Roest bij de achter wielkasten, en een motor die een beetje fatsoenlijk loopt.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:33 schreef Klonk het volgende:
Hoi
Ik zit te kijken naar een Volvo 440 (heb tijdelijk vervoer nodig en dat moet natuurlijk wel in stijl), nu ben ik niet geheel vrij van autokennis maar op Volvo 440 gebied ben ik een noob, wat zijn de dingen waar ik ff goed op moet letten.
Gaat trouwens om een 440 DL Fleet met net iets meer dan 250.000 km op de teller.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_400-seriequote:Op donderdag 8 december 2011 18:19 schreef Klonk het volgende:
Oei, ik dacht dat blokjes ook in de 340/343 zaten en die waren voor mijn gevoel onverwoestbaar, of ben ik in de war
Nee man net een lijkenwagenquote:Op donderdag 8 december 2011 19:52 schreef Klonk het volgende:
Ik was in de war
Wel een tof ding trouwens die kofferbak van Toncar
Phase 1 of 2 ?quote:Op donderdag 8 december 2011 20:42 schreef cofi het volgende:
Na ruim 4 jaar in een Frod Fiesta uit 1996 gereden te hebben, heb ik een droogloper gehad. Er kwamen allemaal ondefinieerbare tikken en ratels uit het blok. Na gestrand te zijn op de snelweg op zondagnacht, ben ik toch maar eens op zoek gegaan naar een waardige opvolger. Na twee weken zoeken heb ik haar gevonden:
[ afbeelding ]
Ga er maar van uit dat de airco het niet meer doet. Verder gaat ie het dubbele van de huidige kilometerstand nog wel halen.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:55 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ik wil een Volvo V70 2.0 uit 1997 kopen met 215000 op de teller, wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij aankoop en wat is een fatsoenlijke prijs?
En is 215dkm teveel of kan dat wel voor deze auto?
Bedankt voor de tip! Ik ga morgenochtend kijken en een testritje makenquote:Op vrijdag 16 december 2011 00:27 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Distributieriem is vervangen bij 189.000km onderhoudsboekjes zitten erbij (maar weet natuurlijk niet of die zijn ingevuld).
Deze is het trouwens, niet voor m'n neus wegkapen aub
http://auto.marktplaats.n(...)-2-0-1997-blauw.html
quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik ga morgenochtend kijken en een testritje maken
Ook alle overige kosten (wegenbelasting vooral) meegerekend?quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:03 schreef IrishBastard het volgende:
Zo, even snel een excel overzichtje gemaakt met mijn kilometeraantal per jaar, en mijn gemiddelde verbruik enzo.
Als ik ipv. mijn S40 2.0 nou een 1.9D zou rijden (ja, wel een bult minder vermogen) zou ik gewoon zelfs met maar 10k per jaar al 70 euro besparen
Met een gemiddeld verbruik van 1 op 15 bij die wagens (geen idee of dat realistisch is, fabrieksopgave is 1 op 17,6) zou het me 450 euro per jaar schelen. Da's best veel voor een student
Ook volgens de verkoper is het een bekend probleem dat de airco het niet meer doet,quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:26 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat de airco het niet meer doet. Verder gaat ie het dubbele van de huidige kilometerstand nog wel halen.
Dat heb ik dus idd ook gevraagd en hij had wel een aannemelijk antwoord dat hij een bwm 5 serie sedan had, maar op zoek was naar een station en hij vond de volvo wel geschikt.quote:Op zondag 18 december 2011 17:29 schreef Bart-Willem het volgende:
En de vraag der vragen: waarom doet meneer 'm al zo snel weg?
Die man kan dan wel Verdoodt zijn, maar die volvo nog niet hoor.quote:Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Een ouder Belgisch koppel rijdt dagelijks 200 kilometer op en neer tussen huis en werk met een twaalf jaar oude Volvo met 767.350 km op de teller. Dat heeft de Vlaamse krant Het Belang van Limburg woensdag gemeld.
Maire-Louise Fillee (67) en haar man Pierre Verdoodt (67) wonen in Heppen, iets ten noordwesten van Hasselt in Belgisch Limburg en werken al tien jaar achter de toog van het stationsbuffet in het Oost-Vlaamse Denderleeuw. Dat is goed voor dagelijks 200 kilometer met de auto. Eerder werkte het koppel twee jaar in dezelfde functie op een Brussels station.
Volgens het duo hebben ze nooit grote onkosten aan de auto gehad. „Oké, op 610.000 km hebben de koppeling eens moeten laten vervangen, maar dat is gewoon sleet, hé”, zeggen ze in de krant. Vrijdag gaat het koppel met pensioen. Hun Volvo blijven ze ook daarna gewoon gebruiken
Is best wel knap als je deze kilometer stand kan halen
nu ik het zo eens wat duidelijker zie heeft jouwe nog wel een top lak-laag.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:25 schreef Pinkerton het volgende:
Ik zal mijn gezicht hier ook maar weer eens laten zien
Mijn auto: Een '86 240 DL uit Zweden.
Vorig jaar geïmporteerd met 104.500 kilometer op de teller.
http://volvolvo.nl/showthread.php/7364-De-banaan
Hierin heb ik alles bijgehouden wat er aan de auto gedaan is.
Vanaf het moment dat ik hem kocht en helemaal origineel wou houden.
Dat is ondertussen wel iets veranderd
Bij een koude motor komt koude dikke olie slecht bij de kleppen/stoters/stangen. Het moet zeg maar na een 5km al wel gestopt zijn, bijna niet hoorbaar. Anders zit er wellicht te dikke olie in...quote:Op donderdag 22 december 2011 13:13 schreef bleiblei het volgende:
Onze v40 maakt een tikkend geluid als ie net gestart is. Als de motor warm is houdt dat op.
Is het iets om zorgen over te maken? Je hoort het natuurlijk het beste als ie stationair draait.
Anders moet ik even naar de garage toe om te kijken waar het door komt .
Dat model is wel tof trouwens. Een 740? Neus lijkt net wat meer naar beneden te lopen dan bij een 940.
Bijnaquote:Op donderdag 22 december 2011 13:13 schreef bleiblei het volgende:
Dat model is wel tof trouwens. Een 740? Neus lijkt net wat meer naar beneden te lopen dan bij een 940.
Nog dichterbijquote:
Ik vrees hooguit het vriesvakquote:
Verstralers? Die pislampjes? . Dit zijn verstralers :quote:Op donderdag 22 december 2011 19:03 schreef Hyman het volgende:
Deze heb ik hier trouwens ook nog niet gepost
Ik had van de zomer een paar verstralers in mn s40 ingebouwd.
[ afbeelding ]
Hier stonden ze nog een beetje scheef, maar na wat afstellen zag het er zo uit:
[ afbeelding ]
Ik kon geen pre-made spul vinden waar ik de verstralers makkelijk op kon monteren, dus heb ik zelf van een stuk aluminium iets in elkaar geflanst dat de verstralers binnen de gleuf houden. Zit weer vast aan het kentekenbord.
Da kende gij heul nie zien aan de buitenkant .quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vrees hooguit het vriesvak
Het gaar hier om de 960 (is in principe dezelfde auto als de V90).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |