Als het om besparen gaat dan kun je veel beter de HRA afschaffen... scheelt je heel snel zo'n 12 miljard euries.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Xeno.... Dan bespaar je toch niets als overheid zijnde, dat is volstrekt zinloos. Mijn voorstel is beter.
Dat zeg ik toch ook? Alleen gefaseerd, over een periode van 30 jaar.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als het om besparen gaat dan kun je veel beter de HRA afschaffen...
quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als het goed is hebben ze die zelf opgesteld
Ik heb eigenlijk geen mening. HRA of geen HRA en dan lagere tarieven. Mij om het even. Ik ben wel realist genoeg is welke keuze ze ook maken, het een geleidelijke gaat zijn. En dat een principiele verandering (if any) alleen in een periode van hoogconjunctuur gaat plaatsvinden.quote:Maar je bent wel een voorstander van de HRA? Als liberaal is het mij een doorn in het oog... of een balk... het is maar net hoe je het ziet.
Ik ben voor jouw voorstel hoor.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Xeno.... Dan bespaar je toch niets als overheid zijnde, dat is volstrekt zinloos. Mijn voorstel is beter.
A small step for a man...quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Persoonlijk ben ik vooral pragmaticus. Whatever er ook gebeurt, ik pas me wel aan. Maar hopen op een schok, nee, geloof ik niet in, het zijn allemaal incrementele stapjes.
ja eens, dromen is leuk, <3 , alleen wakker worden......quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
A small step for a man...
Soms moet je vooral in grote stappen denken
Maar dan moet je wel die balk uit je oog halen, anders loop je overal pijnlijk tegenaan.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
Soms moet je vooral in grote stappen denken
ach, pijn is fijn.....quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel die balk uit je oog halen, anders loop je overal pijnlijk tegenaan.
Of de AOW of de Bijstand, die tikken ook lekker aan.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als het om besparen gaat dan kun je veel beter de HRA afschaffen... scheelt je heel snel zo'n 12 miljard euries.
of gewoon alle subsidies en uitkeringen afschaffen en de bijstand als enige bodemquote:Op zondag 16 oktober 2011 17:06 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Of de AOW of de Bijstand, die tikken ook lekker aan.
Er zijn echter ook diverse maatregelen genomen om de HRA te vergroten, bijvoorbeeld de jarenlange dubbele renteaftrek voor mensen met 2 huizen...quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ook zonder dalende prijzen niet, vanaf 2001 zijn al diverse maatregelen getrokken om HRA te beperken (o.a. grens aan hoogte, maximalisering op 30 jaar, bijleenregeling, etc.).
Misschien waardeloos uit jouw opportunistische optiek, maar wel een fact of life....quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er zijn echter ook diverse maatregelen genomen om de HRA te vergroten, bijvoorbeeld de jarenlange dubbele renteaftrek voor mensen met 2 huizen...
Die 30 jaar beperking is trouwens een waardeloze: de komende 20 jaar heeft niemand daar last van. En stel dat de HRA tegen die tijd nog zou bestaan, dan begint ongetwijfeld dan het gejank van mensen die er opeens op achteruit gaan en compensatie eisen...
Dus? Tijd om daar mee te stoppen lijkt mijquote:Op zondag 16 oktober 2011 18:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Misschien waardeloos uit jouw opportunistische optiek, maar wel een fact of life....
daar hangt het touw... selfservice....quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus? Tijd om daar mee te stoppen lijkt mij
Precies gewoon lekker drastisch overal mee stoppen, die mensen die nu aow genieten hebben jaren lang van Slochteren genoten. Hadden ze maar wat opzij moeten zetten in plaats van de rekening aan de huidige generaties serveren. AOW? hup stoppen!quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus? Tijd om daar mee te stoppen lijkt mij
Op zich best een aardig voorstel, alleen doordat die financierbaarheid ineens in elkaar kachelt komt er voorlopig geen slotje op het tellertopicquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon stellen dat hypotheken die zijn afgesloten na 31-12-2011 geen recht meer hebben op HRA. Dan komt er niemand in de problemen, dalen de prijzen vanzelf door een sterke afname van de financierbaarheid en kost de HRA de overheid elk jaar minder.![]()
Nou, topic kan op slot denk ik.![]()
nee dat is onzin.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:00 schreef Devv het volgende:
[..]
En niet vergeten dat iedereen hetzelfde loon moet krijgen. Gewoon alles gelijk trekken.
Agree. Voeren we mijn voorstel uit, maar houden we het topic gewoon open.quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:54 schreef fedsingularity het volgende:
Op zich best een aardig voorstel, alleen doordat die financierbaarheid ineens in elkaar kachelt komt er voorlopig geen slotje op het tellertopic
Je wilt dus de rechtsongelijkheid tussen de "haves" en de "have nots" vergroten?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon stellen dat hypotheken die zijn afgesloten na 31-12-2011 geen recht meer hebben op HRA. Dan komt er niemand in de problemen, dalen de prijzen vanzelf door een sterke afname van de financierbaarheid en kost de HRA de overheid elk jaar minder.![]()
Nou, topic kan op slot denk ik.![]()
Tuurlijk is er dan nog een probleem, je bent immers een financiele verplichting aangegaan voor de toenmalige waarde van je huis, niet de huidige waarde. Je vaste lasten zullen niet dalen (juist stijgen) bij het dalen van de prijs van je huis. Op lange termijn is het misschien een optie, maar alleen bij zeer gefaseerd invoeren. Anders voorzie ik echt problemen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Als de huizenprijzen (en dus ook hypotheekbedragen) maar genoeg dalen, is de HRA straks ook niet zo'n groot probleem meer. Dat schijnen ook niet zoveel mensen zich te realiseren.
Mensen die denken dat de overheid probeert de prijzen hoog te houden vergissen zich m.i. dan ook. De overheid probeert alleen maar een 'zachte landing' te bewerkstelligen, zodat de economie niet al te plotseling instort. Ze zeggen er alleen niet bij dat dat ook betekent dat de huizenprijzen zakken en dat mensen die te duur gekocht hebben daar onvermijdelijk hard de dupe van worden, want dan worden de kiezertjes boos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |