quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Laat staan als je dat een aantal jaar hebt gedaan..
Nu at ik zelf niet heel erg ongezond an sich, maar gewoon echt te veel. En dat vind ik dus erg lastig. Ik kan best goed ergens helemaal mee stoppen, maar minderen is niet echt iets wat ik makkelijk kan. En tja, stoppen met eten kan niet.
Maar goed, dat is me gelukt, en daarnaast ben ik behoorlijk fanatiek gaan sporten. Heeft me in 1,5 jaar tijd bijna 20kg gescheeld
Ik ben van mening dat in eerste instantie de ouders dit wel hebben veroorzaakt. Zij hadden haar al veel eerder hierin moeten begeleiden. Ze geeft zelf aan dat er niet over gepraat werd. Ze hebben haar zichzelf gewoon lekker op haar kamertje laten zitten. Maar goed, hiervan verschillen we van mening.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:27 schreef Moonwalk het volgende:
Omdat het niet haar ouders zijn die al dat slechte eten in haar mond stoppen, dat doet ze zelf en dat begrijpt ze nu. Ik denk dat dit te maken heeft met de psychologische begeleiding van het programma. Zij was zich er goed van bewust dat het haar manier was om moeilijkheden weg te stoppen. Dat deed ze in haar eigen flat ook, ik vond juist dat ze best goed begreep hoe het allemaal kwam en dat ze een struisvogelmentaliteit had.![]()
In het begin was ze vervelend omdat ze op de 1 of andere manier het idee in haar hoofd had dat ze er meteen van zou "genieten"Ik zou het trouwens echt heel slap vinden om je ouders of wie dan ook de schuld te geven. Je eet het toch echt zelf allemaal op en je bent zelf degene die niet sport en/of beweegt. Geweldige meid en hulde dat ze niet met haar vingertje naar haar ouders wijst. Angeli deed dat wel, dat wijzen de hele tijd
. D
Nee, zei zij dat hij ooit weleens heeft gezegd dat hij beter geen kinderen had kunnen hebben, maar ja, ze zijn er nu eenmaal.quote:
Het zal inderdaad wel van twee kanten moeten komen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:32 schreef Moonwalk het volgende:
Ja ik ben het daar echt niet mee eens hoor, haar vader heeft borderline als ik het goed begreep en daar heeft dat hele gezin het moeilijk mee. Ik begrijp dat obesitas een geestelijke ziekte/verslaving is, maar ik vind het altijd maar heel makkelijk om maar naar de ouders te wijzen. Er was heus wel normaal voedsel in huis en dat zij kiest om 5 zakken chips te gaan eten en niet te bewegen bleek ook al in haar terugvallen tijdens de begeleiding van Radmilo.
Misschien hadden dr ouders en dr zusje dr meer/vaker kunnen aansporen oid maar als dat Radmilo bijna niet eens lukte, kan ik me voorstellen dat haar familieleden daar ook niet zo goed in geslaagd zijn + alle andere problemen dis zich daar thuis afspeelden. Haar zusje is toch ook uit dat gezin gekomen en die is toch ook niet zo dik geworden.
Dat het allemaal meespeelt ben ik met je eens, maar de ouders als schuldige aanwijzen vind ik echt niet kunnen, netals je man als oorzaak aanwijzen, of je kind oid. Dat vind ik gewoon weer net zo hard je kop in het zand steken en daarom heb ik juist nog een potje extra respect voor Kattelijn dat ze dat niet doet en inziet dat de oorzaak misschien wel thuis lag, maar dat ze het toch echt zelf heeft gedaan en nu zelf weer heeft opgelost en daar apetrots op mag zijnsupertoffe meid lijkt me dat
edit: heeft die moeder dat gezegd?![]()
Als ouders heb je wel ontzettend grote invloed op het eetpatroon van je kinderen, en ben je verantwoordelijk voor hun welzijn. Dus er ligt wel een groot deel van de schuld bij de ouders.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:32 schreef Moonwalk het volgende:
Ja ik ben het daar echt niet mee eens hoor, haar vader heeft borderline als ik het goed begreep en daar heeft dat hele gezin het moeilijk mee. Ik begrijp dat obesitas een geestelijke ziekte/verslaving is, maar ik vind het altijd maar heel makkelijk om maar naar de ouders te wijzen. Er was heus wel normaal voedsel in huis en dat zij kiest om 5 zakken chips te gaan eten en niet te bewegen bleek ook al in haar terugvallen tijdens de begeleiding van Radmilo.
Misschien hadden dr ouders en dr zusje dr meer/vaker kunnen aansporen oid maar als dat Radmilo bijna niet eens lukte, kan ik me voorstellen dat haar familieleden daar ook niet zo goed in geslaagd zijn + alle andere problemen dis zich daar thuis afspeelden. Haar zusje is toch ook uit dat gezin gekomen en die is toch ook niet zo dik geworden.
