ik dat het wel nodig was voor mensen die de VN niet hebben gespeeld.
pi_102950859
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Klik op 2011 fall :P
Vroegâh zetten we nog de preview van het huidige seizoen in de OP (als een plaatje niet als een link op de plek waar die link naar de zomer preview van 2011 nu staat) maar'é vroegâh was alles betâh.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:16:45 #33
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_102951313
quote:
Mja, ik snap wel een beetje wat je bedoelt maar zoals robind007 al zei is het wel nodig. Ik heb ook de VN niet gespeeld maar wel Fate/Stay Night en UBW gezien dus ben al wat meer geïnformeerd.

Bovendien vind ik het wel fijn als er de tijd genomen wordt om alles en iedereen een beetje te introduceren en het verhaal op een degelijke wijze wordt opgezet. Dat je niet zoals bij Horizon on the Middle of Nowhere na de eerste aflevering hebt van: wat. de. fak?

Vandaag post ik denk ik review van F/0 #2 :D
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_102951730
quote:

[..]

Ik heb veel liever dat gedurende een serie het één en ander duidelijk wordt gemaakt en karakters worden geintroduceerd en uitgediept. Taaie kost.
Om dat te laten werken zou je één duidelijke protagonist moeten hebben of een factie die de duidelijke voorkeur van de auteur heeft en dan nog het liefst een aantal personen die niet snappen hoe die hele oorlog werkt zodat een ander personage het aan die personages (en aan ons de lezers/kijkers) kan uitleggen zonder achterlijk te lijken. Dat is wat Studio DEEN en Nasu deden met Fate/Stay Night... Ik ben het dus eigenlijk wel erg eens meer de keuzes die Ufotable en Urobuchi Gen gemaakt hebben, maar het zou kunnen dat de oorzaak daarvan niet deze paar Fate/0 afleveringen zijn, maar de Visual Novel (Fate/Stay NIght) en de Light Novels (Fate/Zero). Geloof me als Ufotable gewoon braaf animeert wat Gen geschreven heeft wordt dit echt een meesterwerk.
pi_102951748
quote:
OT weer!

Wellicht mirai nogwat. Soort van twisted code geas meets battle royal. Code geas voornamelijk omdat die epic stem erin speelt van de keizer van brittania.
Wat zit er in.
Toekomst voorspellingen.
Gestoorde stalker chick.
Battle royal.
pi_102951889
quote:
Urobuchi: For example, Al-Qaeda brought down the Twin Towers due to their self-righteousness. Justice for some people is an evil for others. Good intentions, kindness, and hope will not necessarily make people happy.
http://www.animenewsnetwo(...)res-plot-to-al-qaeda
pi_102952970
quote:
Urobuchi de filosoof.

Overigens wel heel obvious wat hij zegt :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:09:48 #38
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_102953061
Fate/Zero #2 review gepost.

Spam.

O+
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:34:44 #39
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102954041
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:16 schreef .Cake. het volgende:
Bovendien vind ik het wel fijn als er de tijd genomen wordt om alles en iedereen een beetje te introduceren en het verhaal op een degelijke wijze wordt opgezet. Dat je niet zoals bij Horizon on the Middle of Nowhere na de eerste aflevering hebt van: wat. de. fak?
Als de karakters gedurende de ep ook echt van belang zijn om het verhaal op dat moment verder te helpen, dan snap ik het nog. Maar dit bracht de boel meteen in de eerste aflevering al compleet tot stilstand en dat helpt er niet aan mee nieuwe zieltjes te winnen.

Ik weet niet hoe de serie verder verloopt, maar als per aflevering een stuk of twee servants tegen elkaar knokken, waarom dan niet op dat moment een beetje meer achtergrond info? En voor mij is er ook niets mis met dingen niet vertellen. Veel leuker om later pas ineens iets uit een vorige aflevering te begrijpen.

"Exposition can be one of the most effective ways of creating and increasing the drama in your story. It can also be the quickest way to kill a plot's momentum and get your story bogged down in detail. Too much exposition, or too much at one time, can seriously derail a story and be frustrating to the reader or viewer eager for a story to either get moving or move on."

Dat laatste is voor mij het geval bij F0
pi_102954620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:34 schreef Weakling het volgende:

[..]

Als de karakters gedurende de ep ook echt van belang zijn om het verhaal op dat moment verder te helpen, dan snap ik het nog. Maar dit bracht de boel meteen in de eerste aflevering al compleet tot stilstand en dat helpt er niet aan mee nieuwe zieltjes te winnen.
Fate/Zero is geschreven om per boekdeel gelezen te worden, of in een ruk natuurlijk. Een aflevering, zelf al duurt hij 45 minuten, is nog altijd minder dan een boekdeel en zeg niet dat ze de plot bij de animatie studio maar beter kunnen verknippen want dan kunnen ze net zo goed een originele anime serie maken.
quote:
Ik weet niet hoe de serie verder verloopt, maar als per aflevering een stuk of twee servants tegen elkaar knokken, waarom dan niet op dat moment een beetje meer achtergrond info? En voor mij is er ook niets mis met dingen niet vertellen. Veel leuker om later pas ineens iets uit een vorige aflevering te begrijpen.
Kijk nou maar gewoon verder... Dit is overigens de eerste keer dat ik iemand heb zien klagen dat een serie niet ingericht is als een generieke shõnen.
quote:
"Exposition can be one of the most effective ways of creating and increasing the drama in your story. It can also be the quickest way to kill a plot's momentum and get your story bogged down in detail. Too much exposition, or too much at one time, can seriously derail a story and be frustrating to the reader or viewer eager for a story to either get moving or move on."

Dat laatste is voor mij het geval bij F0
Je hebt pas twee afleveringen gezien en je durft nu al te stellen dat F/0 ontspoord is?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:07:37 #41
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102955240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
Fate/Zero is geschreven om per boekdeel gelezen te worden, of in een ruk natuurlijk. Een aflevering, zelf al duurt hij 45 minuten, is nog altijd minder dan een boekdeel en zeg niet dat ze de plot bij de animatie studio maar beter kunnen verknippen want dan kunnen ze net zo goed een originele anime serie maken.
Film en TV is een ander medium dan een boek en naar mijn mening is er dan ook niets mee om het voor een ander medium anders vorm te geven. Ik heb er geen probleem mee als delen van het verhaal op een ander moment verteld worden.
quote:
Kijk nou maar gewoon verder... Dit is overigens de eerste keer dat ik iemand heb zien klagen dat een serie niet ingericht is als een generieke shõnen.
Ik ben dan ook geen generieke kijker ;)
quote:
Je hebt pas twee afleveringen gezien en je durft nu al te stellen dat F/0 ontspoord is?
Nee, F/0 als serie ontspoord zal ik niet zeggen. De voortgang van het verhaal is in de eerste aflevering ontspoord door vast te lopen in expositie terwijl ik als kijker juist voortgang wil, dat het verhaal waar het eigenlijk om gaat verteld wordt. Details over wie wie is kunnen prima al doende in het verhaal verwerkt worden.
pi_102956183
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:07 schreef Weakling het volgende:

[..]

Film en TV is een ander medium dan een boek en naar mijn mening is er dan ook niets mee om het voor een ander medium anders vorm te geven. Ik heb er geen probleem mee als delen van het verhaal op een ander moment verteld worden.

Echt? Kan je misschien een paar voorbeelden van adaptaties opnoemen die beter zijn geworden door toevoegingen van de animatiestudio of het verknippen van de tijdlijn?

* Repelsteeltju huivert en denkt aan de mismaking van Fate/Stay Night *

quote:
Nee, F/0 als serie ontspoord zal ik niet zeggen. De voortgang van het verhaal is in de eerste aflevering ontspoord door vast te lopen in expositie terwijl ik als kijker juist voortgang wil, dat het verhaal waar het eigenlijk om gaat verteld wordt. Details over wie wie is kunnen prima al doende in het verhaal verwerkt worden.
Ik zou eerder zeggen dat Fate/Zero wat langzaam op gang komt dan dat het ontspoort. Dat al dat gepraat je in het begin gaat vervelen snap ik, maar de uitleg is nodig om gewoon rechtstreeks in het verhaal te kunnen duiken. Alle personages zijn min of meer al volwassen en weten op een enkele uitzondering na waar ze aan beginnen en waar ze het voor doen.--dus geen irritante emotionele tieners die alles voorgekauwd moeten krijgen. Ik zou de eerste aflevering nog maar eens opnieuw kijken zodat je echt alles snapt... zoals je je misschien nog van Madoka kan herinneren neemt Urobuchi Gen je niet bij het handje in zijn verhalen.

Als ze monoloog ingebouwd hadden over de werking van "command seals" toen Waver overwoog er een te gebruiken op Rider dan zou ik gaan huilen, echt.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:45:07 #43
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102956735
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
Echt? Kan je misschien een paar voorbeelden van adaptaties opnoemen die beter zijn geworden door toevoegingen van de animatiestudio of het verknippen van de tijdlijn?
Moet het anime zijn? Want dat weet ik zo niet. Genoeg "gewone" films die zich niet letterlijk aan de boeken waar ze van afgeleid zijn hebben gehouden of wat rommelden met de chronologie en toch goed zijn. Blade Runner (ok, die wijkt wel heel ver af), Fight Club, The Shining, Scott Pilgrim, Kick-ass etc. etc. etc. Je moet van een film niet willen verwachten dat het precies als het boek is vind ik, dan kun je net zo goed het boek nog eens lezen.
quote:
Ik zou de eerste aflevering nog maar eens opnieuw kijken zodat je echt alles snapt... zoals je je misschien nog van Madoka kan herinneren neemt Urobuchi Gen je niet bij het handje in zijn verhalen.
Dat is nu juist mijn probleem. Het is te goed te snappen. Er wordt teveel uitgelegd. Daardoor vind ik juist dat ik teveel bij het handje genomen wordt en daar hou ik niet zo van.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:08:35 #44
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102957787
quote:
OT weer!

Nee! Fate/0 is de nieuwe piek!
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_102959115
Ik heb net weer even Fate/Zero door zitten bladeren en ze hebben wel degelijk veranderingen in de volgorde van bepaalde gebeurtenissen gebracht, maar die zijn niet groot genoeg om storend te zijn.
pi_102959788
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:38 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik heb net weer even Fate/Zero door zitten bladeren en ze hebben wel degelijk veranderingen in de volgorde van bepaalde gebeurtenissen gebracht, maar die zijn niet groot genoeg om storend te zijn.
Ik vind het nu al kut, zonder ook maar iets van gezien of gelezen te hebben.
pi_102959815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:29 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Wellicht mirai nogwat. Soort van twisted code geas meets battle royal. Code geas voornamelijk omdat die epic stem erin speelt van de keizer van brittania.
Wat zit er in.
Toekomst voorspellingen.
Gestoorde stalker chick.
Battle royal.
Tof! Geen gedoe, lekker relaxed. :)
pi_102959984
Niet relevant, maar ik moest het even kwijt :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:57 schreef robin007bond het volgende:
Heel misschien zien jullie me vandaag op PowNews :P

Terug van school zag ik verderop een groepje mensen protesteren tegen kernenergie. Ik sta altijd open voor andere meningen, dus ben ik me er in gaan mengen om te discussiëren. PowNews was er bij en die meneer stelde wat vragen aan een aantal mensen. Helaas niet aan mij, maar misschien kom ik wel in beeld als figurant ( :')). Hopelijk sta ik dan niet in beeld als een voorstander.

Al met al vond ik het ook heel leuk om te discussiëren met die mensen. Er zaten wel een paar verklede gekkies bij, daar viel niet mee te praten. Gelukkig zaten er ook normale mensen, een meneer van de SP (zelfs met SP-jas e.d.) en een Groenlinks dame. Met die laatste heb ik flink gediscussieerd, was heel leuk om te doen!
Om deze post nog een beetje on-topic te houden:

SABER _O_

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2011 17:00:00 ]
pi_102960107
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:53 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik vind het nu al kut, zonder ook maar iets van gezien of gelezen te hebben.
;(
pi_102960263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:59 schreef robin007bond het volgende:
Niet relevant, maar ik moest het even kwijt :P

[..]

Om deze post nog een beetje on-topic te houden:

SABER _O_
Goh, als je dat zo boeiend vind mag je mij wel eens een belletje geven, plemp ik je zo op de televisie. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')