abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102965035
Kijk de Elsevier gooi ik meestal meteen weg.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102965154
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:00 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Lees je de Volkskrant ?

Er is veel veranderd de afgelopen paar jaar.

De NRC is links-liberaal ok, maar de Volkskrant is gewoon pluriform.
De enige landelijke krant waar verhoudingsgewijs stemmers van linkse partijen zich meer thuisvoelen dan lezers van andere politieke kleuren is De Volkskrant zo blijkt uit onderstaand overzicht.

http://www.joop.nl/media/(...)_amper_linkse_media/

Dit, en de artikelen zoals dat staaltje hypocrisie in de Openingspost.
pi_102965246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:59 schreef Clan het volgende:

[..]

PvdA was de grootste partij toen, of gaan we nu ineens coalities afzwakken om een mening stand te laten houden?

Als we zo gaan redeneren was het succes van de Paarse kabinetten de VVD, want die zaten ook in de coalitie, en de PvdA zat in 1965 ook in een coalitie, dus de PvdA heeft ook meegedaan met de 'invoering' van gastarbeiders ;)
Na Drees III (tot eind 58), zat de PvdA tot aan Den Uyl (in 73) alleen onder Cals iets meer dan een jaar in de coalitie.
De rol die je hen in die periode in de schoenen kan schuiven is dus niet zo heel gek groot.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102965282
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:02 schreef De_Nuance het volgende:
Omdat je aan zelfcencuur doet?

Ik lees alles en ga daarna pas een mening vormen. Jij leest alleen artikelen die in jou straatje passen en negeert elke ander mening.

Doet een beetje denken aan die slogan; "Iedereen telt mee", (Behalve andersdenkenden en meningen die niet de 'onze' zijn)
pi_102965286
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:05 schreef Clan het volgende:

Dit, en de artikelen zoals dat staaltje hypocrisie in de Openingspost.
De Volkskrant plaatst opiniestukken uit alle verschillende richtingen, dat weet je zelf ook wel.
pi_102965326
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Na Drees III (tot eind 58), zat de PvdA tot aan Den Uyl (in 73) alleen onder Cals iets meer dan een jaar in de coalitie.
De rol die je hen in die periode in de schoenen kan schuiven is dus niet zo heel gek groot.
*wacht geduldig tot het weer de schuld van links is "omdat ze niet voldoende oppositie voerden" *
pi_102965364
quote:

[..]

Het draait dan ook om het principe dat je een partij niet los kan zien van de regering waarin ze zit. ;)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:11:29 #83
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102965438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
Nuance, dit is meer een topic voor POL. NWS-users haken af na een alinea.
Laat maar in nws staan, hier zit het volk dat deze informatie het hardst nodig heeft..
pi_102965446
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef Clan het volgende:

[..]

Omdat je aan zelfcencuur doet?

Ik lees alles en ga daarna pas een mening vormen. Jij leest alleen artikelen die in jou straatje passen en negeert elke ander mening.

Doet een beetje denken aan die slogan; "Iedereen telt mee", (Behalve andersdenkenden en meningen die niet de 'onze' zijn)
Weet je wel wat zelfcensuur betekent ? :')
pi_102965458
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

De Volkskrant plaatst opiniestukken uit alle verschillende richtingen, dat weet je zelf ook wel.
Dat doen ze juist heel summier, dat constateer ik namelijk dagelijks.
pi_102965498
quote:

[..]

En tóch is het de schuld van de PvdA
pi_102965528
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef Clan het volgende:

[..]

Dat doen ze juist heel summier, dat constateer ik namelijk dagelijks.
Ik lees hem niet dagelijks maar toch een aantal keer per week en ze publiceren echt veel verschillende dingen.
pi_102965543
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Weet je wel wat zelfcensuur betekent ? :')
Dit

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:02 schreef De_Nuance het volgende:
pi_102965578
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik lees hem niet dagelijks maar toch een aantal keer per week en ze publiceren echt veel verschillende dingen.
Dan zijn daar onze meningen over verdeeld ;)
pi_102965597
Genoeg rechtse taal en rechtse columnisten daar de laatste tijd, waardoor een deel van de klassieke VK lezers zich ging vervreemden
pi_102965645
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:13 schreef Clan het volgende:

[..]

Dit

[..]

Dat is dus geen zelfcensuur. Zelfcensuur zou zijn als ik journalist of redacteur was en iets niet zou publiceren door uiteenlopende redenen.

Laat me je helpen , je kan me verwijten oogkleppen op te hebben en bepaalde dingen niet wil lezen, dan heb je nog soort van een punt.
pi_102965837
Kan het nog hypocrieter ? :D
pi_102966102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:19 schreef Scorpie het volgende:
Kan het nog hypocrieter ? :D
Vast wel :Y
pi_102966902
-dubbel-
pi_102966916
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:38 schreef Clan het volgende:

[..]

Zelfcencuur hoeft niet alleen iets met media te maken hebben maar kunnen ook personen zijn. Het kan ook betekenen dat je jezelf beperkingen oplegt.

Als ik hier nu al in een discussie de betekenis van woorden moet gaan uitleggen vraag ik mij af wat men op school nog leert?
pi_102967195
quote:

[..]

Zelfcencuur hoeft niet alleen iets met media te maken hebben maar kunnen ook personen zijn. Het kan ook betekenen dat je jezelf beperkingen oplegt.

Als ik hier nu al in een discussie de betekenis van woorden moet gaan uitleggen vraag ik mij af wat men op school nog leert?
Het zou je sieren als je je fout toegeeft.
Natuurlijk kan zelfcensuur betrekking hebben op personen, als ik mijn boek of essay iets niet publicieer omdat ik bijvoorbeeld bang ben voor de overheid of publieke opinie of voor mijn ma, is dat zelfcensuur.

Als ik een blad niet lees omdat de politieke kleur mij niet zint, dan is dat geen zelfcensuur.

Zelfcensuur is jezelf een beperking opleggen over iets wat je zelf zou zeggen of schrijven.

Niet over iets wat je zou kunnen lezen.

En nee ik ga niet een Wikipedia of woordenboeklink voor je opzoeken , maar raad je toch aan de betekenis van het woord op te zoeken.
pi_102970408
quote:

[..]

Het is niet per se erg als een opinieblad uitgesproken rechts is. Alleen vind ik de Elsevier activistisch rechts en weinig artikelen proberen tot de kern van de zaak te komen. Het is storend dat er geen echt rechts kwaliteitsblad is in Nederland.

Dus de Elsevier gooi ik ook zo snel mogelijk weg.

On topic: het is wel zo dat in de jaren 90, voor Pim Fortuyn, links wegliep met buitenlanders en voor een klimaat had gezorgd dat er niet openlijk en eerlijk over de problemen met de multi-culturele samenleving kon worden gepraat. Dat is wel degelijk voor een groot deel aan links te wijten en wat ik links nog steeds deels verwijt. Helaas zijn rechtse taboes heden ten dage nog hardnekkiger dan de linkse toen.
pi_102971085
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:43 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Zelfcensuur is jezelf een beperking opleggen over iets wat je zelf zou zeggen of schrijven.

Niet over iets wat je zou kunnen lezen.

En nee ik ga niet een Wikipedia of woordenboeklink voor je opzoeken , maar raad je toch aan de betekenis van het woord op te zoeken.
Jezelf beperkingen opleggen in het vergaren van informatie is wel degelijk zelfcencuur, ik zou maar eens zelf de betekenis van het woord opzoeken, want je doet nu hetzelfde als de schrijver van het VK artikel, namelijk niet verder kijken dan je neus lang is zoals Robert Sipthout http://www.elsevier.nl/web/Auteur.htm?dbid=74&typeofpage=71806 in het artikel wel beschreef.

Je had ook naast dit stuk het stuk van Elsevier kunnen plaatsen, maar ook hier werd weer aan censuur, misschien ook wel zelfcensuur ( gezien je het artikel van Elsevier bij voorbaat niet wilt lezen ) gedaan ;)
pi_102971368
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:36 schreef skrn het volgende:

[..]

Het is niet per se erg als een opinieblad uitgesproken rechts is. Alleen vind ik de Elsevier activistisch rechts en weinig artikelen proberen tot de kern van de zaak te komen. Het is storend dat er geen echt rechts kwaliteitsblad is in Nederland.

Dus de Elsevier gooi ik ook zo snel mogelijk weg.

On topic: het is wel zo dat in de jaren 90, voor Pim Fortuyn, links wegliep met buitenlanders en voor een klimaat had gezorgd dat er niet openlijk en eerlijk over de problemen met de multi-culturele samenleving kon worden gepraat. Dat is wel degelijk voor een groot deel aan links te wijten en wat ik links nog steeds deels verwijt. Helaas zijn rechtse taboes heden ten dage nog hardnekkiger dan de linkse toen.
Omschrijf rechts? Het NRC is een redelijke liberale krant.
pi_102971888
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:46 schreef Clan het volgende:

[..]

Jezelf beperkingen opleggen in het vergaren van informatie is wel degelijk zelfcencuur, ik zou maar eens zelf de betekenis van het woord opzoeken, want je doet nu hetzelfde als de schrijver van het VK artikel, namelijk niet verder kijken dan je neus lang is zoals Robert Sipthout http://www.elsevier.nl/web/Auteur.htm?dbid=74&typeofpage=71806 in het artikel wel beschreef.

Je had ook naast dit stuk het stuk van Elsevier kunnen plaatsen, maar ook hier werd weer aan censuur, misschien ook wel zelfcensuur ( gezien je het artikel van Elsevier bij voorbaat niet wilt lezen ) gedaan ;)
Dat is geen zefcensuur. :')

Je bent wel koppig.

Alsjeblieft:
Zelfcensuur
Bijzondere vorm van censuur, waarbij een auteur of een redactie in eigen werk wijzigt of schrapt. Meestal gebeurt dit onder druk van de publieke opinie, de overheid of door gewijzigde inzichten van de auteur zelf.

`Zelfcensuur` is een bijzondere versie van censuur. Bij zelfcensuur leggen media of individuen zichzelf beperkingen op, bijvoorbeeld om de gevoelens van hun toehoorders te ontzien, of om moeilijkheden met de overheid te voorkomen.

Zelfcensuur is een versie van censuur waarbij media of individuen zichzelf publicatiebeperkingen opleggen. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan om gevoelens van hun publiek te ontzien of om problemen met de overheid te voorkomen.

Bronnen:
http://www.encyclo.nl/begrip/zelfcensuur
http://www.encie.nl/definitie/Zelfcensuur
Wikipedia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')