abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102841624
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
15 oktober jaantje_
20 oktober Clauwhee
25 oktober Sopho
25 oktober Marjolijntje
02 november Ymme
02 november women86 (aug 2011)
06 november Kwisted

designed
Lijnloos
Skoap
Ladyblack (08-2010)
Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
Kolonia (04-2009)
papillion

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 16-10-2011 14:50:34 ]
pi_102841677
Laatste posten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:23 schreef Diesje het volgende:
En ondanks een positieve ovulatietest kan het ook zijn dat mijn ovulatie al geweest is, dus gister al?
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:25 schreef Mereltje het volgende:
Heb sensitesten gekocht, de extra gevoelige omdat de gewone echt maar 1 dag een extra streepje gaf.
Nu heb ik al twee dagen een extra streepje en heb geen idee of deze nu nog donker wordt. Dit weekend hier dus ook druk :D maandag, dinsdag en woensdag ben ik weg dus hoop dat het voldoende is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:28 schreef Labelloo het volgende:
Diesje, volgens mij geeft de ovulatietest direct al geen streepje meer na de eisprong. Dus dan zou die van jou er nog aan zitten te komen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:29 schreef Labelloo het volgende:
Ik heb nog geen ervaringen met de extra gevoelige testen Mereltje. Die andere geven bij mij inderdaad maar 1 dag een dikke streep. De andere dagen een lichte.
pi_102846771
Ik ben ongesteld ;(

Mag mijn NOD op 6 november
pi_102847509
Ik snap geen drol van die ovu-testen. Ik (en ook manlief) word er mega-onzeker van, dus misschien was dit ook al gelijk de laatste maand.
Gistermiddag pieste ik een positieve ovu-test. Het streepje met de uitkomst was bijna zwart, zo dik. Vandaag was de test weer negatief. Maar wanneer heb ik dan mijn eisprong?! Want ik had vanochtend toch echt het gevoel dat ik een eisprong had, maar volgens dat testje zou het dan niet kunnen (want 20 tot 48 uur daarna pas) En het eitje blijft toch 12 tot 18 uur goed?

Ach, we gaan rustig verder batsen en oefenen. Mocht er dan niets uitkomen, dan hebben we in ieder geval een leuk weekend gehad ;)

Mag mijn NOD op 23 oktober

[ Bericht 1% gewijzigd door Vitapientje op 08-10-2011 17:36:21 ]
pi_102850738
Vitapientje, volgens mij moet dat wel kunnen hoor en kan het best kloppen dat je je eisprong vanmorgen hebt gehad. Misschien was je ovu-test namelijk gisterenochtend ook al wel positief geweest.
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:05:50 #6
309370 Nanadu
pi_102852399
Vitapientje ik heb ook niet zoveel ervaring met de ovu-testen, dus kan je ook niet zo goed helpen. Ik hoop dat het batsen wel ergens goed voor is geweest :P

kwisted wat balen dat je ongesteld bent geworden. Op naar de volgende ronde.

Ik heb ook het gevoel dat het deze ronde niet raak is. Ik heb nu al allemaal lichte krampjes onderin mijn buik en die heb ik ook meestal de dag voordat ik ongesteld moet worden, al zou dat nu wel erg vroeg zijn (nu dag 25). Aan de ene kant zou dat niet zo'n ramp zijn, want heb maandag sollicitatiegesprek, maar toch....
pi_102853167
Diensje: welkom hier! Dat je ook maar snel weer weg mag zijn ;)
Ik heb trouwens de ovu testen van mat care, via L10.nl ofzo? Werkt tot nu toe prima.

Kwisted :*

Spannend Nanadu, ik duim voor je!

Vandaag weer een lichter lijntje op mn ovu test. De komende dagen blijf ik in ieder geval nog gewoon testen. Die van gisteren was net iets lichter dan de controlestreep, dus negatief. Maar ik heb nog even te gaan! Zit nu op dag 14 van een cyclus van ongeveer 30 dagen. Theoretisch zou mn eisprong nog moeten komen dan!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_102855539
Dankjewel Marjoleintje! Ik had vanmiddag een positieve ovutest. Ik heb sinds gister al steken in mijn zij. Maar de steken en de buikpijn zijn nu weg. Hoop dat vanavond nog meetelt.
pi_102855948
En nog een ander vraagje: als je steken voelt in je buik. Is dat dan de eisprong? of moet je eisprong nog komen?
pi_102866341
Welkom Diesje! Even uit eigen ervaring. Ik had gisteravond steekjes en heb vanochtend een dikke streep gepiest met de ovutest. Helaas zijn we allemaal verkouden, dus is de motivatie om te batsen ver te zoeken.

Jammer Kwisted! Volgende ronde nieuwe kansen. Lijkt wel een loterij!

Nanadu, succes morgen met je gesprek!
pi_102866852
Goede morgen allemaal!

Hier alles zover weer op de rit dat we voor een broertje of zusje gaan ;)
Ik droom steeds van het geluk van 2 kinderen. Hopelijk ben ik samen met jullie weer snel weg hier. Ben er gewoon zenuwachtig van.

Afgelopen week ongesteld geweest (2 weken en afgelopen week, van donderdag tot afgelopen maandag). We beginnen vanavond maar eens met klussen :) Heb al een paar jaar geen pil meer en vanaf de geboorte van onze zoon hebben we alleen condooms gebruikt ivm 2de kinderwens geen pil of spiraal. Dus ontpillen etc zit er voor mij gelukkig niet in.

Voor iedereen hier! Succes en hopelijk snel 2 streepjes.
pi_102866867
Welkom Ymme, dat je maar snel door mag!
pi_102867029
Mag ik in het lijstje.
NOD 2 november
pi_102867619
Nog een paar dagen en dan mogen we hier ook weer..... Een broertje of zusje voor mijn dametjes,zucht,ik heb der zo'n zin in!
pi_102868088
Welkom Ymme! Succes met het klussen, dat je maar snel door kan schuiven. Fijn dat je niet hoeft te ontpillen.
Milka, dat wordt dan nummer drie voor jullie?
pi_102870716
Jup,nummer drie,oudste is net negen en jongste bijna 20 maanden.
pi_102871086
Succes dan Milka, je weet in ieder geval hoe het moet ;-)
pi_102874434
Dat zou je wel denken he,hahah! Oudste kwam kado en jongste was na acht jaar pilloos te zijn geweest ook met drie maanden gepiept. Nu heb ik ondertussen een jaar de pil geslikt (sinds juli dus gestopt) en had ik afgelopen maand een heeeeele lange cyclus. Ontpillen?
pi_102879115
Wat duurt wachten toch lang he....
pi_102883647
welkom ymme! leuk om te zien dat de één hier in dit topic voor de eerste gaat en de ander voor de 2e, of 3e (of 4e.., of...)
kwisted; :* balen! op naar de volgende ronde!

KatyM; wachten duurt altijd lang helaas :( Als het wachten nu ook nog eens positief beloond word zal het helemaal fijn zijn :)

mag mijn NOD op 2 november?
pi_102885764
Hier ronde 12 achter de rug :N
Woensdag een bezoekje aan de dokter brengen voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis.. ik ben het zat om aan te rommelen.. Had graag geen medische molen opgestart, maar begin nu toch echt de hoop te verliezen dat het nog op de natuurlijke/normale manier gaat gebeuren..

dat wachten is idd erg naar -O-

Hopelijk verschijnen hier snel weer streepjes! Succes meiden! *O*
pi_102885936
dananana :* sterkte! stiekem hoop ik toch dat ronde 13 gewoon raak is!
pi_102886186
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:01 schreef dananana het volgende:
Hier ronde 12 achter de rug :N
Woensdag een bezoekje aan de dokter brengen voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis.. ik ben het zat om aan te rommelen.. Had graag geen medische molen opgestart, maar begin nu toch echt de hoop te verliezen dat het nog op de natuurlijke/normale manier gaat gebeuren..
Je zou niet de eerste zijn die op de valreep van de MMM toch spontaan zwanger is.
Ik hoop het voor je. :*
pi_102886406
Succes Danana! Ik hoop ook op mooie streepjes voor je.
Ik weet dat ik niet mag klagen, kijk, ik heb der al twee en ben nu net weer bezig, maar wanneer de wens er is dan wil je het NU! ;)
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:03:10 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102890021
Even rondje spammen hoor, zijn er hier nog mensen die mee willen doen?

[OUD] Secret SinterSanta 2011 - Meedoen kan tot 15 oktober!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')