abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:49:51 #176
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_105659325
True that :) Zijn zeker punten om rekening mee te houden. Zie ook dat de S/V40 van voor pak 'm beet 2000 met het 95 PK blok wat minder betrouwbaar is, en dat de 115 PK versie daarna dan weer iets onderhoudsgevoeliger is door de turbo die er op zit.

Nouja, kan allicht de ogen eens open houden voor iets in de buurt :)
pi_105726060
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:26 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Ga er maar van uit dat de airco het niet meer doet. Verder gaat ie het dubbele van de huidige kilometerstand nog wel halen.
Ook volgens de verkoper is het een bekend probleem dat de airco het niet meer doet,
maar bij deze doet hij het nog :).
29 of 30 dec ga ik kijken en waarschijnlijk in terug naar huis rijden :)
pi_105732038
En de vraag der vragen: waarom doet meneer 'm al zo snel weg? :P
pi_105732198
dit weekend weer een paar honderd KM mogen rijden in de V70 2.5T Diesel van de baas. teller op 613XXX gezet en genoten als een koning.

wat een heerlijke auto's toch.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_105732368
Een ouder Belgisch koppel rijdt dagelijks 200 kilometer op en neer tussen huis en werk met een twaalf jaar oude Volvo met 767.350 km op de teller. Dat heeft de Vlaamse krant Het Belang van Limburg woensdag gemeld.

Maire-Louise Fillee (67) en haar man Pierre Verdoodt (67) wonen in Heppen, iets ten noordwesten van Hasselt in Belgisch Limburg en werken al tien jaar achter de toog van het stationsbuffet in het Oost-Vlaamse Denderleeuw. Dat is goed voor dagelijks 200 kilometer met de auto. Eerder werkte het koppel twee jaar in dezelfde functie op een Brussels station.

Volgens het duo hebben ze nooit grote onkosten aan de auto gehad. „Oké, op 610.000 km hebben de koppeling eens moeten laten vervangen, maar dat is gewoon sleet, hé”, zeggen ze in de krant. Vrijdag gaat het koppel met pensioen. Hun Volvo blijven ze ook daarna gewoon gebruiken

Is best wel knap als je deze kilometer stand kan halen
  zondag 18 december 2011 @ 17:50:43 #181
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_105732825
Wat een bazen :D
  zondag 18 december 2011 @ 18:11:33 #182
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_105733589
Ben benieuwd of die km vergoeding kregen. :+
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_105733643
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:29 schreef Bart-Willem het volgende:
En de vraag der vragen: waarom doet meneer 'm al zo snel weg? :P
Dat heb ik dus idd ook gevraagd en hij had wel een aannemelijk antwoord dat hij een bwm 5 serie sedan had, maar op zoek was naar een station en hij vond de volvo wel geschikt.
Achteraf beviel het hem toch niet zo en heeft hij gekozen voor een bwm 5 serie touring.
Maar goed, het is altijd afwachten, hij zegt iig dat de auto niet weg moet vanwege defecten o.i.d.
Ik moet er 300 km voor rijden dus ik hoop niet dat hij me voor de gek houdt.
pi_105733670
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Een ouder Belgisch koppel rijdt dagelijks 200 kilometer op en neer tussen huis en werk met een twaalf jaar oude Volvo met 767.350 km op de teller. Dat heeft de Vlaamse krant Het Belang van Limburg woensdag gemeld.

Maire-Louise Fillee (67) en haar man Pierre Verdoodt (67) wonen in Heppen, iets ten noordwesten van Hasselt in Belgisch Limburg en werken al tien jaar achter de toog van het stationsbuffet in het Oost-Vlaamse Denderleeuw. Dat is goed voor dagelijks 200 kilometer met de auto. Eerder werkte het koppel twee jaar in dezelfde functie op een Brussels station.

Volgens het duo hebben ze nooit grote onkosten aan de auto gehad. „Oké, op 610.000 km hebben de koppeling eens moeten laten vervangen, maar dat is gewoon sleet, hé”, zeggen ze in de krant. Vrijdag gaat het koppel met pensioen. Hun Volvo blijven ze ook daarna gewoon gebruiken

Is best wel knap als je deze kilometer stand kan halen
Die man kan dan wel Verdoodt zijn, maar die volvo nog niet hoor.
  maandag 19 december 2011 @ 21:23:37 #185
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_105790919
Beste mensen,

Ik wil binnenkort een 850 station gaan kopen met m'n pa, en met deze auto meedoen aan de Carbagerun. Tevens wil ik met wat vrienden op vakantie gaan met het ding. Deze twee tochtjes zijn bij elkaar zo'n 8000km. Voor de rest zal de auto als boodschappenwagen worden gebruikt. (ongeveer 2000km p/j.) Al met al zal er ongeveer 10.000km per jaar met de auto worden gereden.

Nu vraag ik mij af, wat verbruiken deze Volvo's ongeveer? Met name het snelwegverbruik is van belang. (die twee uitstapjes) Op sommige websites lees ik 1 op 6 terwijl ergens anders 1 op 10 te lezen is. Ik ben mij ervan bewust dat er verschillende modellen zijn, 2.0, 2.0i, 2.5gle enzovoort. Welke uitvoering zouden jullie mij aanraden, en zou dat een schakelbak of automaat moeten zijn? Ik weet dat een automaat meer verbruikt, maar weet niet hoeveel. Als het verschil miniem is neem ik liever een automaat. En is het handig om te kijken naar LPG of gewoon bij benzine te blijven?

Alvast bedankt voor de antwoorden. :)
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_105792583
Voor die 10.000 heeft het geen zin om LPG in te bouwen en bij de carbagerun is het alleen maar lastig. Het ligt er voornamelijk aan hoe goed de auto is onderhouden en je rijstijl wat ie verbruikt. Of je dan een 2.0 of 2.5 hebt maakt niet heel veel uit...

Schakel is sowieso zuiniger.
  maandag 19 december 2011 @ 22:01:00 #187
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_105793751
Voor Carbage is maximaal aankoopbedrag 500 toch? Dan zou ik zeker wel even kijken naar onderhoud, maar ik denk niet dat je dan veel modellen met boekjes zult vinden :')
pi_105812783
Dagwaarde van 500. Of je er nou 100 of 10.000 voor betaalt is jouw probleem. :P

En de meeste 850's doen circa 1 op 11 op de snelweg, ongeacht of het automaat of handbak is. :P De automaat zuipt ietsjes meer in de stad maar het verschil is vrij klein (moderne automaatbak met meer schakelprogramma's). :)
pi_105813953
Kerstcadeau voor m'n vader is binnen;
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 22 december 2011 @ 13:13:32 #190
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105913525
Onze v40 maakt een tikkend geluid als ie net gestart is. Als de motor warm is houdt dat op.
Is het iets om zorgen over te maken? Je hoort het natuurlijk het beste als ie stationair draait.
Anders moet ik even naar de garage toe om te kijken waar het door komt -O- .

Dat model is wel tof trouwens. Een 740? Neus lijkt net wat meer naar beneden te lopen dan bij een 940.
  donderdag 22 december 2011 @ 13:18:04 #191
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_105913667
Of een V90?
pi_105918643
Ik zal mijn gezicht hier ook maar weer eens laten zien :')

Mijn auto: Een '86 240 DL uit Zweden.
Vorig jaar geïmporteerd met 104.500 kilometer op de teller.

http://volvolvo.nl/showthread.php/7364-De-banaan
Hierin heb ik alles bijgehouden wat er aan de auto gedaan is.
Vanaf het moment dat ik hem kocht en helemaal origineel wou houden.
Dat is ondertussen wel iets veranderd :P
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  donderdag 22 december 2011 @ 18:38:07 #193
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_105926209
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:25 schreef Pinkerton het volgende:
Ik zal mijn gezicht hier ook maar weer eens laten zien :')

Mijn auto: Een '86 240 DL uit Zweden.
Vorig jaar geïmporteerd met 104.500 kilometer op de teller.

http://volvolvo.nl/showthread.php/7364-De-banaan
Hierin heb ik alles bijgehouden wat er aan de auto gedaan is.
Vanaf het moment dat ik hem kocht en helemaal origineel wou houden.
Dat is ondertussen wel iets veranderd :P
:D nu ik het zo eens wat duidelijker zie heeft jouwe nog wel een top lak-laag.

Mijn amazon laat ik denk ik volgend jaar overspuiten en lassen. een maat zei dat ie het in Polen goedkoop(en ook gewoon goed) kon laten doen :P.

Iemand ervaring met in het buitenland laten overspuiten? Of kan ik beter naar die volvo-oldtimer restaureur gaan in Barneveld? (mooi dichtbij hier :P ) En wat zou de prijs daarvan zijn?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 22 december 2011 @ 19:03:37 #194
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_105927451
Deze heb ik hier trouwens ook nog niet gepost :P

Ik had van de zomer een paar verstralers in mn s40 ingebouwd.



Hier stonden ze nog een beetje scheef, maar na wat afstellen zag het er zo uit:


Ik kon geen pre-made spul vinden waar ik de verstralers makkelijk op kon monteren, dus heb ik zelf van een stuk aluminium iets in elkaar geflanst dat de verstralers binnen de gleuf houden. Zit weer vast aan het kentekenbord.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_105939205
Ik ken nog wel een goed adresje hier in de buurt. Ben je zo rond de ¤2000,- kwijt voor een hele auto gok ik. Ik heb de mijne overigens een maandje geleden gewassen, gekleid, gepolijst (in twee stappen) en er nog twee beschermlaagjes overheen gezet. Die blinkt nu weer als een tiet en is ook weer prima beschermd voor de winter.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_105947414
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:18 schreef IrishBastard het volgende:
Of een V90?
U gaat door voor de koelkast.
pi_105947483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:13 schreef bleiblei het volgende:
Onze v40 maakt een tikkend geluid als ie net gestart is. Als de motor warm is houdt dat op.
Is het iets om zorgen over te maken? Je hoort het natuurlijk het beste als ie stationair draait.
Anders moet ik even naar de garage toe om te kijken waar het door komt -O- .

Dat model is wel tof trouwens. Een 740? Neus lijkt net wat meer naar beneden te lopen dan bij een 940.
Bij een koude motor komt koude dikke olie slecht bij de kleppen/stoters/stangen. Het moet zeg maar na een 5km al wel gestopt zijn, bijna niet hoorbaar. Anders zit er wellicht te dikke olie in...
pi_105947519
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:13 schreef bleiblei het volgende:
Dat model is wel tof trouwens. Een 740? Neus lijkt net wat meer naar beneden te lopen dan bij een 940.
Bijna
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:18 schreef IrishBastard het volgende:
Of een V90?
Nog dichterbij

quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:54 schreef r8v2 het volgende:

[..]

U gaat door voor de koelkast.
Ik vrees hooguit het vriesvak ;)

Het gaar hier om de 960 (is in principe dezelfde auto als de V90).
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_105947543
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:03 schreef Hyman het volgende:
Deze heb ik hier trouwens ook nog niet gepost :P

Ik had van de zomer een paar verstralers in mn s40 ingebouwd.

[ afbeelding ]

Hier stonden ze nog een beetje scheef, maar na wat afstellen zag het er zo uit:
[ afbeelding ]

Ik kon geen pre-made spul vinden waar ik de verstralers makkelijk op kon monteren, dus heb ik zelf van een stuk aluminium iets in elkaar geflanst dat de verstralers binnen de gleuf houden. Zit weer vast aan het kentekenbord.
Verstralers? Die pislampjes? :P. Dit zijn verstralers 8-) :

pi_105947621
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

Ik vrees hooguit het vriesvak ;)

Het gaar hier om de 960 (is in principe dezelfde auto als de V90).
Da kende gij heul nie zien aan de buitenkant :P.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')