Dat het allemaal meespeelt ben ik met je eens, maar de ouders als schuldige aanwijzen vind ik echt niet kunnen, netals je man als oorzaak aanwijzen, of je kind oid. Dat vind ik gewoon weer net zo hard je kop in het zand steken en daarom heb ik juist nog een potje extra respect voor Kattelijn dat ze dat niet doet en inziet dat de oorzaak misschien wel thuis lag, maar dat ze het toch echt zelf heeft gedaan en nu zelf weer heeft opgelost en daar apetrots op mag zijnsupertoffe meid lijkt me dat
edit: heeft die moeder dat gezegd?![]()
Mari van de Venquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarom nou weer zo'n bolle vrouwen kapsel?
Dat langere haar was echt beter.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:29 schreef epicbeardman het volgende:
Gast lijkt zo veel op onze boularouz..trainer
Kortsluiting in de krultangquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:08 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Die meid in het publiek was toch beter.
Wild en speels?quote:
Nee een dramaquote:
Terwijl het een leuke meid is maar die krullen zijn idd wel helemaal mislukt. Ook echt "boe" voor Marie van de Ven, dat kapsel van Kattelijk had echt niet gehoeven. Het viel nog mee omdat ze er zelf zo stralend bij stondquote:
Waarom ? Ik vond Kattelijn echt prachtig, het is ook een mooie meid. Ja ik ben ook niet van de korte kapsels. Die kapper gasten willen graag een statement maken door het compleet te veranderen. Dus flink knippenquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:21 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Terwijl het een leuke meid is maar die krullen zijn idd wel helemaal mislukt. Ook echt "boe" voor Marie van de Ven, dat kapsel van Kattelijk had echt niet gehoeven. Het viel nog mee omdat ze er zelf zo stralend bij stond
quote:
Naam: Katelijn Scholte
Leeftijd: 31 jaar
Gewicht: 161.4 kilo
BMI: 51,5
Beroep: Medewerkster kinderdagverblijf
Burgerlijke staat: Ongehuwd
Over Katelijn
Katelijn: "Ik doe niet wat ik wil. Het lijkt wel of ik aan het eind van het spoor zit, terwijl mijn leven eigenlijk nog moet beginnen."
"Ik heb niet de vrijheid om te doen wat ik wil. Het lijkt wel of er twee Katelijns zijn. Mijn gewone ik: spontaan, sociaal en creatief. En mijn dikke ik die ik soms vergeet totdat ik mezelf ineens weerspiegeld zie in een etalageruit. Dan schrik ik me rot en trek me terug. Verstop me thuis met eten. Als ik niet belemmerd zou worden door mijn gewicht, zou ik een ander leven hebben."
Eten
Ik eet emoties en vooral stress weg met chocola. "Ik heb geen enkele discipline. Ik kan niet op tegen dat stemmetje in mijn hoofd.”
"Als ik eet is het fijn. Daarna komt het schuldgevoel. Ik eet wat ik lekker vind. Soms veel zoet, dan weer vet. Haal nu minder in huis om vreetbuien te voorkomen. Maar woon boven een supermarkt, dus als ik een bui krijg, heb ik het zo gehaald."
Katelijn heeft al jong een eetstoornis ontwikkeld. ‘Mijn zakgeld, geld wat ik verdiende met bijbaantjes, alles ging aan eten op. Ik verstopte het boven op mijn kamer. En at het in mijn eentje op.”
Haar studie pastoraal werker heeft ze niet afgemaakt. Ze durfde geen stage te lopen. Uit nood, om geld te verdienen, is ze nu medewerkster bij een kinderdagverblijf.
Motivatie
“Ik doe niet wat ik graag wil. Ik heb er alle voor over om dat wel te gaan doen.”
Grote wens
“Mijn rijbewijs halen. Kleding dragen die ik mooi vind. Mijn studie theologie afmaken. Mijn beste vriendin in Zuid-Afrika bezoeken. Zendelingenwerk in ontwikkelingsland gaan doen.”
Echt zo knap, loop ik te mutsen over 5 kilo die ik eraf wil hebbenquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:26 schreef Moonwalk het volgende:
Ik weet niet of dit al geplaatst was:
Je kan in dat kandidaten schermpje dan iemand aanklikken en dan kom je op een pagina over die persoon http://www.rtl.nl/gezondheid/obese/deelnemers/katelijn.xml
[..]
Nee de krullen van die meid uit het publiek bedoel ik. Kattelijn vind ik zelf ook heel mooi geworden en vorige week had ik al eens gepost dat ik daar benieuwd naar wasquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:25 schreef Soury het volgende:
[..]
Waarom ? Ik vond Kattelijn echt prachtig, het is ook een mooie meid. Ja ik ben ook niet van de korte kapsels. Die kapper gasten willen graag een statement maken door het compleet te veranderen. Dus flink knippenom een verschil te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |