De vastgoedwereld heeft natuurlijk kenmerken van een kerk. We hebben een God (Ger Hukker). We hebben de Zoon die voor ons (bijna) is gestorven (De HRA). Er zijn Schisma's: huurder versus grootschuldbezitter. We hebben de Geschriften: Funda. En we hebben gematigde en orthodoxe gelovigen: VEH, NMA, NVB, Woonbond, etc.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:16 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Ze doet me een beetje denken aan een strenggelovige, een Jehova's getuige ofzo. Die reageert ook zo overspannen als je hem of haar met de naakte waarheid confronteert.
En Xeno als Jezus, als verlossers. Of ben ik nou in de war met Monty Phyton?quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:37 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
De vastgoedwereld heeft natuurlijk kenmerken van een kerk. We hebben een God (Ger Hukker). We hebben de Zoon die voor ons (bijna) is gestorven (De HRA). Er zijn Schisma's: huurder versus grootschuldbezitter. We hebben de Geschriften: Funda. En we hebben gematigde en orthodoxe gelovigen: VEH, NMA, NVB, Woonbond, etc.
Welke balkquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij ziet wel de splinter in andersmans vinger, maar de balk in je eigen oog niet
Xeno is de ketterquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En Xeno als Jezus, als verlossers. Of ben ik nou in de war met Monty Phyton?
Always look on the bright side of lifequote:Op zondag 16 oktober 2011 15:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En Xeno als Jezus, als verlossers. Of ben ik nou in de war met Monty Phyton?
quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voorlopig zie ik alleen leenslaven gebruik maken van bovennatuurlijke zaken om hun vrijheid terug te kopen
Niet in Nederland. Waar de ene helft boos is om wat ze hebben wat ze niet kwijt willen. En de andere helft boos om wat ze niet hebben.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Always look on the bright side of life![]()
Hoe kun je nou boos zijn om wat je niet hebt?quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Niet in Nederland. Waar de ene helft boos is om wat ze hebben wat ze niet kwijt willen. En de andere helft boos om wat ze niet hebben.
Als de huizenprijzen (en dus ook hypotheekbedragen) maar genoeg dalen, is de HRA straks ook niet zo'n groot probleem meer. Dat schijnen ook niet zoveel mensen zich te realiseren.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:10 schreef leolinedance het volgende:
De HRA natuurlijk niet, dan zullen er veel mensen onder een brug moeten gaan slapen of komen ze helemaal niet meer buiten omdat ze niks meer kunnen betalen. Er wordt al 20 jaar gezegd dat de HRA afgeschaft wordt maar dat kan helemaal niet. Dan is er pas écht een probleem.
Je bedoelt waar de ene helft 'boos' is om mee te betalen aan het eigendom van een ander en de andere helft boos wordt als je daar wat van zegtquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Niet in Nederland. Waar de ene helft boos is om wat ze hebben wat ze niet kwijt willen. En de andere helft boos om wat ze niet hebben.
Nee, waar de ene helft gebruik maakt van een regeling waar de andere helft ook gebruik van mag maken, maar dat bewust niet doen en tegelijkertijd boos zijn dat ze van die regeling geen gebruik maken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je bedoelt waar de ene helft 'boos' is om mee te betalen aan het eigendom van een ander en de andere helft boos wordt als je daar wat van zegt
Als je uit een geslacht van kopers komt wordt je binnenkort geslachtquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:47 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou boos zijn om wat je niet hebt?Alle materialisten hebben al een "eigen" huis. Diegenen die dat nog niet hebben, geven er meestal ook niet om.
Het is echter wel vermakelijk om al die blaaskaakjes hard op hun smoel te zien gaan. Dat dan weer wel.
Kuddedierenquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, waar de ene helft gebruik maakt van een regeling waar de andere helft ook gebruik van mag maken, maar dat bewust niet doen en tegelijkertijd boos zijn dat ze van die regeling geen gebruik maken.
Had dat niet in één post gekund, Xeno lief?quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je bedoelt waar de ene helft 'boos' is om mee te betalen aan het eigendom van een ander en de andere helft boos wordt als je daar wat van zegt
Dat neilt nog wel 15 jaar na dan vanaf nu..quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Als de huizenprijzen (en dus ook hypotheekbedragen) maar genoeg dalen, is de HRA straks ook niet zo'n groot probleem meer.
Ook zonder dalende prijzen niet, vanaf 2001 zijn al diverse maatregelen getrokken om HRA te beperken (o.a. grens aan hoogte, maximalisering op 30 jaar, bijleenregeling, etc.). De knabbelmethode. Vreemd genoeg hebben andere landen vervolgens HRA ingevoerd...quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Als de huizenprijzen (en dus ook hypotheekbedragen) maar genoeg dalen, is de HRA straks ook niet zo'n groot probleem meer. Dat schijnen ook niet zoveel mensen zich te realiseren.
Dat klopt, maar je moet ook niet vergeten dat dalende prijzen ook betekent dat mensen minder afhankelijk worden van de regeling om aan hun verplichtingen te kunnen voldoen. Ja, behalve de mensen die op de top gekocht hebben dan. Die blijven in elk scenario de klos. Maar als dat niet zo'n groot deel van de kiezers meer is, zullen partijen er echt hun hand niet meer voor omdraaien om het af te schaffen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:02 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dat neilt nog wel 15 jaar na dan vanaf nu..
Ik begrijp niet waar je op doelt maar je kan je nog altijd kandidaat stellen als moderator op dit geweldige forumquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Had dat niet in één post gekund, Xeno lief?
Your point? Je vind dat je teveel belasting betaald? Nou... dan maak je je toch sterk voor lagere belastingtarieven? Lijkt mij heel logisch... helaas kiezen teveel financiele goochelaars voor de complexiteit van het spel... op die manier kunnen ze namelijk veel makkelijker de centen uit de beurs van Jan Modaal grijpenquote:Laatste keer dat ik een belastingaangifte bekeek (is even geleden, geef ik toe) moest je eerst heel veel belasting betalen voordat je daar een fractie van terug kreeg.
Ze kennen de voorwaardenquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je op doelt maar je kan je nog altijd kandidaat stellen als moderator op dit geweldige forum
Ik betaal geen belasting in NL. Noch draagt iemand iets bij mijn huis bij. Nergens. Drop out.quote:Your point? Je vind dat je teveel belasting betaald? Nou... dan maak je je toch sterk voor lagere belastingtarieven? Lijkt mij heel logisch... helaas kiezen teveel financiele goochelaars voor de complexiteit van het spel... op die manier kunnen ze namelijk veel makkelijker de centen uit de beurs van Jan Modaal grijpen
Ze moeten gewoon stellen dat hypotheken die zijn afgesloten na 31-12-2011 geen recht meer hebben op HRA. Dan komt er niemand in de problemen, dalen de prijzen vanzelf door een sterke afname van de financierbaarheid en kost de HRA de overheid elk jaar minder.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:08 schreef Jane het volgende:
Dat klopt, maar je moet ook niet vergeten dat dalende prijzen ook betekent dat mensen minder afhankelijk worden van de regeling om aan hun verplichtingen te kunnen voldoen. Ja, behalve de mensen die op de top gekocht hebben dan. Die blijven in elk scenario de klos. Maar als dat niet zo'n groot deel van de kiezers meer is, zullen partijen er echt hun hand niet meer voor omdraaien om het af te schaffen.
Heb jij al een huis?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon stellen dat hypotheken die zijn afgesloten na 31-12-2011 geen recht meer hebben op HRA.
Deels.quote:
Als het goed is hebben ze die zelf opgesteldquote:
Maar je bent wel een voorstander van de HRA? Als liberaal is het mij een doorn in het oog... of een balk... het is maar net hoe je het ziet.quote:Ik betaal geen belasting in NL. Noch draagt iemand iets bij mijn huis bij. Nergens. Drop out.
Zit je toch weer in de ene helft - de andere helft dogmatiek. Zonde mannen.
Goed plan... en iedereen die voor die datum een huis gekocht heeft betaald het oude hoge belastingtarief... iedereen die geen HRA lurkt krijgt een forse IB verlagen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon stellen dat hypotheken die zijn afgesloten na 31-12-2011 geen recht meer hebben op HRA. Dan komt er niemand in de problemen, dalen de prijzen vanzelf door een sterke afname van de financierbaarheid en kost de HRA de overheid elk jaar minder.![]()
Nou, topic kan op slot denk ik.![]()
Xeno.... Dan bespaar je toch niets als overheid zijnde, dat is volstrekt zinloos. Mijn voorstel is beter.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Goed plan... en iedereen die voor die datum een huis gekocht heeft betaald het oude hoge belastingtarief... iedereen die geen HRA lurkt krijgt een forse IB verlagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |