abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103149052
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:16 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Ze doet me een beetje denken aan een strenggelovige, een Jehova's getuige ofzo. Die reageert ook zo overspannen als je hem of haar met de naakte waarheid confronteert.
De vastgoedwereld heeft natuurlijk kenmerken van een kerk. We hebben een God (Ger Hukker). We hebben de Zoon die voor ons (bijna) is gestorven (De HRA). Er zijn Schisma's: huurder versus grootschuldbezitter. We hebben de Geschriften: Funda. En we hebben gematigde en orthodoxe gelovigen: VEH, NMA, NVB, Woonbond, etc.
pi_103149095
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:37 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

De vastgoedwereld heeft natuurlijk kenmerken van een kerk. We hebben een God (Ger Hukker). We hebben de Zoon die voor ons (bijna) is gestorven (De HRA). Er zijn Schisma's: huurder versus grootschuldbezitter. We hebben de Geschriften: Funda. En we hebben gematigde en orthodoxe gelovigen: VEH, NMA, NVB, Woonbond, etc.
En Xeno als Jezus, als verlossers. Of ben ik nou in de war met Monty Phyton?
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:40:05 #78
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103149116
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij ziet wel de splinter in andersmans vinger, maar de balk in je eigen oog niet :?
Welke balk :?

Ik kan nog steeds mijn lenzen indoen :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103149140
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Xeno is de ketter ;)
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:41:57 #80
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103149172
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Always look on the bright side of life *O*

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103149223
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Voorlopig zie ik alleen leenslaven gebruik maken van bovennatuurlijke zaken om hun vrijheid terug te kopen :7
_O- dat was ook erg grappig inderdaad.

Man, man, man, wat zijn die lui diep aan het zinken. Die zogenaamde huizen"bezitters" bedoel ik dan.

Tsja, zo zie je maar weer waar hebzucht en egocentrisme allemaal toe kan leiden.
pi_103149253
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Always look on the bright side of life *O*

Niet in Nederland. Waar de ene helft boos is om wat ze hebben wat ze niet kwijt willen. En de andere helft boos om wat ze niet hebben.
pi_103149358
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Niet in Nederland. Waar de ene helft boos is om wat ze hebben wat ze niet kwijt willen. En de andere helft boos om wat ze niet hebben.
Hoe kun je nou boos zijn om wat je niet hebt? :? Alle materialisten hebben al een "eigen" huis. Diegenen die dat nog niet hebben, geven er meestal ook niet om.

Het is echter wel vermakelijk om al die blaaskaakjes hard op hun smoel te zien gaan. Dat dan weer wel.
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:50:19 #84
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_103149446
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:10 schreef leolinedance het volgende:

De HRA natuurlijk niet, dan zullen er veel mensen onder een brug moeten gaan slapen of komen ze helemaal niet meer buiten omdat ze niks meer kunnen betalen. Er wordt al 20 jaar gezegd dat de HRA afgeschaft wordt maar dat kan helemaal niet. Dan is er pas écht een probleem.
Als de huizenprijzen (en dus ook hypotheekbedragen) maar genoeg dalen, is de HRA straks ook niet zo'n groot probleem meer. Dat schijnen ook niet zoveel mensen zich te realiseren.
Mensen die denken dat de overheid probeert de prijzen hoog te houden vergissen zich m.i. dan ook. De overheid probeert alleen maar een 'zachte landing' te bewerkstelligen, zodat de economie niet al te plotseling instort. Ze zeggen er alleen niet bij dat dat ook betekent dat de huizenprijzen zakken en dat mensen die te duur gekocht hebben daar onvermijdelijk hard de dupe van worden, want dan worden de kiezertjes boos.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:54:08 #85
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103149570
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je bedoelt waar de ene helft 'boos' is om mee te betalen aan het eigendom van een ander en de andere helft boos wordt als je daar wat van zegt w/
pi_103149662
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je bedoelt waar de ene helft 'boos' is om mee te betalen aan het eigendom van een ander en de andere helft boos wordt als je daar wat van zegt w/
Nee, waar de ene helft gebruik maakt van een regeling waar de andere helft ook gebruik van mag maken, maar dat bewust niet doen en tegelijkertijd boos zijn dat ze van die regeling geen gebruik maken. 8)7
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:59:12 #87
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103149710
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:47 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Hoe kun je nou boos zijn om wat je niet hebt? :? Alle materialisten hebben al een "eigen" huis. Diegenen die dat nog niet hebben, geven er meestal ook niet om.

Het is echter wel vermakelijk om al die blaaskaakjes hard op hun smoel te zien gaan. Dat dan weer wel.
Als je uit een geslacht van kopers komt wordt je binnenkort geslacht :o
  zondag 16 oktober 2011 @ 16:00:08 #88
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103149734
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, waar de ene helft gebruik maakt van een regeling waar de andere helft ook gebruik van mag maken, maar dat bewust niet doen en tegelijkertijd boos zijn dat ze van die regeling geen gebruik maken. 8)7
Kuddedieren :{w
pi_103149767
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Had dat niet in één post gekund, Xeno lief?

Laatste keer dat ik een belastingaangifte bekeek (is even geleden, geef ik toe) moest je eerst heel veel belasting betalen voordat je daar een fractie van terug kreeg.
pi_103149781
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Als de huizenprijzen (en dus ook hypotheekbedragen) maar genoeg dalen, is de HRA straks ook niet zo'n groot probleem meer.
Dat neilt nog wel 15 jaar na dan vanaf nu..
pi_103149921
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Als de huizenprijzen (en dus ook hypotheekbedragen) maar genoeg dalen, is de HRA straks ook niet zo'n groot probleem meer. Dat schijnen ook niet zoveel mensen zich te realiseren.
Ook zonder dalende prijzen niet, vanaf 2001 zijn al diverse maatregelen getrokken om HRA te beperken (o.a. grens aan hoogte, maximalisering op 30 jaar, bijleenregeling, etc.). De knabbelmethode. Vreemd genoeg hebben andere landen vervolgens HRA ingevoerd... :D
  zondag 16 oktober 2011 @ 16:08:26 #92
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_103149922
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:02 schreef antfukker het volgende:

[..]

Dat neilt nog wel 15 jaar na dan vanaf nu..
Dat klopt, maar je moet ook niet vergeten dat dalende prijzen ook betekent dat mensen minder afhankelijk worden van de regeling om aan hun verplichtingen te kunnen voldoen. Ja, behalve de mensen die op de top gekocht hebben dan. Die blijven in elk scenario de klos. Maar als dat niet zo'n groot deel van de kiezers meer is, zullen partijen er echt hun hand niet meer voor omdraaien om het af te schaffen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 16 oktober 2011 @ 16:08:52 #93
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103149937
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Had dat niet in één post gekund, Xeno lief?
Ik begrijp niet waar je op doelt maar je kan je nog altijd kandidaat stellen als moderator op dit geweldige forum :)

quote:
Laatste keer dat ik een belastingaangifte bekeek (is even geleden, geef ik toe) moest je eerst heel veel belasting betalen voordat je daar een fractie van terug kreeg.
Your point? Je vind dat je teveel belasting betaald? Nou... dan maak je je toch sterk voor lagere belastingtarieven? Lijkt mij heel logisch... helaas kiezen teveel financiele goochelaars voor de complexiteit van het spel... op die manier kunnen ze namelijk veel makkelijker de centen uit de beurs van Jan Modaal grijpen w/
pi_103150041
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waar je op doelt maar je kan je nog altijd kandidaat stellen als moderator op dit geweldige forum :)

Ze kennen de voorwaarden ;)

quote:
Your point? Je vind dat je teveel belasting betaald? Nou... dan maak je je toch sterk voor lagere belastingtarieven? Lijkt mij heel logisch... helaas kiezen teveel financiele goochelaars voor de complexiteit van het spel... op die manier kunnen ze namelijk veel makkelijker de centen uit de beurs van Jan Modaal grijpen w/
Ik betaal geen belasting in NL. Noch draagt iemand iets bij mijn huis bij. Nergens. Drop out.

Zit je toch weer in de ene helft - de andere helft dogmatiek. Zonde mannen.
pi_103150085
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:08 schreef Jane het volgende:
Dat klopt, maar je moet ook niet vergeten dat dalende prijzen ook betekent dat mensen minder afhankelijk worden van de regeling om aan hun verplichtingen te kunnen voldoen. Ja, behalve de mensen die op de top gekocht hebben dan. Die blijven in elk scenario de klos. Maar als dat niet zo'n groot deel van de kiezers meer is, zullen partijen er echt hun hand niet meer voor omdraaien om het af te schaffen.
Ze moeten gewoon stellen dat hypotheken die zijn afgesloten na 31-12-2011 geen recht meer hebben op HRA. Dan komt er niemand in de problemen, dalen de prijzen vanzelf door een sterke afname van de financierbaarheid en kost de HRA de overheid elk jaar minder. :D

Nou, topic kan op slot denk ik. :+
pi_103150122
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon stellen dat hypotheken die zijn afgesloten na 31-12-2011 geen recht meer hebben op HRA.
Heb jij al een huis?
pi_103150143
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:14 schreef Devv het volgende:
Heb jij al een huis?
Deels.

De rest is van de bank. :{w
  zondag 16 oktober 2011 @ 16:17:15 #98
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103150195
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ze kennen de voorwaarden ;)

Als het goed is hebben ze die zelf opgesteld :)

quote:
Ik betaal geen belasting in NL. Noch draagt iemand iets bij mijn huis bij. Nergens. Drop out.

Zit je toch weer in de ene helft - de andere helft dogmatiek. Zonde mannen.
Maar je bent wel een voorstander van de HRA? Als liberaal is het mij een doorn in het oog... of een balk... het is maar net hoe je het ziet.
  zondag 16 oktober 2011 @ 16:18:48 #99
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103150245
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon stellen dat hypotheken die zijn afgesloten na 31-12-2011 geen recht meer hebben op HRA. Dan komt er niemand in de problemen, dalen de prijzen vanzelf door een sterke afname van de financierbaarheid en kost de HRA de overheid elk jaar minder. :D

Nou, topic kan op slot denk ik. :+
Goed plan... en iedereen die voor die datum een huis gekocht heeft betaald het oude hoge belastingtarief... iedereen die geen HRA lurkt krijgt een forse IB verlagen.
pi_103150302
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Goed plan... en iedereen die voor die datum een huis gekocht heeft betaald het oude hoge belastingtarief... iedereen die geen HRA lurkt krijgt een forse IB verlagen.
Xeno.... Dan bespaar je toch niets als overheid zijnde, dat is volstrekt zinloos. Mijn voorstel is beter. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')