De enige landelijke krant waar verhoudingsgewijs stemmers van linkse partijen zich meer thuisvoelen dan lezers van andere politieke kleuren is De Volkskrant zo blijkt uit onderstaand overzicht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:00 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Lees je de Volkskrant ?
Er is veel veranderd de afgelopen paar jaar.
De NRC is links-liberaal ok, maar de Volkskrant is gewoon pluriform.
Na Drees III (tot eind 58), zat de PvdA tot aan Den Uyl (in 73) alleen onder Cals iets meer dan een jaar in de coalitie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:59 schreef Clan het volgende:
[..]
PvdA was de grootste partij toen, of gaan we nu ineens coalities afzwakken om een mening stand te laten houden?
Als we zo gaan redeneren was het succes van de Paarse kabinetten de VVD, want die zaten ook in de coalitie, en de PvdA zat in 1965 ook in een coalitie, dus de PvdA heeft ook meegedaan met de 'invoering' van gastarbeiders
Omdat je aan zelfcencuur doet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:02 schreef De_Nuance het volgende:
Kijk de Elsevier gooi ik meestal meteen weg.
De Volkskrant plaatst opiniestukken uit alle verschillende richtingen, dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:05 schreef Clan het volgende:
Dit, en de artikelen zoals dat staaltje hypocrisie in de Openingspost.
*wacht geduldig tot het weer de schuld van links is "omdat ze niet voldoende oppositie voerden" *quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Na Drees III (tot eind 58), zat de PvdA tot aan Den Uyl (in 73) alleen onder Cals iets meer dan een jaar in de coalitie.
De rol die je hen in die periode in de schoenen kan schuiven is dus niet zo heel gek groot.
Het draait dan ook om het principe dat je een partij niet los kan zien van de regering waarin ze zit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Na Drees III (tot eind 58), zat de PvdA tot aan Den Uyl (in 73) alleen onder Cals iets meer dan een jaar in de coalitie.
De rol die je hen in die periode in de schoenen kan schuiven is dus niet zo heel gek groot.
Laat maar in nws staan, hier zit het volk dat deze informatie het hardst nodig heeft..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
Nuance, dit is meer een topic voor POL. NWS-users haken af na een alinea.
Weet je wel wat zelfcensuur betekent ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef Clan het volgende:
[..]
Omdat je aan zelfcencuur doet?
Ik lees alles en ga daarna pas een mening vormen. Jij leest alleen artikelen die in jou straatje passen en negeert elke ander mening.
Doet een beetje denken aan die slogan; "Iedereen telt mee", (Behalve andersdenkenden en meningen die niet de 'onze' zijn)
Dat doen ze juist heel summier, dat constateer ik namelijk dagelijks.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
De Volkskrant plaatst opiniestukken uit alle verschillende richtingen, dat weet je zelf ook wel.
En tóch is het de schuld van de PvdAquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik lees hem niet dagelijks maar toch een aantal keer per week en ze publiceren echt veel verschillende dingen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat doen ze juist heel summier, dat constateer ik namelijk dagelijks.
Ditquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Weet je wel wat zelfcensuur betekent ?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:02 schreef De_Nuance het volgende:
Kijk de Elsevier gooi ik meestal meteen weg.
Dan zijn daar onze meningen over verdeeldquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik lees hem niet dagelijks maar toch een aantal keer per week en ze publiceren echt veel verschillende dingen.
Dat is dus geen zelfcensuur. Zelfcensuur zou zijn als ik journalist of redacteur was en iets niet zou publiceren door uiteenlopende redenen.quote:
Zelfcencuur hoeft niet alleen iets met media te maken hebben maar kunnen ook personen zijn. Het kan ook betekenen dat je jezelf beperkingen oplegt.quote:
Het zou je sieren als je je fout toegeeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Zelfcencuur hoeft niet alleen iets met media te maken hebben maar kunnen ook personen zijn. Het kan ook betekenen dat je jezelf beperkingen oplegt.
Als ik hier nu al in een discussie de betekenis van woorden moet gaan uitleggen vraag ik mij af wat men op school nog leert?
Het is niet per se erg als een opinieblad uitgesproken rechts is. Alleen vind ik de Elsevier activistisch rechts en weinig artikelen proberen tot de kern van de zaak te komen. Het is storend dat er geen echt rechts kwaliteitsblad is in Nederland.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Zelfcencuur hoeft niet alleen iets met media te maken hebben maar kunnen ook personen zijn. Het kan ook betekenen dat je jezelf beperkingen oplegt.
Als ik hier nu al in een discussie de betekenis van woorden moet gaan uitleggen vraag ik mij af wat men op school nog leert?
Jezelf beperkingen opleggen in het vergaren van informatie is wel degelijk zelfcencuur, ik zou maar eens zelf de betekenis van het woord opzoeken, want je doet nu hetzelfde als de schrijver van het VK artikel, namelijk niet verder kijken dan je neus lang is zoals Robert Sipthout http://www.elsevier.nl/web/Auteur.htm?dbid=74&typeofpage=71806 in het artikel wel beschreef.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:43 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zelfcensuur is jezelf een beperking opleggen over iets wat je zelf zou zeggen of schrijven.
Niet over iets wat je zou kunnen lezen.
En nee ik ga niet een Wikipedia of woordenboeklink voor je opzoeken , maar raad je toch aan de betekenis van het woord op te zoeken.
Omschrijf rechts? Het NRC is een redelijke liberale krant.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:36 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is niet per se erg als een opinieblad uitgesproken rechts is. Alleen vind ik de Elsevier activistisch rechts en weinig artikelen proberen tot de kern van de zaak te komen. Het is storend dat er geen echt rechts kwaliteitsblad is in Nederland.
Dus de Elsevier gooi ik ook zo snel mogelijk weg.
On topic: het is wel zo dat in de jaren 90, voor Pim Fortuyn, links wegliep met buitenlanders en voor een klimaat had gezorgd dat er niet openlijk en eerlijk over de problemen met de multi-culturele samenleving kon worden gepraat. Dat is wel degelijk voor een groot deel aan links te wijten en wat ik links nog steeds deels verwijt. Helaas zijn rechtse taboes heden ten dage nog hardnekkiger dan de linkse toen.
Dat is geen zefcensuur.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:46 schreef Clan het volgende:
[..]
Jezelf beperkingen opleggen in het vergaren van informatie is wel degelijk zelfcencuur, ik zou maar eens zelf de betekenis van het woord opzoeken, want je doet nu hetzelfde als de schrijver van het VK artikel, namelijk niet verder kijken dan je neus lang is zoals Robert Sipthout http://www.elsevier.nl/web/Auteur.htm?dbid=74&typeofpage=71806 in het artikel wel beschreef.
Je had ook naast dit stuk het stuk van Elsevier kunnen plaatsen, maar ook hier werd weer aan censuur, misschien ook wel zelfcensuur ( gezien je het artikel van Elsevier bij voorbaat niet wilt lezen ) gedaan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |