Steil qua helling ja. Er staat onder meer dat er vier nieuwe beklimmingen worden geintroduceerd in deze tour, die meer door hun stijgingspercentages tot de verbeelding spreken dan door hun lengte en hoogte.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat bedoel je met steil? Toch niet steil qua helling? Want dat valt heel erg mee, als ik de profielen zo zie.
En welke zijn dat?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:30 schreef Spies het volgende:
[..]
Steil qua helling ja. Er staat onder meer dat er vier nieuwe beklimmingen worden geintroduceerd in deze tour, die meer door hun stijgingspercentages tot de verbeelding spreken dan door hun lengte en hoogte.
La Plache des Belles Filles (met uitschieters tot 28%), Col de la Croix, Col du Grand Colombier en de Mur de Péguere.quote:
Col de la Croix is toch gewoon de Croix de Fer?quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:16 schreef Spies het volgende:
[..]
La Plache des Belles Filles (met uitschieters tot 28%), Col de la Croix, Col du Grand Colombier en de Mur de Péguere.
Steilste tour ooit zal wel wat overdreven zijn. Het punt is meer dat deze vier nieuwe beklimmingen gemiddeld steiler zijn dan je ze vaak ziet in de Tour.
Nee, ze zitten er dit jaar beiden in, col de la Croix is een stuk korter en ligt in Zwitserland.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Col de la Croix is toch gewoon de Croix de Fer?
Kan Valverde vervolgens ook gewoon rustig in het wiel van de favorieten gaan zitten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:33 schreef Leatherface het volgende:
Beste een aardige ploeg. Ik vlak Valverde niet helemaal uit voor een podiumplaats, maar ik denk dat ze het beste kunnen aanvallen in de bergen. Met renners als Kiryienka, Erviti en Cobo heb je daarin slagingskans.
Feit is dat hij nooit is betrapt, noch is Cobo ooit serieus in verdenking gesteld.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:59 schreef DecoAoreste het volgende:
Van Cobo hebben we ook niets meer gehoord sinds die ene (enigszins dubieuze) Vuelta-winst,
Hm, Valverde is toch nooit echt positief bevonden? Die was toch na jaren alsnog geschorst voor Operacion Puerto? En Contador, tsja, ik heb persoonlijk het gevoel dat hij in 2010 onschuldig was. Zo bovenmenselijk was zijn prestatie daar niet, ook als je nagaat dat de rest van de top ook nooit betrapt is op wat dan ook, en die verklaring voor de 0,00000-enz procent klonk in mijn oren best plausibel.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Feit is dat hij nooit is betrapt, noch is Cobo ooit serieus in verdenking gesteld.
Ik vind zijn prestatiecurve ook vreemd en waar rook is, is vaak vuur. Zijn Saunier Duval-verleden en het feit dat hij onder de hoede van Gianetti tot zijn beste prestaties komt, maken hem dubieus. Maar als de Valverde's en Contador's wel positief bevonden worden, waarom zou Cobo dan steeds de dans ontspringen? Heeft hij dan superieure doping die ontraceerbaar is? Zo ja, dan zou hij toch ook wel vaker hebben gewonnen?
Er rijdt ook nog ene Sagan rondquote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:27 schreef rubbereend het volgende:
Valverde zal wel lekker etappes kunnen sprokkelen. Gilbert rijdt nog geen deuk in een pakje boter dus alles wat op zijn lijf geschreven was is nu voor Valverde en verder denk dat hij een aardig klassement zal gaan rijden. Top 10 ofzo
My bad. Valverde is inderdaad nooit positief bevonden. Maar zijn aandeel in de Puerto-zaak is bewezen en hij is daarvoor bestraft.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hm, Valverde is toch nooit echt positief bevonden? Die was toch na jaren alsnog geschorst voor Operacion Puerto? En Contador, tsja, ik heb persoonlijk het gevoel dat hij in 2010 onschuldig was. Zo bovenmenselijk was zijn prestatie daar niet, ook als je nagaat dat de rest van de top ook nooit betrapt is op wat dan ook, en die verklaring voor de 0,00000-enz procent klonk in mijn oren best plausibel.
Cobo.. ik weet het niet. Het peloton zal ongetwijfeld stukken schoner zijn dan jaren geleden, maar het zal allicht nog wel hier en daar misgaan, en je kunt niet alles traceren. Maar goed, Cobo is natuurlijk onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Feit is wel dat ik geen idee heb wat je van hem kan verwachten deze Tour, als hij hem rijdt.
Erg veel heeft Valverde niet laten zien in de klassiekers die hem ook op het lijf zijn geschreven, om niet te zeggen dat hij nog stukken slechter was dan Gilbert, dus ik heb mijn twijfels bij beiden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:27 schreef rubbereend het volgende:
Valverde zal wel lekker etappes kunnen sprokkelen. Gilbert rijdt nog geen deuk in een pakje boter dus alles wat op zijn lijf geschreven was is nu voor Valverde en verder denk dat hij een aardig klassement zal gaan rijden. Top 10 ofzo
ojaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |